razvan_3asy
17 Dec 2007, 17:05
Salut am si eu o problema cu masina, treaba sta in felul urmator, am aprindere gotronic de ceva timp, 2-3 luni, pana acum a mers super, de o saptamana face figuri, de pornit porneste la prima cheie nu ar fi asta problema, relanti stabil, doar ca in mers nu se alimenteaza, merge in "suturii", care ar fi problema? Fisele sunt noi, bujiile sunt sinterom, eu ma gandesc de la avans sa fie vreo problema sau cine stie, sa se fi dus asa repede aprinderea ?
Un raspuns prompt daca se poate, sambata am de facut un drum pana in calugareni(giurgiu) si nu vad cum am sa ajung cu ea daca nu pot urca in viteza
.
Razvan.
cel mai probabil probleme la carburator, spala si regleaza carburatorul...
$$ilvviu
17 Dec 2007, 17:27
Pot fi o gramada de probleme.
Verifica sa nu traga aer fals pe la furtune, verifica platina, delcoul, daca ai aparat de masura chiar fisele.
Ar mai pute fi sita de la intrarea in carburator infundata, apa in CNC, cui pontou care ramane blocat.....
mai verifica si filtru de benzina....sau curata carboratorul...eu am patit asa ca era murdara carburatorul si filtru de benzina
vi_escu
17 Dec 2007, 22:36
Jiclorul cu cioc infundat?
@razvan_3asy
Probabil ai infundate gaurile de progresiune care fac trecerea de la mersul in gol la sarcina ,asta se intampla cand accelerezi treptat ,cand accelerezi brusc si iti da in nas verifica cicul de papagal cu jigloarele cu bila si membrana de la pompa de sprit ,verifica starea cuiului poantou si a plutitorului sau iti trage aer fals pe la talpa carburatorului sau pe la clopotul de la pompa de benzina,curata tot carburatorul si imposibil sa mai ai probleme
Daca ar fi de la aprindere ai avea probleme cu pornirea si mai ales in relanti care se manifesta cu functionare neregulata a motorului ,trepidatii,rateuri in evacuare ,
Verifica metodic si o sa ii dai de cap !!!
djasu82
18 Dec 2007, 09:43
Cu alte cuvinte desfa complet carburatorul de pe motor si il desfaci complet il cureti il speli si il remontezi la loc. Sigur vei avea alta masina
.
razvan_3asy
18 Dec 2007, 15:16
Bun, am inceput operatia de curatat carburatoru cu decarbosolv, am scos bujiile, toate acestea le-am luat in casa. Ce am observat cand am desfacut bujiile :
Bujia 2 dinspre radiator catre baterie, era uda, asta insemnand ca masina mergea doar in 3 bujii, bun, mai departe; am desfacut membrana de spritz, aceasta am constatat ca nu lucreaza bine si ca se blocheaza (nui nimic am luat una mai devreme din autovit, pe langa toate garniturile de la carburator, 1 litru de , decarobosolv (nu stiu sigur daca se scrie asa), 1 filtru de benzina, 1 delcou, jigloare de 1300). Sa vedem ce o iesi
.
Multumesc tuturor celor care au dat o idee..
djasu82
18 Dec 2007, 16:06
Mai bine desfaci tot carburatorul
elimini partile din cauciuc hartie sau ce o mai fi care se pot descompune in decarbusol -- decarburor faci rost de un vas de preferinta metalic o oala de genul in asa fel turnand decarburor sa fie acoperit tot corpul carburatorului in afara de capac . Capacul il poti pune dupa aceea in decarburormai important e corpul masiv sa fie in solutie. Faci rost dupa aceea de compresor cu aer comprimat a si de o siringa sa verifi toare orificile incarcand siringa cu decarburor si impingand cu presiune pe orifici. Dupa aceea il remontezi la loc. Bafta
apollo
18 Dec 2007, 16:11
din cate vad eu sita din carburator nu ai dat-o afara.e de rau ca aia e de plastic si decarbuslovul dizolva tot ce e plastic.
incearca si desfa surub acela de sup tur si curata acolo unde era sita(nu cred ca mai e intreaga).
djasu82
18 Dec 2007, 16:49
Apollo la multi au sita din metal
a mea s-a facu ca naiba acum 4 luni si am aruncat-o
, nu se mai gaseste doar din plastic , iar astea nu rezista mai mult de 5000 de km
. Sincer mai de graba as renunta fiindca am deja 2 filtre. Recomand la toti sa puna filtre inainte si dupa pompa de benzina te salveaza in legatura cu multe bube legate de pompa si carburator.
razvan_3asy
18 Dec 2007, 17:16
Sita este de plastic si am scoso si pe urma am curatat, oricum era sparta.. am luat alta, mai multe nu stiu pentru ca sunt la servici si l-am lasat pe tata sa-l spele si sa-l puna la loc, din ce am vorbit cu el pe yahoo, mi-a zis ca l-a montat la loc schimband jigloarele, garnituri, membrana de spritz..din ce zice el porneste foarte bine, relanti frumos, mai multe nu stiu sa va zic trebuie sa ajung si eu acasa s-o incerc
.
twizar
18 Dec 2007, 20:07
am exact aceeasi problema ca si tine. sa imi spui pls daca s-a rezolvat prin curatarea carburatorului
la mine e bujia 2 dinspre sofer
$$ilvviu
18 Dec 2007, 20:38
Daca se intampla sa gasiti o bujie uda nu dati vina pe carburator. In cel mai fericit caz e de vina fisa sau capacul delcou.
djasu82
18 Dec 2007, 22:48
Tot o aprindere gen CDI v-ar salva de la toate belele
in legatura cu bujiile fisele aprindere si eliminare mai putin de dioxid de carbon.
razvan_3asy
19 Dec 2007, 10:22
QUOTE(twizar @ 18 Dec 2007, 21:07)
am exact aceeasi problema ca si tine. sa imi spui pls daca s-a rezolvat prin curatarea carburatorului
la mine e bujia 2 dinspre sofer
salut, desi am curatat carburatoru, schimbat garnituri, e aproape ca nou, tot la fel face, cand o accelerez trepideaza si se aude de parca ar merge in trei, insa aseara am observat ceva la cablu de acceleratie, ia iesit camasa aia si s-ar putea sa blocheze pedala si in momentu in care apas mai tare sa se deblocheze si sa dea multa benzina, probabil daia s-a si inundat bujiia, am sa incerc sa cumper un cablu de acceleratie azi, sa-l montez si sa vad diferenta..
Cand accelerezi ,desfa 'gatul de lebada" de la filtrul de aer si observa jetul dat de ciocul de papagal ,trebuie sa fie paralel cu peretele carburatorului si mai ales sa nu iti dea pe langa ,acolo ai 2 saibi de Cu , le ai ???
Poate sa iti fie si de la culbutori ,verfica-i ,ca nu este mult de munca si daca doreste poti sa le ajustezi distanta un pic mai mare (0,20 A si 0,22-0,23 E) si/sau aprinderea sa o verifici din nou .
Totusi inclin sa cred ca ai probleme cu carburatorul daca iti sta frumos la relanti si cand accelerezi incepe sa trepideze ,mai poti sa verifici in timp ce functioneaza motoruli la relanti daca functioneaza fiecare bujie (reglate in prealabil la 0,7) scotand fiecare fisa ,bafta !!
razvan_3asy
19 Dec 2007, 15:14
trist...a murit bateria in incercarea de a o porni
.
djasu82
19 Dec 2007, 15:25
Are supapa de refulare cu bila infundata
asa se manifesta cand accelerezi se aude un trrrrrr trrrrrr ce va in genul in loc sa scuipe un jet puternic nu da nimic. Asadar desfa ciocul de papagal jos si suflal la aer comprimat fiindca despre el e vorba. El nu are treaba cu mersul la relanti ci doar cand accelerezi ca sa ai putere se descarca prin el benzina in exces.
razvan_3asy
19 Dec 2007, 15:41
Carburator a fost desfacut piesa cu piesa, i-am pus jigloare noi de 1300 si degeaba, le-am pus din nou palea vechi si tot nu vrea sa porneasca, acum e bateria moarta...
djasu82
19 Dec 2007, 15:56
degeaba le pui daca nu sunt si ele curatate mai ales la ciocul de papagal fiindca asta ati da tie toate suturile. Aaaa mai ramane si avansul
. asta e alta buba pe care am explicato de n ori cum se face reglajul lui dinamic turand motorul la 2500-3000 de ture si dand de delco stanga dreapta pana cand motorul toarce frumos la aceasta turatie.
$$ilvviu
19 Dec 2007, 15:59
Probabil nu merge o bujie.
La relanti scoate pe rand cate o fisa si vezi cum se schimba mersul motorului.
Daca o fisa scoasa nu influenteaza mersul acolo e buba.
msanyix
19 Dec 2007, 17:05
QUOTE(razvan_3asy @ 19 Dec 2007, 15:41)
Carburator a fost desfacut piesa cu piesa, i-am pus jigloare noi de 1300 si degeaba, le-am pus din nou palea vechi si tot nu vrea sa porneasca, acum e bateria moarta...
Verifica daca ai scanteie la fisa centrala, scoti capatul din capacul delco si il ti la 5mm de masa. Da cineva la demaror si atunci tb sa ai scanteie sau o pui pe contact si deschizi platinile cu o surubelnita sau pacalesti cu ceva senzorul . Daca ai scanteie acolo atunci verifici daca bujiile sunt bune (eu o patesc mai tot timpul, imi buleste deodata 3 bujii si nu imi mai porneste in veci), cel mai simplu, pui capatul bujiei in fisa centrala si filetul undeva la masa si vezi daca deschizi platinile cu surubelnita unde iti da scanteie. Trebuie sa scoata scanteie intre contacte si nu pe laterala undeva. Verifica si capacul delco daca nu i-a cazut carbunele din mijloc. Cu asta ai eliminat partea electrica. Daca ai umblat la avans regleaza avansul static cu becul sau voltmetrul cum este descris pe forumuri. Chiar daca nu o sati mearga perfect ar trebui asa sa porneasca. Dar apropo iti uda bujiile si nu-ti porneste (atunci nu ai scanteie sau scanteie "ne"buna) sau nu-ti mai porneste din alt motiv ex:ca nu primeste benzina. Ca sa fii sigur ca este benzina pompeazal cu cama, scoate de pe carb gatul de lebeda si cand tragi de acceleratie trebuie sa iasa benzina pe ciocul de papagal, atunci 100% ca este benzina in carb si ar trebui cel putin sa porneasca pt putin timp chiar daca nu iti sta in relanti. Sau schimba piesele (carb, aprindere) cu a unui prieten si asa depistezi problema.
Bafta
razvan_3asy
19 Dec 2007, 18:15
crr, am incarcat bateria, dar tot nu vrea sa porneasca
, ce sa mai fie ?
Am schimbat si capacu de delcou...
CriSTI68
19 Dec 2007, 18:22
Niculae - 0722 875 113 service-ul este la statia de metrou IMGB pe partea drapta de la intersectia cu liceul imediat, il suni si ii spui ca esti din partea lui Adi cu dacia Argintie sau cu Passatul Negru
$$ilvviu
19 Dec 2007, 18:24
Ia-o si tu pe rand. Verifica daca scanteieste, verifica daca benzineste si daca nu o ia nici atunci.... mai vedem.
Vezi daca atunci cand apesi acceleratia ciocul de papagal pulverizeaza benzina, apoi daca ai scanteie pe fisa centrala, apoi verifica daca ai scanteie la fiecare fisa.
razvan_3asy
19 Dec 2007, 18:33
S-a dus tata sa ia bujiile in casa sa le mai curete odata si mai facem maine o incercare, prin verificarea fisei centrale si inclusiv restu de fise, sa vedem daca dau scanteie sau nu, daca tot nu merge incerc sa pun la loc platina si condensatoru sa vedem daca e de la aprindere...multumesc inca odata celor care au postat, ms pentru ajutor
djasu82
19 Dec 2007, 19:14
Adriano asa se mere pe pile
de halal de service ce sa mai spun ia de la alti si ati pun tie eu am mers la nesti si totul se lucreaza cu circuit inchis.
CriSTI68
19 Dec 2007, 19:27
nu este nesti este mai incolo de nesti tot circuit inchis
bogdangl
19 Dec 2007, 22:48
Exact aceasi problema am avut-o si eu..relanti frumos, pornire la sfert fara soc, cand acceleram ma ducea numai in suturi, am curatat jiglorul de relanti, am cumparat altul da tot degeaba, am fost la mecanic si mi-a spus ca era din cauza ca aveam plutitorul spart si aveam benzina in el, in fine am schimbat si plutitor, da tot degeaba, am cumparat jigloare noi, spalat carburatorul in decarbusol din ala sau cum se zice (bine, mecanicul nu eu) da pana la urma tot la fel facea. Dupa aia mi-a spus ca e din cauza ca am carburatorul decalibrat si ca nu mai am ce face decat sa iau altul. Mi-am calcat pe inima si am cumparat carburator, 140 ron, Bourget, ca ala de Brasov era in jur de 250 ron. Si de cand am schimbat carburatorul numai am nici un fel de problema, merge impecabil, si se observa diferenta din absolut toate punctele de vedere: consum mult mai mic, demaraj mai mare ca inainte, urc acum niste pante cu a 4a, pe care cu carburatorul vechi abia le urcam cu a 2a. Am stat si am calculat cati bani am cheltuit: bujii, fise, jigloare, decarbusol, plutitoare..etc, si am ajuns la concluzia ca mai bine imi cumparam carburator nou de prima data, si ieseam mult mai bine.
djasu82
19 Dec 2007, 23:05
Da da da daca mai ai carburatorul ala vechi mai bine mi la-ai da mie pe degeaba
. Ati spun eu tie mecanicului ia fost lene sa ati faca sa functioneze alce carburator , asa vei pati si cu asta nou pana la urma. Tu crezi ca acest carburator nu ati v-a aduce dureri ? te inseli daca nu-i acorzi timp si asta te v-a lasa
si cred ca te scoate bani afara din casa.
ferrari
20 Dec 2007, 05:17
si eu patesc acelasi lucru ... adica nu trage ... o apuca asa brusc indiferent daca sunt pe benzina sau pe gpl. sincer nu pot sa imi dau seama de la ce e problema .... carburatorul e curatat cu decarbusolv iar instalatia gpl e noua. curatarea carbului a mai rezolvat din problema (atunci cand sunt pe benzina) dar nu a eliminat-o. singurul lucru pe care inca nu l-am facut e sa reglez culbutorii. si o faza ciudata e .. faptul ca nu se manifesta in oras ... doar la drum. am fost in oras si la viteza de peste 100km/h si merge f bine iar in exterior de multe ori o apuca si pe la 80-90km/h.
am uitat sa spun ca platina si capacul delco sunt noi (cu aprindere gotronic), fisele au cateva luni iar bujiile arata ok si se simte atunci cand scot orice fisa ...
problema ciudata e faptul ca nu se manifesta decat uneori si nu se manifesta in oras nici chiar daca urc o panta serioasa... numai in exterior
djasu82
20 Dec 2007, 07:32
Pompa de benzina are debit bun ? returul e infundat ? sunt cauze care pot genera asa ceva daca susti sus si tare ca motorul nu are nimic .Uleiul mai e bun?
Probabil nu ii etanseaza bine clopotul de la pompa (am patit-o pe pielea mea) iar in ture pompa avand o presiune mai mare in sistem prinde aer si nu are debit suficient si de acolo pot sa apara acele intreruperi ,asta pe benzina ,dar daca zici ca se intampla si pe benzina si pe gaz tind sa cred cu zice si colegul forumist Djasu_82
ca este din carburator ,apropo verifica si culbutorii
Kinetix
20 Dec 2007, 09:14
Da, e posibil sa fie o neetanseitate pe traseul benzinei, sau o infundare aleatorie care este indepartata in oras de regimul "stop-and-go".
djasu are dreptate:
rareori un carburator nu se mai poate reconditiona. Dupa spalare in Decarbusolv (sau in "ciorba"), se verifica "la ochi" si prin suflare desfundarea circuitelor.
Circuitul principal e cel mai usor de verificat pentru ca raza de lumina il exploreaza in intregime. Mai greu e cu
cel de ralanti si progresiune, care se verifica prin suflare.
Metoda mea:
cu jicloarele toate scoase, incerc sa obturez cu degetele toate orificiile, mai putin doua (unul care este testat si altul prin care suflu).
Ex:
verificarea orificiilor de progresiune: se obtureaza orificiul din CNC (al jiclorului principal), al jiclorului de ralanti si al surubului de amestec (gaura filetata dar si cea mica unde intra varful lui) si apoi suflu (cu gura, sau un compresor - dar necesita un asistent) pe jiclorul de aer pentru ralanti (e o bucsa mica de bronz situata in dreptul jiclorului de ralanti, dar deasupra lui). Aerul trebuie sa iasa prin cele 3 gauri de progresiune.
Sigur ca mai apoi urmeaza reglarea carburatorului, subiect de care s-a tot discutat...
Totusi, cred ca mai sunt muuulte topicuri deschise cu aceeasi problema. Hai sa mai citim, dragi colegi, inainte de a posta, apoi ne putem "lipi" mesajele la aceleasi topicuri, in continuare.
Pana la urma nu poate nimeni sa ne repare masina prin Internet. Dupa ce ne informam, fiecare trebuie sa punem manuta la treaba, chiar daca nu iese din prima.
Mult succes!
djasu82
20 Dec 2007, 09:47
Masina la un sef de-al meu arata impecabil la motor si caroserie si era din 76 iar carburatorul era cel original. Rar am vazut sa toarca un motor cum torcea ala de pe masina respectiva toti ati fi ramas masca parca era pe injectie. Iar carburatorul doar a fost spalat atata tot. Kinetix si totusi tot vor deschide oameni n topicuri pana cand v-a disparea dacia pe carburator
si va veni cea pe injectoare alta buba
.
razvan_3asy
20 Dec 2007, 14:48
Ok, dimineata am pus bateria pe masina a pornit la cheie, doar ca nu mergea bine, adica daca turam la 2000 si ridicam sa plec dupa loc murea, intr-un final am ajuns la service, in prima faza mi-a scos senzoru AT01 si incepuse sa mearga mai bine, am dat 1 tura de service si la fel se manifesta, ok a luat inca odata, bujii, 2 din ele nu faceau scanteie si le-am inlocuit, a ramas platina in locul senzorului AT01, pe urma s-a uitat la carburator, cica as fi avea nivel dar nu am debitu bun, asta in carburator, ca modalitate de reparare mi-a schimbat jigloru cu bila care era de 1300 cu un altu de 1400, pe motiv ca ar manca ulei ca o paranteza ( motoru are 65.000 km, masina are 20 de ani, iar motorul nu a fost niciodata segmentat sau orice altceva). Acum merge bine, numai intrerupe, urca bine in viteza e totu ok.
Multumesc celor care s-au implicat
.
Razvan.
$$ilvviu
20 Dec 2007, 17:46
Jicler cu bila de 1300 sau 1400?
Eu credeam ca sunt la fel.
razvan_3asy
20 Dec 2007, 18:10
Nu stiu ce sa zic, aveam de 1300 si a pus de 1400 si mi-a mai recomandat sa imi cumpar set de jigloare de 1400 pentru ca imi consuma si ulei, el stie cea vrut sa zica, cei drept masina acum merge bine...
djasu82
20 Dec 2007, 20:44
Daca ati consuma ulei se vede daca ai pe evacuare fum albastru
.
$$ilvviu
20 Dec 2007, 20:55
Crezi ca daca iti mai iei un set de jicloare nu mai consuma ulei?
djasu82
20 Dec 2007, 21:08
E misto povestea cu setul de jigloare , mai bine pica masina ta pe maina mea si vedeam ce iesea
.
razvan_3asy
20 Dec 2007, 23:42
QUOTE($$ilvviu @ 20 Dec 2007, 21:55)
Crezi ca daca iti mai iei un set de jicloare nu mai consuma ulei?
Sper ca nu asta s-a inteles, am zis ca jigloarele de 1300 numai faceau fata debitului de benzina si consumului de ulei, motoru nefind segmentat de 20 de ani
, de cand e masina.
djasu82
21 Dec 2007, 08:04
Ce treaba are motorul daca are 20 de ani si 65000 km ? daca ai avut grije de el si ai schimbat la timp uleiul si nu ai mers cu 4500 de ture pe timp rece . Poate tu ai probleme pe la semeringuri astea da se pot schimba dand jos motorul de pe masina.
razvan_3asy
21 Dec 2007, 13:15
Uleiu a fost schimbat la timp, dar tata de cand stiu eu a pus numai ulei romanesc :|, garantie 5000km, dar nu rezista atat, la 2000 maxim 3000 l-am schimbat..e bine ca acum merge ca inainte, pornit la prima cheie si mers regulat cand e rece fara gatuiri.
djasu82
21 Dec 2007, 14:15
Hai ca esti primul care spui ca nu-ti functioneaza motorul cu senzorul gotronic si aprinderea at011 aproape toata lumea are senzor care mai e pe carburator iar tie nu-ti functioneaza
. Minune oare gotronic ce o spune ?
razvan_3asy
21 Dec 2007, 14:42
A nu se intelege gresit, aprinderea at01 a ramas, doar senzorul l-am inlocuit cu platina clasica, dar cred ca am sa pun la loc senzorul, desi mecanicu la care ma duc mereu imi zice ca nu e bun
.
djasu82
21 Dec 2007, 14:52
Ce naiba stiu mecanici decat sa critice habar nu au cu ce se papa eletronica
. Se simt depasiti si atuncea de aceea comenteza ca nu e bun etc. Pai o data ce ai un capac de delco prin care pti vedea scanteea si vei vedea ca o arunca chiar pe mijlocul plotului nu cum face pe platina arunca la extremeitati atunci ati vei da seama cat de precis e senzorul si cum lucreaza in functie de turatie . Multi nu cred ca au observat asa ceva , doar zic a e bun merge nu nu e bun
. Totul e facut cu cap.
razvan_3asy
21 Dec 2007, 14:59
O sa pun senzorul la loc, doar ca nu am lera sa fac distanta...sa vad poate gasesc pe cineva sa ma ajute sa-l montez.
djasu82
21 Dec 2007, 15:01
Bagi 3 harti de a4 si ai 07 mm perfect intre senzor si varful camei
.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.