Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimb de ulei la cutia de viteza + fum la motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ZTV
salut....am o problema ( am scris si in alt topic dar nu a raspunz nimeni, asa ca m-am indraznit si am deschis un nou topic )...nu stiu cum se schimba uleiul din cutia de viteza, si nici nu stiu unde tre sa caut sa vad nivelul, in ultima vreme merge parca ari fi fara ulei, adica nu ma aluneca atat de usor.....
...o alta problema este ca cateva ori deschid capota iese fum, fum de la motor...parca este de la garnitura dupa supape ( capacul de bloc motor, ala neagra nu stiu cum se spune )...vreau sa stiu daca este grav sau nu,si daca e de la garnitura sau am alte belele, si ce tre sa fac in afara de schimb de garnitura la un mecanic bun....

multumesc
vi_escu
S-a tot discutat, cauta bine. Uite un exemplu!
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=48425&hl

Nu trebuie sa iasa fum pe nicaieri!
ZTV
multumesc mult, si inco-data scuze pt topic nou

18 Dec 2007, 08:36:
iari...fumul iese, ciudat e ca nu tot timpul, cum am observat vreo garnitura este stricata sub capacul de bloc motor....adica capacul de la supape, sa nu stiu ma rog ma uit mai atent si revin
msanyix
Salut
Daca ai garnitura aceea rupta sau mancata atunci ar trebuie sa ai peste tot ulei ca imprastie ventilatorul de la racire asta daca iti curge in asa hal incat sa scoata fum pe bloc sau pe esapament. Ar trebui sa observi scurgeri pe cele 2 laturi ale blocului daca acolo esta problema. Pentru inlocuirea garniturii aceea nu-ti trebuie mecanic. Pur si simplu desfaci cele 3 suruburi de pe capac cu cheia de bujie (in mod normal se potriveste dar sunt unele si cu alte dimensiuni) si scoti capacul. Cumperi o garnitura noua cu cca 5 lei si il inlocuiesti. Poti intampina dificultati la scoatere: la colierul care fixeaza furtunul superior la pompa de apa pe care surubul deobicei este orientata spre capac si din cauza asta nu poti scoate capacul dar il slabesti si il orientezi in alta directie, cablul de aceleratie (eu nu o desfac cand am lucrari asa de marunte dar se poate scoate cablul foarte usor), mai este un furtun (in dreapta) prin care intra apa in bloc si aici cu colierul poti avea probleme daca este cu surubul spre capac. In rest totul este foarte simplu

PS: Grija la strangerea la loc, nu trebuie stransa cu forta foarte mare ca se indoaie capacul destul de usor.

Si nu te distra cu silicoane ca nu merita, este mai scumpa ca garnitura.

Bafta

Si vezi daca ai bujiile stransesi nu iasa mazga langa careva
ZTV
maine cumpar si cred ca sambata schimb...doar sambata am timp...stie cineva cat costa un capac?...nu negru, ma intereseaza culoare metalului , adica argintie...in timisoara nu am gasit
msanyix
Alea nu-s facute cu spray culoare Al sau Nickel?

Intreb si eu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.