Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme electrice
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
shaaitan
Am si eu o problema si nu am gasit la search (daca e vreun topic similar un link va rog)

Asa.....am in bord 3 leduri ce imi arata satrea bateriei...verde , portocaliu, rosu.
Cand merg sta aprins ala verde= am curent berechet. Dau drumu la faza lunga, muzica,avarii..etc se aprinde usor ala portocaliu => alea imi arata si cat cosum am pe baterie...booon
...iau conatctul ,bec verde...o las 2 zile, bec portocaliu!!!
am lasta-o 2 saptamani si cand am pus contactul bateria aproape moarta( cumaparata de o luna).
presupun ca am un scurt pe undeva si consuma cand sta degeaba. De incarcat incarca bine acum ca mi-a reglat-o tipul de unde am luat bateria(incarca mai mult inainte).

Intrebarea mea este : Cum pot verifica cam pe unde imi face mie scurtul acela? Fac rost de aparat de masura dar ce fac cu el?

Nu as vrea sa o bag in service pentru ca nu prea am bani si daca aflu unde e scurtul o fac in fata blocului cu 2 prieteni si o sticla de vin smile.gif. merci.
djasu82
Sper sa nu bei vinul inainte ca dupa aceea iei foc de tot biggrin.gif. Problema ta se pune in felul urmator si se aplica . Faci rost de un aparat de masura il comuti pe scala de 10A borna de la aparat o pui pe borna amperilor ca sa-ti masoare. Dupa aceea desfaci borna de plus de la bateriea masini si cuplezi aparatul de masura in serie cu bateria si citesti curentul in gol cati mA ai consum in gol. Daca ai peste 100mA sau mai mult nu e bine. Daca e in jur de 50 mA sau mai mic, cat consuma montajul acela cu leduri e perfect . Decupleaza montajul cu leduri si vezi daca mai ai un consumator pe instalatie daca ai ia pe rand la sigurante biggrin.gif pana cand dispare consumatorul si ne spui si noua ce si cum.
bygy007
maxim 50mA
la montajul ala cu leduri este asa (in functie de piesele cu care sint facute ) rosu intre 0 si 11,7V galben intre 11,7 si 13,3V verde intre 13,3 si 14,5 iar verde cu rosu peste 14,5V
shaaitan
oki..o sa incerc..sper doar sa am timp weekendu asta. merci.
msanyix
Numai sa nu incerci sa pornesti cu ampermetrul legat in serie

Postez si eu aici o intrebare si va rog sa dati cu parerea.

Am la alternatorul meu o bobina arsa pe stator si imi incarca cca. 11,5V. Am pus un alt alternator 5 minute incarcarea era ok dupa aceea a cazut iarasi undeva la 11 V asta constat dupa indicator. Desfac releul de incarcare acela negru clasic de la EP si vad ca bobina aceea auxiliara care este langa bobina releului este arsa/intrerupta. Mentionez bobina care are vreo 5-8 spirale mai mari fara miez si este din wolfram sau nikelita (dupa culoare), se afla sub capac si nu pe spatele releului. De la "specialisti" am aflat daca firul acela este intrerupt atunci imi incarca alternatorul maxim undeva la 20V in rest nici o problema dar eu cred ca imi buleste alternatorul din cauza aceea. Eu am statorul ars la alternator pana acum nu am intalni asa ceva in schimb rotor da. Este compatibil statorul de la alternator de 36A cu cel de 50A sau altfel sunt bobinele (nu am micrometru ca sa masor cuprul email) ca la vedere mi se pare la fel. dry.gif daca ma gandesc bine nu poate fi diferenta doar la rotor.

In fine astept parerea voastra.
bygy007
da eu am avut arse 2 bobine din cauza diodelor din punte (se intimpla la bobinajul triunghi) eu la mine am trecut de la un bobinaj triunghi cite 2 capete (sirme) pe fiecare iesire la stea cite 1 sirma pe fiecare iesire sirma fiind mai groasa decit cea triunghi
la releu rezistenta aia este din nichelina se poate inlocui cu alta de aceeasi sectiunea sirmei
cind s-a ars rezistentasi a prins bobina ca a atras armatura incarca mult daca nu o atrage atunci incarca putin
djasu82
Daca ai sarma il poti rebobina si tu decat sa dai aproape 1 milion nou sau 500 dee mii de la dezmembrari . Mai bine tot un alternator de super nova pare cel mai bun .
msanyix
Am deja alt alternator, am luat de le unul care a dat dacia la fier vechi cu 15 lei.

Nu ma mai joc cand pun alternatorul acesta schimb si releul.

Intradevar la alternatorul la care am statorul ars era firul de la o dioda dezlipita dar in rest diodele erau bune. Nu stiu exact de ce s-a ars am observat mai de mult ca era cald dupa cateva minute de functionare. Prea mult nu a incarcat niciodata a fost OK incarcarea asa doar dintr-una si a dat duhul impreuna cu bobina din releu.
djasu82
De ce nu schimbi tu puntea cu diode te costa in jur de 50 de lei wink.gif sau daca nu acea dioda wink.gif te costa si mai putin si ai doua alternatoare bune . La cel pe care lai loat ai poti schimba rulmentii daca bate rotorul se simte la mine daca il misti usor in sus sau in jos wink.gif .
msanyix
Si statorul de la 36A merge la cel de 50A daca modific terminatiile la stator ca nu stiu.
bygy007
QUOTE(msanyix @ 21 Dec 2007, 13:33)
Am deja alt alternator, am luat de le unul care a dat dacia la fier vechi cu 15 lei.

Nu ma mai joc cand pun alternatorul acesta schimb si releul.

Intradevar la alternatorul la care am statorul ars era firul de la o dioda dezlipita dar in rest diodele erau bune. Nu stiu exact de ce s-a ars am observat mai de mult ca era cald dupa cateva minute de functionare. Prea mult nu a incarcat niciodata a fost OK incarcarea asa doar dintr-una si a dat duhul impreuna cu bobina din releu.
*


vezi puntea ai mai mult de 1 dioda nasoala diodele se schimba usor de preferat sa ai punte cu ra 220 pentru mai multe detalii http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 cele 2 modele de punti http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1006828 cum se masoara http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1009493
shaaitan
Am fost si am verificat in gol la baterie am consum aprox. 100mA , am luat fiecare siguranta in parte si nimic, ciudat e ca bateria imi arata k e full(are un indicator pe ea) dar cand dau la cheie la a 3-4 tura deja se simte cum deabea invarte....asta de la ce poate fi?

Mai tre sa verific o data sigurantele dar dupa ce le-am scos pe rand si le-am pus inapoi ledurile alea s-au dus direct pe rosu!!
djasu82
Ai casetofon pe masina ??? si cand scoti doar fata detasabila sigur sta in stm-by si papa 100 de mA cum se intampla la multe casetofoane.
shaaitan
Nu aveam nimic montat...doar chestia aia cu leduri...
Dar mi se pare ceva ciudat faptul ca la un consum de 100mA dupa 3 chei sa se duca bateria sub 11V sau la cat o fi etalonat montajul ala.
Oare nu poate sa fie si din alte cauze? Pana la urma cred ca tre' sa ma duc cu ea in service....pana mea...asta e sad.gif
djasu82
Poate ai probleme la baterie un are apa distilata ia vezi tu asa s-a intamplat la un amic consuma 100 mA pe super nova din cauza alarmei si tot pica bateria ochiul magic indica negru. S-a dus la centrul unde se verifica bateriile si a incarcato la loc cu solutie fiindca a gasito ca nu avea suficient lichid si nu tina bateria la curent. Si cu cele noi poti avea belele. Poate tie iti consuma de la releu biggrin.gif.
kalyyyyyy
Am patit si eu aceeasi problema cu mancatu bateriei pe loc.La mine a fost casetofonul,de 2 ori la rand.Vezi cum ai montat casetofonul,dacae diresct la baterie sau pe o siguranta.Deasemenea majoritatea casetofoanelor au 2 fire de +,unu care se monteaza pe siguranta si,atentie ,unul pe direct,pentru memorie.Mie imi consuma pe acel fir prea mult,cu sau fara fata scoasa.Cel mai simplu e sa verifici dinnou cu instrumentul de masura ,decuplind casetofonul.
In mod normal cand iei cheia raman foarte putini consumatori legati la baterie.Unii dintre ei au relee(faruri,avarii,alarma,electroventilator,etc),pot fi rellele de vina sau diverse contacte(blocul de lumini,butonul de avarii...).
Daca totusi nu ii dai de cap,o solutie care am adoptat-o eu,temporara si incomoda este sa iti pui un contact general (heblu) sau sa scoti bornele de la baterie de fiecare data cand opresti motorul.
Astea fiind ,dupa ce ai verificat incarcarea,la relenti si in turatie,cu si fara consumatori.Faptul ca iti merge greu elecromotorul dupa cateva chei,mai semnalizeaza si o posibila problema la electromotor.
bygy007
QUOTE(shaaitan @ 27 Dec 2007, 08:58)
Am fost si am verificat in gol la baterie am consum aprox. 100mA , am luat fiecare siguranta in parte si nimic, ciudat e ca bateria imi arata k e full(are un indicator pe ea) dar cand dau la cheie la a 3-4 tura deja se simte cum deabea invarte....asta de la ce poate fi?

Mai tre sa verific o data sigurantele dar dupa ce le-am scos pe rand si le-am pus inapoi ledurile alea s-au dus direct pe rosu!!
*


100 mA curentul este mare trebuie sa fie maxim 50 mA ala cu leduri trebuie sa consume maxim 30mA ai eu am asa ceva (chiar 2 ) un tester din ala de baterie si un led care clipeste si nu sare de 30 mA la certificatul de garantie de la baterie scrie ca , curentul maxim trebuie sa fie 50 mA, totusi vezi ce consuma asa mult daca nu ii dai de cap desfa cochlia de la volan si vezi ce consum ai pe firele groase de la blocull de lumini ala care este cu surub si vin 3 fire mai groase vezi pe care consuma cei 100mA
Valentin Grama
     Vis a vis de incarcarea unui acumulator exista urmatoarele valori, valabile in cazul acumulatorilor cu elementi de Pb.

1,8V per element cand acumulatorul este descarcat.
2,0V per element cand acumulatorul este pe jumatate plin.
2,2V per element cand acumulatorul este incarcat.
(o baterie de 12V are 6 elemente)

   La un curent de descarcare de 100mA rezulta o descarcare de 1A pe 10h - 2,4A pe zi. La cei 2,4A pe zi se mai adauga vre-o 0,5A - 1A pe zi (pierderile proprii).
   In doua saptamani iti vor lipsi din baterie aproximativ 40 de A. Probabil ca de aceea dupa cateva chei nu mai are bateria vlaga, Shaaitan.

     Sfatul meu? Scoate-i o borna. E simplu, e ieftin, nu necesita timp sau efort si in plus este cea mai buna asigurare in caz de incendiu. Masini cu borna decuplata, care sa ia foc de la un scurt circuit, n-am vazut.
bygy007
se admite maxim 2,4 pe element adica 14,4pe toata bateria wink.gif
shaaitan
Ei bine eu tocmai solutia asta cu scosu' bornei incercam sa o evit pentru ca m-am trezit ca m-am urcat in ea , dau la cheie si nik....injuraturi pana am deschis capota, pus borna etc smile.gif
Si vis a vis de consumatori, casetofonul meu e scos de mult de pe ea, cred ca ce imi ramane de facut e sa iau toate contactele la rand (relee, lumini, tot) sa vad pe unde e spart vreun fir si imi curg electronii din baterie, care arata k e full la ochul acela.

Dar asta va ramane pe anul viitor, poate se mai incalzeste un pic intre timp.

La multi ani, an nou fericit, si la anul sa ne mutam toti pe clubBMW wub.gif .
Valentin Grama
     Bygy007 - Presupun ca te referi la tensiunea maxima aplicabila la incarcare. Valorile date de mine sunt cele pe care le are acumulatorul in sine, fara a fi conectat la o sursa de curent. In functie de ele, se poate face o parere despre nivelul de incarcare al acumulatorului.
     Shaaitan - atunci ai doua variante: Ori cauti prin targ un interupator vechi, de mare putere si il pui pe tot circuitul, pentru a nu ma ridica de fiecare data capota, ori, mai simplu, asa cum ai zis si tu, cuplezi miliampermetrul la circuit si incepi sa deconectezi sistematic consumatorii. Dupa ce il gasesti pe cel responsabil de furt, pune-i un intrerupator pe alimentare.
     Personal as incerca cu un intrerupator de putere, custom made ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.