Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu porneste la prima cheie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
shaq_rose
am si eu o intrebare, dimineata acum ca e rece, nu prea imi porneste in ce sens: dau cheie, electromotorul pleaca, dar nimic, daca dau cateva pedale la rece, pe la a 3-a , a-4 a cheie reusesc sa pornesc, sa fie oare pompa de benzina? rezervorul e cam cu 2-3 litri, sa fie si asta o cauza?

i-am pus bujii noi, platina noua reglata pt iarna 2 mm, fise noi, bobina e buna, nu fura curent, i-am pus aprindere elctronica cu led, capac delco nou si face ca si inainte...
ionutctn
[SIZE=1][B]Uite cum poti rezolva problema asta...trebuie sa verifici chestiile astaea ce o sa ti le zic acum (adica iti dau cauzele defectiunii si eventual modalitatea de remediere):
1.Contactele ruptorului-distribuitor sunt oxidate, formarea de varf sau crater (se curata sau se inlocuiesc dc e cazul)
2.Legaturile din circuitul primar sunt slabite, oxidate sau murdare (se curata si se strang legaturile din circuitul primar)
3.Condensatorul este defect (se inlocuieste)
4.Bobina de inductie nu da scantei la pornire (se verifica)
5.Contactele ruptorului exagerat de indepartate (se regleaza)
6.Conducta de benzina infundata (se desfunda)
7.Pompa de benzina prezinta defectiuni de alimentare a carburatorului
8.Se inspira aer pe la racordurile care vin de la pompa de benzina
RIon
Pai poate nu folosesti metoda optima de pornire pe timp rece.
Verifica starea de incarcare a bateriei, nivelul lichidului din ea, poate conta.
Incearca asa: porneste cass-ul (radio etc. ce ai) cateva secunde pentru a activa electrolitul bateriei (sau faza), apoi da o cheie falsa cu ambreiajul calcat (o cheia care sa puna in miscare motorul), da 3-4 pedale de acceleratie, trage socul si ar trebui sa porneasca la sfert, daca aprinderea/avansul sunt ok reglate.
Eventual, da de 3-4 ori la maneta pompei de benzina. Incearca, si spune-ne rezultatul.
La metoda descrisa de tine, ar trebui sa porneasca daca tragi socul. Incearca si faza cu pornirea unui consumator vreo 6 secunde.
Maryo
sal.io sant nou pe aici asa ca ma descurc un pic mai greu pana invat!Fi atent io lucrez sa mecanic si in primul rand distanta la platina nu se face de 2 mm asa cum ai zis tu.In al doilea rand regleaza cum trebuie avansul(are foarte mare importanta sa stii).avansul il reglezi in felul urmator daca nu ai stroboscop:invarti motorul pana cand pe fereastra de la cutie iti apare un semn,o crestatura,dar sa te uiti si ca ipa de la delco sa fie in dreptul pistonului 1 pt ca poate sa-ti apara si la pistonul 4.Ca sa fii mai sigur da capacul de delco jos si o sa vezi!Apoi cand semnul e pe fereastra pui contactul,scoti fisa de la pistonul 1,o pui cat mai aproape de masa si invarti de delco pana cand iti da scanteie,apoi montezi capacul inapoi si vezi cum porneste!Referitor la distanta la platina io tot timpul o reglez la 0,40 mm.Daca ai aprindere elecronica poate sa fie si mai mare!
shaq_rose
QUOTE(RIon @ 20 Nov 2004, 22:09)
Pai poate nu folosesti metoda optima de pornire pe timp rece.
Verifica starea de incarcare a bateriei, nivelul lichidului din ea, poate conta.
Incearca asa: porneste cass-ul (radio etc. ce ai) cateva secunde pentru a activa electrolitul bateriei (sau faza), apoi da o cheie falsa cu ambreiajul calcat (o cheia care sa puna in miscare motorul), da 3-4 pedale de acceleratie, trage socul si ar trebui sa porneasca la sfert, daca aprinderea/avansul sunt ok reglate.
Eventual, da de 3-4 ori la maneta pompei de benzina. Incearca, si spune-ne rezultatul.
La metoda descrisa de tine, ar trebui sa porneasca daca tragi socul. Incearca si faza cu pornirea unui consumator vreo 6 secunde.
*


pompa mea nu are cama, incerc in seara asta metoda ta
Devils
Aceiasi problema este si la mine (nu porneste la prima cheie). Eu dau prima data o cheie pentru a invarti putin motorul, cateva pedale si apoi o ia fara probleme. Asa e ea, iarna wink.gif
RIon
ei, cum a fost?
leonard_albert
Salut,
ma bucur ca exista si astfel de forum in care putem discuta problemele masinilor Dacia ... ca sunt multe probleme

Pe scurt: am aceeasi problema cu pornirea de dimineatza. am observat faptul ca daca ii dau spritzuri din acceleratie la inceput nu trage benzina, asa cum ar trage-o daca as da din manivela de la pompa... acelasi lucru se intampla si cand trag soclul...nu trage benzina deloc... decat dupa multe insistente (sprituri) si rateuri vine din soclu si acceleratie... benzina. Acu' am urmatoarea problema: brusc scade turometru si moare, chiar in trafic ... incerc s-o pornesc din nou si merge ... dar cade pur si simplu ...!!!! ce se intampla ? ? ?? Trebuie sa stiu ca ma expun sa raman cu Dacia in drum fara s-o mai pot porni deloc.
Multumesc. Oricum o sa verific toate retetele de pe forum! multam mult.
RIon
bun venit leonard_albert!
Pai cred ca ar trebui sa scoti mataluta furtunul care evacueaza gazele de carter - acolo se face condens si ,,muci" de ulei care infunda carburatorul - si sa il lasi sa atarne undeva dedesubtul masinii.
Daca dai la cama (sa o lasi in pozitia sus daca e rupt arcul) trage de elice/curea, pana simti ca merge greu cama de la pompa, tras spre tine, si apoi va porni usor.
Nu da sprituri cand e socul tras. Da-le inainte. trage si socul pe 3/4 , sau chiar 1/2. Incearca una din metodele descrise mai sus.
Baphta!
Dyda
leonard_albert Nu spusesi iti moare motorul si cind incerci sa-l accelerezi sau cind ai luat piciorul de la pedala adica la relanty daca este asa desfaci jiclorul de ralanti si-l cureti
shaq_rose
nu merge metoda cu cheie falsa..... dimineata am pornit-o impinsa, am avut un alternache de 36 A pana acum, i-am pus unul de 50, e posibil sa-mi fi omorat ala vechi bateria? acul era numai pe rosu putin urcat cu cel veci chiar si in relanti fara consumatori, in seara asta o sa pun bateria la incarcat sa o tin pana dimineata si sa vad daca mai face la fel. Acum cu alternator nou, releu, bujii, fise, platina si aprindere electronica noua + carb curatat sta bine acul, pe mijlocul albului, iar cu consumatori scade o idee se duce inspre gri dar e bine, cred eu.... sa vedem iar dimineata
leonard_albert
salut. multam pentru sfaturi... am cautat pe net (dc++) niste documentatie tehnica despre Dacia... si chiar am gasit. Este interesat careva ? Despre problema tehnica la masina, am vorbit cu Service Dacia, si ma voi duce acolo. Va spun ce am rezolvat!
Multam si multa bafta!
teodor
Eu in sezonul rece pornesc masina asa:
1.sprituri mici de benzina, intre 4-7
2.apoi o cheie scurta de control
3.o cheie normala concomitent cu pedala, sau pedale , apasat ferm pe acceleratie.
4.dupa ce porneste trag socul, pana pe la aproximativ 2000 ture.
In 90% din cazuri asa reusesc sa o pornesc.Daca nu porneste , si e frig tare afara, dau chei scurte si dese, de obicei dupa 3 cheie porneste, fara sa trag socul.
Socul il trag imediat dupa ce a pornit, curios este ca daca incerc prima data cu socul tras nu porneste nici sa o omori laugh.gif
Am baterie nou de 1 an de zile, am trecut o iarna cu ea.
Asta iarna am ramas in provincie de sarbatori, dupa o noapte cu un crivat de 6 ore si frig de -10 grade sau mai mult, am reusit sa o pornesc numai dupa ce am incalzit bujiile pe soba.Cand am ajuns in Buc. am auzit la Tv ca a fost in zona respectiva -16 grade. unsure.gif

PS; am montata o aprindere electronica de 1 an, datorita influentei smile.gif forumului am pus si eu pe masinuta, super bine si elegant merge
shaq_rose
AM REUSIT MAREA CU SAREA !!!!
Mi-a pornit la "sfert" ! Buba, am luat bateria in casa si am pus-o putin pe redresor, 8 ore, atat am avut timp iar dimineata, brrrrrummm la prima jumatate de cheie !!! Sunt un fericit, mi-am rezolvat buba. Bafta la ceilalti nevoiasi !
ydaniel
cum fac eu:
-CHOKE
-AMBREAJ APASAT LA MAX
-2-3 PEDALE
-SI CONTACT
ASTA O PRACTIC DE CAND E MASINA (din 95) parca nu mai e ca atunci cand era nouia dar tot la prima carja o ia!!
RIon
Verificati si curatati electromotorul - am deschis un topic!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.