Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rateuri
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
libertaq
buna,
am,cred ceva probleme cu motorul...nu stiu cauza dar merge neregulat,mai exact nu merge rotund,si se aud rateuri(nu dintr-acelea in care oamenii din preajma masinii incep sa se arunce pe burta smile.gif )
platinile schimbate,avansul initial la aprindere reglat,bujii noi,de 2 luni,fise noi siliconate....nu stiu ce sa fac si mai ales nu stiu cauza acestor rateuri...e de-adreptul enervant cand le auzi sad.gif
in rest in sarcina se comporta bine,e ok(nu da rateuri) si trage bine(ca o dacie smile.gif )dar la relanti e dezastru....e ca o vioara dezacordata smile.gif
merge ceva de genul....mrrrrrrrrr poc mrrrrr poc poc mrrrrrrrrrrrrrrr poc dry.gif
poate aveti ceva sugestii si sfaturi....si pt.mine sad.gif ...
smile.gif
argon
slabeste surubul ala de amestec vreo 2 ture si vezi daca mai face. E posibil sa-ti vina prea putin pe circuitul de ralanti, daca in sarcina zici ca merge bine. Verifica si daca e functionat avansul vacumatic.
vallyyy
am patit-o si eu imi dadea rateuri la greu ........e din delcou......arcul ruptorului este slab;(constatarea se face prim masurarea cu dinamometrul) arcul trebuie sa fie intarit sau inlocuit SAU
bratul ruptorului se misca greu, arborele ruptorului se roteste anormal, prea mic pentru inchiderea contactelor , arborele cu came este uzat, condensatorul are scurgeri de curent etc.; este necesar ca sa se curete si sa se unga arborele cu came si sa se inlocuiasca piesele uzate (arbore, condensator etc)...poate sa fie oricare din cele mentionate mai sus .....eu am cumparat alt delcou din targ..... biggrin.gif
Minel
Ti-as sugera sa verifici si culbutori ,eu am tras cu problema asta 2 luni merge ca cizma in relanti iar in ture nu aveam ce sa ii reprosez (chiar daca au mai fost reglati culbutorii in acest timp de vreo 4 ori )
Am schimbat toata aprinderea ,ii noua ,carburatorul spalat si reglat de vreo 10 ori , si cand de cand am reglat 0,20 A si 0,2210,23 E ,merge motorul ca uns
Numai bine acum ,mi-am tras si aprindere electronica si senzor ,merge ca o injectata ,alt sunet al motorului ,alt demaraj ,parca ii mai nervoasa
Lucreaza metodic si ii vei da de cap,culbutori ,aprindere ,carburatie si imposibil sa nu ii dai de cap,bafta ca o sa ai nevoie de ea ,eu stiu cel mai bine wacko.gif
Adrian_Boy
Minel, ma intreb daca o duci la un mecanic din service (ca am fost eu la unul particular si tot asa mi-a lasat-o) ti-o pune la punct, adica are rabdare cu ea ? Nu de alta dar e frig afara biggrin.gif
djasu82
motorul de pe masina lu je biggrin.gif poate ceva in genul asta biggrin.gif
Sau asa
pornire la sfert de cheie
Minel
@Adrian_Boy
Masina mea a pupat service-ul o singura data cand i-am refacut geometria ,in rest singurul ca a surubarit la ea 053.gif si a circulat cu ea sunt je biggrin.gif
post-336-1110552475.gif
@Djasu_82
Ii cam murdarel si sunt indulgent laugh.gif ,erai cumva ocupat ?? cheers.gif
Uita aici motor bec ,o poza mai veche fara aprinderea montata smile.gif
Tin sa precizez ca tot asa este si acum ,curat bec tongue.gif
djasu82
Cum ai tu bobina de inductie pusa orizontal vei plange pana la urma dupa un anumit numar de km wink.gif Minel nu conteaza cum arata motorul compartimentul motor poate al tau sta expus al meu si munceste si apropo rar daca beau wink.gif nu prea le am cu bautura.
Minel
post-336-1110552475.gif
@Djasu_82
Am masina de 9 luni ,si are deja vreo 30.000 km ,asa ca face si ea km zilnic ,uneori mai multi ,uneori mai putini ,sincer imi place sa arate si sa functioneze bine wink.gif
Nici eu nu beau ,dar un suc tot nu refuz ,destul cu offtopicul ,o zi buna iti doresc !!!
djasu82
Si atunci cand am filmat motorul era prin luna iunie cand aveam culbutori reglati la 0.2A 0.2 E.
msanyix
Si al meu merge ca a lui libertaq dar cateodata il mesteresc jumat de zi si imi merge 2 min brici si dupa acea iarasi rateuri "regulate". Culbutorii inca nu am reglat ca la carte sunt reglate de un mester dupa urina. Mentionez daca il calc in a doua brusc asa de la 1200 de ture imi arde gumele din fata, oare avansul este prea mare? Si nu urca mai mult de 110-120.

Hmm
djasu82
Pai tu ce crezi ? biggrin.gif regleaza culbutori 0.15 admisie 0.2 evacuare si dupa aceea revi la reglajul delcoului dinamic acelerand masina pe la 3000 de ture si il reglezi in asa fel in cat la aceasta turatie sa nu ai rateuri sau sa-ti tremure motorul . Vei observa cum v-a urca usor si peste 130 wink.gif.
Kinetix
msanyix, verifica si avansul static (initial), dar si avansul vacuumatic (integritarea membranei capsulei, desfundarea prizei de vacuum din carburator, cursa tijei capsulei, oscilatia parghiei platinei mobile, taria arcului de pe tija capsulei sa nu fie prea mare).
tgg2k
QUOTE(djasu82 @ 20 Dec 2007, 09:58)
Pai tu ce crezi ? biggrin.gif regleaza culbutori 0.15 admisie 0.2 evacuare si dupa aceea revi la reglajul delcoului dinamic acelerand masina pe la 3000 de ture si il reglezi in asa fel in cat la aceasta turatie sa nu ai rateuri sau sa-ti tremure motorul . Vei observa cum v-a urca usor si peste 130 wink.gif.
*



topicul incepe despre o chestie si tu o dai in offtopic la greu... pfff...

culbutorii se regleaza la valorile la care le-ai zis tu, asta in conditiile unui motor cat de cat bun, care sa nu prezinte uzuri. se regleaza dupa metoda "incalecarii" culbutorilor, nu dupa metoda "volanta la semn, reglaj 1,2,3,5 si apoi 4,6,7,8". prin a doua metoda vei avea rateuri pe evacuare la pistonul 4.

iar "reglajul delcoului dinamic"?!?! delcoul e "static" si reglajul se face pt avansul static sau initial. nu se face cu motorul pornit! reglajul se face cu volanta la semn, motor oprit, se roteste delcoul maxim in sensul acelor de ceasornic, se scoate fisa centrala din capacul de delcou si se apropie la vreo 2-3 mm, se pune contactul, si apoi se roteste invers pana apare scanteia. la ORICE dacie cu aprindere clasica, asa se pune la punct aprinderea.

prin metoda ta, tu reglezi motoru sa traga bine de pe la 2000 de ture in sus adica in regim foarte turat (iti dai seama ca in oras, in aglomeratie, nu te ajuta cu absolut la nimic, din contra). iar daca il reglezi sa mearga bine la relanti, la regimuri de turatie joasa, vei avea putere dar la turatii mari va fi lenesa.

prin metoda ce am descris-o foarte sumar se face compromisul: ai putere si la turatii mici si la turatii mari, si in mod normal, scapi de rateuri!
djasu82
Regleazal tu static wink.gif rezulta consum mare in sarcini partiale iar cand vei avea nevoie de depasiri in viteza te uiti nu mai trage frate motorul peste 2500 3000 de ture abia se infige si revenim iar la curba de avans. Am mai mentionat cine doreste demaraj mare la plecare se tureaza motorul la 2000 de ture si se regleaza avansul pina la limita cand incep sa apara rateurile dar sigur nu vei prinde tu viteza mult mai mare peste 120 wink.gif fiindca avansul se plafoneaza la 2000 de ture wink.gif Asadar daca ai sonda si aparatura gen stroboscop vei observa cea ce am spus eu chiar pe aparate asa se si arata turatie mare avans mai mic urca frumos in ture fara consum excesiv de benzen fara a forta motorul. Vechile metode cu becul la static sau scanteea dand de delco nu tin la nici un motor. Doar se probeaza daca ati lucreaza aprinderea. Daca ai face un grafic pe calculator sigur mai crede dar cred ca nu ai vazut un avans scris intr-un microprocesor fiindca mi-ai fi dat dreptate asa e si la cel mecanic. Findca la tine intervine si avansul centrifugal si avansul vacumatic. Daca le-ai exclus din start pe cele doua te miri de ce oare motorul consuma mult si nu imi da putere unde doresc eu .
A si uitasem de aceea sa tot mira cate un gagiu cu loganul cand il iau in viteza o fi crezand ca am alt motor sau cine stie ce.
tgg2k
cum sa-ti explic (virgula) ca dacia mea din '79 se duce linistita pana in 4500 de ture, iar cand vine vorba de viteza de peste 120... prinde fara nici cea mai mica problema. cat despre consum... eu sunt super multumit: 6% in afara, 10% in oras.

vechile metode?! mie asa imi merge masina bine, si asa am reglat destule motoare sa mearga bine asa ca eu am muult mai multa incredere in "vechile metode".

se vede ca habar n-ai, numai vrei sa impui o idee gresita. da' nu imi bat capul... da sfaturi si apoi asteapta sa te injure colegii ca li se duce pe apa sambetei motorul.

PS: loganul de 1.4 e destul de lenes, cu o 1300 pusa la punct si ingrijita nu ai probleme sa il depasesti. problema e cum te uiti tu la aia cu loganul care te depasesc?!
Minel
post-336-1110552475.gif
Haideti sa incercam sa lasam deoparte disputele ,nu este constructiv si poate se ajunge la jigniri ,in incercarea de a ajuta un coleg forumist apar mai tot timpul diferente de opinii de la un membru la altul in legatura cu unele reglaje(functie de motorul fiecaruia ,gradul de uzura a componentelor motorului ,capacitatea cilindrica ,etc ).
Din cate am citit pana acum ,fiecare isi expune ideea de a rezolva o problema asemanatoare daca nu identica cu ce a avut respectivul ,acum depinde de fiecare ce anume doreste sa faca si sa regleze la motorul lui,nici un motor de dacie nu este identic cu altul (probabil la mine sunt intr-un fel reglajele ,la alt motor chiar din aceiasi serie si an difera )
Asadar haideti sa ajutam colegul cu sfaturi si nu cu cearta !
O zi buna tuturor !! tongue.gif
djasu82
FIECARE CU IDEEA LUI wink.gif
msanyix
djasu82
peste 1500 de ture nu mai am probleme numai la relanti si asa cca la 1200 ture se aud rateuri in schimb merge destul de lin .

Kinetix
taria arcului si integritatea membranei pot verifica tragand aerul din furtun cu gura sau este o alta metoda pt asta?

Am deja totul schimbat la pertea electrica si carb in afara de schimbat delco si reglat supape am facut totul. Sper ca problema sa fie de la vre-o supapa ca nu mai stiu ce sa mai reglez.

tgg2k
un prieten mi-a reglat culbutorii prin metoda pe care descrii tu ca nu este bine deci "din doua rotiri a ventilatorului reglaj 1,2,3,5 si apoi 4,6,7,8" nu-s sigur ca asa era ordinea dar eu invarteam si stiu ca nu am facut prin metoda incalecarii + dupa urina este distanta
Kinetix
Da, asa se procedeaza, numai ca trebuie astupat cu degetul micul orificiu de pe capsula care se afla sub stutul ei. Verificarea se face avand capacul delcoului demontat, in asa fel ca sa observi miscarea platinei mobile. Tragi (cu gura) aerul prin capatul dinspre carburator al tubului de plastic si urmaresti daca se realizeaza cursa completa a parghiei. Rezistenta opusa de arc trebuie sa fie... moderata. La o forta de suctiune comparabila cu cea a motorului, trebuie sa poti invinge total rezistenta arcului.
Pentru a obtine o idee despre forta asta, procedezi asa: cu motorul la ralanti, scoti mansonul de cauciuc de pe stutul capsulei vacuumatice si pui degetul acolo. Vei simti depresiunea creata de motor. Opresti motorul, scoti si celalalt manson si tragi aerul pe el. Trebuie sa simti aceeasi depresiune pe deget. Aplici aceeasi forta de suctiune la capsula vacuumatica, avand orificiul capsulei obturat.
libertaq
Minel,
aprindere tranzistorizata am si eu(banuiesc ca la aia te referi si nu la cea electronica)...dar ce senzor ti-ai montat,la ce foloseste si unde se monteaza?....
trebuie sa-mi schimb bujiile,banuiesc,ca una poate nu lucreaza cum trebuie,dar m-as indoi...
avansul static e reglat ca la carte,cu toate ca ma indoiesc iarasi de integritatea delcoului...am ceva jocuri pe la componentele din el...dar sa fie oare asta cauza rateurillor?
culbutorii nu i-am reglat inca,poate singurul lucru la care nu prea ma pricep sa reglez la dacie...
deci rateurile imi apar doar la relenti,si poate pana in 1200r/min....
la carburator oricat as regla surubul de amestec,tot asa merge...
ciudata masina smile.gif
djasu82
Ce mie aprinderea tranzistorizata ce mie aprinderea eletronica tot o maincare de peste fiindca ambele sunt cu tranzistori facute. Si cele CDi TCi . Asadar la baza stra tranzistorul si in integrate tot din tranzistori sunt facute in afara de rezistente condensatoare diode si punti de legatura. Off biggrin.gif.
Minel
@libertaq
Chiar ti-as recomanda sa ti regleze cineva daca tu nu sti, 0,20 A si 0,22-,23 E si o sa vezi si simti o imbunatatire afunctionarii motorului in relanti
Parca ceea ce descri tu seamana leit cu ce aveam eu chiar daca i-am reglat ca la carte de 5 ori (culbutorii) ,tot aici pe forum am citit ca este ok sa ii reglez cu o distanta un pic mai mare ,si de vreo 2 saptamani sunt invidiat in parcare de ce motorul porneste la sfert si toarce si mai ales ca nu mai da macar un rateu wink.gif
djasu82
Nuti mai da rateu fiidca ai pus ai aprinderea cu senzor gotronic wink.gif asadar nu rateaza nici o scantee wink.gif
argon
ce zici tu e valabil la turatii mai mari, nu rateaza scantei nici cu platina normala la ralanti.
djasu82
Argon hai ca la sfertul chei nu porneste motorul chiar la prima scantee pe primul sau al doilea piston sau al treilea sau al patrulea fiindca apare ruperea proasta pe platina . De vazut ai vazut si tu ce face senzorul gotronic doar arati cheia si a pornit wink.gif.
argon
Nu e vorba de pornire, ci de mersul la turatii joase, cand nu apare "zborul" platinii, si nu rateaza scantei. La senzor, nu are ce zbura la turatii mari, asta e avantajul.
djasu82
Nici la turati mari nici la turati mici de aceea sta relantiul stabil si la 500 de ture poate si mai jos daca ai avea o aprindere cdi multi spark.
Minel
Pe frigurile care au fost aici ,-10 ,-14 grade, dadeam 3 sprituri ,soc la 1/4 si pornea la sfert , dupa 25-30 de secunde imi statea la relanti fara soc si avea vreo 500 rot/min ,cred ca si mai putin ,multi colegi de la servici au fost uimiti de ce nu imi moare motorul tongue.gif (cred ca si invidiosi mandru.gif ) ,sunt foarte multumit de aprindere si senzor indiferent de turatii ,asta pe langa faptul ca ,carburatia si alimentarea sunt in regula ,functioneaza motorul mai bine decat cand a fost nou din fabrica tongue.gif
djasu82
Ar fi bine sa postezi si tu un film cand pornesti motorul la -10 grade sa se vada pe bord cum sistemul de racire porneste de la 0 in asa fel sa nu zica alti aaa asta a oprnit motorul si dupa aceea vrea sa spuna ca uite frate porneste la -10 grade;) Eu unul te cred , poate asa isi vor da seama multi ca se poate sta si la relantii la rece la 500 de ture pe timp rece.
msanyix
Spuneti-mi si mie care aprindere electronica este mai buna ca o sa fie urmatoarea investitie la masina pe care o fac. Mai ales daca nu dau gata rateurile.
djasu82
Iati gotronic f buna fiabila. intra aici http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=27&t=2993&st=3270 dai un mesaj pe privat lui gotronic wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.