QUOTE(djasu82 @ 20 Dec 2007, 09:58)
Pai tu ce crezi ?
regleaza culbutori 0.15 admisie 0.2 evacuare si dupa aceea revi la reglajul delcoului dinamic acelerand masina pe la 3000 de ture si il reglezi in asa fel in cat la aceasta turatie sa nu ai rateuri sau sa-ti tremure motorul . Vei observa cum v-a urca usor si peste 130
.
topicul incepe despre o chestie si tu o dai in offtopic la greu... pfff...
culbutorii se regleaza la valorile la care le-ai zis tu, asta in conditiile unui motor cat de cat bun, care sa nu prezinte uzuri. se regleaza dupa metoda "incalecarii" culbutorilor, nu dupa metoda "volanta la semn, reglaj 1,2,3,5 si apoi 4,6,7,8". prin a doua metoda vei avea rateuri pe evacuare la pistonul 4.
iar "reglajul delcoului dinamic"?!?! delcoul e "static" si reglajul se face pt avansul static sau initial. nu se face cu motorul pornit! reglajul se face cu volanta la semn, motor oprit, se roteste delcoul maxim in sensul acelor de ceasornic, se scoate fisa centrala din capacul de delcou si se apropie la vreo 2-3 mm, se pune contactul, si apoi se roteste invers pana apare scanteia. la ORICE dacie cu aprindere clasica, asa se pune la punct aprinderea.
prin metoda ta, tu reglezi motoru sa traga bine de pe la 2000 de ture in sus adica in regim foarte turat (iti dai seama ca in oras, in aglomeratie, nu te ajuta cu absolut la nimic, din contra). iar daca il reglezi sa mearga bine la relanti, la regimuri de turatie joasa, vei avea putere dar la turatii mari va fi lenesa.
prin metoda ce am descris-o foarte sumar se face compromisul: ai putere si la turatii mici si la turatii mari, si in mod normal, scapi de rateuri!