Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: am demontat carburatorul ,AJUTOR
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
renzo
am si eu o dacie 1310 din 99 pe carburator , am demontat carburatorul sal curat ,lam curatat dar mai am o mica (mare)problema nu mai stiu sa reglez cele doua suruburi de la carburator(acceleratia si cel de aer) stiu sa le reglez numai dupa mersul motorului la relanti dar nu reusesc so pornesc sa o pot regla ,mi-ar fi de mare ajutor daca as sti cat trebuie insurubat surubul de aer ,daca ma bagati in seama si imi dati raspunsuri ,as dori unele cat mai detaliate ca nu ma pricep deloc la mecanica
zzr
pfff.insurubeaza surubul de aer de tot iar apoi desurubeaza-l 3-4 ture.Iar dupa ce porneste regleaza-l cum trebuie.Dar nu asta e motivul de nu porneste masina!!!Te-ai asigurat ca a ajuns benzina in CNC.Daca nu asigura-te.Si asigura-te ca da benzina pe ciocul de papagal cand accelerezi.Accelereaza cu mana de la carburator si uite-te in acest timp in carburator si vezi daca da benzina.Daca da n-are de ce sa nu porneasca.Bafta!
Kinetix
renzo, ai doar doua suruburi de reglat: cel de amestec (e din bronz, cu varf ascutit), si cel "de aer" (mai exact de reglare a pozitiei clapetei de acceleratie, sau "de ralanti". care e din otel si sta un pic oblic pe carburator).
Cel de ralanti se insurubeaza vreo 2-2.5 ture, iar cel de amestec se insurubeaza total (cu mare atentie ca se poate rupe varful cel ascutit), apoi se desurubeaza vreo 3.5-4 ture.
Dupa ce pornesti motorul si il incalzesti bine, refaci reglajele astfel:
- surubul de amestec se insurubeaza (cu motorul mergand) pana se inrautateste mersul motorului, apoi se desurubeaza usor pana se obtine un maxim de turatie stabila
- surubul de ralanti se regleaza pentru ca turatia de ralanti sa fie aprox 800rot/min cu farurile aprinse.
Nu uita sa reglezi si plutitorul la 6-7mm fata de capacul carburatorului, tinand capacul cu plutitorul in sus si garnitura capacului pe pozitie.
Mult succes!
tgg2k
@kinetix, pot sa vin cu o mica observatie?!

apropo de reglajul surubului de relanti... eu stiam ca se desurubeaza cam 1-1.5 ture de unde incepe sa mearga prost... maybe I'm wrong. nu de alta dar daca il desurubezi mai mult, turatia ramane aceeasi dar scade din putere si implicit consumul e ceva mai mare (pt a compensa lipsa de putere)
djasu82
Din cate stiu si eu se desface cam 3 ture acel surub cred ca tu ai avut probleme cu carburatorul tragea benzina deja din progresiune tggk wink.gif. Daca mergi cu amestec sarac iar consuma mult motorul plus risti sa se arda bujiile supapele si altele. Pornirile nu vor mai fi la sfert de cheie poate pe la a 4 cheie. Sunt probate draga tggk si vorbesc si din propia experienta .
Kinetix
tgg2k, hai sa lamurim lucrurile. blush.gif
Am spus cum se face setarea initiala, grosiera, dupa care se refac reglajele cu motorul cald, in functionare la ralanti.
- Surubul de ralanti (de reglare a pozitiei clapetei de acceleratie) este folosit doar pentru a fixa turatia de ralanti. E cel oblic, al carui varf impinge un levier.
- Surubul de amestec (denumit in mod gresit de unii "surub de aer") serveste pentru a face mersul "rotund" la ralanti. Este cel de alama (bronz) si sta orizontal, "infipt" in talpa carburatorului. El se regleaza astfel ca, la o anumita pozitie a surubului de mai sus, sa se obtina o turatie maxima si stabila, regulata.
Am reusit? rolleyes.gif
djasu82
CER UN TOPIC SPECIAL PENTRU DEBATUT CARBURATORUL SI UN TOPIC PENTRU DEZBATUT DELCOUL SI AVANSUL. Se observa ca prea multe topicuri sunt deschise pentru aceasi tema.
argon
Degeaba il sfatuti voi cate ture de desurubeaza sau insurubeaza, asta sa faceti la masinile voastre, difera de la caz la caz, in mod normal se gaseste pozitia de turatie maxima a motorului. Reglajul cu n ture e empiric si de mantuiala.
djasu82
Asta am spus mereu se cauta un maxim din surubul de amestec cel orizontal wink.gif ma doare capu si degetele de atata scris si explicat devine varza forumul sad.gif. Imi cer scuze.
tgg2k
@Kinetix, da, ai reusit. sunt 100% de acord cu tine.

QUOTE(djasu82 @ 20 Dec 2007, 11:13)
Din cate stiu si eu se desface cam 3 ture acel surub cred ca tu ai avut probleme cu carburatorul tragea benzina deja din progresiune tggk wink.gif. Daca mergi cu amestec sarac iar consuma mult motorul plus risti sa se arda bujiile supapele si altele. Pornirile nu vor mai fi la sfert de cheie poate pe la a 4 cheie. Sunt probate draga tggk si vorbesc si din propia experienta .
*



@djasu82, in primul rand: mama lui de carburator... 3 ture e enorm! cartea indica 1-1.5, eu il am la 2 ture (din proprie experienta) si tu vi si imi zici de 3 ture?! cred ca ar trebui sa iti revizuiesti carburatorul.

in al doilea rand: bujiile mele au vreo 3000 km si culoarea e maronie, fara depuneri sau alte minunatii. iar pornirile... exceptand temperaturile negative extreme (<-10 grade), porneste la sfert de cheie cu 2 sprituri si socul la 1/3

in al treilea rand: nu am crescut impreuna si nu ne-am tras de putza cand eram mici. "draga" ii spui nevestei, prietenei, amantei, etc.
Kinetix
argon, ma surprinzi. blush.gif
Acele "n" ture sunt in jurul unei valori limitate (+/- 1 tura). Indicatiile au fost date pentru reglajele initiale, la rece. Sigur ca dupa incalzirea motorului se va reface reglajul dupa cerintele motorului.
Daca vom cauta pe net reglajele carburatorului Weber 32 ICT (sau ICH, sau ICR), adica originalul dupa care s-a copiat Carfil-ul, vom vedea ca se tot repeta setarea initiala de 1-1.5 ture a surubului de ralanti (de reglaj al clapetei) pe diverse site-uri. La Carfil aceasta valoare e diferita (probabil datorita faptului ca filetul e diferit, lungimea levierului e diferita sau unghiul de impingere al surubului e diferit), dar e tot o valoare aproape constanta.
Cand nu sunt valabile aceste valori pentru Carfil, inseamna ca e o problema: orificii de progresiune partial infundate, jiclor ralanti necorespunzator (prea mic, prea mare), clapeta acceleratie necentrata/descentrata, aer fals, etc.
Apropo, la tine cat sunt aceste valori? rolleyes.gif
argon
Nu era intentia mea sa te surprind, hai sa-ti dau un exemplu, pe acelasi carburator, am incercat 3 suruburi de amestec diferite, cu nici unul nu corespundea numarul de ture, daca mai e si alt carburator, e clar ca probabilitatile sunt si mai multe.

In nici o carte de mecanica nu scrie un numar de ture, in toate scrie ca se gaseste turatia maxima de la surubul ala, apoi se regleaza clapeta la 800+-25, si se reia amestecul, din nou, pana la turatia maxima, asta cu turele sunt teorii dezvoltate de unu' altu' fara date stintifice.
tgg2k
argon... dai o sticla de sampanie (asa, de sarbatori) daca iti arat intr-un manual de service cum se face reglajul si de unde stiu de 1-1.5 ture? biggrin.gif
argon
ai un scan sa-mi arati si mie?
tgg2k
la mine nu, ca sunt la servici, cand ajung acasa, promit ca ii fac poza la pagina respectiva si postez
Kinetix
argon, ai dreptate cu suruburile de amestec, dar asta se datoreste executiei la cote usor diferite a varfului ascutit al acestora (lungime, conicitate), in functie de strungar si de firma. Unele firme nici nu randalineaza capul surubului, lasandu-l neted.
Or fi inventate teoriile astea de cineva..., dar lucreaza. Adica ajuta la pornirea motorului rece, dupa care se refac reglajele la cald, cum spuneai si tu.
Ce te faci daca omul nu mai stie cat sa stranga suruburile dupa demontarea si curatarea lor? Poate reuseste sa porneasca motorul, dar cum ia piciorul de pe acceleratie, se opreste. Nu are cum sa faca reglajele finale.
Dar nu cred ca e cazul sa ne contrazicem. Sa speram ca initiatorul topicului a reusit sa rezolve problema. Asta era important. wink.gif
djasu82
Fiecare cu ideea lui nu ma trag cu tine de maneca wink.gif tu ai ideea ta eu o am pe a mea . Daca ati porneste motorul dupa ce lai inecat 10 minute dau de baut tggk wink.gif.
A si inca ceva eu vreau sa vad un film ceva fiindca asa nu cred pe nimeni care tot sustine si jigneste omul cum se regleaza un carburator wink.gif. Chiar sunt curios . Stiu doar atat cand clapeta de aceleratie e inchisa definitiv si sa trece la regajul de relanti ati va apare un reglaji de masim si douo regaje de minim wink.gif -+- .
tgg2k
de dat dreptate nu-ti dau, ca nu ai.

cu tot ce zici si mai ales CUM zici imi confirmi faptul ca nu prea stii dar ti-au iesit pana acum. anyway, zici ca eu jignesc omul... cum adica sa porneasca motorul dupa ce l-ai inecat 10 minute?!?! apesi ca boul pe pedala de acceleratie timp de 10 min?! daca la asta te referi, atunci permite-mi sa iti cer si eu un film... sa vad cum iti porneste motorul tau dupa ce il ineci 10 minute.

nici eu nu te cred ca stii sa reglezi un carburator. si chiar de asta, in "uichiend" il desfac, il curat si il pun pe masina, fac poze cum se curata carbul si fac filmulet cum se regleaza din clipa in care l-ai pus pana cand merge motorul rotund.

PS. daca esti mare si tare si ai habar, de ce nu faci si tu un filmulet si apoi sa vedem care are dreptate... eu propun urmatoarea chestie: fiecare face tutorial si apoi supunem colegii de pe forum unui vot, un poll la sectiunea "clipuri video" sau "diverse". ce zici, te risti?!

LE: deja m-am plictisit sa-ti dau replici... asa ca... fac filmuletul si inchei discutia despre carburator aici. in fond fiecare face reglajele cum stie mai bine si cum ii place lui sa ii mearga masina...
sefu_alx
la cat de mult difera seturile de jigloare teoria cu numarul turelor cade din prima.

eu stiu ca se regleaza asa :
1- din surubul clapetei se regleaza turatia la 950 rpm (1000 ca e iarna.)
2- din surubul de amestec se cauta maximul de turatie

se repeta acesti 2 pasi pana turatia nu mai poate fi crescuta din surubul de amestec.
Tiberiu-Andrei
"PS. daca esti mare si tare si ai habar, de ce nu faci si tu un filmulet si apoi sa vedem care are dreptate... eu propun urmatoarea chestie: fiecare face tutorial si apoi supunem colegii de pe forum unui vot, un poll la sectiunea "clipuri video" sau "diverse". ce zici, te risti?"
Ai votul meu! tongue.gif


























djasu82
CDI 45KV >>>O sa ai filmul la fel cum multi ziceau ca nu am CDi ca doar gura e de mine si l-am avut si le-am inchis gura prin film o sa ai si tu filmul cred ca ori ce motor cand se aplica pe buji 45 KV porneste la sfert de cheie wink.gif Si nu vreau sa ma cert cu tine pentru ca nu ai vazut multe fiecare cu cel doare .Eu ajut oameni dau detali si cine vrea sa-l ajut si practic ma ofer de aceea s-a si format acest forum dacia club dar vad ca din zi in zi ti se face .... sa nu mai dai atentie wink.gif. Toate cele bune.
tgg2k
sa nu mai dau atentie?! ha?! ce vrei sa zici cu asta ca eu chiar nu inteleg...

si in plus, e vorba de un motor clasic de dacie, nu al tau, al tau pica din start. datorita cdi-ului si alte acareturi care le ai puse pe el...

LE: fac un poll la imbunatatiri... sa vedem ce zice lumea
djasu82
Acareturi vezi ca eu nu ti-am jignit masina domnule tgg2k. Si ati dovedesc ca porneste si pe clasic mult mai bine. Eu am vorbit de reglajul standard si asa se face tu vorbesti povesti . Hai ca ati place sa deviezi discutia in cearta si nu are sens.
tgg2k
imi cer scuze, aici am gresit, recunosc, am folosit cuvantul "acareturi" datorita faptului ca accesoriile sau... imi scapa cuvantul... "imbunatatirile" aduse de tine motorului tau nu sunt originale sau standard pt un motor de berlina si din cate stiu unele sunt "custom-made"

ideea era ca motorul sa fie clasic, adica sa fie macar 95% asemanator cu motorul standard de dacie ca altfel problema nu e elocventa.

in alta ordine de idei... cearta?! de ce sa ma cert?! chiar ai inteles gresit toata ideea. eu nu vreau sa ma cert, toata discutia asta e de fapt o provocare. dar se pare ca tu o percepi ca pe o cearta... oricum, eu v-am promis ca weekend fac aceasta operatie

am si o intrebare din pura curiozitate... tu ai turometru?!
djasu82
Da am turometru si cred ca am postat undeva unde se vedea ca sta la 500 de ture dupa ce pornesc motorul si nu fluctueaza wink.gif 500 de ture >>>
tgg2k
QUOTE(djasu82 @ 21 Dec 2007, 11:40)
Da am turometru si cred ca am postat undeva unde se vedea ca sta la 500 de ture dupa ce pornesc motorul si nu fluctueaza wink.gif 500 de ture >>>
*



exact ce ziceam eu... total irelevant motorul tau... cu aprinderea cdi e si normal sa stea si la 500 de ture (desi e o mare prostie sa lasi relantiul asa scazut). pune aprinderea clasica: macar bobina si platina de berlina si apoi hai sa te vad cum iti sta motorul la 500 de ture 243.gif
djasu82
Si tot sta wink.gif la 500 de ture si chiar voi face un film sa te convingi iar. Si nu e nici o prosti daca sta la 500 de ture fiindca uleiul are presiune 1bar. Dar in fine vei spune ca nu e domne ai turometru defect ..... Tu sigur ai ceva impotriva adaptarilor eletronice pe vechiul motor de dacie cu siguranta.
msanyix
QUOTE(renzo @ 19 Dec 2007, 21:41)
am si eu o dacie 1310 din 99 pe carburator , am demontat carburatorul sal curat ,lam curatat dar mai am o mica (mare)problema nu mai stiu sa reglez cele doua suruburi de la carburator(acceleratia si cel de aer) stiu sa le reglez numai dupa mersul motorului la relanti dar nu reusesc so pornesc sa o pot regla ,mi-ar fi de mare ajutor daca as sti cat trebuie insurubat surubul de aer ,daca ma bagati in seama si imi dati raspunsuri ,as dori unele cat mai detaliate ca nu ma pricep deloc la mecanica
*



Daca nu ai reusit pana acum sa pornesti in legatura cu suruburile: surubul de relanti insurugeazal dupa ce a atins pargia de la clapeta 2-3 ture cel de amestec de la maxim insurubat cca 5 ture inapoi. Si terbuie sa porneasca daca din cauza asta nu ti a pornit. Dupa ce ai motorul in functiune poti incepe rectificarile. Eu de exemplu la un carburator am surubul de amestec undeva la 4 ture si la celalalt (cel original ) la 7 ture asa ca nici unul sa nu-mi zica niste valori exacte ca nu are nici un sens, sunt o gramada de factori care influenteaza

Si nu are rost sa va certati pe tema asta, la fiecare carbul si motorul este altfel si in plus este motor de DACIE. Alte detalii nu mai dau ca nu are rost.
djasu82
Fratilor surubul de la clapeta ce acceleratie se regleaza sa stea perpendicular pe primul orificiu de progresiune . Fiindca atunci cand apasati piciorul pe acceleratie trecerea de la relantii la mersul normal al motorului sa se faca usor de aceea sunt 3 orifici de progresiune. Surubul de amestec depinde de la model la model ori 2 ture ori 4 sau 7 nu conteaza conteaza sa fie amestecul omogen la relantii. Daca nu il rog pe tgg2k frumos sa posteze ceva in legatura cu acest carburator ca spunea ca are material , de aceea exista si forumu sa ne ajutam reciproc cu materiale cu explicati cu ce se poate.
vali vtk
QUOTE(djasu82 @ 21 Dec 2007, 14:59)
Fratilor surubul de la clapeta ce acceleratie se regleaza sa stea perpendicular pe primul orificiu de progresiune . Fiindca atunci cand apasati piciorul pe acceleratie trecerea de la relantii la mersul normal al motorului sa se faca usor de aceea sunt 3 orifici de progresiune. Surubul de amestec depinde de la model la model ori 2 ture ori 4 sau 7 nu conteaza conteaza sa fie amestecul omogen la relantii...
*


Corect domnilor asta e raspunsul.Reglajul la surubul de la clapeta se face cu carburatorul demontat dupa aia se "reguleaza" si celalalt biggrin.gif
msanyix
Asta nu am stiut ca as tb facuta, si nu este posibil sa ai relantiul prea mare daca o reglezi asa perpendicular.

Inca o intrebare stupida: care este diuza de relantiu pt carb 32IRM 2AM ca am si de 0,40 si de 0,50 cred ca si de asta depinde turatia la relanti.

De exemplu eu nu am reusit pana acum sa cobor sub 900-1000 mot cald de ture numai cand este rece atunci. Efectiv nu imi coboara daca deschurubez de tot surubul de relanti.
Pb este la parghie dar oricum la 800 motorul imi merge catastrofal.
djasu82
Pai sa-ti dee tgg2k informatiile fiindca eu observ ca ma ataca pe toate planurile . Daca reglezi cum spune el si nu-ti functioneaza asta e fiindca se da mare ca stie tot. Eu imi tin pliscul fiindca ma loat de prost . DACA AM GRESIT AI CER DOMNULUI DIACON LIVIU SA IMI STEARGA TOATE POSTARILE BUNE RELE FIINDCA SUNT ALTI MULT MAI DESTEPTI DECAT MINE EU MA DAU DE-O PARTE. CINE VREA SA VORBEASCA CU MINE IMI DA UN PRIV SI V-A AVEA SI DOCUMENTATIA NECESARA CU STIMA SI RESPECT ADI.
renzo
djasu82 vorbeai ceva de aprindere cdi , cam cat costa ,unde se monteaza , ai vreo schema cu montajul ei ,ti-as fi recunoscator daca ai pune o schema

21 Dec 2007, 21:34:
si ar mai fi o intrebare ce model merge ,ca am inteles ca este in functie de motor (capacitate, nr cilindri, cursa/alezaj)

djasu82
Fratele meu vezi aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...0&#entry1175798 doua scheme si cu o pagina inapoi schema cdi realizat de mine . Toate functioneaza perfect
Kinetix
Prieteni, va rog foarte mult, ramaneti in spiritul tehnic al forumului. Nu are sens sa ne ascutim armele verbale pentru a duce o batalie in care nu are nimeni de castigat. sad.gif Oricum nu veti primi nici un premiu aici in urma duelului. 10412898.gif Scopul forumului este sa ne ajutam reciproc grouphug.gif si nu sa ne aratam "muschii" tehnico-intelectuali... nono.gif

msanyix, gaura din diuza aia ar trebui sa aiba 1.5mm, sau 2mm (atat are gaura din flansa calda). Personal cred ca e mai bine sa aiba 1.5mm.
Faptul ca nu iti scade ralantiul la retragerea surubului de ralanti (presupun ca te referi la cel oblic, de otel) s-ar putea datora pozitionarii "descentrate" a clapetei de acceleratie pe axul sau, astfel ca ea "agata" de peretii laterali ai camerei de amestec si nu se mai inchide complet. Verificarea se poate face prin obstruarea (infundarea) orificiului diuzei: cand clapeta nu sta bine, turatia motorului ar trebui sa varieze foarte putin sau deloc, semnificand faptul ca motorul isi trage aerul necesar la ralanti pe langa clapeta si nu prin orificiul diuzei.
Pentru corectare, demontezi carburatorul si slabesti (nu scoti) cele doua suruburi (cap in cruce) care fixeaza clapeta de ax, in asa fel ca sa poata oscila liber in fanta din ax. Retragi la maxim surubul de ralanti pentru a nu mai atinge levierul clapetei nici la inchiderea ei completa. Inchizi si deschizi clapeta in mod repetat, pana vezi ca s-a asezat centrat in camera de amestec a carburatorului. O tii inchisa la maxim si strangi suruburile. Gata.
Urmeaza sa reglezi din nou surubul de ralanti in asa fel ca muchia clapetei sa obtureze primul orificiu de progresiune, dar sa il descopere la cea mai mica deschidere a ei. Vezi desenul.
O alta cauza pentru problema semnalata de tine ar putea fi si neetanseitate a traseului de admisie. Se verifica simplu. Citeste aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...2&#entry1138342

Succes!
djasu82
Kinetix nu vezi ca nu are minte si incearca peste tot sa ma faca de parca as vorbi din burta eu chiar voi demonstra iar cine imi cere ajutotul il ajut fiindca asa e frumos si omenesc . Ori cum nu pot da momentan curs invitatiei de a arata cum se repara un carburator fiindca majoritatea de pe forum stiu deja sa repare .Pacat ca nu se mai si citeste si tot se posteaza la nesfarsit cum se face cum se regleaza. Din partea mea tgg2k are unda verde sa explice ce si cum fiindca pe el il crede lumea daca a resit sa dezmembreze motorul si sa-l refaca toata stima si respectul am .
tgg2k
mama... unii oameni mai si sarbatoresc craciunul!

si stii foarte bine de ce am foarte putin respect pt tine. hai sa-ti vand un pont: magnificul MP care mi l-ai trimis cand ti-am zis cat costa sistemul de franare la dacie. nu-l pun pe forum dar se intelege ca pentru cele 15-20 de cuvinte care mi le-ai adresat, toate fiind injuraturi... anyway

apropo de stima si respect. man, eu am desfacut motorul din motive financiare si din dorinta de a invata. la un mecanic schimbatul setului motor e undeva la 200 de ron, dar acei bani am preferat sa-i investesc in altceva decat sa-mi distruga cineva motorul. si in plus, eu am stat si l-am curatat de mi-au sarit capacele. si nu stiu cati dintre voie stiu dar eu am o problema cu spatele si crede-ma ca din punct de vedere fizic nu ti-ar fi placut sa fi in locul meu.

revenind, ontopic: eu nu am zis niciodata ca stiu metoda perfecta universala, aplicabila la toate carburatoarele de dacie.

discutia se bazeaza pe ideea de "cum dai jos carburatorul de pe masina, il speli si apoi ii faci reglajele ca sa mearga". primele reglaje le faci "la rece" ca sa porneasca motorul dupa ce l-ai pus pe masina (asta inseamna spalat si motorul rece ca dupa o zi in care nu a avut carburator).

revind putin mai tarziu cu detalii... am de mers la cumparaturi de sezon
djasu82
Eu nu cred ca trebuie sa ne certam pentru asa ceva nu are sens ti-am spus toata stima si respectul pentru ce ai realizat si ma repet daca ajuti sau ajut nu inseamna ca trebuie sa ne lom si la cearta pe forum fiindca nimeni nu a fost invatat. Nu sunt cel sa dea inapoi dar nu las si pe alti oameni de izbeliste .Si da ai dreptate cu motorul decat sa dai la mecanici si sa iti distruga motorul mai bine il faci cu mana ta si credema si eu tot la fel voi actiona daca da semne de oboseala.
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 20 Dec 2007, 11:23)
CER UN TOPIC SPECIAL PENTRU DEBATUT CARBURATORUL SI UN TOPIC PENTRU DEZBATUT DELCOUL SI AVANSUL. Se observa ca prea multe topicuri sunt deschise pentru aceasi tema.
*


EXISTA!!! doar ca moderatorii is prea ingaduitori si lasa pe LENESI sa tot deschida (da, imi recunosc greseala). NIMENI nu foloseste functia Search la fel cum NIMENI nu citeste regulamentul la inscriere dupa care intreaba "candid", ca o "domnisoara jignita" "de ce mi-ai sters..?"

QUOTE(tgg2k @ 20 Dec 2007, 11:54)
@Kinetix, da, ai reusit. sunt 100% de acord cu tine.
@djasu82, in primul rand: mama lui de carburator... 3 ture e enorm! cartea indica 1-1.5, eu il am la 2 ture (din proprie experienta) si tu vi si imi zici de 3 ture?! cred ca ar trebui sa iti revizuiesti carburatorul.

[...]

Probabil ca la Weber ca si la PRIMELE serii de Carfil se respecta acea "zisa" de x ture. La fel am vazut si la Solex, dar, pentru Dumnezeu, alea sint CARBURATOARE DE FIRMA, nu de SRL. La fel si seturile de reparatie.

Si chiar si acolo scrie (la carburatoarele bune) ca la final se face REGLAJUL CO, aia nu va spune nimic? Ca de fapt acele date sint "preliminare"?

QUOTE(sefu_alx @ 20 Dec 2007, 14:31)
la cat de mult difera seturile de jigloare teoria cu numarul turelor cade din prima.

eu stiu ca se regleaza asa :
1- din surubul clapetei se regleaza turatia la 950 rpm (1000 ca e iarna.)
2- din surubul de amestec se cauta maximul de turatie

se repeta acesti 2 pasi pana turatia nu mai poate fi crescuta din surubul de amestec.


EXACT!!!, asta e reglajul corect, exceptie facind turatia de relanti care de regula e 775 +/- 25 rpm. Si cum stim ca la noi nimic nu mai e OK, se accepta 850-900 ba chiar 1000-1100-1200 iarna.

QUOTE(tgg2k @ 21 Dec 2007, 11:26)
imi cer scuze, aici am gresit, recunosc, am folosit cuvantul "acareturi" [...]

Si eu mai folosesc termenul asta, poate chiar "aprinderea si restul "maimutelor" de pe masina".... chiar vorbind de a mea; stiu in ce context le folosesc si nu ma simt jignit, nici macar masina.
tzepesch
Domnilor, am o nelamurire mare...

Combinatia mea o stiti, Carfil 32 irma curatat, elica modificata, uis.

de ce cand strang surubul de amestec la maxim creste turatia si merge mai rotund? cand la toti aud ca tre sa dea in balbait sau chiar sa se opreasca. d-aia nici nu cred ca pot sa-mi fac carburatia cum trebuie. poate d-aia sa si pape mai mult?

e normal ca atunci cand am turbonatorul pus sa manance mai mult? chiar bine...


merci
djasu82
Pai da tu ai uisul modificat iar relantiul se scurge prin taplica respectiva care e comandata de eletrovalva. Si ori cum cu talpica preincazitoare prelucrata asa se manifesta creste turatia mai bine spus amestecul e mai bine realizat fiindca de aceea DORIN a prelucrato cu LIVIU .
tzepesch
QUOTE(djasu82 @ 28 Dec 2007, 17:33)
Pai da tu ai uisul modificat iar relantiul se scurge prin taplica respectiva care e comandata de eletrovalva. Si ori cum cu talpica preincazitoare prelucrata asa se manifesta creste turatia mai bine spus amestecul e mai bine realizat fiindca de aceea DORIN a prelucrato cu LIVIU .
*



in principiu,
ai dreptate, dar nu mai am eebio, nu stii ca-i ars? electrovalva e suspendata, garnitura dintre elica si carb am intors-o invers si practic amestecul nu mai trece prin electrovalva.

surubul de amestec e pe carb, nu mai e pe flansa uis.

deci reglajele se fac tot de la carb, flansa sta doar pe post de UIS, toata partea de EEBIO e suspendata.

sa traga aer flas pe la garnitru, talpa carbului?

ma gandeam sa pun silicon rosu doar pe marginea exterioara a garniturilor, elica, flansa....
Kinetix
Lasati-o-n'colo cu siliconul!
Verifica daca e nevoie de el mai intai. Verifica etanseitatea pe traseul admisiei. E la indemana tuturor: gatuiesti un pic motorul din surubul de amestec, apoi dai cate putin "spray de pornire" (sau chiar de curatat carbul) pe ici, pe colo, si vezi cum reactioneaza motorul. Daca accelereaza un pic, atunci acolo ai neetanseitate si admisie de aer fals. Daca nu - nu.
Ce rost are sa aplici tot felul de solutii pentru probleme care nu exista?
Mai importanta e o diagnosticare corecta decat o solutie oferita "din repertoriu".

Situatia cu surubul de amestec poate sugera ca motorul trage amestec si pe altundeva decat pe la orificiul surubului, astfel ca amestecul e prea bogat. Cand tu strangi surubul readuci amestecul in parametri. E o supozitie.
Cu privire la consumul crescut cu turbonator, este foarte posibil. Sunt unul din cei care cred ca in carburator curgerea aerului trebuie sa fie laminara, pulverizarea mai buna trebuind sa fie facuta nu prin turbionare, ci prin cresterea vitezei de curgere a aerului (canale mai inguste, orificii mai multe si mai mici, etc.). Unul din argumente este ca aripioarele centratorului sunt aerodinamice la mai toate carburatoarele, actionand ca "stabilizatoare" pentru aerul ce curge pe langa ele. La turatii ridicate (cand se presupune ca acest dispozitiv ar avea eficienta) prin carburator trec volume mari de aer cu viteze mari. Orice obstacol deasupra caburatorului creste depresiunea in carburator, deci si absorbtia de amestec carburant prin el. O situatie particulara se intalneste la Carfil (si Weber-ul ICT) care are un circuit de putere maxima prin care se absoarbe un plus de amestec in acest mod. Cred ca de aici vine si cresterea de putere in acest regim (prin supraalimentare, nu prin turbionare). Mai trebuie studiat, oricum.
djasu82
Kinetix nu te mai agita ca a rezolvato i-am spus eu pe mess ce sa faca aseara . Nu-i trage aer fals tongue.gif ci nu facea amestecul cum trebuie : adica mai multa benzina si aer f putin din cauza diuzei pe care nu a scoso dupa vechiul furtun ca are galerie veche , dar a rezolvato azi biggrin.gif. A cu turbionarea sunt si eu de acord kinetix , si totusi urca repede in ture biggrin.gif , eu ma gandeam altfel cum sunt la turbinele de avion oare nu s-ar putea face turbionare sub clapeta de acceleratie ???? sa zicem ca face elica dar cred ca nu e de ajuns fiindca are suprafata mica la pale sad.gif. Trebuie studiat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.