Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Din nou despre taxa de prima inmatriculare
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103
corvinarh
propunere dacia pentru noua taxa...

Dacia propune inlocuirea taxei auto
Marti, 18.12.2007

Francois Fourmont, presedintele Dacia, a propus Guvernului introducerea unei taxe de mediu in locul taxei auto.
de Robert Gherghe



Click pentru a mari imaginea
ESENTIAL
2007 este anul introducerii taxei de prima inmatriculare.

Dacia propune Guvernului inlocuirea taxei de prima inmatriculare cu o taxa de mediu, diminuarea acesteia in functie de vechimea autovehiculelor si accelerarea programului de innoire a parcului auto national, a declarat directorul general al constructorului, Francois Fourmont.

"Este de la sine inteles pentru noi ca Romania trebuie sa respecte reglementarile europene. De aceea, dorim sa adresam Guvernului si tuturor actorilor vietii politice romanesti trei propuneri, respectiv inlocuirea taxei actuale printr-o taxa de mediu, accelerarea innoirii vechiului parc auto sau evolutia taxei in forma sa actuala, pentru a raspunde observatiilor Comisiei Europene, reducand taxa in functie de varsta vehiculului", a afirmat Fourmont, anunta Mediafax.

El a adaugat ca viitoarea taxa de mediu ar urma sa se bazeze pe nivelul de poluare si pe capacitatea cilindrica a autovehiculelor. "Propunerile noastre se refera la vehiculele produse in Romania sau importate, noi sau vechi. Trebuie sa le permitem oamenilor sa isi schimbe masina, prin masuri luate de Guvern si prin masurile luate de constructori, care sunt obligati sa produca vehicule Euro 4", a spus Fourmont.

Directorul general al Automobile Dacia a apreciat ca eliminarea taxei auto va injumatati vanzarile uzinei de la Pitesti pe piata interna si va determina concedierea mai multor mii de angajati. Potrivit lui Fourmont, Romania are cel mai vechi parc de automobile din Europa.

Astfel, din cele circa patru milioane de vehicule aflate in circulatie, 25% au peste 20 de ani, 45% au peste 15 ani si 60% au mai mult de zece ani. Fourmont a spus ca cele 1,6 milioane de vehicule cu o vechime de peste 15 ani polueaza la fel de mult ca 80 de milioane de unitati care respecta standardele Euro 4 in domeniul emisiilor de dioxid de carbon.


C@talin
deic am auzit la radio cum ca judecatorii le dau tot dreptu celor care vin in tribunal sa-si recupereze bani dupa taxa smile.gif ,deci se poate,sarici la gatu avocatilor oameni
C@talin
da da asa era problema laugh.gif ce vrajeala,mai bine zis se va injumatatii venitu lui de la taxa smile.gif)) ,saracii astia nu stiu cum sa mai fure. laugh.gif .
Avem o tara trista sad.gif
paulica
Daca s-a mai deschis un topic iata si 2 articole in ordine invers cronologica:
http://www.bns.ro/modules.php?name=News&file=article&sid=133

http://www.tmctv.ro/articol_27483/taxa_aut...ea_masinii.html

Eu nu inteleg de ce BNS il pupa in c*r pe Motocilcleanu!
andreic
Mi se pare o idee mai buna decat actuala taxa.
maryus_83
Ministrul economiei și finanțelor a declarat însă că cei care au plătit această taxă în 2007 nu pot recupera bani de la stat.

Veste bună e că taxa va scădea proporțional cu valoarea de piață. Acum, este exact invers. De exemplu, în cazul mașinilor vechi de 10-15 ani, taxa de mediu, căci așa se numește acum, va ajunge la 10% din cât este în acest moment.

Ordonanța de Urgență pentru reducerea taxei de înmatriculare va fi aprobată în ianuarie. În textul ordonanței însă nu va fi nicio mențiune despre returnarea taxei plătite până atunci de cumpărătorii români.

"Dacă noi am trece o astfel de prevedere în actul normativ înseamnă că de fapt ne-am asuma o sentință care încă nu a fost dată", a declarat ministrul economiei, Varujan Vosganian.

sursa
2dor
Si cei care au platit-o, tot asa raman, dar cu banii dati. Asta e poate nu aveam ce face cu 22 de milioane.
ssilviu
QUOTE(maryus_83 @ 21 Dec 2007, 09:26)
Veste bună e că taxa va scădea proporțional cu valoarea de piață. Acum, este exact invers. De exemplu, în cazul mașinilor vechi de 10-15 ani, taxa de mediu, căci așa se numește acum, va ajunge la 10% din cât este în acest moment.



Veste buna pe dracu. Daca pana acum avea macar un iz de taxa de mediu, chiar daca nu avea nume, acum sfideaza orice logica. Deci daca ai masina veche care polueaza mai mult dar valoreaza foarte putin platesti mai putin decat unul care are masina mai noua, polueaza mai putin dar valoreaza mai mult. Imi poate explica si mie cineva unde e partea de mediu aici?

Masinile mai putin poluante sunt mai scumpe deci vor plati mai mult. Mie mi se pare chiar taxa anti-mediu.
C@talin
e nu smile.gif,iai donat ministrului sa-si cumpere si el telefon nou ca sa plictisit de n95 lui placat cu aur icon_mrgreen.gif
gdm
Eh, nu e taxa de mediu. E o taxa pentru protejarea vanzarilor APIA. E suficient sa te uiti la coeficienti cum cresc pentru masini second cu euro2 sau euro3. Pentru mine e evident care e scopul taxei, degeaba arunca tariceanu praf in ochi (el si toti latraii lui)

Vosganian spune ca nu se vor returna banii. Comisia europeana spune ca se intrerupe procedura de infrigement doar daca legea noua prevede si ca banii incasati se returneaza. Pe cine sa credem?

Alta e problema, daca se ajunge la proces, talhareanu si guzganian ar trebui pusi sa plateasca amenda din banii proprii, nu din buget.
eugeniuz2004
pai de aia nu-i doare ca de platit vor plati din buget luandu-ne iar banii...

noi suntem prosti si ei destepti. imi pare rau sa spun asta dar asa simt eu ca stau lucrurile
hunior
parerea mea: taxa pt masinile euro 2 sa fie mai mica, max. cool.gif pana la 1000eur
pt masinile euro 3-4 sa fie 0
paulica
Ia cititi aici stiomati colegi:
http://www.guv.ro/presa/afis-doc.php?idpre...=&tip=&pag=&dr=
AmunDei
Ca de obicei....multa gargara....si nimic concludent. Ca de altfel tot ce e legat de politica. Si se mai mira unii politicieni de ce ii uraste lumea... wacko.gif
CiprianPJM
O Dacia Break din 2003 fara turometru pe bord, cu alarma si inchidere centeralizata costa 2.900 Euro. Are uneori Euro 2 si cam atat.

OPEL CORSA COUPE 1,5 TD, an 2000, Euro3, pret: 3.000E, taxa: MINIM 1,073 EURO
OPEL TIGRA COUPE 1,4 I 89CP, an 1998, Euro2, pret: 2.850E, taxa: MINIM 2,604 EURO
VOLKSWAGEN PASSAT BERLINA 1,8 I, an 1998, Euro2, pret: 2.800E, taxa: MINIM 3,606 EURO
Sursa: AUTOVIT
Mai vreti exemple? Mai sunt. Si asta numai sub 3.000E pret. Ce e peste e si mai enervant. Daca nu ar fi taxa sau ar fi mai normala voi ce ati alege? Stiu ca suntem de daciaclub dar eu unul cred ca m-as arunca la Passat dintre astea trei. Deocamdata pun bani deoparte si astept sa vad ce se mai aude cu taxa. Intre timp "imi fac treaba" cu Dacia din '94. Am schimbat bucsi si pivoti si trebuie sa mai schimb un tampon la motor, rulmentii si planetarele. Cat de curand si lantul de distributie. In fiecare luna investesc in mecanici si in piese. "Se merita"! blush.gif

30 Dec 2007, 04:13:
VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT 1,9 TDI 131CP, 2004, Pret: 9.000E, Taxa: 1,625 E
RENAULT LAGUNA II 1,9 DCI 120CP, 2003, Pret: 9.000E, Taxa: 1,783 E
BMW 320 BERLINA 2,0 D, 2002, Pret: 8.990E, Taxa: 1,710 E

Cu alte cuvinte: Haideti baieti, sa ne luam Logan! Repede, asezati-va la coada, luati numai cate unul, sa ajunga la toata lumea! Eu vreau un MCV diesel. 14.000E cu taxe! Trimiteti pe cineva la coada si la ATS la Tariceanu sa ne luam si Citroen! Am auzit ca sunt ieftine ca braga!
P.S. Nu cunoasteti pe cineva in Bulgaria? Am auzit ca acolo nu au taxa.
C@talin
moama motorina mai scumpa ca benzina 04.gif e de rau ,37-38 mii litruaia ieftina,ca alea de iarna peste 40 tongue.gif
liviu2004
Dacă mai aveam dubii până acum, s-au spulberat. Abia aștept să mă întorc în țările civilizate. Unde nu e bătaia de joc așa mare ca aici.
argon
QUOTE(corvinarh @ 21 Dec 2007, 00:03)
Fourmont a spus ca cele 1,6 milioane de vehicule cu o vechime de peste 15 ani polueaza la fel de mult ca 80 de milioane de unitati care respecta standardele Euro 4 in domeniul emisiilor de dioxid de carbon.
*




Pana am ajuns la textul de mai sus hai ca eram cat de cat de acord, dar acum am remarcat ca dobitocii ce au scris articolul, cu Fourmont care poate vorbi asemenea prostii din pozitia in care este ca sef Dacia in frunte sunt niste habarnisti. Emisiile de CO si CO2 sunt oarecum legate de consumul de carburant, hidrocarburile printre altele au legatura cu norma euro, ca alea se ard in catalizatoare.
bulan
QUOTE(liviu2004 @ 2 Jan 2008, 09:06)
Dacă mai aveam dubii până acum, s-au spulberat. Abia aștept să mă întorc în țările civilizate. Unde nu e bătaia de joc așa mare ca aici.
*


Off-topic!Pe vremea cand Franta facea experimente nucleare in atolul MURUROA(sau cum s-o scri)cetatenii germani(fara vreun indemn guvernamental)nu au mai cumparat nici un produs made in france.Noi???Mai maraim pe la colturi si inghitim orice.
Andy_ACS
Ce sa zic, mai bine cititi singuri...
http://www.autof1.ro/noua-varianta-a-taxei...u-ce-parere-ai/

Deja sunt scarbit.

Bafta!
daciafan
nu-mi vine sa cred
sunt stupefiat
am ramas fara cuvinte
wacko.gif wacko.gif
AmunDei
Wow....deci....WOW wacko.gif Oare cei de la UE or gandi mai mult ca astia de la noi? Sa nu avem surpriza sa se aprobe o asemenea aberatie...
ssilviu
Si eu cand va ziceam ca UE vrea sa scape de harburile de la ei, voi veneati cu texte simpatice de genul "Ue se gandeste numai la drepturile romanilor si vrea ca toti sa fie egali" radmasa.gif
adip
Eu cred ca bolovanii nostri si-au luat deja amenda de la ue, tre' s-o plateasca, si acum negociaza cu ue modalitatile de colectare pt. plata amenzii radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Prea tareee!!!! radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
L.E. Daca inca nu e destul de clar, sa vin si eu cu o intrebare: cate loganuri s-au vandut in 2007? Dar golf2-uri de la bulgari? Cine va veni cu aport mai mare la noua taxa, cumparatorul de logan in rate sau cel de golf2? Daca mai vine guvernul cu niste facilitati fiscale pentru a usura efortul cu noua taxa al cumparatorului de logan, ete ca s-a rezolvat smile.gif
Noi platim, ue e multumita fiindca daca nu ne da harburi, macar ne ia bani, noi mancam mamaliga in continuare, etcetc smile.gif
klaus
QUOTE(ssilviu @ 10 Jan 2008, 00:03)
voi veneati cu texte simpatice de genul "Ue se gandeste numai la drepturile romanilor si vrea ca toti sa fie egali" radmasa.gif
*



ierau agenti undercover de la UE mai... faceau lobby
sorin_f39
UE tocmai ne-a spus: dragi romani, aplecati-va un pic in fata ca va dam putina *U*E. Si cand terminati, ia luati voi harburile noastre!!! Ca sa va iertam....
adip
QUOTE(ssilviu @ 10 Jan 2008, 00:03)
Si eu cand va ziceam ca UE [...]ue, aleaalea, batman-ninja pe peretii proaspat varuiti in steagul uie smile.gif
In orice situatie ue va cadea in picioare. Singura lor problema e colectarea de fonduri, ca peste tot in lumea asta. Ei, acum si-au gasit fraierii: platitorii romani de impozite.
Singurii care ne pot scapa de mizeria asta sunt cei din presa. Dar la cat de independenta economic si politic e presa romaneasca, ne putem pregati lejer o coloana noua in xls-ul cu contributii la stat smile.gif

P.S. Sper sa nu bat campii chiar asa tare, dar oare cati dintre noi s-ar revolta la ideea subventionarii noii taxe de la buget? biggrin.gif
grosse inkultur
pe surse de stiri mai credibile decat cele de mai sus (care, btw, habar nu au de valoarea actuala a taxei) apar alte date:
hotnews.ro - taxa inmatriculare
sau la:
stiri auto
sau chiar:
mediafax - comunicat
Din ce scrie acolo e ca in bancul cu Ivan si Pobeda, de fapt taxa scade atat la cele noi cat si la cele SH.
@ssilviu si @klaus: ei bine da, se va umple tara de rable, vor veni mosierii si vor lua pamantul taranilor, ne vom vinde tara la capitalisti, se va introduce moneda Euro si multe alte nenorociri se vor abate asupra noastra fiindca UE vrea sa scape de rable, de investitori si de Euro. Visul tarilor astora dezvoltate e sa aiba vecini carpanosi si retrograzi carora sa le vanda sosete SH. Da' mare se mai facu paranoia anu' asta! Cred ca or si stropit-o cu ceva, ca numa' de la plivit nu dadea atata rod.
argon
QUOTE(ssilviu @ 10 Jan 2008, 00:03)
Si eu cand va ziceam ca UE vrea sa scape de harburile de la ei,
*



Eu zic in continuare ca e o prostie, teoria conspiratiei. Macar de venea UE cu propunerea, dar e a guvernului nostru. Nu sta UE in harburile vandute de persoanele lor fizice pe cateva sute de euro, cand Germania de exemplu a platit zeci de milioane de euro tiganilor nostri compensari din regimurile trecute, ies mai castigati daca le topesc, cum ziceam, romanul e cel mai priceput la nascocit diverse teorii.
body
Cea mai mare tampenie , de fapt mai bine spus o noua tampenie a guvernului asta de oligofreni.
Si cand ma gandesc ca eu am votat cu pnl-ul , imi vine sa-mi dau palme cand vad ce dobitoci au ajuns sa ne conduca.
apollo
Pai in alte tari, cea mai veche masina va fi din anul 2002 de exemplu si la noi rablele.

ok.scade taxa asta la masini vechi, dar parca am citit ca RAR nu mai omologheaza sub Euro4.e vreo afacere?
argon
Ai citit gresit. sau ce ai citit tu probabil se refera la masini noi.
apollo
"RAR nu mai omologhează decât EURO 4

Registrul Auto Român nu mai omologhează și nu mai eliberează cărți de identitate pentru autovehicule care nu respectă normele de poluare chimică Euro 4 și aplică taxă de primă înmatriculare pentru motocicluri.

RAR a luat această măsură începând cu data de 1 ianuarie 2008, ea aplicându-se numai autovehiculelor noi, respectiv celor care nu pot face dovada unei înmatriculări anterioare introducerii în România. RAR menționează că obligativitatea introducerii normelor de poluare Euro 4 este dată de două două regulamente europene obligatorii și în România."

Inca o taxa sa mai bage si ne luam biciclete smile.gif
argon
Asa si? nu am avut dreptate? mai citeste odata atent in caz ca nu ai inteles.
Andy_ACS
Masinile vechi, chiar si cele cu euro 1,2,3, sunt deja omologate. Si la rar cand cumperi o masina second se face verificare seriilor. Asa ca nu o sa fie probleme cu masinile veschi la second. Ideea e ca daca eu producator de automobile concep un model de masina noua, si vreau sa ii fac omologare, am nevoie neaparat de euro 4 minim.

Bafta!
argon
Pot sa fie omologate, nu ajunge, dar trebuie sa faci dovada ca au fost inmatriculate anterior oriunde in UE, dar cand iei o masina primesti si actele doveditoare, deci nu-s probleme.
Andy_ACS
Inca un link:
http://www.onlinesport.ro/stiri/motor/auto...-explodeaza.htm

Bafta!
ssilviu
QUOTE(argon @ 10 Jan 2008, 07:38)
Eu zic in continuare ca e o prostie, teoria conspiratiei.  Macar de venea UE cu propunerea, dar e a guvernului nostru. Nu sta UE in harburile vandute de persoanele lor fizice pe cateva sute de euro, cand Germania de exemplu a platit zeci de milioane de euro tiganilor nostri compensari din regimurile trecute, ies mai castigati daca le topesc, cum ziceam, romanul e cel mai priceput la nascocit diverse teorii.
*




Eu am facut afirmatia pe baza urmatorul pasaj citit in articol:
QUOTE
Se pare că finanțiștii români au cedat presiunii venite de la Comisia Europeană și au făcut o taxă pe placul comisarilor, scrie Antena 3.Surse guvernamentale citate de Mediafax care au dat amănunte despre noile valori au precizat că datele nu sunt valori definitive, ele putând fi modificate ușor. „Această propunere ia în considerație toate observațiile și comentariile UE.


Si nu este vorba ca UE vrea sa scape de masinile SH doar de flori de mar, ea vrea sa scape de cele SH pentru ca cei care le detin sa-si cumpere una noua in schimb, ca sa dea de munca la muncitorii din fabricile de masini din Vest. Daca neamtu sta cu golful 3,4 in curte nu o sa-si cumpere o masina noua. El trebuie sa scape de masina aia si in nici un caz nu e mai ieftin sa o dea la topit.
argon
Tot mi se pare o prostie, cine ii obliga pe aia ce detin masini vechi sa le vanda romanilor sau bulgarilor?

Apropos de "rable" , Golful 3 si 4 sunt rable? raportat la masinile de la noi, chiar si cele noi si ieftine gen Logan ?! taxa era mare inainte la Golf 4? credeam ca vorbim de masinile non-euro-E2, pe care neamtu ia cateva sute de euro, si nu ii ajunge nici de o roata de rezerva la o masina noua...
andreiutzu
geniala noua taxa de prima inmatriculare! s-a triplat la masinile noi iar la masinile second-hand aduse din afara s-a micsorat. aici nu fac referire la masinile de 1-3 ani pt ca masinile de 1-3 ani nu le poti considera rable...si sa va tineti de acum inainte la masinile de 300-500 de euro aduse din afara!
argon
Asa cum sunt ele la 300-500 de euro sunt mai bune decat cea din semnatura ta, totusi sustin in continuare ca RAR-ul trebuie pus la punct si restructurat, curatat de toti spagarii, si nu vor mai fi rable pe strazi.
2dor
E trist ca in ritmul asta urmatoarea masina va fi second-hand.
body
Tu chiar crezi ca in Romania o sa fie RAR-ul curat ?
Excelenta gluma.
argon
Nu curat, perfect nu exista, macar pe jumatate de cum sunt cei din UK de exemplu.
vijelie
Mie toata telenovela asta cu taxa de inmatriculare imi seamana cu un spital plin de oameni orbi in care un chior nu e lasat sa intre fiindca nu vede bine domle.
ssilviu
QUOTE(argon @ 10 Jan 2008, 13:22)
Asa cum sunt ele la 300-500 de euro sunt mai bune decat cea din semnatura ta, totusi sustin in continuare ca RAR-ul trebuie pus la punct si restructurat, curatat de toti spagarii, si nu vor mai fi rable pe strazi.
*




Nimic mai fals. Am vazut deseori problema asta ridicata in felul urmator 'Sa se scoata domne taxa de prima inmatriculare dar sa se faca RAR-ul corect si nu o sa mai avem rable in tara'. Este gresit, pentru ca desi masinile alea care vor veni de afara vor trece rar-ul, ele tot rable raman, pentru ca vor fi nevoite sa indeplineasca normele de poluare valabile la data la care au fost fabricate.
vijelie
Si ce e rau in asta?
Cunosti vreo tara care impune ca masinile vechi sa corespunda standardelor masinilor noi?
argon
in viziunea lui o masina cu o norma de poluare inferioara e rabla, eu inteleg altceva prin rabla.
Norris_Chuck
Mi se pare o tampenie ca la masini noi se plateste mai mult ca la o masina veche , insa piata trebuie sa fie libera.Daca in Romania se vor aduce multe masini mai vechi , asta se datoreaza puterii de cumparare a romanilor , mi se pare absurd sa pretinzi numai VAG sau Mercedes , cand nu o fie bani nici de intretinere.Cand o sa fim destul de bogati sa ne permitem masini mai bune atunci le vom pasa la Moldoveni si ciclul continua.

PS:orice alta masina e mai buna si mai sigura decat 1310 care a devenit cu adevarat de nerabdat pe strazi.
dRg
Sa aud acum ecologistii care pretindeau ca taxa de prima inmatriculare e ca sa nu umplem tara de harburi, protejeze economia auto locala, etc. Baliverne tata. Cu noua varianta se vede clar , taxa e pentru colectat lovele, si nimic altceva.
Mama lor de hoti ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.