Dragi Tovatasi,
Am o mica nelamurire ...
Firul care pleaca de la borna (+) Baterie (nu ala gros .. ala mai subtirel) unde se duce?
- La alternator
- Sau la Cutiile de racordare de sub bord ?
Cineva mi-a spus ca se lega sub bord (la cutiile de racorda), am gasit un fir albastru cum este cel care pleaca de la baterie dar este mai subtire.
Iar la alternator am unul gros .. dar... E ROSU
( si de la baterie pleaca Albastru
(
merci !
EDIT:
Inca o problema:
De unde se alimenteaza Cutiile de racordare de sub bord
Please... ca nu-i dau de capat la instalatie. Am curent in baterie, pornesc
DOAR pe direct( (
+ )baterie --> (
+ )Bobina Inductie), dar nu am curent in caroserie deca cand pornesc pe direct si ii pun contactul
Help ME !!!
P.S. nu am bani de o instalatie noua (stiu ca multi o sa postati asta)
<span class='edit'>28 Dec 2007, 21:22:</span>
QUOTE(maseax @ 28 Dec 2007, 16:11)
Dragi Tovatasi,
Am o mica nelamurire ...
Firul care pleaca de la borna (+) Baterie (nu ala gros .. ala mai subtirel) unde se duce?
- La alternator
- Sau la Cutiile de racordare de sub bord ?
Cineva mi-a spus ca se lega sub bord (la cutiile de racorda), am gasit un fir albastru cum este cel care pleaca de la baterie dar este mai subtire.
Iar la alternator am unul gros .. dar... E ROSU
( si de la baterie pleaca Albastru
(
merci !
EDIT:
Inca o problema:
De unde se alimenteaza Cutiile de racordare de sub bord
Please... ca nu-i dau de capat la instalatie. Am curent in baterie, pornesc
DOAR pe direct( (
+ )baterie --> (
+ )Bobina Inductie), dar nu am curent in caroserie deca cand pornesc pe direct si ii pun contactul
Help ME !!!
P.S. nu am bani de o instalatie noua (stiu ca multi o sa postati asta)
Raspund tot eu
Firul care pleaca de la Borna ( + ) a bateriei (albastru in general) se deuce la alternator la ( + )
De la alternator unde este legat firul care pleaca de la ( + ) la baterie (Cel albastru de care vorbeam mai sus) pleaca un fir gros (Rosu) si duce "pe" comutatorul de lumini/semnalizare. Aici vine "prins pe un surub" impreuna cu :
- Un fir Albastru ( Care duce la cutiile de racordare de sub bord)
- Un fir Rosu1 care duce la Contactul cu cheie.
Am ramas fara curent pt ca:
1.Sa rupt "papucul" care prinde firul Rosu pe alternator ( Fiind un manunchi de fire bagat intr-o "izolatie" nu am observat de la inceput)
2. Era slab surubul de pe comutatorul de lumini unde se "unesc" firele de care am vorbit mai sus.
Multumesc celor care au postat !!
Rog un operator daca considera ca acest topic este inutil sa il stearga.
Daca considera cineva ca am gresit il rog sa ma corecteze. Daca aveti nelamuriri intrebati sau mai asteptati ca revin si cu poze ...
Scuzati ortografia, dar inca nu mi s-au dezghetat mainile.