Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: HELP !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
maseax
Am mers vreo 30 km (noapte, frig: faruri si aeroterma pornite) nici o problema ... si ajung in fata blocului o turez in 5 mii si DEODATA mi se inchid farurile, mi se opreste motorul ... Fie .. sa innecat... iau contactu, pun contactu ce sa vezi nu am curent.
La borne m`am uitat is intregi.
Am incercat sa fac "scurt" pe baterie .. nimic nici o scanteie.

Astazi i-am schimbat releul de incarcare. Releu Nou .. am masurat incarcarea 14-14,5 . Cu consumatorii aprinsi 13,8-14,2


Ce sai fac? De la ce poate sa fie ?? Se poate sa merg cu aeroterma si cu faza scurta "fara baterie" ? Se poate sa pice bateria DEODATA?

Craciun Fericit !!

EDIT:
Am incercat sa fac "scurt" pe baterie .. nimic nici o scanteie.

Am pus patentu pe borna ( + ) si p Suportu care tine bateria.
C a t a l i n
Ai mers doar pe baterie, alternatorul nu a mai încărcat...

Acum bateria trebuie pusă pe redresor, iar releul montat de cineva mai priceput...

Ce ce a trebuit să o turezi așa tare? biggrin.gif
Tiberiu-Andrei
Foloseste mult motorului,mai ales in anotimpul rece. laugh.gif
@maseax nu ti-e mila putin de motorul ala?
Craciun fericit!
qwertyro
La alternator jos ai contactul imperfect.Am injurat o gramada incercand sa imi dau seama. Brusc ramaneam fara curent, de aia moare si motorul.
maseax
Alarma falsa.. Nu e bateria .. am luat pana la urma aparatul de masura din casa si am masurat bateria... 13,8 . Apoi nu stiam ce are
Am zis ca e borna(fisa sau cum ii zice) de la ( - ) bulita. Nu a fost asa.
Am luat un fir lam pus Bobina ( + ) Baterie ( + ) Am pornito am tras-o in parcare si apoi am descoperit ca de fapt e Firul "central" (ala care pleaca de la plus baterie si duce curent in toata maina. Ala albatru gros care se leaga de "rigletele" de sub bord)

Acum intrebarea de baraj ... E Craciunul nu gasesc nici un electrician mie imi trebuie masina...
Ce fir trebuie sa folosesc??? Am observat ca e destul de gros, dar am incercat cu un fir de 2,5 si s-a cam topit izolatia de pe el cand am aprins farurile.

Craciun Fericit tuturor !!! (nu k al meu)


P.S. Ce recomandati.. Sa scot cablul sau sal las acolo ?
Si am mai observat ca e cam casant cablul .. !!

Edit:
@Tiberiu-Andrei Sincer .. NU

Cand vad poze cu motoarele altora p forum .. parca sunt de BMW .. biggrin.gif al meu e NEGRU .. si nu-i de la vopsea .... wink.gifE de la ulei biggrin.gif
C a t a l i n
13,8v cu motorul oprit? blink.gif

Ai probleme grave acolo...
maseax
QUOTE(Catalin Marinarul @ 25 Dec 2007, 10:13)
13,8v cu motorul oprit? blink.gif

Ai probleme grave acolo...
*



Ca cum ar fi !?

AM SI EU O RUGAMINTE.

Cand postati ceva de genu:
QUOTE(Catalin Marinarul @ 25 Dec 2007, 10:13)
13,8v cu motorul oprit? blink.gif

Ai probleme grave acolo...
*


Spuneti fratilor si restu. Cum ar fi :Cati volti ar trebui sa am si care ar fi cauza.

Va multumesc!
C a t a l i n
Aparatul de măsură... Aruncă-l!

dizzy
Foloseste fir litat, (litzat) cam cat de gros e si originalul, chiar mai gros.
Verifica releul de incarcare.
13,8 cu motorul oprit e mult, ar trebui sa ai cam 12,5 --13 V
Dac incarca prea tare, mergi cu luminile pornite, aeroterma, dezaburire, pana scade tensiunea la bornele bateriei pana la vreo 13 -14 cu motorul pornit.



maseax
Dal draq ca e nou ... stiu ca nu e unul de "firma" ,dar imi fac treaba cu el. Oricum fie .. laso draq de baterie...

Ai idee ce fir as putea sa pun sal inlocuiesc ??? (firu de care vb mai sus)
C a t a l i n
Păi ce răspuns vrei?

Mergi la magazin și cumpără conductor nou, lițat, cel puțin la fel de gros. Iar când te apuci de meșterit la ea, ia-ți un multimetru calibrat corect, că d-aia ai terminat bateria...
maseax
QUOTE(Catalin Marinarul @ 25 Dec 2007, 16:18)
Păi ce răspuns vrei?

Mergi la magazin și cumpără conductor nou, lițat, cel puțin la fel de gros. Iar când te apuci de meșterit la ea, ia-ți un multimetru calibrat corect, că d-aia ai terminat bateria...
*


Vroiam niste dimensiuni ... E Craciunul !!! Ce magazin gasesti u deschis? Vroiam sa stiu exact ce sa caut.

MERCI ORICUM
C a t a l i n
Nu știam, bine că mi-ai zis...

Tu nu poți măsura?
maseax
QUOTE(Catalin Marinarul @ 25 Dec 2007, 16:28)
Nu știam, bine că mi-ai zis...

Tu nu poți măsura?
*



Daca puteam/stiam/aveam cu ce nu mai intrebam wink.gif
Tiberiu-Andrei
Serios?Si cu "romaneste" asta cum ramane?
maseax
Da serios !!! Ramane asa cum e ! De ce?


EDIT:

Sarbatori Fericite si tot ce iti doresti alaturi de cei dragi .etc.
maseax
Dragi Tovatasi, 053.gif

Am o mica nelamurire ... blink.gif

Firul care pleaca de la borna (+) Baterie (nu ala gros .. ala mai subtirel) unde se duce?
- La alternator
- Sau la Cutiile de racordare de sub bord ?

Cineva mi-a spus ca se lega sub bord (la cutiile de racorda), am gasit un fir albastru cum este cel care pleaca de la baterie dar este mai subtire.
Iar la alternator am unul gros .. dar... E ROSU sad.gif( si de la baterie pleaca Albastru sad.gif(


merci ! biggrin.gif

EDIT:
Inca o problema:

De unde se alimenteaza Cutiile de racordare de sub bord
Please... ca nu-i dau de capat la instalatie. Am curent in baterie, pornesc DOAR pe direct( ( + )baterie --> ( + )Bobina Inductie), dar nu am curent in caroserie deca cand pornesc pe direct si ii pun contactul
rugaciune.gif Help ME !!!

P.S. nu am bani de o instalatie noua (stiu ca multi o sa postati asta)

<span class='edit'>28 Dec 2007, 21:22:</span>
QUOTE(maseax @ 28 Dec 2007, 16:11)
Dragi Tovatasi,  053.gif

Am o mica nelamurire ... blink.gif

Firul care pleaca de la borna (+) Baterie (nu ala gros .. ala mai subtirel) unde se duce?
   - La alternator
   - Sau la Cutiile de racordare de sub bord ?

Cineva mi-a spus ca se lega sub bord (la cutiile de racorda), am gasit un fir albastru cum este cel care pleaca de la baterie dar este mai subtire.
Iar la alternator am unul gros .. dar... E ROSU sad.gif( si de la baterie pleaca Albastru sad.gif(
merci ! biggrin.gif

EDIT:
Inca o problema:

De unde se alimenteaza Cutiile de racordare de sub bord
Please... ca nu-i dau de capat la instalatie. Am curent in baterie, pornesc DOAR pe direct( ( + )baterie --> ( + )Bobina Inductie), dar nu am curent in caroserie deca cand pornesc pe direct si ii pun contactul
rugaciune.gif Help ME !!!

P.S. nu am bani de o instalatie noua (stiu ca multi o sa postati asta)
*




Raspund tot eu biggrin.gif

Firul care pleaca de la Borna ( + ) a bateriei (albastru in general) se deuce la alternator la ( + )

De la alternator unde este legat firul care pleaca de la ( + ) la baterie (Cel albastru de care vorbeam mai sus) pleaca un fir gros (Rosu) si duce "pe" comutatorul de lumini/semnalizare. Aici vine "prins pe un surub" impreuna cu :
- Un fir Albastru ( Care duce la cutiile de racordare de sub bord)
- Un fir Rosu1 care duce la Contactul cu cheie.



Am ramas fara curent pt ca:
1.Sa rupt "papucul" care prinde firul Rosu pe alternator ( Fiind un manunchi de fire bagat intr-o "izolatie" nu am observat de la inceput)
2. Era slab surubul de pe comutatorul de lumini unde se "unesc" firele de care am vorbit mai sus.


Multumesc celor care au postat !!
Rog un operator daca considera ca acest topic este inutil sa il stearga.

Daca considera cineva ca am gresit il rog sa ma corecteze. Daca aveti nelamuriri intrebati sau mai asteptati ca revin si cu poze ...


Scuzati ortografia, dar inca nu mi s-au dezghetat mainile.
bygy007
da asa vine circuitul smile.gif http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 scrie spre sfirsitul postului wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.