Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Relantiu trepidat, dupa ce se incalzeste...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
tzepesch
sal,,,

maine dim ma duc la mecanic cu ea.

am pus benzina, am pornit-o, dar merge trepidat, parca in 2.

am scos fisele din mijloc (stg-dr. delcou) si nu si-a schimbat mersul deloc.

am scos toate bujiile, cele din mijloc erau putin umede, pare-mi-se de ulei. cele de pe capete erau doar afumate.

le-am curatat si le-am pus p-astea 2 pe capete si pe cele doar afumate la mijloc.

a pornit bine, n-a scos fum, s-a incalzit putin si iar a inceput sa tremure.

se simte ca 1na din cele din mijloc sau ambele nu merg si scoate fum din abundenta mirosind a benzina. semn de ardere incompleta.



ce sa suspectez? sper sa fie doar bujiile.


fum albastru nu scoate, nici negru. fum de carter nu scoate, doar in limita normala.

daca-l scot furtunul cu diuza care duce in UIS se simte ca trage, nu aduna muci
daca scot furtunul de la vacum isi schimba mersul...

platina e buna, abia reglata, fisele sunt bune, Tesla, capacul Delcou nu e crapat, condens, etc...

cand fac avansul scanteia data de bobina e puternica
djasu82
Nu e amestecul bun realizat de acel sistem uis cu acea supapa eletronica , parerea mea e ca ai benzina in exces sad.gif si aer foarte putin .
diaconuliviu
Fisele proaste (cele doua de la 2 si 3), capac delco fisurat sau uzat la ploturile 2 si 3, joc culbutori inexistent (cel mai probabil). Refa jocul culbutorilor cu metoda pe care o propuneam eu, cu cilindrul in compresie si reglaj pe acel cilindru, nu pe cea cu doua ture de motor sau evacuare deschisa, mai ales daca motorul tau nu e tocmai nou. Metoda asta iti lasa joc la culbutori atunci cind e necesar, in momentul comprimarii. Metodele celelalte iti pot arata un joc corect in pozitia respectiva dar un joc anulat in comprimare. Si eu sustinusem cindva "evacuarea deschisa" dar, NUMAI daca motorul are bosajele axei cu came fara uzuri, la fel si axa.
djasu82
Liviu voi aplica si eu reglajul la culbutori dupa schema propusa de tine , si eu am o mica nedumerire nu ca ar fi axa cu came uzata fiindca motorul are doar 56 de mii de km.
diaconuliviu
Indiferent de metoda, e bine sa verifici prin metoda cilindrului in compresie daca jocul se pastreaza. O spun din propriile patanii, ultima acum trei luni.
Am vrut sa fac pe "boierul" si sa nu ma mai tirasc pe sub masina, asa incit, dupa ce am muncit de numa' pe partea stinga, neavind nici prese de pivoti, am vorbit cu unu' sa-mi schimbe el tot pe dreapta si sa-mi restringa chiulasa (n-am mai gasit dinamometrica la fosta coloana auto). In fine, daca tot era platit, am lasat baiatu' sa regleze si culbutorii; asta a folosit acea metoda a evacuarii. Plec, relanti instabil. Nu dau atentie, pun pe seama racirii vremii, se incalzeste motorul, relanti tot instabil, desfac, surpriza: DOI cilindri aveau joc anulat; trec pe metoda evacuarii deschise, joc existent. Asa ca, din uzura bosajelor, balansul axei cu came nu se face totdeauna cum ai vrea ci si cum nu trebuie.
Nu-mi zice: ai motor uzat; e motorul cu care am cumparat masina, pina la primavara nici nu ma gindesc sa umblu pe acolo, mai ales ca ulei papa foarte putin si trage de numa.

Din momentul ala, ca sa revin, mai ales ca si pe la directie facuse treaba prosta, plecat, cumparat prese de pivoti si de rulmenti, operat totul acasa si promis ca nu mai merg la 'meseriasi", nici macar cunoscuti si laudati.
djasu82
Cand voi ridica masina de la service il sun pe un amic sa vina cu cheia care regleaza culbutori si voi aplica metoda evacuari deschise fiindca am salvato pe calculator si e logica .
gino73
Incearca sa schimbi bujiile.Pune altele noi. Am patit-o astazi de dimineata, cu una din bujii, si dupa ce am schimbat tot setul toarce ca o mata.Aveam Brisk si oricum nu am fost multumit de ele.Acum sinteroame.
djasu82
Bujiile brisk sunt bune daca se saraceste amestecul temperaturi mai inalte rezulta CO marit.
diaconuliviu
QUOTE(djasu82 @ 27 Dec 2007, 13:11)
[..] voi aplica metoda evacuari deschise fiindca am salvato pe calculator si e logica .
*


radmasa.gif iar o luasi pe aratura, intr-un alt post ai afirmat ca tu asa reglezi de obicei, "nu dupa metoda Liviu"...
Pana panii, ce le mai aburesti.
ionutctn
@tzepesch
In mod normal capacul de la delcou daca ar fi fisurat, nu ar mai porni deloc motorul. Verifica la bujii in felul urmator: le scoti toate afara, le cureti, le reglezi (nu dureaza mult toata treaba), le remontezi bineinteles si pe urma pornesti si scoti cate 1 fisa. Fisa la care nu se intampla nimic cand o scoti acolo e buba. Acolo unde e buba, scoti bujia si o schimbi cu una la care se intampla ceva cand scoteai fisa de la bujie. Daca face iar pe nebuna cu bujie tocmai mutata, e de la cubutori. Este unul prea strans, nu deschide suficient. Succes!!!
@diaconuliviu
Nu vreau sa fiu carcotas, nu sunt eu in masura sa vorbesc pentru ca nu sunt asa tehnic dar la mine cel putin cand a fost capacul de la delcou fisurat nu mai pornea deloc. Deci in cazul lui aceasta defectiune dupa parerea mea este exclusa din moment ce ii porneste motorul.
djasu82
QUOTE(diaconuliviu @ 27 Dec 2007, 15:37)
radmasa.gif iar o luasi pe aratura, intr-un alt post ai afirmat ca tu asa reglezi de obicei, "nu dupa metoda Liviu"...
Pana panii, ce le mai aburesti.
*


Lasa sa le aburesc barim sa ma conving si eu biggrin.gif .
tzepesch
mi-a rezolvat mecanicu... nu era probl de culbutori, 1 bujie proasta, le-a probat pe toate. fisele sunt tesla noi, sut bune, mi-a intins arcul la carbunele de la capac, a curatat contactele din capac.

ZBURDA!!! nu mai scoate nici fum asa tare, nu mai miroase a benzina

mama, rupe cu turbonatoru... l-am intrecut pe tata cu ai lui 110cai turbo... i uavit.

numai ca-mi pare ca manaca cam mult cu turbonatorul...
Adrian_Boy
Salut, ca sa nu mai deschid alt topic, vreau sa curat acest capac.


Cum se desface ? - din cele 3 suruburi si trebuie cheie speciala ?

Garnitura de chiuloasa se afla sub acel capac ? - se schimba greu ?
djasu82
Capacul de la culbutori il desfaci cu cheia de la bujii , ragnitura se afla sub chiloasa tot corpul de alumini unde intra cele 4 bujii , suruburile de la chiuloasa le desfacu cu cheia de 17.Dupa aceea ai nevoie de cheie dinamometrica pentru a strange acele suruburi dupa ce inlocuiesti garnitura .
autom
QUOTE(Adrian_Boy @ 27 Dec 2007, 17:06)
Salut, ca sa nu mai deschid alt topic, vreau sa curat acest capac.
Cum se desface ? - din cele 3 suruburi si trebuie cheie speciala ?

Garnitura de chiuloasa se afla sub acel capac ? - se schimba greu ?
*




De ce vrei sa umbli la garnitura de chiulasa?

Capacul negru, de la cobutori, se demonteaza asa cum zice dj-ul, cu cheia de buji.
Adrian_Boy
Multam mult.

Stiam ca trebuie sa-mi achizitionez o cheie dinamometrica, azi am intrebat pe la 3 magazine auto de asa ceva. Cica nu au. Unde gasesc si cam cat costa, stiu ca in Vitan 99% dar mai e pana duminica.

autom: vreau sa o verific, dupa ce am montat carburatorul (dupa o spalare) a iesit ceva fum, acuma nu stiu daca de la chiuloasa, pentru ca la acea vreme nu stiam unde se afla.

Plus de asta, iau masina la purificat una cate una din piese, nu am luat-o de la un cunoscut sad.gif
djasu82
A si tu te duci duminica in vitan biggrin.gif cand e targul frate in vitan e deschis de dimineata pina seara la 5 toata saptamana , iar preturile fi sigur ca vor creste sambata si duminica wink.gif.
tzepesch
cheie dinamometrica am vrut eu sa iau de la 2dNm la 200dNm si era vreo 7 mil... intr-adevar intr-un maganin de specialitate de scule.

Adrian_Boy
Cheie dinamometrica Jonnesway 1/4" (5-25Nm) - 220 RON
Cheie dinamometrica Jonnesway 3/8" (5-25Nm) - 225 RON
Cheie dinamometrica Jonnesway 1/2" (42-210Nm) - 230 RON
Cheie dinamometrica Jonnesway micrometru 3/8" (20-100Nm) - 395 RON
Cheie dinamometrica Jonnesway micrometru 1/2" (40-200Nm) - 420 RON
diaconuliviu
QUOTE(ionutctn @ 27 Dec 2007, 15:11)
[...]
@diaconuliviu
Nu vreau sa fiu carcotas, nu sunt eu in masura sa vorbesc pentru ca nu sunt asa tehnic dar la mine cel putin cand a fost capacul de la delcou fisurat nu mai pornea deloc. Deci in cazul lui aceasta defectiune dupa parerea mea este exclusa din moment ce ii porneste motorul.
*


Daca e fisurat numai la un plot? Pierde scinteie la plotul ala, "merge in trei"...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.