Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: AJUTOR ! Probleme demaraj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
somnozaur
Salutare. Am si eu o problema cu dacia mea(1410 din '98), si anume:
Cand incerc sa accelerez ceva mai puternic si apas pedala de acceleratie mai tare, masina "da in nas"(se opreste, sughita) un moment ...dupa care isi revine si accelereaza si ea.E ca si cum s-ar inneca. Imi scoate peri albi chestia asta ohmy.gif .Multe variante le-am eliminat eu:
-schimbat capac delcou
-schimbat platina
-schimbat bujii
-schimbat filtru de aer
-carburatorul e curat(a fost dat jos si spalat cu decarburol...sau cum ii zice)
- reglajele avansului si carb-ului sunt perfecte(facute de mine si verificate de baieti la servis)
Gatuirea e prezenta si cand apas acceleratia mai tare pe loc. Am observat ca in momentul in care trag socul....cam pe la jumate asa...gatuirea dureaza mai putin.
Va rog....daca aveti idei, eu sunt dispus sa ascult si sa incerc.
djasu82
Schimba pompa de sprit si vezi reglajul la plutitor .
user posted image.
somnozaur
Am incercat in fel si chip sa reglez nivelul in carburator.Nici un nivel mic, nici un nivel mare n-a avut vreun efect.Azi mi l-au reglat baietii la servis CORECT. Posibil pompa de benzina... Alte idei?
brigada_diverse
intre bare
la relanti, cand apsesi brusc acceleratia (ii dai un spritz, daca intelegi ce vreau sa spun) si spune daca creste turata sau mai intai are tendinta de a da in nas si dupaia creste turatia?(asta cu motorul cald-un test, celalalt cu motorul rece)
djasu82
Mere si cu motorul rece dar ati trebuie aprindere puternica a amestecului . Eu doar in 5 secunde o pot calca pe coada chiar si pe rece pana in 2500 de ture mai mult nu-i dau ca mai trebuie sa ai grije si de motor.
RIon
Apa in benzina? Face demult asa?
somnozaur
Cu motorul rece moare instant cand apas acceleratia pana la capat, iar cu motorul cald apare tendinta aceea de a "da in nas" dupa care se tureaza. M-am gandit si la varianta "apa in rezervor". Am cumparat o sticloantza de alcool izopropilic si am trantit-o in rezervor.Tot nimic. Problema asta a aparut cam acum o saptamana si ceva. Ma gandesc serios la instalarea unui GPL auto. M-ar scapa de o gramada de probleme la carburator.

A..si inca ceva...poate ca e important: cand o "spritzez" de mai multe ori si o duc pana la turatii destul de mari(operez cu mana clapeta de acceleratie) apar explozii in carburator. Sunt niste pocnituri puternice in intake-ul de aer al carb-ului. In mers...mi se pare ca aud tot un fel de pocnituri venind de la capatul esapamentului. Nu dibuiesc deloc problema. HELP !!!
djasu82
Ai avansul mare si se duce naiba motorul , tureaza 3200-3500 de ture la cald menti constant turatia si dai de delco dreapta stanga in asa fel cauti o pozitie fara sa mai ai rateuri "explozi" se manifesta prim mers neregulat al motorului si in turatie mare si la relantii .
somnozaur
Done that. Nu e asta problema.

Am ajuns la concluzia ca de vina ar putea fi doar carburatorul(desi e reglat bine,suflat cu aer comprimat,spalat...etc) sau motorul in sine(supape,garnituri....). E posibil sa fie condensatorul sau bobina pe moarte?Cum s-ar manifesta masina in cazul asta? ...chiar aveam nevoie de rabla sa plec maine la petrecerea de revelion mad.gif
djasu82
Daca condensatorul e parlit scanteea e foarte mica si de culoare rosiatica . Poti verifica sistemul bobina impreuna cu platina si condensatorul : desfaci capacul de delco dai fisa care vine de la bobina in cap la delco jos ,pui contact ,fisa o lasi fata de caroseria masini la 1cm distanta si cu surubelnita te joci departand varfurile la platina si apropiindu-le. In asa fel vezi cum e scanteea pe care o da bobina daca :- e alba scanteea sistemul de aprindere e ok adica bobina condensator platina ; daca scanteea e rosiatica dar la aceeasi distanta e slab condensatorul; daca nu apare scantee la 1cm si apare la distanta mai mica e slaba bobina necesita alta bobina.
Si nu te mai agita atata pentru un fleac.
geopsi
da daca vrei maine sa te tina dai mai mult la amestec, regleaza-l la peste 1000 rpm sa mearga mai zgomotos, eventual mergi putin cu socul tras. si mie imi dadea in nas dar i-am facut reglajul de iarna si nu am nevoie de soc in mers(stau putin sa o incalzesc pe loc).dupa ce te mai eliberezi fa ce zice djasu ca el e expert si o sa iti mearga masina ceas!
djasu82
geopsi nu sunt expert dar sunt logice reglarile in marea majoritate sunt la fel doar ca difera de la motor la motor reglajul poate la mine deschid sa zicem surubul de amestec la mine e 3 ture poate la tinee o tura asa si la avans difera de benzina de motor si de reglajul amestecului din carburator.
Kinetix
Alimentare insuficienta cu benzina in regim tranzitoriu:
- jiclor de ralanti prea mic (daca a fost schimbat recent cu unul mai mic)
- montare necorespunzatoare a centratorului de amestec (trebuie impins in jos pana se opreste in traversa de sub el)
- ajutajul descarcare al pompei de accelerare ("ciocul de papagal") nu directioneaza corect jetul
- jiclor aer insuficient strans
- traseu admisie neetans (aer fals)
- bujii nestranse

Pompa de benzina nu are legatura de vreme ce la turatii ridicate (adica atunci cand ea trebuie sa dea un debit maxim) funcioneaza corect.
djasu82
Kinetix sperii oameni dar ai dreptate mai ma completezi si tu LA MULTI ANII INCA O DATA SI UN NOU AN PLIN DE BUCURI SI IMPLINIRI.
Kinetix
Multumesc!
Multa sanatate si binecuvantare tuturor in noul an!
mircea.a
E posibil ca sa existe si uzuri in parghiile de actionare a pompei de repriza. Datorita uzurii, parghia actioneaza coada pompei cu intarziere fata de deschiderea clapetei de acceleratie, ceea ce duce la un amestec sarac in prima faza a acceleratiei.
somnozaur
La multi ani tuturor !!!

Astazi m-am intors de la chefanul de revelion si am mai dat o tura si pe la dacie. Am exclus bobina,condensatorul si platina. Scanteia imi pare O.K. Apropo de ce a spus domnul Kinetix: si eu am o banuiala legata de jicloare deoarece unul din jicloarele din interiorul carb-ului(este vorba de cel care sta pe acelasi nivel cu ciocul de spritz) fiind ros (strans fortat cu surubelnita probabil) si avand gaurica putin marita m-am hotarat sa le schimb pe toate cu un set nou noutz.Am montat tot setul si motorul n-a vrut nici mort sa mai porneasca. Am intercat si atunci diverse dar n-am avut ce-i face. A trebuit sa revin la vechile jicloare....dar nu in totalitate... cel care era ros este din setul nou, deasemenea si jiclorul din lateralul carburatorului(in exterior) pt ca pe-al vechi il pierdusem biggrin.gif . Oare asta sa fie problema? Sper sa nu trebuiasca sa cumpar seturi de jicloare pana nimeresc unu bun.


"montare necorespunzatoare a centratorului de amestec " Kinetix...bate-ma si tot nu imi dau seama ce-i asta biggrin.gif .

"Ciocul de papagal" scuipa corect zic eu ....perpendicular pe o directie tangenta la pamant. jetul e consistent, nu imprastiat. No problem la bujii.

Jicloarele stiu ca sunt stranse. Explica-mi te rog care e cel de aer...si o sa verific.

A...si mai prezinta un simptom: cand are ea chef nu sta deloc la ralanti....moare daca ridic piciorul de pe pedala.Cateodata isi mai revine si merge frumos.


P.S Masina acum nici nu mai porneste mad.gif
mircea.a
Daca nu mai porneste sau porneste greu pe ger s-ar putea sa ai probleme cu compresia.
Kinetix
Daca te uiti in poza, vei putea sa identifici singur mai toate componentele carburatorului.
Jiclorul de ralanti (care se afla pe laterala carburatorului) este format din doua parti: port-jiclorul (partea care aer filet si cap pentru surubelnita) si jiclorul propriuzis (capatul mai subtire, care prezinta 3 orificii: 2 mai mari, pe laterala si unul mic, in varful lui). Daca spui ca nu mai merge bine motorul dupa schimbarea jicloarelor, unul din motive poate fi ca noul jiclor de ralanti (care are efect si in prima parte a accelerarii) are orificiul din varful lui mai mic decat trebuie. Executia pieselor fine lasa de dorit de multe ori, asa ca mergi cu jiclorul tau la magazin si alege unul din cutiuta lor cu jicloare care sa aiba orificiul din varf un pic mai mare decat al tau. Nu costa mult.
Daca stii ca nu ai umblat la centratorul de amestec (piesa aceea ca un fluture, cu doua aripi, ce sta in mijlocul gurii carburatorului (vezi poza), atunci nu iti bate capul cu el.
Dupa ce scoti capacul carburatorului, langa ajutajul de descarcare al pompei de accelerare (vezi poza din dreapta), se afla jiclorul de aer, care sta deasupra tubului emulsor. Daca ai schimbat si tubul emulsor, verifica ce fel de gauri are.
Red_Bull
In primul rand as zice sa verifici daca iti vine benzina in carburator (cata trebe) apoi verifici garnitura de la pompa de spritz,daca e sparta si daca nu cumva trage aer fals....apoi poti da joc capacul de la filtru de aer ce iti vine pe carburator si vezi cum iti baga ciocul de papagal....daca tot e ok si totusi nu merge.te apuci si verifici reglajele de carburator inclusiv la ce distanta e reglat sa iti inchida cuiul pontou.Mai poti verifica inainte de a face reglajele de carburator sita mica ce vine in capacul de la carburator.
razvanarghius
motoarele de 1400 au jiglorul de relanti mai mare<stiu asta deoarece mi leam schimbat si eu am motor de 1310 si am observat ca baga benzina pe esapament. mam uitat la ambalajul de la jigloare si am vazut ca e de 1400 am fost kla magazin si mi lea schimbat> verifica si u poate ai de 1300.
Kinetix
Carte tehnica specifica aceeasi dimensiune a jiclorului de ralanti (0.52mm) indiferent de modelul de Dacie.
Diferenta apare la jiclorul principal si la cel de aer.
Aici intervine variatia pe care o determina executia diferita a aceluias reper de catre strungarii/frezorii de la diverse firme. Faptul acesta nu e neaparat rau, astfel avem si noi de unde alege jicloare care se potrivesc mai bine la un anumit motor, cu un anumit grad de uzura sau altul.
razvanarghius
dar toate jigloaree de relanti de 1410 la care mam uitat erau un pic mai mari
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.