Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: sa stricat dar nu stiu ce?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
NokiaNokia
Salut, o Dacia 1305 din 99 pe carburatie are urmatoarea problema cand se tureaza motorul scade intensitatea farurilor da scade rau de tot.Ce sa fie oare?
Sorin_18
Releul in c stare e ?
boboc
e posbil sa fure curent pe undeva du-te la un electrician
NokiaNokia
Releul este bun cat despre furat curent blink.gif
Sorin_18
daca era sa fure curent nu facea asa si la relanti???
NokiaNokia
La relanti este ok.
Sorin_18
atunci cred(de fapt sunt sigur) ca nu fura curent doar daca mai apare vrun consumator la turatii.....problema cred ca ar fi din alternator sau....totusi incearca cu alt releu poate poate apropo celelalte lumini(pozitii,lumina din din bord etc) iti fac la fel?
djasu82
Defectul e in alternator sau din punctea de diode la relantii stau becurile aprinse din baterie la turatie papa alternatorul curentul din baterie e logic . Alternatorul in scurt.
Sorin_18
si eu tot la alternator ma gandeam dar chiar aveam un dubiu intre alternator si releu
djasu82
SCOATE FIRUL CARE VINE DE LA RELEU SI SE DUCE PE CARBUNE LA ALTERNATOR (BORNA DE EXCITATIE) SI PUNE 12 v DE LA PLUSUL BATERIEI PE BORNA DE EXCITATIE DE LA ALTERNATOR SI TUREAZA MOTORUL VEZI DACA MAI SCADE SI IN TURATIE SI IN RELANTII . Cand ai pus +12v ar trebuie motorul sa se infraneze si dupa aceea revine la normal probezi cu faza lunga . Daca nu are efect ori e in scurt altenatorul bobina de excitatie ori daca nu puntea de diode bafta.
brigada_diverse
cureaua nu patineaza? ca am mai intalnit si problema asta
djasu82
Cand strangi cureaua ti degetu apasat pe curea si trebuie sa se deformeze 15 mm sper sa nu ma insel.
cosm!n
la mine e invers...adica creste intensitatea farurilor , nu cu mult dar observabil
djasu82
Regleaza relantiul cu farurile aprinse;) 800 de ture ,sau se schimba fulia de la alternator cu una de oltcit.
diaconuliviu
QUOTE(Sorin_18 @ 29 Dec 2007, 21:35)
si eu tot la alternator ma gandeam dar chiar aveam un dubiu intre alternator si releu
*


Ai releu electromecanic? Daca da, poate fi si el, pe circuitul treptei a doua.
As afirma ca e releul sau periile, nu calca bine pe colector.
PH-06-BOA
O alta proba: cu motorul oprit, retine intensitatea luminii( daca nu ai aparat de masura), porneste motorul, si lumina ar trebui sa creasca, respectiv de la 13,2 (cat are o baterie bine incarcata) la 14,2 cat baga alternatorul. La tine scade, inteleg. Daca ai releu mecanic, acesta s-a dereglat, si "taie" curentul de incarcare. S-u perlat contactele sau lamele(arcurile)de otel s-au slabit. Se pot curata sau regla, sau pune in loc de releu ,un bec de far, eventual cu ambele faze in paralel, si va trebui sa mearga normal. Explicatia ar fi cam asa: la turatie mica, releul nu este atras ,si intreaga tensiune( nu chiar) trece catre excitatie, si incarca (se aude fluieratul specific la alternator). Cand creste turatia, miezul releului este atras cupland in circuit niste rezistente, care reduc nivelul de excitatie,pentru a nu incarca prea mult. Ar putea fi si rezistentele intrerupte sau oxidate, dar cu becul deslegi misterul. Daca-i clar si nu-i d-aici ,treci la alternator (dar nu vad un defect al alternatorului, care sa nu "bage " la turatie) si vezi intai daca e mai cald ca de obicei. Daca-i fierbinte, ai stator in scurt sau diode strapunse care -l pune in scurt(da ar baga slab la orice turatie) sau daca-i rece , diode intrerupte, sau fire deslipite la rotor, carbunii raman blocati, colectori ovalizati stator intrerupt, si ( de ras) cureaua slaba , care la sarcina mica merge bine si la turatie patineaza(vezi sageata).
diaconuliviu
Aproape corect. Exclud din start acel "bec" de balast in loc de releu. Mai bine instalatia pusa la punct sa excluzi legaturile proaste, apoi releu electronic cu referinta.
MECCA
eu cred ca sunt periile prea uzate.Asa mi se intampla si mie.La relanti si pana in 2000 rpm totul in regula, cum cresteam turatia peste 2800 asa luminile toate se ingalbeneau si scadeau in intensitate.Am schimbat releuri peste releuri, si electronice si mecanice la fel.Cum am schimbat periile (carbunii) incarca beton.
NokiaNokia
Va multumesc pentru sprijinul acordat.Si misterioasa cauza era puntea de diode mad.gif sa schimbat puntea si totul acuma este perfect.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.