Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: help me!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sebyyy

am o dacie 1310 carburatie din '96 si am probleme cu caldura, nu da caldura aproape deloc (se simte ceva "dezmorteala" si aia cu fluctuatii). pana acum nu am avut probleme
caldura mergea foarte bine in anii precedenti . alta probleme e ca am ca un fel de spuma maronie in capacul de la ulei (apa in ulei?) pe care am observat-o de cateva luni si am circulat tot asa am crezut ca ii de la ulei de proasta calitate , pe care l-am schimbat de o saptamana dar spuma a reaparut. si scoate si fum mai mult si mai albicios (poate de la condens sa mi se para?!) ce sa fac? din cate am mai citit pe forum ii garnitura de chiulasa. ii bai ca am circulat mult asa? pot sa mai circul? si inca ceva .face si un zgomot mai mare cand accelerez, asta doar in mers la relanti nu.
brigada_diverse
dc trebuie tu sa banuiesti biata garnitura de chiuloasa?
cu variatiile de temperatura ale motorului cum sta masina? apa din borcan dispare? se murdaseste,se umple de ulei?bolboroseste? fierbe repede? da si tu niste detalii

am si eu la motor in capacul de la culbutori o subst alb maronie...care parca mi s-a paruta ca pute.....dar asta e viata..e de la condens....
fumul alb la temperaturi mici e normal, o sa vezi si la masini traznet, gen mertzane, nu banui neaparat garnitura. vino cu delatii smile.gif
sebyyy
apa nu imi firbe, din contra nici nu se incalzesc furtunele decat putin (ar trebuii sa fie fierbinti nu? apa pe ceas sta la 90 de grade nu oscileaza . variaza doar "caldura" cateodata parca ar vrea sa dea dar ii trece repede. antigelul l-am schimbat acu o luna si am completat cu jumate de litru de atunci. in antigel nu am observat ulei si nici bule da nici nu m-am uitat prea atent. si mizeria aia din capac ii f multa pot sa o curat in fiecare zi ca iar se depune.
m-am gandit ca ii garnitura pt ca asa mi-a zis un prieten care zice el ca se pricepe cat'a'cat , si din ce am mai citit pe forum
brigada_diverse
poate fi...dar ai incercat sa cureti sistemu? un detarttrant? termostatul e bun? isi face treaba? radiator infundat? calorifer infundat? termosattu e pus cum trebuie?(incape si invers)
djasu82
Exista o solutie care spala toate depunerile de calacar existente in instalatie costa in jur de 200 de mii.
sebyyy
caloriferul de caldura este nou schimbat acum 1 luna jumate am folosit si ceva solutie pt desfundare . termostatul l-am pus eu dar cred ca l-am pus bine ( ce simptome ar fi daca ii pus invers?) pt ca nu am avut probleme cu temperatura apei cel putin pe ceas ramane constanta la 90 de grade. insa furtunele sunt doar caldute, circuit exista pt ca am aerisit
CriSTI68
sintome aditionale la chiuloasa arsa:

1. Spuma in vas
2. Ulei in vas
3. Fum
4. Bule in vas (doar la blocul spart in general)
5. Tractiune micsorata si rateuri
6. nu sta la relanti
7. Caldura nu baga de loc
8. Furtunele sunt reci deoarece fierbe apa
9. Pierderi de apa
sebyyy
bun atunci dc nu ii garnitura de chiulasa ce poate fii? de ce nu da caldura? ce-i cu spuma abundenta din capac? sa circul asa cu ea? nu vreau sa merc la vre-un mecanic sa-mi schimbe garnitura sau mai stiu yo ce dc nu-i nevoie ca mai sunt si tepari din astia . am mai patit sa o duc la reparat am platit si in scurt timp problema a reaparut. repet apa nu pierde (am completat putin) ulei in vas nu se vede, fumul mi se pare mai intens dar poate de la condens sta la relanti, nu da rateuri , caldura baga ceva da insignifiant, furtune doar putin caldute , apa sta in temperatura normala pe ceas . de infundat nu avea de la ce sa se infunde pt ca am bagat solutie de desfundat am spalat si cu furtunul cu usoara presiune circuitul, am schimbat caloriferul de caldura , am aerisit, daca scot surubul de aerisire si accelerez tasneste apa deci banuiesc ca nu poate sa fie infundata , ce naiba sa-i mai fac? ce ar mai putea avea?
CriSTI68
calcarul din sintalatie, curata si tu instalatia de racire
schimba termostatul daca nu iti elibereaza
Merced
Si eu merg tot pe mana termostatului blocat in cazul asta.
cosmin_bojin
Verifica si robinetul de caldura,dar si eu cred ca e termostatul.
qwertyro
ca sa nu mai deschid alt topic o sa postez aici.

Mi-a inghetat apa in furtune/radiator (era foarte diluat antigelul 256.gif ) - urmare schimbat toate furtunele - curatat radiator - calorifer, pus antigel si apa aerisit tot si acum surprize surprize..In prima zi nu am observat nimic, a doua zi bule in borcan? cam 1 pe secunda ..dar pana s-a incalzit dupa nimic. Cred ca s-a stricat si termostatul? ajunge in vre-o 15 min la 80 de grade si sta acolo? (ce am mai observat nu stiu de ce niste schimbari bruste de temp de la 80 - 70 de grade?) . La toba condens destul de mult..fumul alb. In capacul culbutorilor - nici un pic de spuma.abosulut nimic. Totusi cand stateam cu capota ridicata la un moment dat mi-a s-a parut ca iese fum din motor(de pe langa galeria de evacuare) cum ar veni din partea dreapta a masinii (se poate sa fie altceva - ningea un pic)..

Imi cer scuze pt postul lung.
brigada_diverse
a intrebat anterior ceva de o spuma alba in capac
daca este vorba de spuma alba din capacul culbutorilor:
1. daca uleiul in general e alb( si pe joja) atunci e o problema....iti intra apa in ulei
2. daca e doar in capac, atunci e din cauza condensului, asta-i viata, nu are nici pe naiba

qwertyro, daca ningea si motorul era cald: galeriile de evacuare sunt calde si e posibil sa le fi udat putin si sa scoata abur....data viitoare vezi care e problema acolo smile.gif
Red_Bull
Simptome ale garnituri de chiuloasa arsa sau rupta:
1.iti baga ulei in apa(creste nivelul de apa in borcan)
2.iti baga apa in ulei si automat il fierbi si nu ai cum sa ratezi cand fierbe + ai un nivel de ulei mult prea ridicat
Deci la ce ziceai tu:poate sa nu fie aerisita bine instalatia de racire sau ai infundat vreun furtun sau termostatul nu mai deschie sau din greseala ai uitat sa deschizi robinetul pentru caloriferul mic de incalzire.
Adrian_Boy
Cum se face o curatare a instalatiei de racire ?

Unii zic cu calgon altii cu datartrant, cum fac, pun acolo niste calgon la gramada cu antigelul si o las sa mearga asa pana la vara sau ... ?
madmaxtata
Bine ca v-am gasit cu topicul asta. Fiti antena la ce sintome am eu:
1. Mai acum vreo 2 luni am acrit-o si eu putin pe la 130-140 asa mai multi km. Mi-a fiert atunci apa(e din 2004 daciuta si are numai bec la apa, tule-n mama lor de hapsani) i-am completat atunci cu apa si am mers.
2. Acum de cand a venit frigu am vrut si eu niste caldura, i-am pus cartonul in nas si tot pauza. Am facut aerisirea calumea si a mers foarte putin, nici macar o zi si cu caldura slabuta asa.
3. La vreo 2 zile dupa aerisire ma duc si eu sa fac niste "dans artistic" ca de a venit zapada. Nu ma invart bine si pac becu pe rosu. Am lasat-o sa se linisteasca (bolborosea apa de rupea in borcan) si apoi am plecat ca avea apa.
4. Acum vreo 2 zile iar face fite: mergeam cu 100 si in localitate cand am lasat-o pe liber hop becu rosu, i-am dat cu a 4-a la 50 s-a stins in 2 sec. si apoi imi facea la fel cand o lasam pe liber si la vit mai mici. Trebuia sa merg cu ea turata pe la 2500-3000 ca sa se stinga becu. Fara carton in fata si tot fara caldura. Am verificat si robinetu(luasem unul nou sa il schimb, dar era praf curgea pe la surub) macar asta vechi nu prea inchide el bine dar deschis sta. Aerisire ca la carte si caldura canci.
I-a spuneti voi care-i treaba cu ea?
razvanarghius
verifica termostatul: scoatel afara si punel intro oala cu apa la fiert. daca dupa ce se incalzeste bine apa se deschide inseamna ca e bun daca nu schimbal
madmaxtata
mai la mine mai nasoala treaba. Azi cand m-am uitat era mai mult lichid in borcan decat alaltaieri. Si iar mi-a fiert, acum din ce in ce mai des, nu fac nici 2 km si pac becu. Termostatul merge. Care-i baiul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.