Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: alternatorul nu mai invarte
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vallyyy
salut....... am si eu o problema nu-mi mai invarte alternatorul ....si asa mi s-a dus si bateria .....care poate fi cauza ........s-o fi stricat ......sau e posibil sa fie si cureaua........cum verific un alternator??......si m-ar interesa daca stiti cat costa la dezmembrari unul ?........multumesc anticipat
sefu_alx
cum adica nu mai invarte? e blocat sau .. ? blink.gif
gino73
daca-i blocat schimbi rulmentii si periile si....gata. Daca sa ars rotorul sau statorul....
vallyyy
aseara mi s-a intamplat ,pur si simplu motorul mergea si alternatorul statea pe loc ..........cand am oprit masina se dusese bateria.........am impins-o a pornit.....si pana acasa nu-mi mai mergeau nici semnalizarile .......se dusese bateria de tot..........nush ce poate fi ......cureaua o fi de vina .....sau s-o fi ars alternatorul.......pot sa verific cumva alternatorul sa stiu un raspuns sigur?......daca e terminat ...stiti cumva cat e unul la dezmembrari?...nu de alta da imi trebuie masina azi sad.gif
$$ilvviu
Pai se invarte cu mana?
Daca da e cureaua prea slaba.
Kinetix
Daca motorul mergea iar alternatorul statea, probabil ca ai cureaua de transmisie larga/netensionata. In acest caz nici pompa de apa cu ventilatorul pe ea nu ar trebui sa se miste, sau sa se invarta foarte slab. In acelasi timp ar trebui sa se auda un scartait specific (cauciuc pe otel).
Fa un test simplu:
- slabesti piulita de la alternator care sta pe un surub ce culiseaza pe o semiluna (cheie de 13). Se afla in partea laterala a alternatorului.
- slabesti surubul-ax care prinde urechile alternatorului de chiulasa/motor (cheie de 17);
- impingi alternatorul in jos, eliberand cureaua de transmisie.
- rotesti cu mana de fulia alternaturului, apoi de ventilator: ar trebui sa se invarta relativ usor. Daca nu se intampla asa, e ceva gripat acolo si trebuie demontat, curatat, schimbat, gresat.
Daca se invart bine amandoua, ridici alternatorul cat mai sus (cu mana sau cu un levier, ceva- atentie sa nu faci scurt intre borna plus a alternatorului si masa cu levierul, daca e metalic) pana se tensioneaza cureaua si strangi bine piulita aia de 13. Apoi strangi si surubul ax de 17.
Spune-ne ce ai rezolvat.
Succes!
vallyyy
imi mananca zilele masinile astea mie ....baieti mersi mult......si-a revenit alternatorul invarte........am pornit-o cu o alta baterie si am pus-o pe a mea apoi am lasat-o 5 min la relantiu s-a incarcat olea..... cand am dat la cheie din nou....decat CLanc....deci ori nu incarca alternatorul.....ori e bateria dusa rau de tot...voi ce ziceti
djasu82
Eu zic sa dai jos alternatorul de pe masina sa-l desfaci complet sa-i schimbi rulmenti verifici carbuni daca sunt uzati ai schimbi verifici diodele si un ultima instanta satorul rotorul. Cauta pe forum ca s-a vorbit.
Kinetix
Inca o Dacie cu "autorepair"..."intermitent"... laugh.gif

vallyyy, daca nu faci verificarile ce ti se indica, noi nu prea putem ghici ce probleme are masina ta. Asteptam sa ne spui ceva de genul: "am verificat aia, aia, aia, si sunt ok", sau "am gasit buba".
Ce zici?
djasu82
Ale naibi de daci biggrin.gif BA DACIA E SI CA FEMEIA TREBUIE SA-I ACORZI UN MIC TIMP SI PENTRU EA .Si cred ca asa e pentru ori ce masina . Dupa betia de azinoapte nici caini la mine nu mai latra in cartier parca a murit tot poporul biggrin.gif .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.