Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Iar probleme cu dacia carb.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
virusssp
BUNA DIN NOU!

Am facut aseara un drum cu masina ~ 7-8 km, s-a incalzit motorul si am tras pe dreapta sa astept pe cineva. Am stat vreo 5 minute cu motorul pornit si scoasa din viteza (sa mai dea ceva caldura) si de la un moment dat am observat ca acul de la turometru are trepidatii, chiar mari... Si cand o acceleram acelasi lucru, se observa o trepidatie a motorului si batai neregulate. Dupa un timp am pornit si in aprox 1 km a inceput sa mearga in suturi, nici macar accelerata la 3000 ture nu mergea rotund si mi s-a intamplat cand am apasat ambreiajul sa schimb viteza sa moara motorul.

A murit motorul la incetiniri de mai multe ori (chiar fara sa apas ambreiajul), unele porniri au fost foarte greoaie, adica dadeam la automat si nu pornea deloc...asteptam un pic si o lua. Am deschis capota si carburatorul era cald dar umed...

Acest lucru mi s-a mai intamplat de vreo luna si mi s-a spus ca e din cauza lipsei cartonului -> in consecinta am carton pe 70-80 % din radiator (pe partea cu carburatorul)

MENTIONEZ ca nu am tub gofrat intre galerie si filtru de aer, desi mi-a fost indicat.


Care ar putea fi problema? Apa in benzina? Sa pun spirt/alcool? De care si in ce cantitate..?
Alte idei...
Merced
Poate ai prins benzina proasta, se mai intampla. Mi se pare carton in exces, eu am pe 25% din radiator, si n-am filtru de aer cu comutator pentru vara/iarna si nici alte smecherii, si n-am probleme din cauza asta(am o problema care se manifesta si asta toamna, si cu motorul cald pe care n-are rost s-o descriu).
djasu82
QUOTE(virusssp @ 31 Dec 2007, 23:27)
BUNA DIN NOU!

Am facut aseara un drum cu masina ~ 7-8 km, s-a incalzit motorul si am tras pe dreapta sa astept pe cineva. Am stat vreo 5 minute cu motorul pornit si scoasa din viteza (sa mai dea ceva caldura) si de la un moment dat am observat ca acul de la turometru are trepidatii, chiar mari... Si cand o acceleram acelasi lucru, se observa o trepidatie a motorului si batai neregulate. Dupa un timp am pornit si in aprox 1 km a inceput sa mearga in suturi, nici macar accelerata la 3000 ture nu mergea rotund si mi s-a intamplat cand am apasat ambreiajul sa schimb viteza sa moara motorul.

  A murit motorul la incetiniri de mai multe ori (chiar fara sa apas ambreiajul), unele porniri au fost foarte greoaie, adica dadeam la automat si nu pornea deloc...asteptam un pic si o lua. Am deschis capota si carburatorul era cald dar umed...

  Acest lucru mi s-a mai intamplat de vreo luna si mi s-a spus ca e din cauza lipsei cartonului -> in consecinta am carton pe 70-80 % din radiator (pe partea cu carburatorul)

  MENTIONEZ ca nu am tub gofrat galerie si filtru de aer, desi mi-a fost indicat.
  Care ar putea fi problema? Apa in benzina? Sa pun spirt/alcool? De care si in ce cantitate..?
  Alte idei...
*


Daca duci lipsa de filtre de benzina montate in nainte de carburator si pompa de benzina. Daca ai fi desfacut jiglerul de amestec aer benzina is ai fi suflat nu mai aveai probleme. Filtre nene icon_mrgreen.gif A si vezi ce faci cu filtratul aerului la carburator.
adrianne
Un tub gofrat e 5-10 mii, un filtru aer e 80-120 mii, unu de benzina e 50-150 mii, cam scump, nu?

Eu, la radiator mare, nu am carton, si nu ma plang de caldura caci am 2 calorifere: unul sub parbriz, si celalalt in bord (CN3).

Am invatat ca la dereglarea motorului se verifica (in ordinea data):
-platina, capac delcou, bujii, fise, condensator, bobina, aprindere
-filtru benzina, reglaj amestec, nivel benzina in Camera Nivel Constant CNC, debit benzina, jiglere, carburator
-cheama unul mai priceput

Nu prea mai cred in chestia cu "ai apa in benzina", "ai radiator prea mare/mic", "asa vrea ea/nu vrea ea (masina), ci cred ca o Dacie mentinuta merge de la -20 la + 50 grade, urca la 150 km/h (o frig cand am unde, desi trebuie sa am putin rabdare cu a mea), asa ca unora le-as recomanda sa renunte la radio-cd, spoilere, aripioara de rechin, etc, in favoarea mentinerii masinii in parametrii.
djasu82
E na de ce sa renunte la radio cd biggrin.gif , asa hai sa renuntam si la aprinderi eletronice si la mai multe dauo dracu de dacie merge cu platina simpla biggrin.gif. Sincer sa fiu nu sunt de acord cu tine in primul rand 2 filtre ajung pina la 100 de mii un filtru de plastic cu hartie 3 lei iar cel decantor in jur de 6 lei una la mana daca tot va plangeti atata loativa aprindere electronica punetiva fise de obicei sunt bune cele de tip sarma adica conductor litat de 3mm si capac de delco bosche si o rezolvati. Omul a avut jiglerul infundat atata tot cand simte ca da in nas dupa ce a mesr furmos motorul aia e buba , trage pe dreapta si desurubeaza jiglerul de amestec il desface si il sufla . Pacat ca nu are lebada prespectiva , face motorul praf plus va consuma mai mult masina.
virusssp
Ok...o sa incerc sa pun filtre, dar cum sa desfac jiglerul de amestec? Unde il gasesc? Aveti vreo poza?
Kinetix
Era vorba despre jiclorul de ralanti si progresiune, de fapt. Il gasesti in partea dreapta a carburatorului, pe laterala lui, ca un cap de surub din bronz. Il desurubezi, il scoti si extragi din el jiclorul, care are un orificiu mic (in capatul lui) si doua mai mari (transversal). Verifici orificiul mic, sufli in el si verifici din nou.
Succes!
Nu uita ca mai sunt multe explicatii despre carburator (curatare, reglare, intretinere) pe forum.
virusssp
Bun... o sa il verific..
djasu82
Doamne dar multi nu aveti filtre de benzina saracele carburatoare cum merg ele asa si toti se mrita bai frate consuma dacia consum consuma daca nu-i acorzi cea ce trebuie si te lasa balta cand ti-e fremea mai frumoasa. Cele pe injectie mai rar .
adi_adyta
si eu am cam aceeasi problema
operatiuni facute: desfacut carburator, curatat schimbat jiglere, schimbat sita , membrana sprit, bujii curatate, reglate, schimbat capac delco, schimbat filtre si tot in suturi merge, m-a capiat,
CEVA SOLUTII?
djasu82
Suturi ??? ai verificat la rece daca pe toate orificiile se scoate benzina ??? sau cand lai desfacut ai verificat pe fiecare orificu in parte daca e infundat ??? Eu nu stiu multi au boala dupa ce au pornit motorul sa o calce fratilor nu e injectie poate daca ai o aprindere cu o energie asa de puternica ca in 5 0 de secunde motorul sa ajunga in regim normal de functionare cam rar. De obicei sa pleaca cu soc si dupa aceea redus la 1000 de ture . Daca si asa ati da in nas sigur trage aer pe sub carburator sau pe la servofrana.
adi_adyta
servo frana nu am
prin urmare ar ramane a 2 a varianta
ce solutie de compromis exista?
sa o remediez pana ajung acasa?
sunt cam departe si piese mai putin prin zona
djasu82
Reglezi avansul wink.gif si turatia la cald sa fie 850 900 de ture wink.gif. surubul de amestec deschis pana cand ai turatie maxima.
adi_adyta
nu sta nici la relanti
si turatia fluctueaza mult
si merge ca si cum ar merge in 3
sta pornita doar daca am socu tras la jumate.
apropo am aprindere electronica at 011 cu senzor
da si niste rateuri groaznice, am reusit sa bubui toba intermediara.
djasu82
Verifica bujiile dar le scoti din chiuloasa nu doar scoti fisa fiindca te pacaleste poate da scantee pe langa eletrod wink.gif . Voi sunteti si copi mai redu dun avans sper sa am masina sa filmez cum se faci si sa loati lecti .
Deci avans mare nu sta la relantii fluctueaza turometru porneste greu ,avans mic porneste greu nu sa la relantii moare . Desfaci capacul de delco scoti prima bujiie de la pisonul nr.1 invarti de curea pna cand pistonul nr.1 ajunge sus de tot se verifica cu o surubelnita si misti de delco in asa fel varful pipei ( distribuitorul de scanteei - lulea ) va fi indreptat drept spre aripa stanga asta inseamna scantee pe plotul nr.1 fisa 1 dujia nr.1 de la pisonul nr.1 si ai pus avansul la 0. Dupa ce incalzesti motorul vezi cum trage .
adi_adyta
am spus mai sus operatiuile facute
inclusiv bujii scoasse si curatate, de curatat nu am avut ce sa curat ca erau curate, si toata treaba asta mi se trage de cand am mers fara jigler de relanti vreo 20 de km.
djasu82
Poate ca a intrat gunoaie pe acolo si ai diuza infundata , orificiul de relantii desfa complet surubul si dai 6 pompe de aer comprimat. Cu siguranta ai un dop de mizerie altfel nu se explica de nu ati sta la relantii . Nu te incapatana ca ai spalat carburatorul de obicei il pot tine si o saptamna in decarburor doar cum facea dorin il da in clocot mergea . Asa trebuie sa-l sufli si cu siringa pe toate orificiile si dupa aceea cu aer comprimat. Am vazut la un amic ditamia dupul in circuitul de relantii se tot chinuia sa-l regleze si eu la fel l-am spalat l-am facut si nu am bagat siringa gresala fiindca acolo era buba . L-am dat jos si iar desfacut si ca sa vezi beleaua un mic zmac de mizerie era si pe primul orificiu de progresiune si pe orificul de relantii . Daca lai spalat superficial carburatorul vei avea probleme de obicei se desface toate jiglerele doar alti care sunt priceputi il desface doar capacul pe masinasi il sifla cu spreiul.
RIon
Tub gofrat e excelent in aceasta perioada, si in plus, mareste linistit pana la 100 rpm la relanti, e foarte bun si calandrul.
Mai citeste despre jivraj, posturile din 2004 wink.gif
virusssp
Azi am pornit masina si iar s-a manifestat dezastruos: trepidatii mari ale turometrului la relantiv, batai in toba (rateuri)... mergea in suturi...

Apa in benzina nu cred ca este, ar fi inghetat pe frigul asta...

Am desfacut jiglorul de relantiv, l-am suflat si am depistat un fir de par de un centimetru maxim...poate fi de vina?? Dupa ce l-am pus la loc a inceput sa mearga rotund...a fost ok, dar nu stiu sigur daca l-am pus bine...(n-am avut de lucru si l-am rotit) el are o gaura in capat si 2 pe laterale (surubul de cupru) .. cum ar trebui sa fie cand e strans la maxim orientarea gaurilor? Sub forma unui avion (adica daca ai pune un chibrit in gaurile laterale sa arate ca un avion) ( varful in fata, normal, si lateralele paralele cu pamantul) sau sub forma unui avion care ia o curba biggrin.gif, adica gaurile laterale sa fie perpendiculare pe pamant, adica pe directie Sud Nord) ?? SAU NU ARE NICIO IMPORTANTA POZITIA IN CARE SE AFLA ORIFICIILE?
Am facut si o reprezentare in paint ... poate ajuta
djasu82
Jiclorul de relantii se insurubeaza complet wink.gif .Daca la un reglaj de amestec bun incepi suror sa desfaci jiclorul de relantii ar trebui motorul sa faca urat pina cand isi da duhul si infiletand la loc trebuie sa functioneze motorul rotund wink.gif.
Kinetix
Nu are absolut nici o importanta pozitia gaurilor. Ele sunt calibrate si conteaza dimensiunea si raportul intre ele si gaura din capat. Exista suficient spatiu in jurul jiclorului dupa insurubare pentru ca amestecul sa ocoleasca jiclorul daca gaurile nu stau "bine".
Da, la jiclorul de ralanti (scriere corecta) conteaza chiar si un fir de par, deoarece orificiul lui are doar 0.5-0.6mm diametru.
Red_Bull
Poti verifica si platina(deschizatura si sa nu fie praf).Dar din ce ziceai e problema de mizerie sau poate chiar infundat aerul. tongue.gif
razvanarghius
vezi jiglorul de aer si tubul emulsor care se afla sub el ca la mine la gasit tubul emulsor partial infundat
adi_adyta
SALUT DIN NOU
DE DATA ASTA AM PATIT-O RAU
AM REUSIT SA FAC 50 DE KM. IN 5 ORE
DAR SA REVIN
DUPA TOATE OPERATIUNILE FACUTE DE CURATARE SI REGLARE, A MEA MASINUTA SA MANIFESTAT ASTFEL. :
AM TRAS PE DREAPTA SA VAD DACA NU CUMVA A INGHETAT JIGLERUL DE RELANTI , PT . CA IMI MERGEA IN SUTURI.
BINE INTELES CA NU AVEA NIMIC.
AM INCERCAT SA PORNESC.
AM TRECUT-O PE APRINDERE CLASICA. NIMIC.
CAND AM INCERCAT SA PORNESC
, A EACUT O EXPLOZIE DE M-IA SARIT JOJA, GARNITURA DE CAPACUL CURBUTORILOR SI M-IA UMPLUT MOTORUL DE ULEI SI MI-A EXPLODAT TOBA INTERMEDIARA.
OKK.
AM REUSIIT SA O PORNESC DUPA CE M-A TRAS UN OM DE BINE VREO 8 KM.
DUPA ACEASTA AVENTURA , CU MAI MULT DE A 3-A NU AM PUTUT SA MERG PT. CA NU VROIA SA SE TUREZE . DACA INCERCAM SA ACCELEREZ BUBIA CA TOTI DRACII SI NU TRAGEA DELOC.
SI CA TOATE SA FIE FRUMOASE M-IA CONSUMAT IN 50 DE KM CAM 20 DE LITRI DE BENZINA.
INTR-UN FINAL AM AJUNS ACASA.
AZI DIMINEATA AM PORNIT-O SI A PORNIT LA A 2 A CHEIE .
PRIN URMARE . VA ROG MULT SA MA LUMINATI SI PE MINE CU ACEASTA PROBLEMA
CE AR TREBUII SA II MAI FAC

CUMVA BOBINA?
ALTE BUJII?
ALT CAPAC?
ALT DELCO?
ALTE FISE?(AM DINACELEA LITATE)
VA MULTUMESC ANTICIPAT.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.