Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Substanta cremoasa in dopul de la capac culbutori
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Ionutz_TM
azi dupa o luna si ceva de la schimbul de ulei, am deschis dopul de pe capacul de la culbutori, si pe interior era cam un centimetru grosime o crema alb maronie sad.gif sad.gif( .... am sters-o cu o carpa uscata, si dupa un drum de 10 min, era pe jumate la loc formata respectiva subtanta cremoasa sad.gif

Ce poate fi ??

Dacia e pe injectie ... din 2001 ... motorul merge foarte bine, sta la relanti, trage bine, caldura baga de rupe, am antigel in ea bagat de vro luna jumate, uleiul schimbat cam de o luna .. impreuna cu filtrul de ulei. In pahar apa e curata .. o tenta violeta, de la antigel. Fum nu scoate ... si totusi sa faca de la condesc asa de repede inapoi crema aia ???


Mi s-a zis ca e posibil sa fie din cauza ca inainte am avut alt ulei in masina .. alta marca, si ca ce a ramas pe pereti la schimb ar face reactie cu asta actual .. M15W40 romanesc.
C a t a l i n
Sunt mai multe cauze, coroborate au acel rezultat: frigul, condensul datorat lui, uleiul de calitate îndoielnică.

Cu ulei Castrol pe un motor similar nu a făcut niciodată acei muci...
razvanarghius
condens
Ionutz_TM
mi-e ciuda ca dupa ce am schimbat uleiul nu am mai verificat sa vad ... atunci era inca vreme faina afara ...

Atunci il las asa momentan si voi schimba uleiul cu unul mai bun ... numa sa fac niste bani smile.gif
brigada_diverse
te deranjeaza substanta aia?
merge mai prost motorul cu ea?
o combinatie sigur pot saiti spun din experienta: condens si ulei Petrom 20W40
eu stiu ca de acum 4 ani cand am vazut prima data tot timpu asa aparea iarna....se strica motorul?
Ionutz_TM
nu merge rau motorul si nici nu ma deranjeaza biggrin.gif doar ca imi faceam griji sa nu aiba vrun efect indelungat asupra motorului .... plus ca adevarul e ca m-am pus pe verificat una alta, dupa ce azi dimineata mi s-a aprins becul de avarie .. cel cu semn de exclamare in el ... am oprit motorul, si l-am repornit, si s-a stans ... dupa alte cateva minute de mers s-a reaprins ... atucni am tras pe dreapta si am verificat la ochi tot ce era pe la motor .. asa am gasit si crema din dop sad.gif

Am concluzionat ca semnul de avarie s-a aprins din cauza sondei de pe pompa de frana .. care e defecta ... se invarte borna in sonda. Acum e cu cablul scos, cum a stat si pana acum cateva zile cand am reconectat-o eu. Daca nu se mai aprinde zilele astea, atunci de acolo era. Enervant e ca nu am ceas pe ulei, ci doar bec .. asa e bordul ....

Ce ceas sa cumpar pentru ulei? Exista ceasuri digitale pe piata? sau doar cu ac?

Si inca o intrebare ... martorul de avarie de pe bord, in cazul motorului pe injectie ... ce defectiuni poate alerta? Eu stiu de:

- temperatura prea mare apa
- presiune ulei prea mica,
- probleme incarcare baterie,
- probleme pompa frana/placute frana, dupa caz, daca sunt legati senzori la roti
primele trei cazuri fiind avertizate si de becurile rosii de la fiecare indicator in parte.

Mai sunt si alte avarii ce se semnaleaza prin martorul de bord ???


Merci de raspunsuri smile.gif
brigada_diverse
se agsesc ceasuri pentru masuratpresiunea la ulei, exact asa se numesc
pana acum nu am vazut sa fie si digitale....
in legatura cu martorul !(BREAK) poate o mai fi ceva legat de injectie..dar la asta nu ma pricep

condensul se formeaza in capacul culbutorilor, nu in tot motorul
C a t a l i n
"Pericolul" este acela că, din capacul culbutori, dacă acei muci sunt în cantități mari, pleacă prin furtunul de recirculare vapori de ulei, spre carburator, respectiv spre carcasa filtrului de aer, cum e la injecție. (cel puțin la Nova smile.gif )
Ionutz_TM
pentru injectie nu cred ca arata ceva martorul de avarie, pt ca mai exista un martor dedicat injectiei....
daca nu mai sunt si alte posibile avertizari rezulta ca mi s-a aprins din cauza sondei de pe pompa de frana a scapat.gif

trebuie sa caut un ceas pt ulei si sa il montez .... pt orice eventualitate.

intre timp cat mai tine frigu asta o sa scot din cand in cand dopul si sa il sterg ...

cool.gif
ATM
La a mea...ulei Aral, si face muci. Inainte aveam Mobil, tot muci. Si mai inainte aveam Elf, tot muci. Mama ma-sii, am tras concluzia ca eu am o masina mucoasa si gata. Nu-i sterg, nu-i bibilesc, ii las in pace. Uneori, cred ca mai infunda duza aia de pe traseul de gaze, si incepe sa balbaie motorul, dar o frana sanatoasa de motor rezolva problema si-si revine.
ceaki
si eu am muci de aia la motor cu toate ca am ulei valvoline. anul trecut am avut ulei romanesc da nu aveam atatia. poate ca iarna trecuta nu a fost asa friguroasa ca acuma.
serhat
La fel am patit si eu de cand am schimbat marca uleiului. Inainte cu acelasi tip si marca de ulei nu facea deloc acei "muci". Am inteles de la cineva ca se produce o reactie chimica intre noul ulei si ce mai ramane din cel vechi (cu toate ca eu inainte de a face schimbul am "spalat" motorul pe interior cu solutie 2+2) . La fel intreb si eu daca dauneaza cu ceva ,mai mult carburatorului,ca ajunge si acolo putin...
djasu82
Muci = condens dintre mediul extern temperatura rece si mediul intern stropi de ulei incinsi la temperaturi inalte. Multi spun ca fac rau dar toti merg cu el ,eu spun ca doar murdareste carburatorul pe interior. Nu am avut probleme din cauza acestor muci, se poare pun un mic filtru si se rezolva treaba.
CodeXS
Djasu: "Nu am avut probleme din cauza acestor muci,se poare pun un mic filtru si se rezolva treaba."

Mai multe detalii despre acel filtru te rugam.(de unde se poate cumpara, cum arata, ce face)
ZTV
da jos si capacul de la culbutori si vezi cate muci ai acolo, am schimbat aseara garnitura, si eu aveam muci
brigada_diverse
tzuku, de ctae ori ai schimbat garnitura la chiuloasa?

ca aici e topic de vreme rece:
am pornit azi masina inzapezita...la prima cheie....
un relanti usor neregulat(se tupise zapada de la motor si a ajuns la delco), deci este un motiv

dar la tzeava de esapament, sapada era neagra si putea ingrozitor a benzina. ce sa aiba? motor de 30 K km in 18 ani...merge pe strazi din an in pasti....
bujii prea slabe?(sinterom, daca au 300km e mult spus)
djasu82
Ca la ori ce masina la prima cheie combustibilul nu e aprins si e evacuat direct pe teava de esapament de aceea ti-a aparut zapada inegrita si na motorul e rece.
Minel
Si eu am muci cam multi mai ales cand ii bocna afara ,am 15W-40 Elf si are vreo 2000 de km ,(la schimbul urmator ii bag 10W tot Elf) si curat pasta aceea periodic din capac si furtunele aferente inclusiv la cel cu diuza ,
Mare mirarea a fost cand am gasit in carburator gheata formata de la condens,afara era vreo -10 si dupa ce l-am curatat cu palma functioneaza super mai ales de cand am si aprinderea ,multi sunt uimiti de felul cum porneste si functioneaza motorul mandru.gif
djasu82
Poate ajuta >> user posted image
Minel
@Djasu_82
Acest filtru decantor se confectioneaza din ceva anume sau este de cumparat de undeva ,fi te rog mai concis si mai multe detalii daca se poate !!!
djasu82
Il confectionezi si cu siguranta v-a da randament. Muci rezultati se vor scurge iar spre culbutori. Imaginatie sa ai ca restul il faci sigur sunt mai multe modele , la alti am vazut cu supapa de presiune dar nu stiu cat de mare e randamentul tongue.gif fiindca muci vor avea pe pereti carburatorului .
ZTV
tzuku, de ctae ori ai schimbat garnitura la chiuloasa?


cristitranca, prima data am schimbat garnitura, era mancat si curgea un pic de ulei, am dat 2 ron pt garnitura si 25 minute a luat, acu sa vedem cat de bine am montat la loc radmasa.gif
brigada_diverse
deci a luat sub 1 ora schimbarea garniturii....ms de raspuns
Minel
@Cristitranca
Tu citesti inainte sa postezi ?? ,omu' a scris clar ca a schimbat garnitura de la capacul de la culbutori nu garnitura de chiuloasa si citez "am dat 2 ron pt garnitura si 25 minute a luat" , am incheiat citatul
Daca tu gasesti garnitura de chiuloasa cu 2 ron sa ne spui si noua !!!
cristi.r
Din cate stiu eu, sper sa nu ma insel, acei "muci" se numesc stearati si se formeaza din cauza condensului. Ei sunt caracteristici, in principal, uleiurilor minerale. Parca Dacia nu mai pune 20W, ci 15W in motoarele pe injectie. Iar 15W este semisintetic si de o calitate usor superioara, fapt care mai reduce cantitatea de muci formata. Un flushing nu-ti recomand, pentru ca poate crea si probleme. Iar principalul pericol nu este ca ajunge in carburator sau in filtrul de aer sau cine stie pe unde. Pericolul este ca substanta aia se depune peste tot pe unde trece uleiul, inclusiv prin traseele de ungere, subtiindu-le, chiar intrerupandu-le. Si asa te trezesti ca unele din manetoanele vibrochenului nu mai au ungere si incep sa apara batai ciudate in motor si altele si altele.
iuly82
Si eu am aceeasi belea de cand cu vremea asta, acea crema se afla din abundenta in furtunul ce vine de la capacul de chiulasa,in T-eu, in capul acelei diuze de plastic si a ajuns chiar si pe clapeta de soc...... ulei pun de un an numai Elf 10W40 Competition ST.......deci in nici un caz n-are nici o legatura cu faptul ca pui alt ulei cand faci schimbul periodic.

Ar fi mai bine sa scot un furtun de la capacul de chiulasa sub masina, pana trece vremea nasoala.....

Unii zic ca este de vina una sau mai multe supape ce nu mai lucreaza bine, ce ziceti, e careva mai priceput de ne poate scoate la lumina si pe noi?
Minel
Eu am in plan azi sau maine sa imi montez un filtru decantor intre capacul de la culbutori si T-ul de la carburator , sunt curios de efectele care le va avea asupra "mucilor" ,eu sper sa fie benefice si pe termen lung ,
Daca o sa functioneze ok sper sa curat doar paharul filtrului ,o sa pun si o poza cu montajul dupa testele de rigoare
dr_mKe
Cantitatea de spuma din capacul culbutorilor variaza cu calitatea uleiului si numarul de km facuti in oras pe distante scurte. La semi-sintetic apare doar un film de spuma.
Daciile 1310 Li au o mica problema cu inelele de etansare dintre cilindri si blocul motor care sunt din aluminiu. Aluminiul in contact cu metalele feroase se corodeaza fiind mai electronegativ decat fierul. Stai cu ochii pe nivelul lichidului de racire si pe nivelul uleiului. Eu am patit-o. Am si poze de la isprava asta. S-a intamplat cand masina avea cam 5-6 ani vechime, atat mie cat si altor 2 cunsocuti cu 1310 Li din 2000. Toti aveam garniturile de etansare din aluminiu. Asta e cea mai macabra posibilitate.
Sigur ai chiar atat de multa spuma acolo ? Oricum daca e doar de la condens nu-ti fa griji ca nu pateste masina nimic.
Minel
Nivelul lichidului ii neschimbat de 2 luni de cand l-am pus iar a uleiului la fel ELF 15W-40 (2000 km rulati) ,motorul este pe masina din 2005 (asa am cumparat-o) si este pe carburatie ,
Enervant este ca imi ajunge si in diuza si am gasit si in carburator o bucata de gheata ,in rest nu am treaba ,functioneaza impecabil doar cand ii rece afara ,cand este peste 4-5 grade nu am treaba !
Chiar si la drumuri lungi daca este frig rau afara face destui "muci "
Sper ca dupa montare sa nu mai am treaba !!!
iuly82
sa vedem acel filtru!
Minel
Am montat ,testat si rezultatul este promitator retinea vaporii transformandu-i in apa de la curentul palelor si respectivi muci doar ca imi facea presiune in rampa la culbutori si curge uleiul pe la capac si piulitele de la prezoane ,facand doar un drum de cativa km prin oras (,maxim 80 km/h)
Din pacate nu am gasit de cumparat decat filtru decantor de benzina iar acesta avand intrarea si iesirea mica (la si diametrul gaurii ma refer ) neavand debit destul in comparatie cu furtunul care duce de la capac culbutori la "T"-ul de la carburator crea presiune si lacrima cu ulei pe la imbinari ;
Asa ca pana nu gasesc un filtru cu diametru gaurilor daca nu egal cu cel al furtunului macar o idee mai mic raman la varianta de a curata din cand in cand furtunele si diuza !!!
Astept si alte idei testate tongue.gif !!!
djasu82
Ce ti-am pus eu imaginea pe forum ala filtru. Se poate face din cutie de nes sau sprey dar mai trebuie si un pic de imaginatie biggrin.gif.
Merced
Am controlat si eu azi furtunul ala. Avea niste muci in el, nu pot spune ca nu, dar cantitati infime si in limita admisibila cred eu. Pe palma nu mi-au iesit din carburator decat foarte putini, deci nu-mi fac griji. Pentru un ulei mineral BP-ul s-a descurcat bine la capitolul asta, vad ca mai multi face ELF-ul mineral la unele persoane.
Apropo, eu numai drumuri scurte fac cu masina de vreo doua saptamani, merg sub 10 km per drum. wink.gif
iuly82
are careva o poza cu un astfel de filtru "pus pe motor"?
Minel
@Djasu_82
Nu am dorit sa improvizez ci am cautat o cale de a utiliza un produs deja existent ,am testat si rezultatul l-am scris mai sus
Daca ii vorba de imaginatie ,am mai multa decat trebuie laugh.gif ,cand o sa am timp ,daca o sa am o sa confectionez un asemenea filtru,daca nu vine primavara pana il fac eu ! biggrin.gif
ruse_lau24
Ionutz_TM sal
chestia aia alba se poate sa fie de la garnitura de chiuloasa , am patit si eu in toamna si motorul mergea perfect , uita te la joja de ulei si vezi daca ai si acolo asa ceva , sau daca borboroseste apa in vas si inca ceva eu completam mereu cu apa credeam ca pierde pe undeva dar ea se ducea in ulei de asta se face chestia aia alba (amestec -apa ulei) bafta
Minel
Stai linistit,eu am schimbat antigelul acum 3 luni si nu a scazut deloc pe parcursul acestor luni cand a fost si un frig de iti era mila si de ea masina ,nu am treaba cu bolboroseli de apa in vas
Din ce scri tu inseamna ca majoritatea care avem chestia aia alba suntem cu probleme la garnitura de chiuloasa ????
ydaniel
la caruta mea cu ulei 10w60castrol racing edge tot apar;) dar intr-un strat subtire;)
iuly82
asta sa fie remediul?

P.S.: N-am drepturi de autor asupra pozei......

Alex_84
asa mi-sa intamplat si mie si este de la ulei. pana sa imi faca asa circulam cu Panther 15W40 si am zis sa ii pun un ulei mai bun si am ales Mobil 15W40 si dupa aproximativ o luna a aparut asa ceva(pasta alba) am fost la 3 mecanici si toti mi-au spus acelasi lucru(cand am facut schimbul de ulei a durat aproximativ 10 min) cu toate ca nu am treaba cu asa ceva dar uleiul vechi nici nu a avut timp sa se scurga calumea si a fost pus cel nou
Merced
Da, si asta e un motiv. Si probabil ca in poza aia e o solutie, dar solutie sa n-ajunga in carburator, ca daca dai joc capacul de la culbutori probabil ca ar fi acoperit de spuma. happy.gif Eu am schimbat T-ul de la carburator ca mergeam cu unu' peticit acum cine stie cati ani si am luat si furtun nou intre el si capacul culbutorilor, ca ala vechi era cam putred si avea muci in el. Apoi am curatat carburatorul cu metoda palmei si de atunci mi-a mers foarte frumos. wink.gif
iuly82
sa-nteleg ca Elf 10W40 Competition ST (semi-sintetic) nu este bun?.....
eu pun acest ulei de un an de zile, am facut pan' acu' cel putin 4 schimburi....parca!?......
Minel
De unde ai tras concluzia asta ??

Din moment ce ai bagat un an tot Elf 10W-40 si a mers bine ca ma gandesc ca daca nu era bun nu bagai ,asa-i ???
emilperijoc
eu am un break din 96 pe GPL, ( pe care l-am cumparat in toamna asta) si am destui "muci" ,i-am observat dupa ce mi-am schimbat uleiul cu unul de la MOL pentru gpl ... motorul a fost facut acum 11000km ... am descoperit "mucii" cand a inceput ca motorul sa nu mai mearga nu stiam, adica foarte greu sar de 80km/h cu a 4 si abia ajung la 120km/h in treapta 5.
Faza proasta e ca acei "muci" au ajuns si in carburator si sper ca de aici sa fie problema mea in legatura cu "viteza".

A mai patit cineva asa ceva, sau este doar o coincidenta si nu au nici o legatura cele doua probleme....
Multumesc anticipat

18 Jan 2008, 17:14:
........si voua cum va sta presiunea de ulei , ca mi edupa ce am pus uleiul de MOL la relanti cu motorul cald imi sta sub 2 bar
afilon
ce ulei ma oameni, aia-i smegma toata ziua! mai decalotati si voi motorul si spalati-l!
alucard
Salut! si eu am muciii,ii aveam si pe timp de vara,dar fac multe drumuri scurte.....in fine nici uleiul nu era cine stie ce (hexol 20W50),acum trei zile am sch garnitura de chiulasa(imi papa apa,facea si bulbuci in vas,banuiam ca mucii pot fi si de la faptul ca imi intra antigel in ulei),dupa schimb garnitura,inlicuit ulei(mobil 1 15W40) si filtru,am curatat la remontare capacul de la colbutori si T-ul de acei atat de vestiti muci,iar acum la doar 3 zile vestitii muci s-au depus din nou,atata doar ca sunt mai curati, probabil datorita uleiului cel nou,deci probabil mucii acestia sunt din ciclul "asa face toate" biggrin.gif (sper).
djasu82
Voi ati auzit de condens ??? Eu vara nu am acea crema alb maronie doar acum iarna . Ar fi o chestie sa montati o pasla mica din carpa la stutul in care intra furtunul de la culbutori si veti opri acei muci doar gazele vor intra in carburator. Eu ieri am observat la turatie mica muci urca usor la turatie mare se observa gazele din cauza ca era frig afara . Asta mi-a dat de gandit ca o mica carpa ai v-a retine pe acei muci si vor intra doar gaze si pe deasupra in carburator si la baza carburatorului prin stutul de pe talpica preincalzitoare.
Minel
Si acea carpa cand va fi inbacsita cu crema alba sa vezi ce presiune o sa ai in baie ,cu riscul ca uleiul sa iti curga pe la imbinari in special pe la prezoanele de la capacul cubutorilor si pe la garnitura capacului !!!
djasu82
Nu cred mine fiindca tu nu mergi la relantii 1km asa ca sa se creeze crema . Dupa ce se accelereaza se observa ca acea crema nu mai apare si apare doar gaze arse. Acei muci sunt insotiti de particule de apa proveniti de la condens motor incins se creeaza pe capacul de la culbutori pe interior din cauza aburului incins sa numita crema. Asadar acea carpa v-a fi mereu curata . Nu stiu cum se manifesta la voi la mine dupa 1500 de ture intra gazele in functiune.Minel daca nu faceti-va un tub cu plasa de sarma , cu siguranta daca ar vrea sa intre acee muci in carburator vor fi in cantitati foarte mici , fiind gazul foarte fierbinte muci se transforma in lichid ...
Kinetix
Montajul din poza atasata ar putea fi o solutie.
Am folosit un filtru de benzina cu pahar decantor (cel care are capac rosu, in dreapta). La elementul filtrant central i-am dat o gaura de vreo 4mm in partea infundata (dinspre pahar). In pahar se strange un soi de spuma maronie de ulei ars, pe care o indepartez periodic, la cateva luni.
Sistemul e montat pe un Tico, pe traseul valvei PCV.
Cred ca diametrul interior al stuturilor filtrului de vreo 3mm ar putea asigura un debit rezonabil gazelor de carter de la Dacie, dar trebuie probat. Daca se dovedeste ineficient, filtrul se poate monta doar pe traseul furtunului cu duza, pe care o va proteja de infundare.
Succes!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.