sal la toate lumea, am o intrebare, dupa aia se pot sterge topicul....
problema mea este urmatoarea: am schimbat recent bujiile, dar dupa 2000 de km, azi dimineata am mers in 3 pistoane, curent am avut, scanteia era ok pe fisele, am desfacut bujia 3, era neagra ca dreaqu...intrebarea mea este de ce chiar atat de repede, masina nu consuma ulei mai deloc ( adica am completat 200 ml dupa 3500 de km parcursi) ...si ce pot sa fac sa nu mai raman in 3 sau 2 pistoane in viitor?
ps: am luat recent baterie noua rombat cyclon ( cu teh noua de calciu ), can am ajuns sa masoara bateria surpriza: incarca prea mult, in loc de 14 baga 15,4 v...e grav?...si e posibil sa fie o dioda dusa pe alternator???
orice idei sunt bine venite........mc mult
sobolan
4 Jan 2008, 16:29
dupa ce se incalzeste isi revine la mersul normal? sau tot in 3?
bujia se innegreste din multiple cauze(joc culbutori defectuos,bujie necorespunzatoare/defecta,fisa impuscata la bujia respectiva,supape calaminate la pistonul bujiei respective,ax delco uzat neuniform=se rezolva micsorandu-se distanta la platina)....deci : fii mai explicit,te rugam si te ajutam....
deci...am pornit azi dimineata la servici, - 12 grade afara...pornesc soc la maxim, porneste foarte bine...2 minute cu socul tras la maxim, in relantiu, se aude bine, scad socul la 50 %, timp de 3-4 minute ( timp ce curati parbizul si luneta ), scad socul aprox la 20-30 %, pornesc nimic...merg vreo 3 km in oras, inchid socul merge ok, dupa inca vreo 2 km in oras incepe sa face figuri, trancaie....ma opresc, verific: aerul, carburatorul, delcoul, fisele..sunt ok...pauza 2 -3 minute, repornesc acelasi rezultat, merge tremurat, incepe sa tremura si mai tare, ajung la servici , desfac bujiile, bujia la pistul 3 era neagra-neagra, curati cu periuta, merge...pornesc sa iau pe colegul de la gara ( dus intors 10 km in oras ), la pornire acelasi rezultat.....ma opresc la piese auto, schimb bujia de la pistonul 3, dupa aia am mers bine ( aprox 7-8 km in oras )...ideea ca toate bujiile erau inegrite, dari de pe pistonul 3 era si mai grav...si am specificat ca abia am facut 2000 de km cu ele, producatorul garanteaza peste 15.000 km, sunt bujii de uzina , adica este insigna DACIA pe cutie, si a costat 6,5 ron bucata.....
sobolan
4 Jan 2008, 18:52
pune-i sinterom si merge brici...dar sa fie 14np18....alea-s mama lor.....ai nimerit niste bujii naspa...parerea mea...
si incearca sa nu umbli cu rezervorul gol pe vremurile astea....plus de asta nu mai lasa socul tras asa de mult timp...mai bine stai in ea si accelereaz-o tu si evita socul....soc=benzina nearsa la greu care trece in ulei...azi un pic si tot asa...
djasu82
4 Jan 2008, 18:59
Eu cred ca merge ori ce bujie daca ai si amestecul corespunzator si aprinderea respectiva.
sobolan
4 Jan 2008, 19:08
alea "dacia" nu au mers nici la mine dacat o luna si le-am gasit negre pe toate...
pai cineva a recomandat bosch.....
sobolan
4 Jan 2008, 19:50
hehe...nici alea nu-s bune la dacia 1,4....au ele un echivalent dar nu merg bine...cauta champion sau mai simplu: sinterom 14np18,pune fise siliconice si un capac delco bun si ai o aprindere "solida" ....
djasu82
4 Jan 2008, 19:57
Puneti fise tip sarma litata de 2,5mm si capac de delco bosche si lulea bosche. Cauta champion L87Y sau L12Y si dupa aceea regleaza amestecul de la carburator. Strangi surubul de amestec aer-benzina (surubul orizontal de la baza carburatorului) pina cand motorul da sa moara dupa aceea il deschizi usor pana cand motorul se tureaza si la relanti ai turatia stabila .
QUOTE(tzuku @ 4 Jan 2008, 16:39)
deci...am pornit azi dimineata la servici, - 12 grade afara...pornesc soc la maxim, porneste foarte bine...2 minute cu socul tras la maxim, i
Enorm 2 minute, nu-i de mirare ca se inegresc, la -12 grade eu tin socul cam 20 de secunde(maxim, si daca nu se ineaca intre timp) si motorul sta singur la ralanti dupa ce il imping. Nu mi s-au inegrit niciodata bujiile.
C a t a l i n
4 Jan 2008, 20:02
Unde se poate găsi firma "boshe" ? "Caputa" la ce ajută?
Au mai fost pe aici, da zic ca e bine sa mai fie.
cristi.r
4 Jan 2008, 20:21
Marinare, spre deosebire de tine, djasu82 chiar da niste informatii. Chiar daca a mai chiulit de la orele de limba romana si nici nu exceleaza la cultura generala, macar a incercat sa ajute. "Caputa" este de fapt "Cauta", iar "boshe/bosche", probabil ca e "Bosch". Multumit ?
Stii ce-i aia o "diaoda" ? Chiar initiatorul a "scapat-o".
Da' asta e, cand aveai mai putina reputatie si/sau alt nick erau si alfel de posturi din partea ta. Ce vremuri ... Si stii de ce e mare pacat ? Pentru ca ai o gramada de posturi care denota un tip de om caruia chiar i-a placut scoala ...
Bujia innegrita este semn de ardere incompleta a combustibilului. Deci, sa ai aprindere ok si amestec ok. Am mers multa vreme pe bujii Brisk sau Sinterom. Nu Bosch, nu Champion, nu alte avioane ... Fise bune sa ai, pipa si capac asemenea. Ce sa-i faci, numai cand da frigul faci RK la aprinderea de Dacie ... asta e ...
djasu82
4 Jan 2008, 20:36
Chiar romana nu mi-a placut
la cultura generala cam stiu multe asta nu conteaza alti se dau in petic .
scuze, deci " diode "....voi spuneti sinetrom sau brisk....
si apropo soc, un mecanic auto a zis ca asa e bine daca pornesc dimineata.....daca nu trag putin socul si nu il tin cand pornesc cel putin 20 %,parca nu merge ok.
cristi.r
4 Jan 2008, 21:22
Ei chestia asta cu procentele este foarte relativa. Las-o balta si invata mersul motorului. Al motorului tau ma refer. De cat timp mergi cu masina aia ?
cum sa invati?....cand orice sunet ciudat ma sperie..
(...merg cu masina asta cam de o luna....si habar nu am de ea ...INCA...
dacia_gpg
4 Jan 2008, 23:36
1. 1289cmc-Sinterom 14n18
1397cmc-Sinterom 14n21
2.releu incarcare defect
mc mult, pasul urmator este:
1- schimb de bujii
2- electromecanic auto
sobolan
5 Jan 2008, 00:26
QUOTE(dacia_gpg @ 4 Jan 2008, 23:36)
1. 1289cmc-Sinterom 14n18
1397cmc-Sinterom 14n21
teoretic da...practic nu...14np21 nu merg bine pe 1,4 nici pe 1,6....la mine nu si nici la alte 3 dacii de 1.4,cel putin.....pare ciudat dar asta e.....
14np18 merg bine pe toate motoarele benzinare de dacie(fara inj)....
LE : era un topic de bujii parca...dati si voi cu search-ul....
asta incerc acuma ( search )
...ciudat ca toate lumea spune ca bosch si champion ....sunt cele mai bune
Eu merg cu Brisk Super N15YC de asta vara, am vreo 10.000km cu ele si n-am treaba. Daca le dau jos sunt un pic murdare pe filet, dar nici vorba la electrod. Poti sa incerci un set, poate "se impaca" bine cu motorul tau. Eu aveam Sinteroame inainte si imi afumase vreo doua, ce-i drept mergeam "neortodox" cu masina atunci.
acuma ori cu bujiile mele sunt belea...ori stilul meu de condus lasa de dorit..
, la tine ce inseamna " neortodox "...( presupun ca nu e nici catolic
)
5 Jan 2008, 01:00:am modificat deja
...
Stii ce-i aia o "diaoda" ? Chiar initiatorul a "scapat-o".
Dadeam dupa ea, schimbam frecvent a patra la 80-90.
I-au fost de ajuns 100 km de mers asa, si doua buji erau out. De asta vara merg usor cu ea, nu zic ca nu se intampla s-o mai calc, dar vad ca n-au fost afectate bujiile de treaba asta. Oricum cred ca trebuie reglate, ca deja se vede uzura la ele. Si-au facut banii cu varf si indesat.
pai eu merg asa....
1- dupa ce pornesc de pe loc cu a 1-a, imediat bag in a 2-a
2-pana la 25 km/h
3- de la 25-pana la 50 km/h
4- de la 50 pana cam la 70, 75 km/h
5- de la 75 km/h in sus
(.....sunt aproximative +/- 5 km / h, daca e frig in masina si vreau sa turez un pic motorul atunci merg cu a 3-a si pana la 60 km / h...ma orientez dupa kilometraj ca turometrul meu e varza , dupa turometru am 2800 de turatie stand pe loc fara sa ating acceleratia, si schimb vitezele undeva la 6000 - 6500 rot/min
)
...asta e ortodox sau catolic...sau nici una
ideea ca cu socul tras un mecanic a zis chestia asta, el spunea ca e mai bine pt motor sub 0 grade
djasu82
5 Jan 2008, 09:24
Daca mergi subturat si schimbi sub 2100 de ture vitezele vei avea probleme cu bujiile fiindca se ancraseaza in timp se depune calmina si vace scurt intre izolatie si carcasa de metal a bujiiei. De aici rezulta benzina ne arsa fum negru pe esapament . Socul se mentina pina cand tu ai pus motorul in miscare si se merge pe o protiune ori de 100 de m in treapta 2 cu 2000 de ture fara soc pe aprindere clasica sau normala (inductiva). La mine in 10 m mi-a urcat la 600 de ture relantiul iar la 200 de m sta la 800 de ture fiindca am aprindere CDi . Daca ai aprindere eletronica se merita sa-ti cumperi alte bujii ca sa reziste in timp = scantee puternica temperaturi mari nu stiu cat rezista sinteromu. E bine sa schimbi vitezele pe la 2800-3000 de ture pentru ca bujiile sa atinga temperatura de autocuratare ( adica se curata de calmina depusa pe eletrod si pe izolatorul lui).
azi dimineata povestea s-a repetat, fara sa mai folosesc socul foarte mult....sun pe un amic care e mecanic in oradea, el imi spune ca e normal.....la 40 de grade face condens, tremura motorul, daca mai merg un pic temperatura urca si se usuca....si apoi o sa mearga bine....nu am testat asta inca.....da vedem, voi ce parere aveti?
sobolan
5 Jan 2008, 10:55
pe frigul asta e normal sa porneasca mai greu.....dupa ce ajunge acul apei la juma' tre' sa mearga ceas....evita socul si schimba de la 2500-2600 in sus...poti sa te duci pana in 3200rpm dupa ce acul apei a trecut de jumate , atunci motorul e in parametri normali de functinare....
LE: a mea,dupa ce acul apei e la juma, vede 3500rpm mai mereu
asta am inteleg, si mc mult...ce nu inteleg eu?.....dupa ce fac 1-2 km, de ce incepe sa tremura motorul timp de 2-3 km, si apoi revine, de ce tot timpul am problema asta?...a aparut dintr-o data, si acuma in fiecare zi asta patesc...
djasu82
5 Jan 2008, 12:27
Sa nu o ambalezi daca motorul nu e incalzit si adus la temperatura normala vei avea probleme mai in colo. Incalzirea usoara a motorului o poti face deplasandu-te si avand turatia constanta 2200 de ture 2000 de ture.
si asa nu se strica motorul mai devreme?
sobolan
5 Jan 2008, 12:49
"asa face toate"
....
motorul de 1.4 are cuplul maxim la 3500rpm si ala de 1.3 la 5500rpm....asta in regim normal de functionare a motorului(parametrii normali adica apa la 85dgr-acul la juma' si presiunea de ulei macar 2,5 la 3500rpm-acu aproape de juma',macar)....
in concluzie cand e rece inca schimbi pe la 2200 si cand s-a incalzit ii dai pana la 3200rpm.....
pai mai am o singura intrebare, si apoi nu va mai stresez....de ce tremura motorul parca merge in 2 sau 3 piston dupa 1-2 km parcursi....?...ce tre sa fac sa numai faca asta?...ma enerveaza tare faza asta...pornesc bine fara probleme, si dupa un timp incepe sa tremura motorul, cand scot din viteza, si nu ps acceleratie chiar si se opreste motorul.....asta e cel mai mare buba,..se innegresc bujiile.....sau nu stiu.....
sobolan
5 Jan 2008, 13:14
pune-i bujii sinterom 14np18 si o sa mearga cool....pe bune...
o sa incerc sa punazi sa vad cum se pronunta......cum se elimine condesul din motor?,,,ca e posibil sa inegreasca bujiile din cauza condensului, ...cum pot elimina acest lucru?
Bujii pentru Dacie, cele mai bune sunt BRISK. Te duci la magazin de piese Dacia si ceri un set de bujii BRISK pentru berlina. Vanzatorul stie 100% care sunt alea care iti trebuie tie, pentru ca se cumpara in draci, mai bine chiar decat Sinteroamele (desi sunt bunicele si alea).
ATENTIE: daca iti incarca prea mult, bateria de fapt mai mult se descarca (se supraincarca si nu mai e buna de nimic). Eu am avut problema asta 4 luni de zile, timp in care incarcam bateria uneori si de 2 ori pe luna, dupa ce mereu ramaneam cu masina in drum. Trebuie sa-ti bage cel mult 13,7 - 13,8 V la 2000 de ture, si vreo 13,5-6 la relanti. De cand mi-am reglat releul, nu mai am nici o problema, si pe vremea asta porneste la cel mult a doua cheie!
Regleaza-ti releul si roaga-te sa nu fie prea tarziu pentru bateria ta. Pentru a mea, Rombat Pilot 60Ah din 2005, n-a fost prea tarziu, desi m-am cam crucit. Poate ai noroc. Eu nu mai am nici o problema cu curentul de atunci si chiar si cu cass-ul pornit destul de des, alternatorul de 36A face fata perfect.
Succes!
multumesc bullix, bateria mea are o saptamana....vad ce pot sa fac eu, daca nu ma descurc merg la un electromecanic....o fi ce o fi, nu sunt deloc bazat si nu vreau sa stric ceva....acu o luna si schimbatul de bujii era ceva mare lucru pt mine
djasu82
5 Jan 2008, 18:45
QUOTE(sobolan @ 5 Jan 2008, 13:49)
"asa face toate"
....
motorul de 1.4 are cuplul maxim la 3500rpm si ala de 1.3 la 5500rpm....asta in regim normal de functionare a motorului(parametrii normali adica apa la 85dgr-acul la juma' si presiunea de ulei macar 2,5 la 3500rpm-acu aproape de juma',macar)....
in concluzie cand e rece inca schimbi pe la 2200 si cand s-a incalzit ii dai pana la 3200rpm.....
Are cuplu maxim 1.4 la 3200 1.3 3000 iar 1.6 2500. Din cate cunosc daca nu ai aprinderea pusa la punct si carburatia poti pune toate marcile de buji fiindca vei fi dezamagit.
aici poate ca ai dreptate, dar intrebarea mea este ca asa din senin s-a dereglat?
djasu82
5 Jan 2008, 21:54
Daca nu a fost reglat cum trebuie ai probleme si pe timp de iarna
.
O reglare de releu te costa mai ieftin decat o schimbare de bujii, in mod evident. Bujii= bujiile+mana de lucru. Releu= doar mana de lucru, daca nu trebuie schimbat. Si oricum nu e scump.
Cauta sa gasesti un mecanic de incredere, sa ai si tu, cum se spune, "mecanicul meu". Iti va cere mai putini bani avand in vedere ca vei apela mereu la el. Bafta!
djasu82
5 Jan 2008, 23:51
Mecanicul meu esti chiar tu insusti pilotul care piloteaza propiul bolid
restul sunt doar fantezi .
a fost reglat bine.....doar nu de 2 ianuarie a inceput iarna?....idea ca nu a facut prolema pana acum....in privinta mecancului, am gasit 3 in timisoara, si cam astea sunt:
1- " baga benzina si dute, daca te deranjeaza ca bate da si tu drumu la muzica, vino numai cand numai merge "
2- " nu am timp acuma am o urgenta, dar revino saptamana viitoare si te ajut cu cea mai mare placere ( numai habar nu am care saptamana )
3- " e cam grava, tre schimbat multe chestii, bataia la motor, nu trage cum trebe, nu imi place cum merge, gandeste-te daca merita sa-l faci , sau mai bine vinzi...( la Dacia service omul spunea exact contrarul ce a zis mecanicul 3 )
...daca am ceva problema merg la Dacia service, numai acolo tre sa intru cu un sac de bani....pt un schimb de ulei , si toba a cerut 95 ron ( evident toba si uleiul meu )...nu sunt de f mult timp in timisoara, asa ca mai sunt in cautarea unor mecanici ( daca stiti , ajutati va rog )
djasu82
6 Jan 2008, 11:07
ia topicurile la puricat si ai sa vezi ce s-a vorbit la tot ce te framanta pe tine cum se face schimbul de ulei la motor cutie de viteza , cum se regleaza culbutori , cum se curata un carburator monocorp , cum se schimba tot sistemul ce tine de evacuare iar pe mecanici lasa-i ca si asa sunt dusi cu pluta.
aici ai dreptate, doar ca nu vreau sa fac ceva mai rau la masina...
djasu82
6 Jan 2008, 11:15
Ce rau ai putea sa faci ??? ma lasi daca nu pui mana nu inveti e logic nu astepta sa-ti faca altu cea ce poti tu sa faci de aceea s-a si deschis acest forum ca sa ne ajutam intre noi . Pacat ca observ nu toti din timisoara cei care mai au daci berline nu se intalnesc sa se ajute intre ei.
Rar mai gasesti mecanici adica cei cu parul carunt care stiu toate invartelile la motorul de dacie .
pai nu am gasit inca un mecanic bun in toata timisoara, numai au oamenii Dacie, si nici nu mai dau importanta, toti fug dupa masini straine
Adevarat, tu insuti ajutat de forumul acesta esti cel mai bun si de incredere mecanic. Dar pana la chestii mult prea complicate (asta in functie si de priceperea fiecaruia). Evident, pentru chestii simple, am rezolvat mereu cu ajutorul vostru, celor de pe forum. Insa pentru chestii care deja necesita putina "mana formata" plus scule pe care nu le am, ma interesez asupra problemei cu ajutorul forumului si apelez la mecanicul meu, in asa fel putand sa si compar ceea ce zice el cu ceea ce au zis un anumit numar de insi de pe forum, in cazul in care sa zicem ca ar vrea sa ma vrajeasca cu ceva (ceea ce nu mi s-a intamplat pana acum).
Nu mai spune ca nu e asa, sunt oameni si oameni. Trebuie sa ai rabdare sa-ti gasesti "omul tau". Care nu-ti va cere 95 ron pt un schimb ulei si montare toba, doar mana de lucru. Mi se pare EXORBITANT (sau mai bine zis NESIMTIRE PE FATA). Cu cat esti mai nepriceput, cu atat vei fi mai supt de bani la service-uri! Oare de ce?
pt ca oamnei vor sa castiga pt o munca de 2 bani , care face in 30 min o groaza de bani, sunt f putin oameni care fac o treaba buna, cu un pret ok, si sa fie pasionati de ce fac...ROMANIA
"Bujii pentru Dacie, cele mai bune sunt BRISK. Te duci la magazin de piese Dacia si ceri un set de bujii BRISK pentru berlina. Vanzatorul stie 100% care sunt alea care iti trebuie tie, pentru ca se cumpara in draci, mai bine chiar decat Sinteroamele (desi sunt bunicele si alea)."
BRISK am avut eu si dupa 2000 km se chin le-am aruncat cat colo.
Pus sinterom 14NP21(astea sunt pt motor de 1.4 si nu 14NP18) si nu am mai avut probleme cu bujiile.