Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: GPL: DA sau NU
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
blade
Salut, am si eu o Dacie din 2002 pe injectie si as vrea sa o pun pe gpl as vrea sa stiu si eu daca se merita mai ales la pretul benzinei de astazi. Se ivesc probleme. Eu sunt din Braila daca este careva care si-a pus cumva instalatie prin Braila sau Galati sa-mi zica si mie. Multumesc anticipat.
$$ilvviu
La motoarele cu injectie pretul instalatiei e dublu, dar merita fiecare banut.
maryus_83
Merita daca mergi mult cu masina.... Eu am Marini tot pe o injectata si n-am avut absolut nicio problema cu ea.
blade
Bai dar ce ziceti de instalatiile alea de la Praktiker?????????
sobolan
mda...economisesti un ban ca nu mai iei benzina si faci motoru mai repede...si sa vezi nene ce veselie cand il desfaci si se "descompune" chiuloasa langa camerele de ardere....patii eu asa...aaaaa,si segmenti rupti si supape ciupite....
eu spun:NU...
PH-06-BOA
Imi pare rau, dar cauza nu e gazul, ci modul de exploatare, de intretinere si reglaj.
sobolan
nu cred maestre....experienta unora si a mea spune altceva....
gazul care este pus de fabrica e una si ala care il luati voi din Metro sau de nustiu unde e alta...parerea mea...
KidTx
fi amabil si spune si noua care este diferenta
dobre
parerea mea, care si AM dacia pe gaz....am bagat taxi toata perioada facultatii sa fac si io un ban.....cam 100k km ca nu eram "profesionist" numai pe gpl....nu am reparat nici o data motoru in aceasta perioada, si cand am convertit pe gaz avea cam 80k....daci pana la rk m-a dus 180k km....chestia cu uzura chiulasei e folclor de la batrani care mergeau cu propan de aragaz...
cosmin_2300
QUOTE(sobolan @ 4 Jan 2008, 19:47)
mda...economisesti un ban ca nu mai iei benzina si faci motoru mai repede...si sa vezi nene ce veselie cand il desfaci si se "descompune" chiuloasa langa camerele de ardere....patii eu asa...aaaaa,si segmenti rupti si supape ciupite....
eu spun:NU...
*


Nu cred ca e ceva universal .
Unchiul meu are pe o berlina din 1997 gaz ... face 150 de km pe zi cu masina si a facut setul motor ( plus schimbat nu stiu ce porcarii la chiuloasa .... ) dupa 120.000 km ... tinand cont ca e pe carburatie eu zic ca a rezistat destul de mult acel motor smile.gif

AR-18-MOS
Eu din 2000 toate Daciile pe care le-am avut le-am pus si instalatie GPL...si nici acum nu regret alegerea facuta.
sobolan
QUOTE(dobre @ 4 Jan 2008, 22:26)
chestia cu uzura chiulasei e folclor de la batrani care mergeau cu propan de aragaz...
*



misto...incearca si tu cu propan,poate iesi mai ieftinache la taximetreala, daca tot e folclor....
Tossi
Clar DA !!!
dobre
misto...incearca si tu cu propan,poate iesi mai ieftinache la taximetreala, daca tot e folclor....

s-au dus vremurile alea...acu am 3 masini la produs, sunt patron , nu mai sunt sofer...pacat ca esti departe, te-as fi luat la firma sa incerci tu smile.gif
brigada_diverse
felicitari pt companie

la un harb din 89' cu 30K km la bord cam neunblat, daca bag gpl, ce firma sa aleg(la carburator e simplu sistemul, nu ar trebuie sa fie complicat), cam ce pret pot sa scot(cel mai ieftin)?
dobre
vezi ca toate instalatiile sunt turcesti....eu am mers pe lovato
andreiutzu
puneti frate gpl pe masini ca se fac economii mari si probleme nu o sa aveti cu masina.
am aproape 120.000 km cu berlina mea si am facut 100.000 km pe gaz si motoru e ok!
rokos
QUOTE(andreiutzu @ 5 Jan 2008, 13:33)
puneti frate gpl pe masini ca se fac economii mari si probleme nu o sa aveti cu masina.
am aproape 120.000 km cu berlina mea si am facut 100.000 km pe gaz si motoru e ok!
*



subscriu smile.gif
ZTV
la firma unde lucrez avem 3 dacii break, 2 pe gpl si una pe benzina...alea pe gpl merg ca un trabant, nici o depasire nu pot sa fac, demaraj zero, miroasa in cabina tare....poate o fi mai ieftin, dar pe mine nu ma incanta gpl
PaulT
Daca merg ca un Trabant inseamna ca sunt f prost reglate.Iar daca apare miros de gaz in habitaclu inseamna ca sunt probleme la instalatie.Ar trebui duse la service masinile acelea.Eu merg fara probleme peste tot cu gpl,fac depasiri,merg cu 120-130km/h pe autostrada,urc oriunde la munte.Si nu am nici un miros in masina.
iuly82
e bun GPL-ul, dar numai sa schimbi uleiul la timp si desigur cu unul bun.....reglat culbutori astfel incat sa se auda cand lucreaza - acel tacanit- si sa nu o rupi in doua 120 - 130 kmh ca te trezesti mai tarziu ca tre sa schimbi chiulasa....in rest sa fie instalatia de firma si gazul bun si n-ai treaba......
PaulT
Am 5 trepte cu a 5-a 0,76.La 120km/h am 3000rpm.La 130km/h 3250rpm.Adica la turatiile astea cu cutia originala aveam 80-90km/h...Asa ca nu se rupe in doua.
EUROPE_
@PaulT, au vazut diferenta la o depasire pe gaz si una pe benzina?
Poate ca mergeti numai pe gaz de ati uitat cum e pe benzine icon_mrgreen.gif .
Am o dacie la firma pe gaz, pur si simplu se accelereaza greu si asta goala, iar diferenta fata de dacia mea benzinara este mare cu toate ca aia pe gaz are motor de 1.6.
Eu zic asa, invingatorul dintre gaz si benzina este dieselul, desi imi plac mai mult benzinarele ( asta asa ca o paranteza ).
PaulT
Repet,daca instalatia este CORECT reglata,diferenta dintre benzina si gpl este aproape inexistenta.Si,nu,nu merg numai pe gaz.Merg si pe benzina zilnic.Tendinta multora care folosesc gpl este sa "gatuie" cat mai mult alimentarea,ptr a obtine cica un consum mai mic.Tot ce se obtine e o masina f puturoasa si de care te rogi sa se miste(exact cum spui si tu despre cea de la firma).Asa am avut reglata masina de un asa zis meserias(de la o firma de montaj instalatii din pacate) si crede-ma,abia mentinea 90km/h in treapta a 5-a.Dupa 5 km am reglat-o singur si merge impecabil.Consumul e aproape exact ca pe benzina si fuge fara probleme.Ajung si la 90km/h in tr a 3-a f usor,merg lejer cu 120-130,urc oriunde ca si pe benzina,depasesc normal.Ce obtii daca reduci nivelul in CNC la carburator sub cel indicat?Exact ce obtii si daca strangi surubul la debitul de gaz mai mult decat trebuie.O masina care se taraie.
EUROPE_
Eu nu zic ca nu-i asa, am intalnit si exceptii, dar in majoritatea daciilor pe gaz cu care am mers au fost puturoase rau.
Am fost pasager pe 2 loganuri, unu pe benzina si unu pe gpl, in cazul acestora diferenta n-am sesizat-o, evident ca aveau aceleasi motoare.
PaulT
Pai e ce spuneam eu.Tendinta majoritatii care foloseste gpl de a gatui instalatia.La Logan(si la toate masinile cu inj multipunct),instalatia e mult mai moderna(cu calculator propriu,etc),iar diferenta fata de benzina e aproape nula.Dar si la astea pe carburatie,cu un reglaj corespunzator masina se misca f bine,fara probleme in depasiri,rampe.
sddragos
Clar DA pentru GPL.
Performantele depind de modul cum e reglata instalatia: cand am montat-o pe masina mea era reglata in asa fel incat se "infigea" la fel ca pe benzina (dar consuma 10%). Apoi i-a mai luat din gaz si nu mai tragea bine. In final, am gasit o cale de mijloc: un pic mai puturoasa in demaraje ca benzina, dar un consum mai mult decat rezonabil pe gaz (8%). Mentionez ca toate reglajele au fost facute in service-ul unde am montat instalatia.
Recomand cu caldura BRC (un pic mai scumpe, dar fiabile). In doi ani de zile n-am avut nici o problema, a functionat ireprosabil. Din pacate, inainte de Craciun am avut un accident teribil, masina s-a facut zob (e la bursa acum biggrin.gif ), instalatia a scapat, totusi. O s-o pastrez pentru urmatoarea Dacia.
djasu82
Daca reglai avansul pentru amestecu cu gaz altfel aveai si consum si demaraj biggrin.gif PaulT stie biggrin.gif.
bygy007
cred ca este o impresie daca se mai stringe din surubul ala scazi consumul dar din contra il crestidaca vrei totusi demaraj mai dai drumul la robinet creste un pic consumul dar la pretul gazului eu cred ca se merita eu am bigs si merge excelent acum ceva timp pornea si la -15 grade directpe gaz in cele doua topicuri descrise de mine mai sus sint tot felul de informatii pentru gpl wink.gif
omegabear
QUOTE(blade @ 4 Jan 2008, 18:01)
Salut, am si eu o Dacie din 2002 pe injectie si as vrea sa o pun pe gpl as vrea sa stiu si eu daca se merita mai ales la pretul benzinei de astazi. Se ivesc probleme. Eu sunt din  Braila daca este careva care si-a pus cumva instalatie prin Braila sau Galati sa-mi zica si mie. Multumesc anticipat.
*




Da!
blade
M-am interesat si am vazut ca exista si butele care poti sa o pui in locul rotii de rezerva si e mai scumpa cu 40 euro dar e mai mica ca volum.Are careva ,sa-mi zica si mie cat are ca litri.

8 Jan 2008, 09:40:
PS: butelii vroiam sa zic dar de graba.....
stefi_sv
din cite stiu eu are in jur de 38 l dar nu ced ca poare fi montata in locul rotii de rezerva de la dacie
diaconuliviu
QUOTE(PH-06-BOA @ 4 Jan 2008, 20:57)
Imi pare rau, dar cauza nu e gazul, ci modul de exploatare, de intretinere si reglaj.

FOARTE CORECT!

QUOTE(sobolan @ 4 Jan 2008, 23:30)
misto...incearca si tu cu propan,poate iesi mai ieftinache la taximetreala, daca tot e folclor....

1. Ar cam trebui warn pt atac la persoana.
2. Am mai fost o discutie despre GPL unde se explica cum si ce e GPL, cit propan are si de ce... citeste si apoi revino cu idei. Nici macar "aragaz"-ul nu are numai propan (ma refer la cel de la firme serioase, nu "ionica srl".
ionutctn
Din nefericire multe masini care merg pe GPL ca "trabantul" merg la fel si pe benzina sau oricum fara o mare diferenta. Asa cum am mai spus si pe alte posturi conteaza in ordine urmatoarele:
- instalatia sa fie de calitate;
- reglajele instalatiei;
- intretinerea motorului. Atentie: la mersul pe gaz intretinerea motorului (in speta la carburatie) este mai pretentioasa decat la mersul pe benzina. Necesita obligat-fortat aprindere foarte bine pusa la punct, reglaj culbutori corect, uleiuri bune. nu mai pun reglajul instalatiei brici. Si mai depinde de unde bagi gaz. Degeaba te zgarcesti pentru X lei la litru de gaz mai ieftin daca nu trage masina sau mai rau iti mai baga si gunoaie in butelie. Tocmai pretul ieftin al combustibilului iti permite o intretinere mai atenta a motorului.
Atentie: A nu se confunda mersul pe GPL cu bataia de joc asupra motorului. Daca mergi pe combustibil mai ieftin, nu inseamna ca trebuie sa faci economie si la piese sau sa pui piese ieftine sau mai amani schimbarea lor. Din nefericire multa lume confunda lucrurile astea. Motiv pentru care daciilor pe GPL li s-a atribuit statutul asta de masini puturoase.
dr_mKe
La berlinele pe injectie sunt probleme din cauza GPL. Una din ele este functionarea pe benzina daca nu iti fac o mica modificare la ECU. Trebuie alimentat un pin de la modulul de memorie de pe + -ul bobinei de inductie pentru ca se blocheaza si vei merge cu amestec bogat cand functioneaza pe benzina, probleme la pornire la temperaturi foarte scazute. Daca iti fac chestia asta nu ai nici cea mai mica problema cu sistemul de injectie sau ECU.
Nu se intampla nimic cu chiulasa ? Ha ! Atasez mai jos o poza. Absolut toate berlinele pe injectie puse pe GPL strang tachetii intre 2 intervale de reglaj pentru supapele de evacuare. LA fel se intampla si pentru restul motoarelor care nu au un kit complet de conversie GPL care include si alte scaune pt supape, doar ca la noi merge si fara tongue.gif nu ?
Mentionez ca mi-am pastrat stilul de condus si dupa conversia GPL, viteze de croaziera mari (130 kmh) si turat fara rezerve la depasiri.
Logan GPL are alt cod de chiulasa tocmai datorita modificarii operate la scaunele supapelor de evacuare.
Oricum este rentabil si daca s-ar duce chiulasa tot la 30.000 km pentru ca se amortizeaza cam in 6000 km schimbarea ei laugh.gif

Iata dovada: supapele de evacuare practic nu mai aveau scaune.

user posted image
tixti
@blade, omule, eu sunt din Braila
Am pus GPL pe Dacia mea din 86 la Dacia Service pe Centura. Nu prea te-as sfatui sa te duci acolo pentru ca sunt cam delasatori. Ti-as recomanda Service de pe Buzaului. Nu iti lua din Practiker. Daca te duci pe Centura, iti pun dintr-ala de la Practiker. Daca te duci pe Buzaului iti monteaza Landi Renzo, care e un pic mai scumput, dar e mai bun.
Ca si randament: eu am Marini, dar masina e pe carburatie si vreau sa iti spun un singur lucru: dupa 10.000 km practic se amortizeaza cheltuiala (probabil ca pe injectie se amortizeaza mai tarziu), dar merita fiecare banut. Eu am mers foarte mult si in afara localitatii si in localitate. Nu am nicio problema, fac depasiri, am demaraj mai bun decat un Cielo sau un Matiz. Nu am umblat pana acuma deloc la motor. Pe vreme rece se comporta beton. Zic meseriasii ca si polueaza mai putin. Nu vad deloc dezavantaje de a monta instalatie GPL. Am le serviciu Dacie pe injectie. La cumparare (la vreo 3.000 km) s-a montat instalatie GPL. Are acuma 180.000 km facuti si merge ca in prima zi. Nu i s-a facut decat reglajul initial si atat. Nu a mai umblat nimeni la instalatie. Consumul "normal" pe GPL este 10 - 12 in oras si undeva intre 7 si 8 litri afara. Asa consuma si a mea, asa consuma si aia de la munca. Deci, te sfatuiesc, ca suntem si din acelasi oras, mergi pe Buzaului, pune-ti Landi Renzo, sau daca ai mai putintei bani, mergi la Dacia Service pe Centura si pune-ti Marini. Nu o sa regreti deloc. Doar sa ai tu vreun ghinion nemaivazut. Doamne fereste. Imagineaza-ti ca eu umblu cu o Dacie de 22 de ni si merge ca unsa. De cand am pus GPL nici nu mai stiu cum e sa ai probleme cu masina. Ai grija insa la ulei, sa il schimbi cum scrie la carte. Succes. Daca mai ai nevoie de vreo lamurire, cere si ti se va da.
zzr
ma bag si eu in seama p-aici!!BENZINA E BENZINA!!!!.Da-l dracu de gaz.pret mai mic dar muuuuuulte batai de cap in plus.Daca n-ai de gand sa faci taximetrie sau scoala de soferi lasa masinutza asa cum e.Cine se respecta si isi respecta masina merge pe benzina.E DOAR PAREREA MEA NU-MI SARITI IN CAP!
mult respect posesorilor de dacii si numai bine!
unikat45
QUOTE(zzr @ 13 Jan 2008, 01:19)
ma bag si eu in seama p-aici!!BENZINA E BENZINA!!!!.Da-l dracu de gaz.pret mai mic dar muuuuuulte batai de cap in plus.Daca n-ai de gand sa faci taximetrie sau scoala de soferi lasa masinutza asa cum e.Cine se respecta si isi respecta masina merge pe benzina.E DOAR PAREREA MEA NU-MI SARITI IN CAP!
mult respect posesorilor de dacii si numai bine!
*


bataie de cap? hmm daca e vorba aia "in parametri" nu are de ce sa nu mearga bine....toate daciile dau mai mult sau mai putina bataie de cap....cat despre gpl la mine cel putin carburatorul l-am spalat o singura data in 2 ani de zile... am vazut carburatoare de la alte dacii atat de mizerabile ca iti era sila sa pui mana....aprinderea conteaza foarte mult... cand am luat masina asta fostul proprietar avea platini si condensatoare in portbagaj cat pentru cinci dacii..... schimba mereu platinile si condensatorul cand i se parea ca merge prost... eu curat numai platina odata la vreo 2000 km dar cred ca in curand am sa ii pun o aprindere electronica

cat despre chiuloasa la rk-ul motorului nu am facut nimic decat sa curat supapele si tot ce era de curatat sa fie bec...sa fac proba si sa o montez.... cel care m-a ajutat a dat verdictul ca dupa 100.000 km din care 70% pe GPL chiuloasa arata mai bine ca cea de la masina lui care merge numai pe benzina... de vina la dr_mKe poate fi cred eu si stilul de condus... eu sincer nu ma prea omor cu depasirile decat cand e cazul iar cu viteza nu prea am pe unde sa ma deplasez...sunt vai de capul lor drumurile
autom
Eu sunt hotarat! Ori ce masina mi-as lua, o sa fie pe benzina si , obligatoriu , asi instala GPL pe ea!

Uitati aici ceva interesant!
adrianne
salutare,

Am deja 40.000 km pe gaz, iar cu banii economisiti mi-am intretinut masina, si pot face oricand RK la motor. Daca gazul e mult mai ieftin nu inseamna ca e mult mai prost, ci mult mai putin accizat, astfel incat el pleaca de la rafinarie cam cu acelasi pret cu benzina.

Ideea e alta, citind atata despre uzura prematura a motorului - nu vad asta la mine, si nici nu as intelege de ce (sa ma explic):
-gazul e mai puturos decat benzina, ceea ce presupune o detonatie mai lenta in camera de ardere, si implicit uzura mai lenta asupra cuzinetilor, segmentilor, etc;
-ungerea se face la fel si pe gaz, si pe benzina;
-motorul toarce mai linistit pe GPL;
-am fost pe ambele autostrazi cu peste 140km/h;
-motorul diesel e mai puturos, dar mai fiabil;
-nu vad de ce as renunta la GPL;
-ma doare inima cand trebuie sa bag benzina, mai ales ca fac asta rar si uneori sunt surprins de pretul ei, pe cand la gaz chiar nu ma intereseaza cat costa per litru.
Niciodata, ma repet, niciodata nu mi-a mirosit in habitaclu a gaz.

Lipsuri: spatiu mai mic in portbagaj, etc...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.