Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: NU PORNESTE CAND E FRIG
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
angheloaia
Nu stiu ce sa mai fac. Am o dacie din 98 si de la o vreme am probleme la pornire atunci cand e frig afara. Spre exemplu astazi am pornit-o de dim la ora zece si cu suparalimentarea trasa am reusit. Am incercat si la 10 seara si abia invarte nu indeajuns spre a porni. Bateria e de asta vara deci relativ noua. Eu banuiesc faptul ca din cauza alarmei si a inchiderii imi cam consuma curent din baterie. Sau sa fie din cauza uleiului care il simt ca se cam ingroasa? Am ulei MOBIL1.
IFGEORGE
sal.. e bine ca la tine porneste , yo i-am luat baterie acum si degeaba ca tot nu porneste sad.gif am dat si la pompa de vreo 6 ori dar degeaba nu vrea sa invarta deloc sad.gif( sa vad ce fac azi unsure.gif
djasu82
Pai dati si voi mai multe detali poate nu e vorba de baterie...,poate nu aveti scantee la bujii.
alinushy
aceeasi problema am si eu, cand e mai frig dau la automat de ma plictisesc pana porneste
-bateria e buna, nu da nici un semn de oboseala
-fise tesla
-rotor, platini, capac delco DODUCO
-aprindere GOTRONIC (fara senzor evident smile.gif )
-filtru decantor si de hartie
-GMV, fara paleti la pompa de apa
de la ce sa fie???
djasu82
Ia sa urmaresti daca se amorseaza si carburatorul wink.gif adica sa ai benzina in camera de nivel constant CNC. Dai 3 sprituri si dupa aceea automat a pornit tragi usor socul. Si cumpara o aprindere gotronic cu senzor.
alinushy
aprinderea cu senzor e in plan smile.gif , se amorseaza, cand dau sprituri vine benzina pe ciocul de papagal, eu banuiesc altceva, daca e apa in benzina e posibil sa inghete pe canalele de progrosiune si sa se manifeste asa? ce sa bag in rezervor sa scoata apa din benzina, sau sa se amestece cu apa cu apa ca sa arda cat de cat(cineva imi zicea ca spirt ca se amesteca cu apa din benzina si o sa arda si aia)
djasu82
Baga tu spirt si vezi ce se intampla. biggrin.gif. Exista soluti care se baga in rezervor pentru spalarea rezervorului conductelor si a carburatorului dar se toarna cand rezervorul e plin. Dar nu cred sa ai tu asa ceva cam rar se mai gaseste apa in benzina. Pune un filtru decantor inainte de pompa de benzina retine apa.
alinushy
QUOTE(djasu82 @ 5 Jan 2008, 10:55)
...Pune un filtru decantor inainte de pompa de benzina retine apa.
*


am,
bun sa zicem ca nu e amorsat, incerc si asta, dar cand e mai cald de ce nu face treaba asta?



thnks
mircea.a
Cu compresia la cilindrii cum stai? Asta are mare importanta mai ales pe ger.
alinushy
asta cum verific, ?? mentionez ca motorul e facut in toamna, a mai ramas din motorul vechi decat chiloasa, biele si axul cu came
Kinetix
Pai teoretic ai compresia buna in cilindri daca abia ai facut motorul.
Pe temperaturi negative conteaza foarte, foarte mult calitatea uleiului. Daca vreti sa aveti pornire usoara, verificati fisa tehnica a uleiului pe care vreti sa il cumparati. Unul din parametri e "punctul de curgere", care ne spune pana la ce temperaturi negative uleiul isi pastreaza o oarecare fluiditate.
Spre comparatie, va dau uleiul ELF Competition 10W40. Are "pour point" la -33gradeC, dar un sef de service auto mi-a spus ca la -25gradeC infigi surubelnita in el si sta in picioare. Probat. Eu am in masina (Tico) din asta si se comporta relativ bine, dar ii simt vascozitatea marita la prima cheie cand afara sunt -10-15gradeC.
Majoritatea isi pun la Dacie ELF Sporti 20W50, care are "pour point" la -27gradeC. Tinand cont de realitatea practica prezentata, cum credeti ca arata/se comporta acesta la -15/-20gradeC, adica temperaturile care au fost pe la noi zilele astea?
Oricat de buna ar fi bateria, e greu sa invarta un motor scaldat de ceva de consistenta smoalei... sau poate mai rau...
mircea.a
Din ce am citit pana acum nu ai zis nimic de bobina de inductie. Incearca alta, eventual de la o masina care porneste. E posibil sa aiba scanteia slaba. Nu cred sa fie de la alimentarea cu benzina atata timp cat zici ca arunca benzina in carburator.
alinushy
ulei am mobil 1 20w40,
daca e bobina pe duca e posibil sa porneasca greu la temperaturi scazute?
o sa-ncerc si asta

thnks all
djasu82
Boboina o poti verifica decupland bornele si o masori rezistenta din primar si din secundar cu ohmetrul . Valorile sunt 2,2 + rezistenta aditionala 3-4 ohmi in primar (intre borna +si borna de la ruptor -) iar in secundar trebuie sa ai valoarea intre 7-9k (borna centrala de inalta tensiune si borna de +a bobine de inductie) daca valoarile sunt mai mari sau mai mici bobina e defecta. Sau alta metoda desfaci capacul de delco pui cheile in contact desfaci fisa centrala din capcul de delco si o apropi de caroserie la 1cm iar cu o surubelnita te joci pe contactele platini atingand si departand contactele. Daca scanteea e rosie bobina e slaba daca scanteea e alba bobina e foarte buna daca e albastra e intr-o stare buna dar e slaba iar daca scanteea e foarte mica sau lipseste si apropi fisa la mai putin de 1 cm bobina e foarte slaba nu are putere si trebuie schimbata.
pitiku'
sal!

am si io o probleme asemanatoare...mie dupa ce imi porneste(dimineata la a 5-a cheie) raman becurile("la ulei si apa" unsure.gif ) aprinse km mult timp...si uleiul urk greu in rampa... unsure.gif
treaba asta o mai face si in timpul zilei...cand stationez mai mult... unsure.gif
uleiul l-am schimbat de curand....am pus VISCO 2000 15W40...

multumesc
Merced
Visco 2000 nu e BP? Bidoane verzi? huh.gif N-ar trebui sa fie el de vina, am putin peste 4000km de cand am bagat asa ceva si n-am completat o picatura pana acum, nici nu cred ca o sa fac asta, mai merg 2-300km si-i fac schimbul mai degraba.
Poate ai probleme doar cu sonda, asta daca motorul pare sa functioneze normal, daca nu e posibil sa fie pompa de ulei defecta, caz in care ai de bagat niste bani in ea...
mike1410
Sal nuj dak spun prostii sau nu dar din cate am vazut toti aveti ulei 15w-20w,dar in cartea tehnica spune ca iarna trebuie sa fie 10w max si min 5w la mineral si la sintetic trebuie mai mica vascozitate ca motorul invarte greu,iar cu pornitul la a 7 cheie tine de amestecul din carb benzina aer,platini(0,4) bujii bune(recomand alea de uzina care se vand la bucata 7ron/buc),bobina de inductie fise bune si capac delco recomand de la doucuo sau asa ceva care in conditiile astea crapa destul de usor din cauza schimbarilor de temp.Sper ca am fost de ajutor si porniri usoare va doresc.
vi_escu
Fata de gerul din zilele trecute azi a fost chiar de maneca scurta!
In general problema pornirilor greoaie este cauzata de curentul incuficient furnizat de baterie a carei capacitate este diminuata din cauza frigului (electromotorul invarte greu, cuentul consumat este f. mare, tensiunea la bornele bateriei scade undeva sub 9V, scanteia este insuficienta sa aprinda amestecul, se uda bujiile si ... gata, adio pornire). Incercati urmatoarea manevra: o prima cheie lunga, fara soc si sprituri cu rolul de a "rupe" uleiul. Asteptati un minut sa-si mai traga sufletul bateria si apoi porniti ca la manual:socul tres la maxim, un sprit energic si cheie.
Daca vreti sa scapati de nervii si timpul pierdut dimineata luati bateria peste nopte in casa. In cazuri extreme un ibric de apa fierbinte turnata pe carburator si galerie poate face minuni.
ydaniel
smile.gif
a mea o ia greu daca o lasa mai mult de o sapt-10 zile nepornita
djasu82
A mea o ia la sefert de cheie chiar daca ar pica tensiunea sub 9V . Aprinderea mea CDi furnizeaza scantee puternica si de la o baterie de 4.5V asa mai zic si eu aprindere. Scanteea e in jur de 20mj la 4.5V. Sunt curios ce scantee da aprinderea gotronic la o valoare sub 9V.
vi_escu
Citez:
"- Tensiune nominala de lucru 14÷0,5Vcc. (Garantat de la 8V pana la 18V)"
Trage si tu singur concluzia! Oricum e mai bine decat fara! Nu stiu ca nu am avut asa ceva. Am avut una ruseasca cu priza pentru masina electrica de ras (nu rās radmasa.gif ) si apoi cateva variante manufacturate. Ultima, cu acumulare capacitiva am dat-o odata cu masina. Daca electromotorul invartea nu exista sa nu porneasca. De altfel noul proprietar e f. multumit si l-am vazut circuland zilele trecute pe gerul ala.
djasu82
Loganul ati porneste la sfer ??? biggrin.gif ca pe multi i-am auzit ca nu si azi de dimineata cand m-am dus spre servici unul se chiunia sa-l porneasca biggrin.gif avea 1.6 motorul . Cred ca nu stia sa-l porneasca nu a asteptat sa-i aduca benzina pompa eletrica si a dat in nas biggrin.gif.
razvan_3asy
Nu uitati sa trageti shocu smile.gif)) .
vi_escu
QUOTE(djasu82 @ 7 Jan 2008, 16:28)
Loganul ati porneste la sfer ??? biggrin.gif
*



Da, dar e nou, n-a facut inca anul.
floryyn
QUOTE(mike1410 @ 7 Jan 2008, 10:29)
Sal nuj dak spun prostii sau nu dar din cate am vazut toti aveti ulei 15w-20w,dar in cartea tehnica spune ca iarna trebuie sa fie 10w max si min 5w la mineral si la sintetic trebuie mai mica vascozitate  ca motorul invarte greu,iar cu pornitul la a 7 cheie tine de amestecul din carb benzina aer,platini(0,4) bujii bune(recomand alea de uzina  care se vand la bucata 7ron/buc),bobina de inductie fise bune si capac delco recomand de la doucuo sau asa ceva care in conditiile astea crapa destul de usor din cauza schimbarilor de temp.Sper ca am fost de ajutor si porniri usoare va doresc.
*



Eu am, (inca!) Prista 20w40 cu ceva aroma de motorina prin el icon_mrgreen.gif ca de, Elf-ul Sporti 15w40 nu se schimba singur, fir-ar el sa fie...Mi-am zdrelit mana incercand sa desfac afurisitul ala de filtru de ulei, la -10 grade, asa ca am lasat-o balta,momentan. De pornit, porneste saraca instant, dar inainte ridic capota si dau cateva ture "la rece" la motor, tragand de elice. Bine, la faza asta un cuvant greu il are Gotronicul cu senzor. In rest, fise Urziceni deja rigide, bujii Sinterom afumate binisor (3 kilometri dimineata, 3 kilometri seara), si o Dacie din '81 care inca mai poate, saraca:)

A, si sa nu uit...bateria, Rombat de 1 an vechime, sta noaptea la cald, cu mine in dormitor, spre disperarea lui iubi smile.gif)
SSilent
sau incercati cu spray de pornire biggrin.gif io folosesc si este foarte eficient, se pulverizeaza in filtrul de aer
mishujkl
QUOTE(mike1410 @ 7 Jan 2008, 10:29)
bujii bune(recomand alea de uzina  care se vand la bucata 7ron/buc),
*


cu bujii de astea mi-am mancat eu zilele de craciun (la recomandarea mecanicului). Am pus sinterom si-s mult mai bune.
djasu82
Daca carburatia e prost reglata iar bobina de inductie nu iti asigura puterea necesara la scantee si daca compresia e scazuta poti pune toate genurile de buji ca tot negre le scoti biggrin.gif. Si sa nu mai aducem aminte de avansul vacumatic si centrifugal , daca sunt dereglate , iar trage dreu motorul .
misu1982
Am avut o problema asemanatoare iarna trecuta... si era demarorul, nici prin cap nu mi-a trecut ca el ar fi de vina, pana cand intr-o seara am dat cheie si a luat foc... Cand era mai cald afara pornea ceva mai bine. Chestia era ca demarorul lua f mult curent si nu mai dadea destul pt aprindere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.