CriSTI68
5 Jan 2008, 21:46
din curiozitate ca am vazut prin oras o gramada de lume care habar nu are cum sa scoata masina
eu cu balans ..fenomenal
parchez masina cu spatele si las de obicei iarna putin loc pana in bordura si cand e de plecat, dau putin inapoi sa am de une sa imi fac vant si ies n-am probleme
StefanT
5 Jan 2008, 22:06
Treapta 2 si balans
C a t a l i n
5 Jan 2008, 22:07
A 2-a, corect.
Depinde de situatie. Lanturi si lopatica la datorie
YouTube
am votat balans, da un
eori mai tre
buie sa ai si o rezerva
lopatica si lanturi
Daca nu este polei/gheata sub zapada afacerea se rezolva cu putin patinat, eventual mers inainte-inapoi pentru avant. Pe zapada mare se poate patina cu succes in treapta a 2-a. Daca e gheata dedesubt, fara cuplarea tractiunii integrale 4x4, 4x6 (depinde de numarul binevoitorilor) sansele sunt aproape nule.
Asa, zi-le cum scoatem noi masina din zapada, sau sa zic altfel, care zapada?
Pai in dimineata asta, dupa patinajul artistic pana la portiera masinii, ramanea doar problema alegerii masinii cu care ar fi mai probabila o tamponare
Am scapat cu bine
CriSTI68
6 Jan 2008, 14:34
eu astept un bmw fara asigurare sa ma loveasca usor
Daca ar fi existat METODA de scos masina din zapada, cineva ar fi scris o carte si acum ar fi fost bogat!
TheSaiLor
6 Jan 2008, 22:56
Poti sa bagi si a 5-a daca esti bagat pana in gat tot nu iesi. Metode de scos masina din zapada sunt 1000 si una. Cea mai eficienta e cu ajutorul altora. Depinde de situatie. Deregula ajuta cu succes covorasele auto bagate la roti.
Iar asta cu balansul .... nu prea o inteleg. Cum balansati voi masina de la volan nu stiu .. da mie nu imi iese
.
Apropo ... votat treapta 1.
vis-a-vis
6 Jan 2008, 23:08
Cu a doua pleaca doar astia care nu stiu sa dozeze acceleratia si sa nu rupa aderenta
Eu stiu o metoda pe care o foloseau cei de la Camel Trophy.
Bag a-ntaia, dau drumul usor la abreiaj si accelerez foarte usor, in timp ce rotesc de volan stanga-dreapta, pana la capat. De cele mai multe ori da rezultate. Odata am ramas insa pe gheata perfect plana, am bagat a-ntaia si m-am dat jos si am impins-o cu rotile mergand, cand a luat avans, am sarit in ea
Asta merge la tractiune fata, pe spate e mai imputinta treaba... merge doar cu nisip la roata.
Păi mașina înzăpezită din parcare se scoate aruncând zăpada din fața ei, cu lopata, aruncând pe jos niște nisip, eventual montând lanțurile.
Problema devine spinoasă când începe să patineze la pornire, mai ales la un semafor. Am pățit-o, ca începător (aveam lămâia). S-a găsit un binevoitor să-mi strige pe geam: "N-o tura prea tare, încet, pornește oblic ...". A mers.
QUOTE(TheSaiLor @ 6 Jan 2008, 22:56)
Iar asta cu balansul .... nu prea o inteleg. Cum balansati voi masina de la volan nu stiu .. da mie nu imi iese
.
Apropo ... votat treapta 1.
E foarte simplu, dar nu trebuie ca masina sa fie imobilizata complet, si se presupune ca exista o mica adancitura in zapada/gheata sub rotile motoare, dai cu treapta 1 putin pana se urneste, si decuplezi, masina se va duce in sens invers(eventual cuplezi repede si treapta de mers inapoi sa-i dai avant), dupa care cand incepe sa mearga iar inainte, dai iar cu treapta 1, si iesi mai usor pentriu ca te-a ajutat balansul, aproape intotdeauna am reusit cu metoda asta.
In sondaj nu vad varaina cu treapta de mers inapoi, intotdeauna la o masina cu tractiune fata are aderenta mai buna, adica e posibil ca o panta ce nu o poti urca in mod normal sa o poti cu spatele, si nu e gluma.
Eu sambata am scos masina cu balans si cu a doua. Cu toate ca se lauda primarul sectorului 2 ca a dezapezit toate stradutele de prin spatele blocurilor cred ca pana la urma nu stau in sectorul 2 ca la mine pe strada se poate circula doar cu un Hummer H1. Am ramas tot sambata pe zapada afanata si nu am iesit pana nu am accelerat-o constant si cu volanul dreapta-stanga. Nu voia nici cu a doua, nici cu a intaia. Ca mentiune am cauciucuri de vara care sunt bocna acum si nu au pic de aderenta.
DomnulK
7 Jan 2008, 10:22
trebuie pusa si optiunea treapta a 2-a in poll.
oricum cel mai sigur iesi cu ajutorul lopetii, lanturilor si a curiosilor care se ofera ulterior sa te ajute.
memyselfandI
7 Jan 2008, 10:44
treapta 2 sau 3 dupa caz si rotile desumflate cat se poate de mult, plus intotdeauna rotile drepte.
cel putin asa am mers zilele astea.
Bafta.
cauciucuri de iarna .... trapta a 2-a sau chiar a 3-a de pe loc - fara bruscat acceleratia
daca situatia este chiar foarte naspa .... lanturi si / sau impinsa
QUOTE(StefanT @ 5 Jan 2008, 22:06)
Treapta 2 si balans
QUOTE(argon @ 7 Jan 2008, 07:40)
In sondaj nu vad varianta cu treapta de mers inapoi,
Exact! Cele doua modalitati propuse de colegii nostri de forum!
QUOTE(Adrianno @ 5 Jan 2008, 21:46)
din curiozitate ca am vazut prin oras o gramada de lume care habar nu are cum sa scoata masina
Observ, din ce ai scris tu in chestionar, ca nici tu nu ai habar de a scoate o masina din zapada/sol fara aderenta.
Daca nu ma descurc singur de la volan rog pasagerii sa apese pe capota pe partea rotii care patineaza. Uneori merge, alteori nu. Cea mai eficienta metoda e impinsul !
Tiptil cu a 2-a ! si iese numaidecit .. chiar daca ai si gume all-seaseon !
razvan_3asy
16 Jan 2008, 16:52
treapta I cu balans solutionarea cea mai rapida...fara batai de cap
ydaniel
6 Feb 2008, 17:53
4x4L;)
alinushy
6 Feb 2008, 19:57
vot balans, daca nu merge votez varianta cu a1-a blana si vedem ce o iesi
Muttley
23 Feb 2008, 21:19
Sa ma laud si eu ca am invatat ceva nou...
Care-i faza cu treapta a 2-a???
QUOTE(Muttley @ 23 Feb 2008, 23:19)
Sa ma laud si eu ca am invatat ceva nou...
Care-i faza cu treapta a 2-a???
Citez:
O idee buna este sa plecati de pe loc in treapta a 2-a a cutiei de viteze. Asta va imprima un moment mai scazut asupra rotilor, ceea ce va face ca tendinta de derapare sa fie mai scazuta. Necesita insa o corelare mai mare intre cele doua pedale: ambreiaj si acceleratie.De pe acelasi site:
Conducerea iarna» Asigurati-va ca masina este in stare buna de functionare. Nu uitati sa verificati in prealabil si instalatia de incalzire interioara, dezaburirea lunetei spate, stergatoarele de parbriz (pentru o lista completa de defecte si cauze ale acestora click aici), lichidul de racire, lichidul de stergere al parbrizului, pneuri de zapada (M+S).
» Planificati-va calatoria tinand cont de conditiile si previziunile meteo.
» Rezervorul ar trebui sa aiba o cantitate considerabila de combustibil. In aceste conditii de iarna orice estimari asupra consumului sunt aproape imposibile. S-ar putea sa fie nevoie sa acceptati o ruta ocolitoare sau chiar sa va intoarceti, daca furtuna de zapada va face drumurile impracticabile.
Tineti la indemana un pachet de urgenta. Acesta poate consta, (dar fara a se limita la,) din: o lanterna, o patura, cateva pachete cu ciocolata, o lopata, nisip.
» Prima zapada este cea mai periculoasa. In cazul in care nu a fost aruncat nisip, drumul devine alunecos. Nisipul aruncat pe strada are rolul de a creste aderenta asfel incat, daca se circula cu atentie, drumul este aproape sigur. Un alt pericol este acela al dezghetului-inghetului peste noapte, ceea ce duce la formarea unui strat subtire de gheata pe suprafata drumului. Atunci drumurile neacoperite de nisip devin aproape impracticabile.
Un alt inlocuitor al nisipului o constituie sarea. Aceasta va transforma gheata sau zapada intr-o mocirla sarata, dar va imbunatati aderenta cauciucului. Principalul dezavantaj este ca amestecul de apa si sare este foarte coroziv pentru elementele metalice expuse ale masinii. Solutia este de a o spala de indata ce vremea o va permite, insistand pe partea inferioara a ei.
» Daca vehiculul derapeaza, nu franati. Ridicati usor piciorul de pe acceleratie si rotiti volanul in sensul in care derapeaza FATA masinii. Manevra asta va va perimite obtinerea controlului masinii. Rotiti volanul usor si nu prin miscari bruste.
» Utilizati frana de motor. Aceasta se obtine prin trecerea intr-o treapta de viteze inferioara. ATENTIE: daca turatia motorului in treapta superioara este ridicata, in treapta inferioara o idee buna ar sa accelerati la debreiere, urmand sa eliberati progresiv acceleratia. In cazul in care diferentele de turatie sunt foarte mari masina poate derapa.
» Ce faceti cand va impotmoliti in zapada? Primul sfat este sa nu mai accelerati; nu veti iesi ci veti face groapa in care s-a impotmolit masina mai mare. Echipamentul de urgenta este cel mai important! Presarati nisip sau sare in jurul rotilor motoare pentru a imbunatati aderenta masinii. O alta solutie ar fi sa puneti un covor vechi sub roti de care acestea sa se 'agate'. Puteti de asemenea sa eliberati zapada din fata rotilor cu ajutorul lopetii.
» O idee buna este sa plecati de pe loc in treapta a 2-a a cutiei de viteze. Asta va imprima un moment mai scazut asupra rotilor, ceea ce va face ca tendinta de derapare sa fie mai scazuta. Necesita insa o corelare mai mare intre cele doua pedale: ambreiaj si acceleratie.
» Gheata este si mai problematica. Cu cat este mai subtire cu atat este mai greu de vazut. Gheata va persista si in zilele mai insorite de iarna, in zonele umbrite de copaci sau cladiri. De asemenea, dupa o noapte cu temperaturi scazute sub 0°, asteptati-va sa intalniti portiuni de gheata.sursa:
http://www.incepator.ro/utile/conducerea_iarna.asp
gogosaru19
24 Feb 2008, 09:37
a 2 balans si in cazuri extreme si impins de cineva
Muttley
24 Feb 2008, 11:33
Mersi pentru explicatii...
Eu astept sa vina primavara sa se topeasca zapada
liviu2004
24 Feb 2008, 19:23
QUOTE(vis-a-vis @ 6 Jan 2008, 22:08)
am bagat a-ntaia si m-am dat jos si am impins-o cu rotile mergand, cand a luat avans, am sarit in ea
Unii n-au mai reusit sa se urce.
Despre pornirea cu treapta a doua: este adevarat ce se zice aici. Acelasi efect se poate obtine insa si printr-o manevrare adecvata (fina) a acceleratiei si ambreiajului, in treapta I.
Mie, in mai bine de 20 de ani de condus, mi s-a intimplat exact de 2 ori sa nu mai pot iesi cu masina - de embele dati masina era suspendata pe zapada. In una din ocazii am iesit impins, in cealalta a trabuit sa indepartez zapada de sub masina (atit cit se poate prin parti) cu o lopata. Probabil am avut pur si simplu sansa (si desigur am deschis ochii pe unde umblu, dar asta e de la sine de inteles).
mitu2002
28 Oct 2008, 15:27
a2-a
QUOTE(vis-a-vis @ 6 Jan 2008, 23:08)
Cu a doua pleaca doar astia care nu stiu sa dozeze acceleratia si sa nu rupa aderenta
Eu stiu o metoda pe care o foloseau cei de la Camel Trophy.
Bag a-ntaia, dau drumul usor la abreiaj si accelerez foarte usor, in timp ce rotesc de volan stanga-dreapta, pana la capat. De cele mai multe ori da rezultate. Odata am ramas insa pe gheata perfect plana, am bagat a-ntaia si m-am dat jos si am impins-o cu rotile mergand, cand a luat avans, am sarit in ea
Asta merge la tractiune fata, pe spate e mai imputinta treaba... merge doar cu nisip la roata.
Colegu' in ale tenerismului...da-mi voie sa iti impartasesc ceva:la tractiune spate e mult mai usor!Ai nevoie doar de frana de mana functionala si putin simt...
deconectat
28 Oct 2008, 23:22
Imi explici si mie cum e cu frana de mana, te rog?
Eu plec cu treapta 1 si balans. Cu gumele de vara am mai rams si eu inzapezit prin Bv, cu alea de iarna inca nu am reusit.
LE: @DACU': Vezi ca nu e concurs de posturi aici. Daca zici ceva, zi ca sa inteleaga si muritorii, ca daca stiam, nu mai intrebam.
Din ciclul:"ce nu face omul pentru o cafea",iti mai dau un indiciu:diferential!
Deconectatu@:Imi cer scuze,ultimul meu post s-a vrut a fi o glumita si o provocare,nicidecum menita sa te "deconecteze".Nu fug dupa posturi si chiar daca sunt doar la al 4-lea post nu inseamna ca sunt un baietas din cartier caruia sa i te adresezi cu "vezi ca...".Imi place sa cred ca daca tratez lumea cu respect sunt tratat la fel!
Deci...am aplicat procedeul asta de multe ori,cand eram la ananghie si fara 4x4;se poate aplica doar la auto cu tractiune spate sau sau a carei frana de stationare(mana) actioneaza pe puntea motoare(din cate stiu unele oltcit-uri au frana de mana care actioneaza pe rotile din fata).Principiul e ca rotile sa fie franate la fel(sa exercite aceeasi rezistenta la inaintare)si atunci diferentialul va transmite miscarea de rotatie ambelor roti,in mod egal,astfel ca "patinarea cu o roata"va fi exclusa!Depinde totusi reusita acestei manevre de marimea nametilor si starea pneurilor.
Si pentru ca nu-mi place
,dau eu cafeaua!
Steel Tormentor
29 Oct 2008, 00:50
e ok si cu a 2-a. inchipuiti-va ca de obicei iarna ai in picioare incaltari mai "nesimtite". daca mai pui la mana si un ambreiaj fin (moale) ca la logan de ex., e mai greu sa manevrezi ambreiajul si acceleratia atat de fin in viteza 1. oricum, depinde de situatie, te adaptezi la conditii, daca nu merge cu a 1-a, incerci usor cu a 2-a. la cate zapezi vede constanta intr-o iarna n-am considerat o investitie buna cauciucurile de iarna. s-au descurcat binisor si barum-urile stock. am fazut faze penibile totusi asta-iarna cand masini gen BMW X3 ramaneau impotmolite in mijlocul intersectiei si eu treceam, cu grija, dar treceam...ciudat..cred ca subestimau mormanele de zapada, sau supraestimau masina.
sorin1983
29 Oct 2008, 02:12
votat cu balans... sau viraje maxim stanga dreapta pana isi face loc
deconectat
29 Oct 2008, 02:59
@DACU': Acum am inteles si cu ocazia asta am mai invatat ceva. Multumesc pt raspuns.
marksman
29 Oct 2008, 09:46
Treapta a 2-a (eventual balans). Sau se scot covorasele de cauciuc din masina, se pun sub rotile motoare cu fata in jos si... treapta 1.
Stefan
29 Oct 2008, 10:04
si daca ai covorase textile?
razvan_3asy
29 Oct 2008, 10:04
Partea asta e mai simpla,dar cum franam noi pe zapada? Mai ales cand masina nu este dotata cu ABS, cum s-au blocat rotile deja esti pe sanie
.
marksman
29 Oct 2008, 10:07
QUOTE(Stefan @ 29 Oct 2008, 11:04)
si daca ai covorase textile?
Treapta a 2-a
QUOTE(razvan_3asy @ 29 Oct 2008, 11:04)
Partea asta e mai simpla,dar cum franam noi pe zapada? Mai ales cand masina nu este dotata cu ABS, cum s-au blocat rotile deja esti pe sanie
.
Simulezi ABS din picior.....
ON. treapta a doua e ideala la scos masina din zapada sau plecat de pe loc in intersectii cu gheata.
marksman
29 Oct 2008, 22:56
QUOTE(GIC @ 29 Oct 2008, 12:19)
Simulezi ABS din picior.....
Frana de motor
deconectat
29 Oct 2008, 23:28
In situatii normale frana de motor si apasarea usoara si din timp a pedalei de frana ar trebui sa dea rezultate.
In situatii de urgenta, de obicei nu prea ai sanse sa te opresti pana la obiectul pe care vrei sa-l eviti, insa poti schimba directia in care se indreapta masina.
Daca a nins pe asfalt uscat si zapada e inca proaspata (adica fix atunci cand se merge cel mai prost pentru ca pe toti i-a prins ninsoarea in trafic), frana violenta pana la podea de obicei da rezultate foarte bune (se blocheaza rotile, imping zapada si ajung la asfalt).
Daca e gheata sub zapada sau a apucat sa se batatoreasca zapada, atunci frana de motor e sfanta, ajutata cu pedala, dar fara a bloca rotile.
CriSTI68
30 Oct 2008, 00:34
QUOTE(razvan_3asy @ 29 Oct 2008, 11:04)
Partea asta e mai simpla,dar cum franam noi pe zapada? Mai ales cand masina nu este dotata cu ABS, cum s-au blocat rotile deja esti pe sanie
.
iti imprumut eu abs-ul meu ca doar suntem vecini
frana de motor razvan
parca cu ABS-ul nu esti sanie...daca rotile nu au aderenta poti sa ai mama ABS-ului ca tot asa se duce, diferenta e ca se invart rotile.
driverx
30 Oct 2008, 08:18
Da. Da' avantajul ABS-ului este ca iti permite sa iti alegi santul...ala care iti place mai mult..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.