Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ambreiaj sau cutie de viteze ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
Lunaticul
In primul rand salutare tuturor, sunt nou peforum. Sunt posesorul unei Dacii 1310, an fabricatie 1983, motor 1289 cmc, CV 4 trepte. A intrat in posesia mea acum 2 luni si pana acum s-a comportat excelent tinand cont de faptul ca este mai batrana decat mine (eu sunt nascut in 1985 biggrin.gif ). Ieri insa, in momentul in care am plecat de pe loc, au inceput sa apara trepidatii asemanatoare celor care apar atunci cand incerci sa pleci de pe loc cu a treia. Trepidatiile sunt intense in treapta 1 si isi pierd din intensitate odata cu trecerea la trepte superioare(in 4 dispar daca merg constant). In acelasi timp se simte in schimbator o smuncitura, ca si cum ar da sa sara din viteza, sau ca si cum cutia de viteza s-ar misca cu totul. Mentionez ca ambreiajul cupleaza destul de sus. Pana acum o saptamana intra cam greu in viteza si ,,caraia" cand cuplam marsalierul. Am strans un pic ambreiajul, acum e mai tare si nu mai ,,caraie". Totodata cand plec de pe loc trebuie sa accelerez mult mai tare decat inainte. Intrebarea mea este: s-au uzat discul de ambreiaj sau placa de presiune, sau mai rau poate fi si din cauza cutiei de viteze (ma refer la acele smuncituri care se simt in schimbator) ?. Multumesc mult !
stefi_sv
salut si eu sunt nou pe forum. eu cred ca ar trebui sa verifici mai inti nivelul de ulei din cutie. Nu cred ca ai probleme cu ambreajul, cind e dus ambreaju la mers motorul se tureaza in gol si apare si miros de ferodou ars in masina, iar duap un timp nu mai poti pleca de pe loc cu toate ca ai dat drumu de tot la ambreaj si ai bagat in viteza.
vis-a-vis
Sunt slabe arcurile de pe discul de ambreiaj, de aici o sa inceapa sa cada tot ansamblul... e bine ca sa schimbi tot kitul, placa+disc atunci cand te apuci s-o faci.
Nerro
Salut! Am si yo o problema tot cu cutia de viteze..se auzea un harait urat tare de la locul unde este ansamblu ambreaj(placa de presiune disc....)am fost la un mecanic a zis k e rulmentul de ambreaj pe care l-am si schimbat zilele trecut dar supriza se aude din nou acel harait care nu este permanent 3-5 sec nu se aude 3-5 sec se aude si parca e din ce in ce mai puternic.....Ce sa fac ma poate ajuta cineva...
maseax
QUOTE(Nerro @ 8 Jan 2008, 21:15)
Salut! Am si yo o problema tot cu cutia de viteze..se auzea un harait urat tare de la locul unde este ansamblu ambreaj(placa de presiune disc....)am fost la un mecanic a zis k e rulmentul de ambreaj pe care l-am si schimbat zilele trecut dar supriza se aude din nou acel harait care nu este permanent 3-5 sec nu se aude 3-5 sec se aude si parca e din ce in ce mai puternic.....Ce sa fac ma poate ajuta cineva...
*



Cand ai schimbat rulmentul nu te-ai uitat si la bucsa din capul arborelui cotit (unde intra axul primar de la CV) ?

Cand se aude caraitul ? Cu ambreajul calcat sau ...!?
CriSTI68
posibil placa de presiune sa fie fisurata
Nerro
caraitul se aude cand nu apas ambreajul....cand apas ambreajul nu se mai aude....ma gandeam si yo sa nu fie crapata volanta....sau placa de presiune...apropo cat ma ajung sa schimb tot ansamblu ambreaj
ZTV
aproximativ problema asta am si eu, sunt si eu curios de raspunsurile , indicatiile dat de voi,....mc
CriSTI68
QUOTE(Nerro @ 8 Jan 2008, 21:29)
caraitul se aude cand nu apas ambreajul....cand apas ambreajul nu se mai aude....ma gandeam si yo sa nu fie crapata volanta....sau placa de presiune...apropo cat ma ajung sa schimb tot ansamblu ambreaj
*




tu nu calci cum trebuie ambreiajul ? ca ma bagasi in ceata

Asamblu ambreias, placa presiune volanta, disc ambreiaj si rulment pana in 300 roni parca
Nerro
caraitul se aude in mers cu ambreajul ridicat.........daca apas ambreajul nu se mai aude.......si ansamblul ai zis k il iau cu 300 roni....noi sau second hand...?
ZTV
la mine se aude cand e in liber, cand apas ambreajul nu se mai aude deloc, si cand in viteza tot nu se aude
CriSTI68
noi
Lunaticul
Referitor la primul post. Am fost aseara la un mecanic si am ridicat masina sa putem vedea ce ,,minuni" sunt sub ea. M-am linistit. Trepidatiile si trancanelile nu sunt nici de la ambreiaj, nici de la cutia de viteze. S-a desprins traversa si cutia de viteze umbla in toate partile. Sambata urmeaza sa schimb traversa.
kyvacka
QUOTE(Nerro @ 8 Jan 2008, 22:10)
caraitul se aude in mers cu ambreajul ridicat.........daca apas ambreajul nu se mai aude.......si ansamblul ai zis k il iau cu 300 roni....noi sau second hand...?
*


nu mai ai ulei in cutie.patii si eu acelasi lucru nu de alta. biggrin.gif
Nerro
am fost azi sa vad cat ma ajunge ansamblu ambreaj si am o dilema ma intreaba ala de la magazin de care disc de ambreaj si placa de presiune imi trebuie de 170 sau de 180 ma poate ajuta cineva .....
slavik
salut!sunt nou pe forum.am o dacia 1310 din 1995.am schimbat discul de ambreaj si placa de presiune. insa dupa montarea cutiei apare o problema: cat timp tin pedala de ambreaj apasata totul e ok.pot baga in viteza...totul merge normal.cand masina este scoasa din viteza si eliberez pedala de ambreaj motorul s opreste brusc.multumesc anticipat! unsure.gif
Bullix
La reinnoirea totala a ansamblului ambreiaj, placa plus disc, nu se recomanda cumva si schimbarea rulmentului de presiune? Si apropos de asta, cam cat costa toate astea 3 la un loc? Dar piese de origine. De turcisme nu vreau sa aud. Am auzit insa ca s-ar gasi si ceva piese italienesti la categoria ambreiaj pt Dacie. Voi ce stiti?
Nerro
tot ansamblu ambreaj piese de origine....disc de ambreaj placa de presiune si rulment costa 200 roni toate 3 ....in piatra neamt .....
fiderzen
nerro posibil sa ai ambreaj de ''180'' sau ''200''.am intalnit ambele tipuri pe diferite dacii fabricate chiar in `95 smile.gif...pana nu dai jos cutia,nu cumpara
Bullix
Sa inteleg ca acelasi lucru risc si eu, cu Dacia din '89?
Nerro
am dat cutia jos am schimbat tot ambreajul placa disc rulment chiar si volanta k era cam fisurata si supriza tot asa se aude cand e in viteza sau pe liber se aude un harait puternic daca apas ambreajul nu se mai aude nimik ce sa ii mai fac......
maseax
QUOTE(Nerro @ 16 Jan 2008, 19:23)
am dat cutia jos am schimbat tot ambreajul placa disc rulment chiar si volanta k era cam fisurata si supriza tot asa se aude cand e in viteza sau pe liber se aude un harait puternic daca apas ambreajul nu se mai aude nimik ce sa ii mai fac......
*




Te-ai uitat si la bucsa din capul arborelui cotit ?

Edit:
si... volanta fisurata ? n-am mai auzit.

man incearca sa scrii si tu romaneste. biggrin.gif
ruse_lau24
(Lunaticul le) ai avut idee proasta sa strangi ambreiajul el daca e uzat normal se desface pt ca asa risti sa mergi cu el aproape nedebraiat .... ai grija aceeasi idee geniala am avut-o si eu si cand m-am dus pana la urma am schimbat tot datorita acestei geniale ideei disc , placa , rulment .Asa ca gandeste te sau vb cu un mecanic care stie despre ce e vb wink.gif Bafta
ceribros
Daca cutia se misca la frana de motor verificati tamponu de cutie este sigur rupt, eu am schimbat 3 pana in preznt, nu va aruncati la schimbari mjore de placa, disc ambreaj,rulment, uita-te sub masina la cutie unde este prinsa si vei fi surprins ca nu mai sta prinsa bine wink.gif .
florincst
salutare fratilor, sunt nou pe aici. am aceeasi problema cu haraitul. surpriza. la mine vine de la sistemul de incalzire. am bord cn si e super ciudat. am schimbat supapeple de vacuum si acum e k. mai face din cand in cand si mecanicul a zis ca nu are aer suficient pt vacuum.
voi aveti tot bord cn?
Bullix
176 RON placa presiune + disc Valeo si rulment presiune romanesc.
Muratu
Cutia mea de viteza scoate un sunet ca de rata(miorlaitul specufic) si nu stiu ce sa-i fac sa scap de el, e foarte enervant mai ales la viteza de croaziera!
Are cineva vre-o idee cum sa scap de el?
kyvacka
QUOTE(Nerro @ 16 Jan 2008, 19:23)
am dat cutia jos am schimbat tot ambreajul placa disc rulment chiar si volanta k era cam fisurata si supriza tot asa se aude cand e in viteza sau pe liber se aude un harait puternic daca apas ambreajul nu se mai aude nimik ce sa ii mai fac......
*


baga ulei in cutie[pana nu e prea tarziu]si altadata citeste atent posturile[ti-am dat acelasi sfat si mai sus].
florincst
am si eu o problema, dc ma puteti ajuta.
treapta II intra cam greu in viteza, mi-a zis cineva ca nu am ulei suficient, pt treapta V ma duc mult in dreapta, parca tine ceva la un moment, trebuie sa ocolesc putin (fac un semiarc) si apoi intra.
credeti ca e de la timonerie. nu prea ma pricep dar am inteles ca este o bucsa pe acolo care tre schimbata.
este greu???
cosmin_bojin
QUOTE(Nerro @ 16 Jan 2008, 19:23)
am dat cutia jos am schimbat tot ambreajul placa disc rulment chiar si volanta k era cam fisurata si supriza tot asa se aude cand e in viteza sau pe liber se aude un harait puternic daca apas ambreajul nu se mai aude nimik ce sa ii mai fac......
*


Schimba priza de la cutie,aia hraie.
ovydel
Am si eu o problema, va rog daca ma puteti ajuta : am o dacie break din 1989 cu motor de 1396 mc si nu mai intra in viteze cand e motorul pornit. Daca opresc motorul pot schimba vitezele dar daca il pornesc nu mai pot schimba nici o viteza.
De la ce o fi ? Sa fie de la cutia de viteza sau de la ambreiaj? sad.gif
Am mai intrebat pe unii altii si mi-au zis ca nu stiu ce "soare" de la cutia de viteza ar fi rupt.Voi ce parere aveti?
alinushy
verifica si cablu de ambreiaj, daca are cursa prea mare nu mai debraiaza
baranga
salutare tuturor.o intrebare daca nu supar pe nimeni.am o cutie 5+1 la care cand am dat sa verific uleiul am constatat ca a luat 2l.am venit cu ea pe roti la service.am bagat uleiul am plecat acasa si a doua zi surpriza!am mers prin oras ,am vazut ca nu o mai ia pe a 1a cum trebuie,am plecat si dupa 7km intr-o curba am vazut ca nu mai intra 135,intra decat r24.am mers cu a 2-a pana la service cca 200 msi am oprit-o.a ramas intre r si a 2a si nu a mai vrut sa iasa neam de acolo.nu am fortat.dupa 15 min am pornit motorusi am calcat ambreiaju,nu vroia sa iasa.am dat usor drumu la ambreiaj asa cum era blocata a bolborosit ea pe acolo si a sari singura intr-a intaia si de atunci cutia merge ca in fabrica doar a doua o ia putin mai greu la reducer dar o ia bine fara caraieli sau altele.cutia nu caraie nu mai face nici o schema de atunci.INTREBAREA MEA:trebuie sa dau cutia jos sa ma uit la ceva anume sau daca merge sa o las asa???
MULTUMESC anticipat!!
SGM.MYKE
@ baranga
Eu as zice sa o dai jos. Suspectez ca ai uzura la furcile selectoare, adica selectorul (zis si futac) a ramas blocat intre furci si din cauza asta nu mai intra in nici o viteza, mie mi-a ramas intr-a-ntaia si nu mai vroia nimic, si-a revenit dupa cateva minute de mestecat in ea la rece mad.gif . Vezi totusi si pastilele de la sincroane, sa nu fie lipsa, daca le schimbi ia pline nu din tabla ambutisata. spor la treaba smile.gif

A pana dai cutia jos incearca sa schimbi vitezele cat mai corect, adica sa nu faci diagonale intre ele, exact ca la scoala de soferi, ca sa eviti alt blocaj (sper ca nu te superi, nu vreau sa te invat sa conduci, dar stiu ce inseamna sa te lase cu ochii in soare).
baranga
Multumesc mult.mai bine previi decat sa tratezi!.O INTREBARE?
ce inseamna diagonale???
98YMV
QUOTE(baranga @ 8 Feb 2008, 14:45)
Multumesc mult.mai bine previi decat sa tratezi!.O INTREBARE?
ce inseamna diagonale???
*



adica a impinge schimbatorul direct in viteza (vit 2-vit 3) ca la cutiile de viteze non-13XX
Parazitu_Cox
Cred ca am avut cam toate problemele pronuntate pe topicul asta wacko.gif , la un moment dat ramasesem cu cutia blocata in ditamai intersectia... Am dus-o la service de 2-3 ori, am vazut ca problemele nu se terminau, mi-am schimbat toata cutia si gata! biggrin.gif
baranga
AJUTORRRRRRRRRRR!!!Cutia mi-a ramas blocata pe liber si nu mai intra altceva decat a5a.Am venit cu ea pe roti si a mers impecabil.Ce poate sa aiba si cam cat ar costa???
Nu m-as apuca de ea daca nu stiu cat costa.Va rog daca poate cineva sa imi spuna??
finlandia
salutare tuturor, nu vreau sa mai deschid alt topic referitor la ambreiaj:
saptamana trecuta aveam si eu problema asta a haraitului, dar am rezolvat-o am fost la un mecanic si am schimbat rulmentul de presiune. Acuma in schimb a a parut alta belea: cand calc ambreiajul fluiera destul de tare, mai ales la cursa de revenire a pedalei.Ma poate ajuta carava pana sa ajung cu ea dinnou la mecanic?
the_engeneer
Rulment, disc, placa, 180 RON LUK nemtesti super calitate am schimbat eu acum un an la dacia mea. De atunci am facut aprox 30.000 Km si merge la fel ca in prima zi. Eu recomand la schimbarea setului si inlocuirea bucsii din capatul volantei. Dupa ce mi-am schimbat asta mi-a luat 2 zile sa ma invat cu ambreiaju. se apasa atat de usor ca ziceai ca-i asistat.
Acu vin si cu problema: Dacia 1310 TLX motor 1397 cmc cutie 5+1. Bag in orice viteza, ridic picioru de pe ambreiaj si nu pleaca de pe loc. Se aude si un zgomot ciudat din cutie ca un harait, motoru merge in gol. Ambreiaju cum am specificat nu are probleme, si nici nu mi-a iesit vreo planetara afara din cutie. Ce poate fi?
SGM.MYKE
Ai verificat bieleta de comanda sa nu fie rupta? Daca totusi e buna, suspectez defectiune in zona de selectare, adica ax comanda sau selector, s-ar putea sa fi sarit selectorul de pe axul de comanda, ceva in genul asta. Oricum trebuie desfacut capacul spate al CV.
Ovidiu Comănescu
@baranga, ai grija, daca sincroanele si mansonul sunt pentru craboti de tabla, nu lua plini, se sparg, am patit-o si sa uzat prematur si sincronul.
B30KDT
manopera la mecanic pt schimbat ansamblul ambreiaj cam cat e? (rulment ,disc,placa)
baranga
Multumesc tuturor pentru sfaturi dar am rezolvat-o.toata smecheria este cand o scot din marsarier mai brusc mai ramane blocata,dar am mers vreo 500km si nu am nici o problema.un prieten a mai patit si el la fel si mi-a zis cand mai ramane asa o bag in marsareir mai brusc si o scot usor lin.prin minune isi revine.Oricum cand voi schimba rulmentul de presiune voi schimba si cautatorul(selectorul)Multumesc inca o data
SSilent
vin si io aici cu o problema... am citit toate reply-urile dar inca nu sunt convins ce s-a stricat.... sunt disperat.... excl.gif excl.gif excl.gif excl.gif
deci...treaba a inceput in felul urmator: abea mai pleca de pe loc, trepida usor, la fel face si in tr a 2-a, in a3-a se simtea putin de tot... ok... dau sa intorc... bag marche-arriere merge 2m si dau sa plec din nou in a 1-a (aici a inceput circu') trepida urat de tot (parca trecea tancu peste masina) si nu se clintea, si se auzeau niste bocanituri intense din zona ambreeajului... am impins-o 3-4 metrii si am incercat din nou, a plecat fara pb. ...ajung la peco bag la pompa gresita, dau cu spatele si incepe iar circu' incerc iar sa dau cu fata ecsact acceasi problema ca si inainte... pana la urma a plecat (am facut o foarfeca care a durat vreo 2 min.), merg 20m opresc si dau sa plec din nou... s-a smucit urat de tot de cateva ori si pe urma nimic, bag in viteza, debreiez si nu reactioneaza in nici un fel... e la fel ca pe liber
reamintesc aici ca io am avut si peripetia cu CV... cand un idiot a schimbat din a 1-a marche-arriere din mers si a debreiat (si s-a blocat cutia in AR dar pana la urma a iesit) are vreo legatura cu asta?

va rog mult de tot sa ma ajutati... am lasat masina in peco si trebuie sa o ridic in 24h

am uitat sa zic ca nu se auzea nici un fel de carait si intra foarte usor in viteze si nu mirosea a ferodou incins...
Ovidiu Comănescu
Am patit o belea asemanatoare cand a iesit tripoda din planetara din cauza unei gropi si nu mai intra la loc din cauza aripioarelor, zmucea si turuia exact la fel cum spui tu. Dar la mine sa rezolvat, prin inlocuire, nu mai era buna de nimic si mai era si Glaentzer.
djasu82
SSilent schimba soarele ( placa de presiune) si ce sa mai si discul de ambreaj cred ca ai ferodourile tocite ... Nu se merita sa sudezi arcurile la placa de presiune tot setul am vazut ca e pina in 270 de lei de uzina.
SSilent
aham...deci placa de presiune e de vina... dar daca ambreaju nu cupla cum trebuie nu trebuia sa patineze? ea nu a patinat de loc ...se smucea ca dracu...
djasu82
Sti comentam si tot comentam desfaci cutia de viteza pe o rampa sau elevator si vei observa durerea ...Sau faci rost de o ranga si ridici furca de la ambreaj ca sa vizualizezi soarele daca arcurile se flexeaza sau nu daca ai cateva care stau normal evident soarele e defect asta se observa pe ferestrui-ca si trebuie invartit si de motor totul facundu-se in treapta 1-2 de viteza. Asa ca sa elucidezi cauza...
SSilent
mdea... de vina era planetara smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.