Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ajutor!Cutia de viteze....
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
seby9966
Din noimebrie 2007 sunt fericitul posesor al unei Dacii 1310 din '89 cu 5+1 viteze.Masina arata ingrijita si , in afara unor probleme minore sunt fff multumit de ea.De ceva timp insa imi sta pe cap o problema care pare sa se agraveze de la o zi la alta.Concret:ies cu masina ......dupa cativa km parcursi in oras....cu opriri dese....imi intra din ce in ce mai greu in viteza a doua.Si in celelate viteze intra greu dar a II-a le intrece pe toate.In plus se mai aude un hascait(nu stiu cum sa ii spun alfel).Mi-a spus un tip sa ii mai strang un pic cablul de ambreiaj pt ca ar avea joc prea mare....dar nu am mai apucat pe frigurile astea.Comparativ cu al lui taica-miu (Dacia 1310 din '84) a mea e tractor in privinta cutiei de viteze.Mentionez ca tipul de la care am luat-o i-a taiat schimbatorul si acum e cel mulr 70% din lungimea initiala.Ce ma deranjeaza e ca doar in oras face asa.....la drum lung nu am asemenea probleme. Va rog ajutati-ma pt ca nu le am absolut deloc cu mecanica.
razvanarghius
mai ai lichid in cutie, daca da schimbal. nu are nimic ca schimbatorul e mai scurt
seby9966
Cand am cumparat-o i-am completat uleiul i cutie...cam 1l.Dar sunt 2 luni de atunCI.Scurgeri nu sunt.Totutsi ...nu vad cum ar rezolva problema daca i-as schimba uleiul in cutie.Ajutor!!!
Bullix
Vezi ca levierul schimbatorului se leaga de tija care merge spre cutie, pe sub masina, printr-un tampon de cauciuc. O fi ala problema. La mine nu mai voia sa intre in a 5-a si dupa ce-am schimbat tamponul s-a rezolvat. Doar ca vreo cateva zile mi-a intrat foarte greu in viteza 1, pana s-a "rodat" un pic, ca sa zic asa. Iar de-atunci nu mai am treaba.

Si mie imi intra ca dracu' de greu in a doua. E IARNA! Cel putin pana se subtiaza un pic uleiul, vreo 2-3 stopuri, imi intra foarte greu a 2-a, ocazional chiar caraie! Daca ai ulei romanesc T90, e clar. D'ala am si eu. Trebuia sa optez pentru unul mai de calitate, sa zicem un Valvoline. Insa nu ma asteptam la o iarna asa suparata.
seby9966
Uleiul etse intra-adevar romanesc.Parca 7 ron am dat pe el.Sub masina mecanismul ala am vazaut ca lucreaza bine.Insa.....indiferent de cat cancer e afara mie imi intra in viteza diomineata cand plec(mai greu-e adevarat)...problema apare dupa cativa km de mers...se subtiaza..si intampina o mare rezistenta cand bag a doua.Va spun sincer ai senzatia ca bagi un bat in gheata si rupi gheata...cam asta e senzatia wacko.gif .Multumesc pt raspunsuri si astept i continuare si alte sfaturi.E posibil sa fie dusa placa de presiune si rulmentul???????? ohmy.gif ?Am inteles ca e fff greu de schimbat si costa o gramada de bani cu tot cu manopera....
stefi_sv
salutare la toata lumea eu am odacie din 91 si am schimbat discul de ambreaj impreuna cu rulmentul de pesiune acum vro doua luni impruna cu un prieten mecanic. lucrarea a durat cam jumatate de zi am dat cutia de viteze jos. si toata treaba imreuna cu 50 lei care i-am dat mecanicului ma ajuns in total 170 lei. acum nu stiu cit costa o placa de presiune dar pina nu dai jos savezi despre ca e vorba eu te safatuiesti sa nu cumeri nimic.
Muttley
E f simplu. Verifici jocul cablului de ambreiaj. Trebuie sa fie f mic (2-3mm). Daca e mai mare, asta e cauza problemelor tale.
seby9966
Cablu de ambreiaj e intr-adevar cam slab.O sa vad cum gasesc pe vreun mecanic sa mi-l stranga pt ca pe cancerul asta nu e de stat pe sub masina.O sa revin cu rezultate.
Muttley
Iti trebuie doua chei de 10 si o bluza si o pereche de manusi de sacrificiu.

Nu se strange dupa ureche ala. Ci pana cand la tragerea camasii cablului in dreptul furcii se simte un joc f mic.
dymakys
Am si eu o dacie din 89 si m-a lasat acu 3 saptamani la un semafor. Motoru merge bine dar nu mai pleaca de pe loc iar cineva mi-a zis ca e placa de presiune de vina. Nu stiu daca e asa dar eu cred ca poate fi mai degraba de la ambreaj. Daca imi poate recomanda cineva un mecanic astept PM.
seby9966
Ai verificat planetarele?Am patit 2 patanii :cu masina lu unchiu-meu a iesit planetara si am ramas pe o trecere la nivel cu calea ferata....iar cu masina mea eram la tara, a doua zi dupa ce am luat-o si mi s-a forfecat (rupt) planetara.Mecanicul a spus ca nu a mai vazut asa ceva....Planetara avea 8 luni si era ASAM (cred ca asa se scrie)=turceasca.
SGM.MYKE
QUOTE(dymakys @ 9 Jan 2008, 16:36)
Am si eu o dacie din 89 si m-a lasat acu 3 saptamani la un semafor. Motoru merge bine dar nu mai pleaca de pe loc iar cineva mi-a zis ca e placa de presiune de vina. Nu stiu daca e asa dar eu cred ca poate fi mai degraba de la ambreaj. Daca imi poate recomanda cineva un mecanic astept PM.
*



Placa de presiune face parte tot din ambreiaj, daca apesi pe pedala de ambreiaj si nu vezi nici o diferenta, are dreptate, s-a uzat foarte mult diafragma placii de presiune, iar rulmentul a trecut prin ea si nu mai are nici un efect.

QUOTE(seby9966 @ 10 Jan 2008, 08:49)
Ai verificat planetarele?Am patit 2 patanii :cu masina lu unchiu-meu a iesit planetara si am ramas pe o trecere la nivel cu calea ferata....iar cu masina mea eram la tara, a doua zi dupa ce am luat-o si mi s-a forfecat (rupt) planetara.Mecanicul a spus ca nu a mai vazut asa ceva....Planetara avea 8 luni si era ASAM (cred ca asa se scrie)=turceasca.
*



ASAM nu e turceasca, e mai rau, e romaneasca facuta la Iasi? eu am schimbat doua pompe de frana de ASAM si tot nu a mers, macarale de geam vreo doua si una s-a rupt de noua.(scuze de off topic) smile.gif
seby9966
Am revemnit cu problemele legate de cutia de viteza.Am mers la u nene care mi-a strans cablul de ambreiaj.2-3 zile a fost misto...in sensul ca efortul depus la schimbarea vitezelor era aproape zero.Am verificat si uleiul in cutie....nu sunt probleme.Am verificat si mecanismul ala de sub masina.Nu are urme de uzura,etc.Singura solutie ar fi sa schimb schimatorul de viteze....in sensul ca voi pune unul original.Am fost la un nene care mi-a cerut 40 ron pe chestia asta.Daca cunoasteti pe cineva din iasi va rog dati-mi un nr de tel.La mosu respectiv mi s-a parut cam scump si mai e si tot timpul "parfumat" cui suc de struguri.
tgg2k
pt schimbarea schimbatorului? e foarte mult 40 RON. de ce vrei sa schimbi schimbatorul?! cel mai probabil trebuie schimbate doar tija aia cu tampon pe mijoc (tija dintre schimbator si cutie) si bucsa de la cutie. tija e 6 RON pt cutie in 4 viteze si vreo 5 pt cutie in 5 viteze, bucsa e undeva pe la 2 RON.
seby9966
Iti spun sigur ca tija nu are nimik.M-am bagat sub masina si m-am uitat .Inelul ala de cauciuc e ok(nu e crapat, ros etc).Cu bucsa de la cutie e cu totul alta poveste....sincer nici nu stiu care e....Merci oricum de raspuns.
tgg2k
deci... vine schimbatorul de viteze (mestecaul) care intra in planseul pedalier (chiar unde e planseul are o nuca) si iese sub. acolo are o... gaura in care intra tija aia cu tampon patratos pe mijloc (se prea poate ca tamponul sa nu fie, mai ales la modele mai noi) iar apoi, tija asta cu tampon ajunge la cutie. este "legata" de cutie cu o bucsa cardanica. ei, bucsa aia tinde sa aiba joc si un joc de 1mm acolo inseamna vreo 4-5 cm la capatul schimbatorului de viteze.

sa vad unde gasesc o poza...
seby9966
Man....cu riscul de ma repeta si de a primi inca un avertisment de somitatile in domeniu care tin forumul asta (si care, intre mnoi fie vb se mai si lauda cu coajele lor=cica ar fi originale).....eu cand schimb am senzatia ca parca a rupe ceva pe traseul dintre viteze.Scuze de comparatie dar asta imi vine in gand:ti-a fost vreodata facta vreo injectie in gingie pt amortirea nervului?Daca da....sigur tii minte sunteul ala care il face acul cand intra in tesut.Cam asa e la mine... sad.gif .Astept raspunsuri si va rog sa nu radeti de comparatia mea.... radmasa.gif
tgg2k
pana si tu razi de comparatia ta biggrin.gif

eu raman la aceeasi idee tija cu tampon dintre schimbator si cutie si/sau bucsa de la cutie, aia dintre tija cu tampon si cutie
tester
Fac si eu un post cu problema mea la cv sad.gif.
Am o dacie pe injectie din 2000 deci cv in 5 trepte cu treapta 5 mica daca conteaza. Problema se pune in felul urmator. Dupa un mic accident frontal dupa toate reparatiile am observat ca "vitezele" is mutate din loc: adica acuma treapta intai este aproximativ in locul unde era pe liber inainte iar viteza a doua de exemplu e mult mai in spate. Sezantia e ca si cum sar fi rotit cv inspre spate. Nu stiu ce sa zic ca sa intamplat sau stricat.
Poate este careva cu o parere.

Atasez un desen cu situatia initiala si actuala sa ma fac mai bine inteles.

17 Feb 2008, 15:55:
Chiar nu stie nimeni? sad.gif
autom
Eu am alta problema........

Am schimbat uleiul la cutie (mai aveam 1 litru!!) si, deoarece era ulei curs pe ea, am mai strans suruburile cutiei (cu cheie de 11). Vad ca in loc sa intre mai bine in viteza, intra mai greu. Am ajuns sa schimb vitezele ca la masina de la servici (camion) fara sa apas ambreajul.

Ambreajul este reglat Ok, debraiaza complet.

Oare am strans prea tare cutia?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.