ionut.tanase
9 Jan 2008, 09:31
Salut,
Este vorba de batrana Dacie a lui taica-meu si anume ca nu vrea sa stea la relanti si are un mers dereglat cand are motorul rece. Dupa ce se incalzeste motorul (dupa 65 grade) masina merge bine si nu se mai opreste.
Si acum sa va spun ce am inlocuit dar fara nici un rezultat:
- pus delcou nou ---> nici un rezultat;
- pus carburator curatat si reglat ----> nici un rezultat;
- reglat avansul (distanta platini in toate felurile) si carburatorul (si cele schimbate si cele puse noi) si degeaba;
- benzina baga numai de la Petrom si Lukoil;
- uleiul este schimbat (ulei bun, de calitate);
Eu sincer nu mai stiu la ce sa ma mai uit iar taica-meu pe de-o parte face misto de mine ca "degeaba citesc pe Net toate metodele de reperare ca tot nu stiu nimic" iar pe de alta parte e disperat ca nu-i da de cap!
Ce idei aveti si voi?
ArtVandelay
9 Jan 2008, 09:38
tu chiar vrei sa dai la cheie pe -15 grade si sa stea la relanti?
ionut.tanase
9 Jan 2008, 09:44
Acelasi fenomen se intampla si la +5 grade (de exemplu) ... nu are legatura cu temperatura ...
culbutorii...sunt verificati?
Ai incercat sa reglezi culbutorii ,si reglarea acestora are un rol important in functionarea corecta a motorului ,ca o recomandare regleaza 0,20 A iar 0,22-0,23 E ,
Eventual ,daca consideri de cuviinta poti monta o aprindere electronica cu senzor si sigur o sa-l impresionezi !!
ionut.tanase
9 Jan 2008, 09:54
La culbutori nu m-am mai uitat din 2006
de cand o mai conduceam si eu iar taica-meu nu cred ca si-a "bagat nasul" pe acolo.
O sa verific si culbutorii
Cat despre aprindere poate sa pun Gotronic ca Malvina nu mi se pare prea stralucita.
stefi_sv
9 Jan 2008, 12:43
buna. Fratilor am o intrebare spuneti-mi si mie cit costa o aprindere electronica si care e mai buna si daca merita investitia. va multumesc
In primul rand bine ai venit pe forum ,daca intr-adevar iti pasa de masina ta si in special de motorul tau iti recomand cu caldura sa iei legatura cu membrul nostru Gotronic pe PM si el iti poate da mai multe detalii in legatura cu aprinderea AT011+senzor ,
Multi colegi forumisti o au montata si sunt foarte multumiti ,inculsiv eu ,practic iti schimba chiar sunetul motorului !
Dar cu socul tras se mai opreste cand e rece?
stefi_sv
9 Jan 2008, 15:19
multumesc minel dar mai am o scurta intrebare. daca montez aprindere electronica platinile ramin in continuare ca nu stiu mai nimic despre aprinderea electronica pe mecanicii care i-am imtrebat au spus ca platina e sfinta.
djasu82
9 Jan 2008, 16:18
Mecanici mai sunt dusi si cu pluta
, platina se da jos si in locul platini se monteaza un senzor care are configuratia identica cu cea a platini numai ca e senzor eletronic care citeste vrafurile de la cama cea ce platina face doar prin pintenul de textolit. Senzoul impreuna cu aprinderea at011 inductiva rezolva multe cauze legate de aprinderea masini , se monteaza usor in doar 2 minute.
stefi_sv
10 Jan 2008, 09:53
dec e clar tre sa iau slariu si ma apuc de treba mersi.
Corcodel
13 Jan 2008, 22:51
Daca nu iti tine ralanti-ul, incearca sa schimbi jiclorul de ralanti. Eu asa am patit acum cateva zile si acum merge brici. Daca il desfiletam o jumatte de spira megea, altfel nu, as ca cea mai buna solutie a fost schimbarea lui.
fabyfaby
14 Jan 2008, 00:06
verifica jiglorul de aer, platina , bujii...poate sa fie o bujie care face figuri la rece si nu iti da scanteie..iar cand se incalzeste sa functioneze in parametri cat de cat normali....ai grija sa ca filtru sa iti traga aer cald de pe galerie, verifica vacuum sa nu fie crapat bafta si spor
maseax
14 Jan 2008, 00:50
QUOTE(fabyfaby @ 14 Jan 2008, 00:06)
verifica jiglorul de aer, platina , bujii...poate sa fie o bujie care face figuri la rece si nu iti da scanteie..iar cand se incalzeste sa functioneze in parametri cat de cat normali....
ai grija sa ca filtru sa iti traga aer cald de pe galerie, verifica vacuum sa nu fie crapat bafta si spor
am si eu o intrebare... Daca nu trage aer de pe galerie ce se intampla? stiu ca trage aer rece de afara si bla bla bla.... am comutat clapeta sa traga de pe galeriem dar nu am acel furtun si nici nu gasesc de cumpart si nici nu am suportul acela de pe galerie.
Deci mai pe scurt. Daca trage aer rece ce se intampla? Consum ridicat? merge nasol ? sau ... ?
Merci
fabyfaby
14 Jan 2008, 16:49
Nu merge nasol, aparent nu e nicio problema..dar ajuti un pic motorul..se face altfel combustia in camera de ardere..amestec caldut de aer cu carburant..la mine cand nu aveam acel racord imi dadea in nas la pedala brusca sau imi taia pentru cateva milisecunde acceleratia..pana mea
gasesti de cumparat am dat 3 lei pe racord..in concluzie se simte la pedala atunci cand iti trage aer cald
e diferenta
ionut.tanase
30 Jan 2008, 13:27
Problema aparent a luat sfarsit.
Iata ce am facut:
- am turnat putin lichid de frana in carburator (in gaura rotunda
) si am turat-o pana a ars lichidul==> in felul asta cineva mi-a spus ca se deblocheaza supapa care eventual ar fi blocata... (operatia asta am facut-o de 5/6 ori)
- am scos jiglerul de relanti si am pornit masina fara el; am accelerat-o de cateva ori si l-am pus la loc.
Mersul s-a inbunatatit putin dupa prima operatie iar dupa cea de-a doua si-a "dat" drumul definitiv adica merge OK.
In acest moment taica-meu a spus ca e multumit de cum merge in consecinta, pentru cei care au o problema de asemenea maniera pot sa incerce aceleasi "trucuri" ...
ce gaura rotunda din carburator?
ionut.tanase
30 Jan 2008, 14:00
Hai ma argon ca nu stiu cum sa explic ... pe ea se prinde "gatu de lebada" care vine dinspre filtrul de aer ...
uite, atasez o imagine...
mishujkl
30 Jan 2008, 21:11
QUOTE(ionut.tanase @ 30 Jan 2008, 13:27)
Problema aparent a luat sfarsit.
Iata ce am facut:
- am turnat putin lichid de frana in carburator (in gaura rotunda
) si am turat-o pana a ars lichidul==> in felul asta cineva mi-a spus ca se deblocheaza supapa care eventual ar fi blocata... (operatia asta am facut-o de 5/6 ori)
- am scos jiglerul de relanti si am pornit masina fara el; am accelerat-o de cateva ori si l-am pus la loc.
Mersul s-a inbunatatit putin dupa prima operatie iar dupa cea de-a doua si-a "dat" drumul definitiv adica merge OK.
cat lichid ai turnat in carb?
ionut.tanase
31 Jan 2008, 08:32
Maxim 100 ml. ... in mai multe reprize.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.