Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: alternatorul...minune
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Zealos
Salut, mi-am schimbat si eu azi alternatorul original de 36A cu unul de pe Renault 18, model VALEO A13N113, 12V 60A, cu releu incorporat...si am o mica mare problema... am conectat firul de pe contact la locul unde scrie IGN=igniton... si incarca.... dar incarca 16V !!! ajutati-ma cumva.... ce pot sa ii fac? mentionez ca releul de pe alternator este nou... si... mai are pe releu un papuc in care cica se conecteaza becul de avarie baterie.. daca aveti vreo idee cum se leaga si ala...ms
Adrian_Boy
Fierbe bateria, sau ce probleme ai pe acolo ?
dyogenes
Imi vine greu sa cred ca un Valeo sa faca asta. Ziceai ca regulatorul e nou. E al lui?

2. Masurarea trebuie sa o faci cu un aparat analogic, din acela cu ac, deoarece multe dintre multimetrele digitale "Xuang Tzi" sunt puternic parazitate si arata prostii. Daca ar baga 16V indicatorul din bord ar trebui sa stea pe rosu dreapta (chiar daca acel indicator e doar orientativ). Vezi ca in topicul de "scheme electronice" este o schema cu un indicator analogic de incarcare.

Daca totusi incarca prea mult, se poate rezolva foarte usor. Si eu am fost pus in situatia de a modifica un alternator Valeo, pe Peugeot-ul 205 al prietenei mele. Releul nu mai excita ca lumea cand se incalzea, asa ca ramanea subit fara incarcare. Deoarece nu mi-a placut ideea cu releu incorporat, am modificat alternatorul. Am schimbat periile cu unele de dacia (trebuiesc foarte putin slefuite cu smirghel ca sa incapa). Am dezlipit releul si am scos releul. Una dintre perii am legat-o la masa, iar cealalta am legat-o la iesirea de excitatie a unui releu electronic de Dacia, din acela cu fir de referinta. Firul de referinta se pune la + ul alternatorului. Se alimenteaza releul cu un + de la contact (poti lua + de pe bobina, firul rosu) si ai grija sa ai masa buna. Va functiona perfect cu releu electronic de dacia (pe care il poti face si reglabil, daca citesti topicul de "scheme electronice")
djasu82
Daca ar cupla becul intre papucul respectiv si + de pe baterie sau de pe alternator ar fi perfect , dupa punerea cheie in contact becul se aprinde si dupa aceea se stinge se porneste motorul si totul revine la normal wink.gif .
autom
Nu e mai bine sa cupleze ala ,,+,,-ul de la bobina?
djasu82
Nu fiindca se arde montajul practic becul se comporta ca o rezistenta care citeste tensiunea de pe baterie si regleaza automat tensiunea debitata de alternator .
Zealos
m-am gandit si eu la faza cu becul... dar e o prob... becul nu arde cand pun contactu, si l-am legat asa cum ai zis intre + de pe bat si papucul ala.... se poate sa se fi stricat regulatorul? .... toti mai marii electricieni mi-au spus ca pe paucul respectiv sa conectez plusul de pe contact si pe celalat becul, invers conform schemei....si asa am incercat prima data, inainte sa vad schema. e posibil sal fi stricat?

si referitor la becul ala.... sa zicem ca la un moment dat ti s-ar arde becul ala in bord.... ce se intampla cu incarcarea ?
djasu82
Nu se poate arde wink.gif , ce s-ar intimpla ar trebui sa nu mai bage curent sau cine stie poate ca baga dar peste nivel...
dyogenes
Foarte probabil ca ai distrus releul de incarcare ghidandu-te dupa "meseriasi". Asta e, eu m-am invatat minte de mult deja. Personal cred ca varianta cu releu de Dacia e cea mai fezabila.
bygy007
o schema aproximativa a releului tau
djasu82
bygy007 destept regulatorul de unde lai copiat de pe alternatorul de logan sau super nova ???? ca mi se pare asemanator ...
azraell
am un alternator valeo de 70A luat de pe un renault 19 benzinar
am gasit urmatoarea poza cu releul de incarcare ce seamana cu cel de pe alternatorul meu
acum as avea 2 intrebari:
daca nu pun firul de IGN ce se intampla? cumva nu mai incarca?
exista riscul daca il pun invers sa pocneasca releul de incarcare?
la L stiu ca se leaga becul pentu avarie la incarcare... astept raspuns
djasu82
IGN vine la contact cheie iar L se monteaza o lampa adica bec de 18V intre L si +IGN
autom
18 V?
azraell
vroia sa zica 12V... sper:) mai greseste omu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.