Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator 1300 pe motor 1600
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionutz_ro23
inainte de sarbatori am avut probleme cu vechiul carburator care era de 1400 ( dacia mea avand motor de 1600 )
cum de sarbatori era inchis si aveam nevoie de masina un prieten mi-a dat un carburator de 1300.
ce efecte negative sau pozitive poate avea?
scade consumul? ca mie la 150 km ( mai mult oras cu deplasari scurte 1-2 km) mi-a consumat cam 16 -17 litri . ii ok?
oare de la carb de 1300 sa fie?
Merced
Pai si inainte iti consuma mai mult sau mai putin? Teoretic n-are niciun efect negativ, doar ca sigur nu-ti va trage masina cum ar trebui, consumul ar trebui sa fie un pic mai mic, tot teoretic. Depinde de multi factori.
djasu82
Trage prost masina si esti nevoit sa apesti mult mai violent pedala de acceleratie. Mai ales carburatoarele de 1300 au difuzorul de 25. Mergea la ficx unul de 1400.
ionutz_ro23
pai in vara -toamna am scos un consum de 7,9-8 l/100 metoda cu rezervor plin facut 100 si ceva de km si umplut iar
eu cred ca consuma mai mult pt ca daca mototrul este mare de 1.6 si carb de 1300 ai nevoie de mai multa benzina pt putere
AR-18-MOS
Si daca era carburatorul original, nu tot de atata benzina avea nevoie ca sa aiba aceeiasi putere?
ionutz_ro23
azi am mai observat ca bujia a-3 -a e afumata . oare de ce?
argon
Pentru ca aspiratia din carburator nu se face uniform la toti cilindri.
ArtVandelay
mergi cu amestec sarac,la vara o sa ai probleme
ionutz_ro23
ce-mi sugerati sa fac sa scap de problema
argon
Sa pui carburatorul corespunzator.
mad toz
Si eu am motor 1,6 cu carburator de 1,3 si asa merge de mai bine de 6 ani.
E adevarat ca motorul trage mai slab,de aceea cand va veni caldura va primi carb dublucorp.
Despre consum ce sa iti zic cam 9-10 mixt.Cel mai putin am reusit sa scot 7% intr-o noapte ,mers 50 km in bucresti si 50 pe autostrada ,dar in bucuresti erau maxim 2 masini la semafor tongue.gif .
Kinetix
ionutz_ro23, nu te impacienta.
Cred cu tarie ca nu ai facut nici o greseala montand carb de 1300 pe motorul tau.

Carburatoarele se bazeaza pe principiul pulverizarii benzinei intr-un curent de aer pentru obtinerea unui amestec omogen.
Unul din modurile de a pulveriza benzina este sa cresti foarte mult viteza aerului pe langa jetul de benzina. Asta se face prin faptul ca la sarcini mici si medii, de o parte si de alta a clapetei de acceleratie trec jeturi de aer cu suprafata mica dar viteza foarte mare, care pulverizeaza emulsia venita prin gaurile de progresiune. La sarcina mare, emulsia vine prin centratorul de amestec (difuzorul mic) si este atomizat datorita fluxului mai mare de aer cu viteza crescuta ce trece prin mijlocul lui si pe langa el.
Un alt mod este de a pune in calea jetului un obstacol de care acesta sa se sparga, generand o mica turbionare locala. Astfel, la Carfil avem acea "stinghie" (traversa) la baza centratorului de amestec, pe care acesta se sprijina, prevazuta acolo cu acest scop.
Calculul teoretic al carburatorului pentru motorul de 1600 cmc ne sugereaza un difuzor de 29.664mm, pentru a se putea obtine puterea maxima la 5500 rot/min.
Un difuzor mai mic va face ca aerul sa circule cu viteze crescute prin difuzor, ducand la o mai buna pulverizare a emulsiei de benzina. De aici va rezulta o comportare mai vioaie a motorului la sarcini mici si medii (adica exact in regim urban) si o oarecare economie de combustibil.
E adevarat ca puterea maxima a motorului se va obtine la o turatie mai mica deacat cea calculata mai sus.
De exemplu, daca pe motorul de 1600cmc se pune un carburator cu difuzorul principal de 25.5mm, puterea maxima a motorului se obtine pe la 4150rot/min. Peste aceasta valoare, motorul se plafoneaza. Asta inseamna si ca, per total, puterea maxima a motorului scade. Nu cred sa ne deranjeze asta prea mult, totusi, tinand cont ca puterea maxima a motorului se obtine doar atunci cand clapeta este complet deschisa, iar turatia este mult crescuta. Nu folosim acest regim prea mult in mod obisnuit, nu-i asa?
Intrebarea care trebuie pusa este: pentru ce scop dorim sa dimensionam carburatorul?
- daca vrem raliu, liniute, etc., avem nevoie de un difuzor de 29 mm sau mai mare, sau de un dublucorp
- daca vrem economie, "nerv" in regim predominant urban, atunci va recomand cu multa caldura un difuzor mai mic, de ex. cel de 25.5mm.

Pentru a ne lamuri si mai bine, as vrea sa stiu ce diametru are deschiderea scaunului de supapa de admisie la motorul de 1600? Stie cineva?
Aceasta valoare se coreleaza cu difuzorul carburatorului, intre cele doua existand o legatura.
In alta ordine de idei, daca acel carb de 1300 este reglat prost sau are suprafete de asezare neregulate, neetanseitati, este infundat, etc., se prea poate ca motorul sa mearga prost, dar aceste neajunsuri se pot remedia.
Mult succes!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.