Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Spuma in vasul de expansiune
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
maseax
Din intamplare am zis sa ma mai uit si eu daca mai apa in vaul de expansiune. Fiind intuneric si vasul murdar i-am dar capapul afara sa vad daca mai e ceva pe acolo, si ce sa vezi SPUMA MARONIE. blush.gif

Uleiul nu s-a "imultit", e subtire si negru si cam atat.

Sa fie garnitura de chiulasa sau sa fie din cauza ca am forjat-o ca sa imi bage caldura ca muream de fig?

forjat= 1,2,3 4500-5000 rot/min biggrin.gif


Am scos vasul de expansiune, l-am spalat si apoi am pus in el antigel si apa curata. Am mers vreo 2 km ... am mai forjato un pic si .. nu mai face spuma; doar mi-a colorat antigelul la culoare ruginei (maro)
Mi se cam ridica cate odata temperatura la apa. mia cam fost lene sa mai tai din carton si .... astupa cam 70% din raiator biggrin.gif
Ce sa fie ? Garnitura de chiulasa sau din cauza forjei ??
alinushy
garnitura sad.gif
tgg2k
lichidul d eracire maroniu e mai probabil din cauza forjei (4500-5000 RPM) sau din cauza varstei componentelor sistemului de racire. ai putea sa-l speli cu 2+2 Radiator Flush (sau ceva de genul) si apoi sa mai incerci o data sa vezi daca mai face

bafta
dyogenes
Mai fratilor, nu speriati omul... La mult masini (inclusiv straine) antigelul devine maroniu, mai ales daca nu este schimbat frecvent. Eu la Dacie aveam un mic strat de "namol" ruginiu pe fundul borcanului, pana nu am schimbat lichidul de vreo 3 ori, nu am scapat de el. Nu are nimic in comun cu strapungerea garniturii de chiulasa. Daca se strapunge garnitura apare ULEI in lichidul de racire, sau invers, apa (antigel) in ulei.
maseax
QUOTE(dyogenes @ 14 Jan 2008, 19:05)
Mai fratilor, nu speriati omul... La mult masini (inclusiv straine) antigelul devine maroniu, mai ales daca nu este schimbat frecvent. Eu la Dacie aveam un mic strat de "namol" ruginiu pe fundul borcanului, pana nu am schimbat lichidul de vreo 3 ori, nu am scapat de el. Nu are nimic in comun cu strapungerea garniturii de chiulasa. Daca se strapunge garnitura apare ULEI in lichidul de racire, sau invers, apa (antigel) in ulei.
*




Nu a mai facut probleme. Daca bag un 2+2 sunt sanse sa o fac stropitoare? (adica sa apara gauri mai peste tot ? )

Edit : Sau ceva de curatat radiatoare ....
Merced
Sa spun sincer eu am culoarea asta la lichidul de racire de asta vara. Si n-am avut vreo problema. "Namolul" de care vorbea dyogenes am avut juma de borcan, si e un fel de rugina cauzata din cate am inteles de la un vecin chiar de faptul ca am avut prea mult antigel in comparatie cu apa in circuit. De cand am inceput sa completez cu antigel d-asta modern albastru(am un por pe radiator si completez mereu) s-a mai lipezit, dar asta vara mergeam cu un lichid care parea a fi apa cu pamant. Si am facut 2500km intr-un tur prin tara fara sa fiarba o data, cu masina incarcata pana la refuz plus 4 insi.

Cat despre forja, daca mergi asa cu motorul rece nu m-ar mira sa te fi lasat garnitura, sincer iti spun. Carton nu cred ca-ti trebuie pe mai mult de 30% din radiator, eu n-am acoperit niciodata mai mult si am plecat mereu de acasa si am ajuns si la destinatie. wink.gif
maseax
La -19 grade nu stai sa te mai uiti daca ai pus prea mult carton.
Si eu ajung la destinatie, numai ca strang din ..dinti.. pana acolo biggrin.gif

Oricum nu e garnitura. Nu e pic de ulei in jegul de antigel si nici invers.

Ramane valabila intrebarea:

Ii curat sau nu circuitul de racire cu "Solutii de curatat instalatia de racire" ? Sau mai bine aste vara ?
Merced
Eu nu consider ca merita riscul, lasa-l asa.
Cat despre frig, eu sunt obisnuit sa-mi inghete geamurile laterale pe interior cand e frig, deci nu ma mai surprinde nimic. In Dacie stau ca si cum as sta afara, nu desfac un nasture de la geaca, nu cobor fermoarul un centimetru. icon_mrgreen.gif
cosmin_bojin
QUOTE(maseax @ 17 Jan 2008, 00:09)
La -19 grade nu stai sa te mai uiti daca ai pus prea mult carton.
Si eu ajung la destinatie, numai ca strang din ..dinti.. pana acolo biggrin.gif

Oricum nu e garnitura. Nu e pic de ulei in jegul de antigel si nici invers.

Ramane valabila intrebarea:

Ii curat sau nu circuitul de racire cu "Solutii de curatat instalatia de racire" ? Sau mai bine aste vara ?
*


Daca vrei sa faci o treaba buna,dai jos radiatorul si caloriferul si le speli calumea,asta dupa ce ai bagat solutia de curatat instalatia.Dupa care poti sa mai pui apa de 2-3 ori sa vezi daca e curat.E ceva de munca dar merita,zic eu.

QUOTE(Merced @ 17 Jan 2008, 00:29)
Eu nu consider ca merita riscul, lasa-l asa.
Cat despre frig, eu sunt obisnuit sa-mi inghete geamurile laterale pe interior cand e frig, deci nu ma mai surprinde nimic. In Dacie stau ca si cum as sta afara, nu desfac un nasture de la geaca, nu cobor fermoarul un centimetru.  icon_mrgreen.gif
*


Eu am caldura de ma frige la picioare,serios,la fel si la parbriz ies aburi dupa ce il spal.
Merced
Stiu ca unii aveti caldura, eu nu am decat sa-mi dezabureasca parbrizul si eventual luneta dupa 20 de minute de mers la drum intins. Unii nici macar cat am eu n-au, deci n-are rost sa ma vait.
Oricum nu era asta subiectul discutiei acum.
DoubleG
Pentru curatarea instalatie de racire si a caloriferului recomand cu simt de raspundere solutia mecanicilor batrani.
Se scoate lichidul de racire, se amesteca 3 litri de otet si 3 litri de apa, se umple instalatia, se aeriseste. Se poate circula drumuri scurte de oras, numai vara sau pe vreme mai calda. Se lasa 1, 2 sau 3 zile, apoi se scoate si se pune antigel curat si apa. Piatra depusa, oxizii si alte depune, vor disparea ca prin minune. Daca este cazul se spala de doua ori desi nu am intalnit sa fie nevoie... Pentru mai multa incredere se poate incerca cu alte obiecte scufundate intr-un pahar cu apa si otet.
tzepesch
sau 1L detartrant 5L apa.

rulat 15-20min

lasat 1H

rulat iar (la relanti) 15-20min

spalata instalatia cu apa cu presiune

facut amestec de antigel si apa separat 3+3

eventual schimbat termostatul daca e suspect

se va simti imediat. se incalzeste mai repede, nu sare temperatura de 78-80de gr nici moarta.

culorea maronie e normala daca ai depuneri si rugina, mai ales daca ai mers vara cu apa chioara
razvan_78
Astazi am schimbat distributia la supernova, rola, pompa de apa.Toate bune si frumoase avand in vedere ca s-a pierdut antigel la schimbarea pompei de apa, inainte s-a o pornim i-am bagat cam 900 de grame antigel nediulat.Am pornit-o si am plecat cu ea mecanicul mi-a spus ca se aeriseste singura.Ajuns acasa mam uitat la vas si am constatat ca intradevar isi mai trasese antigel dar facuse spuma......fara nici un pic de ulei in ea.Despre ce ar fi vorba aveti idee? Multumesc
razvan32
QUOTE(DoubleG @ 17 Jan 2008, 08:43)
Pentru curatarea instalatie de racire si a caloriferului recomand cu simt de raspundere solutia mecanicilor batrani.
Se scoate lichidul de racire, se amesteca 3 litri de otet si 3 litri de apa, se umple instalatia, se aeriseste. Se poate circula drumuri scurte de oras, numai vara sau pe vreme mai calda. Se lasa 1, 2 sau 3 zile, apoi se scoate si se pune antigel curat si apa. Piatra depusa, oxizii si alte depune, vor disparea ca prin minune. Daca este cazul se spala de doua ori desi nu am intalnit sa fie nevoie... Pentru mai multa incredere se poate incerca cu alte obiecte scufundate intr-un pahar cu apa si otet.
*




de care otet? cate grade sa aiba otetul?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.