Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rateuri la rece
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
bitu72
Salut,
Dimineata pe racoare cind plec la servici trezesc cartierul cu pocniturile de la toba de esapament.
Pe parcursul primului kilometru cind motorul inca e rece masina da in nas si da rateuri in toba. As tinde sa cred ca avansul e prea mare dar dupa ce se incalzeste motorul merge ireprosabil. Din cite stiu eu avansul nu se autoregleaza din mers. Daca pun palma in dreptul tobei de esapament (motor cald) simt cum motorul toarce frumos fara nici un rateu. Precizez ca rateurile si datul in nas apar doar in timpul mersului cind motorul e race. De fapt cel mai mult ma ingrijoreaza rateurile.
Nu stiu unde sa umblu ... ce sa reglez ...
Sorin_18
apsolut nimic nu trebui reglat mi se pare normal sa faca asa la rece.....daca la cald isi revine totul e ok??am dreptate??ma corecteaza cineva?? laugh.gif
Marius*
Verifica bujiile si fisele !
Bafta !
tgg2k
QUOTE(last @ 15 Jan 2008, 09:58)
Verifica bujiile si fisele !
Bafta !
*



subscriu ideii... daca functioneaza bine dupa ce se incalzeste e clar ca ceva e de la aprindere sau, in cel mai rau caz, un culbutor varza rau (cu coeficienti de dilatare si contractie la valori neobisnuite)
bitu72
Bujiile le am de 2 luni sunt noi Denso w20fp-u , recomandate pe forum ca bujii bune.
Fisele sunt Tesla siliconate, le am de un an. Cum verific fisele daca sunt in regula?
tgg2k
in afara de aparatele de masura, controlul simplu, rapid si destul de eficient il faci cu motorul pornit. scoti pe rand fiecare bujie si vezi daca scade considerabil turatia masinii. daca nu vezi o schimbare majora (100-200 RPM) la turatie, atunci nu e de la fise si/sau bujii. daca e asa, verifica culbutorii si/sau tijele sa nu fie indoite.

bujiile sunt foarte bune, la fel si fisele. alta posibilitate (desi sumbra si asta) e sa ai apa in ulei si sa inghete amestecul de ulei+apa de pe anumiti culbutori. sau daca vrei mai multe motive, as putea sa-ti mai spun vreo cateva dar alea sunt deja cu probabilitate mica si costa destul de multi bani.
argon
QUOTE(Sorin_18 @ 15 Jan 2008, 09:54)
apsolut nimic nu trebui reglat mi se pare normal sa faca asa la rece.....daca la cald isi revine totul e ok??am dreptate??ma corecteaza cineva?? laugh.gif
*




Inseamna ca si tu trebuie sa-ti reglezi motorul radmasa.gif

Un motor ok, nu are nici un rateu, nici la rece nici la cald, si nici nu da in nas.
bitu72
Asta am intrebat si eu. Ce si cum trebuie reglat?
Ca mai da in nas cind motorul e rece e un simtom foarte frecvent, probabil ca 80% din dacii se mai scutura dimineata pe frig.
Dar cu pocniturile din esapament nu e in regula si nu as vrea sa stric ceva pe la motor. Pt. ca pe acolo sunt cauzele dar nu stiu eu sa le dibui.
Minel
Culbutorii cum sunt ???
bitu72
Nu am habar.
vallyyy
ceva de genul asta am patit si eu ........imi dadea rateuri la greu speriam lumea pe strada ........problema era ruptorul de la delcou....am luat de la dezemembrari alt delcou icon_mrgreen.gif
msanyix
Imprietenitiva cu idea
Nu prea stiu Dacie care sa nu deie la primele 2-3 pedale din nas (cu carb si aprindere clasica)

Asta nu inseamna ca nu exista.

bitu72: Verifica platina si bujiile
HellRaiser
QUOTE(tgg2k @ 15 Jan 2008, 10:59)
... scoti pe rand fiecare bujie si vezi daca scade considerabil turatia masinii. daca nu vezi o schimbare majora (100-200 RPM) la turatie, atunci nu e de la fise si/sau bujii...
*


Fix contrar. Porneste motorul, lasa'l sa se incalzeasca iar pe urma (cu motorul pornit) scoti fisa de la bujie, observi daca modifica turatia, o bagi la loc si continui operatiunea la toate bujiile. Daca la scoaterea unei fise motorul nu isi schimba turatia atunci e bujia si/sau fisa respectiva.
In momentul in care scoti fisa unei bujii si nu se intampla nimic atunci bujia respectiva nu da scanteie. Vei vedea ca daca scoti o fisa buna de la o bujie buna, motorului ii vor scadea turatiile deoarece va merge in 3 bujii.
Nu stiu ce e cu tgg, cred ca de la oboseala ca am vazut ca se pricepe. icon_mrgreen.gif
djasu82
Mai sunt si care nu dau in nas daca sunt corect motoarele reglate carburatia corect reglata si carburatorul in stare perfecta de functionare. Ideea e sa se ia totul la rand , daca carburatorul e curat si functioneaza corect , se trece la aprindere se verifica fise bujii bobina de inductie platina sa nu fie impuscata daca e se curata pe smirghel se verifica distanta si calcaiul platini acela din textolit. In final se da jos capacul de la culbutori si se verifica culbutori , se regleaza admisie 0.15-0.20 si evacuare 0.20-0.22 totul se regleaza la rece fiindca la cald (dupa oprirea motorului) valorile se vor mari.
msanyix
Pai, parca la cald merge motoru` bine fara rateuri.

Atunci ce rost are sa incerce la cald chestia de depistare a bujiei defecte.

bitu72 iti zic cum sa depistezi bujia defecta. DACA ESTE VREUNA DEFECTA

- scoti capacul de delco, luleaua si capacul acela din plastic care este dedesubt
- intorci motorul in asa fel ca platinile sa fie inchise
- scoti din capacul delco una dintre fisele care vin la bujie si pui pe bobina in locul fisei centrale
- pui contact, scoti fiecare bujie
- ieie pe rand fiecare bujie o pui in fisa, latura atingi undeva de masa si deschizi platinile cu o surubelnita
- daca iti da scanteie ca lumea (sper ca sti cum trebuie sa arate scanteia) atunci este buna
- de preferat sa faci si cu bujiile reci si cu bujiile calde poate ca apare defectul la diferite variatii de temperatura

!!! ATENTIE PERICOL DE ELECTROCUTARE !!! asa ca tine bujia in asa fel incat sa nu te atingi de el, sa ai surubelnita izolata si de preferat sa nu te atingi de masina ca curentu sa nu se descarce prin tine.

BAFTA sper sa supravietuiesti
HellRaiser
La verificarea bujiilor este irelevant daca motorul este sau nu cald sau rece. Eu am sfatuit la cald ca sa toarca frumos si sa isi dea seama mai usor la ureche.
djasu82
Eu am reputatia sub 0 asa ca credeti pe cine doriti. Multumesc Liviu si Argon. Bafta baieti...S-a vorbit destul aveti documentatie garla ,folositi functia cautare . Din vorbe si scrisuri nu rezolvati multe fiecare stie cum se manifesta motorul cautati documentatie si v-a explicati singuri dupa aceea . Totul se ia pe bucatele daca vrei sa elimini defectiunile sau sa le previ.
Sorin_18
QUOTE(djasu82 @ 15 Jan 2008, 21:41)
Eu am reputatia sub 0 asa ca credeti pe cine doriti. Multumesc Liviu si Argon. Bafta baieti...S-a vorbit destul aveti documentatie garla ,folositi functia cautare . Din vorbe si scrisuri nu rezolvati multe fiecare stie cum se manifesta motorul cautati documentatie si v-a explicati singuri dupa aceea . Totul se ia pe bucatele daca vrei sa elimini defectiunile sau sa le previ.
*


nu conteaza reputatia de multe ori ai da sfaturi foarte bune
brigada_diverse
la rece daca e si un ralanti scazut si ii mai scoti o fisa, f probabil sa se opreasca..dar macar ai verificat bujia.....
vallyyy
Defectul. Motorul dă rateuri la ambalare.
Cauze și remedii:
arcul ruptorului este slab;(constatarea se face prim măsurarea cu dinamometrul) arcul trebuie să fie întărit sau înlocuit.
brațul ruptorului se mișcă greu, arborele ruptorului se rotește anormal, prea mic pentru închiderea contactelor , arborele cu came este uzat, condensatorul are scurgeri de curent etc.; este necesar ca să se curețe și să se ungă arborele cu came și să se înlocuiască piesele uzate (arbore, condensator etc.)
RIon
Cand pleci, ai socul tras cativa km, sau cateva minute, sau nu?
ionut.tanase
QUOTE(vallyyy @ 16 Jan 2008, 13:24)
Defectul. Motorul dă rateuri la ambalare.
Cauze și remedii:
arcul ruptorului este slab;(constatarea se face prim măsurarea cu dinamometrul) arcul trebuie să fie întărit sau înlocuit.


despre ce arc vorbesti?

QUOTE
brațul ruptorului se mișcă greu, arborele ruptorului se rotește anormal, prea mic pentru închiderea contactelor , arborele cu came este uzat, condensatorul are scurgeri de curent etc.; este necesar ca să se curețe și să se ungă arborele cu came și să se înlocuiască piesele uzate (arbore, condensator etc.)
*


ce numesti brat al ruptorului? despre ce arbore al ruptorului este vorba?



vallyyy
desfa delcoul si o sa vezi ca are un ruptor cu un arc acolo ar putea fi problema daca ai joc mare acolo iti da rateuri cel putin asa am patit eu .........am schimbat tot delcoul si am scapat .....se pot mesteri si chichitele astea da nu m-am complicat smile.gif
ionut.tanase
Bai frate, despre ce masina vorbim aici ca eu nu stiu la dacie nici un arc la nici un ruptor ... Fii te rog dragut si incearca sa fii mai explicit sa pricepem si noi despre ce este vorba!
tgg2k
QUOTE(HellRaiser @ 15 Jan 2008, 20:01)
Nu stiu ce e cu tgg, cred ca de la oboseala ca am vazut ca se pricepe.  icon_mrgreen.gif
*



a... ce-i cu mine?! unsure.gif si eu acum vad postul tau... despre ce e vorba?!... cred ca amandoi am zis acelasi lucru dar in doua feluri diferite happy.gif

@ionut.tanase postul lui vallyyy cu "Defectul. Motorul dă rateuri la ambalare." e din manualul de dacie, daca bine retin. iar postul de mai sus era o completare a lui... deci dacia de care se vorbeste acum e "dacia 1300 in general" biggrin.gif

@msanyix tie iti place sa fi extrem... aia e tehnica sigura de electrocutare si/sau macar sa transpiri destul incat sa dai 3-4 kg jos

in rest... bitu72 ai rezolvat ceva?! sau te-ai curentat?! sau tot asa face?!
vallyyy
mersi tgg2k ca i-ai lamurit ce si cum ..Bafta
bitu72
Din pacate nu am reusit sa fac verificarile pe care mi le recomandati. Ajung acasa seara tirziu. Simbata asta o sa ma ocup de problema.
Totusi aseara pe bijbiite am scos bujiile pe rind si la fierare motorul scadea in turatie evident. De aici pot sa trag coclizia ca bujiile sunt OK?
Alt amanunt pe care l-am observat ar fi ca rateurile (pocniturile in esapament) apar cind motorul este rece si turatia motorului este sub 2000 rot/min.
mad.gif
Minel
Ma repet ,culbutorii au fost vreodata verificati sau reglati ???
bitu72
Acum un an jumate avea un tzacanit permanet la motr si am duso la mecanic si asta a scos capacul de la culbutori si cu o cheie speciala a reglat ceva pe acolo. Am inteles ca ar fi reglat tacheti. Eu am masina de 3 ani si nu am mai umblat la nimic altceva.
msanyix
QUOTE(tgg2k @ 16 Jan 2008, 13:07)
a... ce-i cu mine?!  unsure.gif si eu acum vad postul tau... despre ce e vorba?!... cred ca amandoi am zis acelasi lucru dar in doua feluri diferite  happy.gif

@ionut.tanase postul lui vallyyy cu "Defectul. Motorul dă rateuri la ambalare." e din manualul de dacie, daca bine retin. iar postul de mai sus era o completare a lui... deci dacia de care se vorbeste acum e "dacia 1300 in general" biggrin.gif

@msanyix tie iti place sa fi extrem... aia e tehnica sigura de electrocutare si/sau macar sa transpiri destul incat sa dai 3-4 kg jos

in rest... bitu72 ai rezolvat ceva?! sau te-ai curentat?! sau tot asa face?!
*




Stiu ce este o metoda destul de extrema dar daca nu te atingi de bujie nu te curenteaza (nu am zis ca nu m-a curentat niciodata), dar nu stiu alta metoda pentru verificarea bujiilor. Sunt unele care dau scanteie pe langa contacte dupa 2-3 deschideri de platina sau dau scanteie incorecta. Asa cel putin vezi cu ochiul ce se intampla acolo. Stiu ca exista un aparat de testare a bujiilor dar personal nu l-am intalnit niciodata. Ca exemplu m-a sunat saptamana trecuta un prieten (tinichigiu) ca sa vad care este problema cu un nova care era la el pt reparatii pornea greu si statea la relanti cu acceleratia apasata pana la jumate si dadea pocnituri, trepida ... in fine problema era cu bujiile toate 4 erau bulite unul dadea scanteie cat de cat ok dar nu a putut depista el problema ca a incercat cu metoda de scoatere a fiselor si cu metoda inlocuire a bujilor pe rand ca nu avea un set cmplet de bujie. Si metoda mea de testare a dat rezultat (cand am auzit cum merge stiam ca acolo este problema, ca si al meu cand buleste atunci buleste 3 deodata si tot asa face)

tgg2k
@msanyix sssshhhhh taci.gif nu zi la nimeni dar si eu aplic din cand in cand metoda asta, si m-am obsinuit sa tin de bujie cum trebuie fara sa ma curenteze... la inceput, cand nu stiam cum, la fiecare bujie ma curenta tongue.gif

@bitu72 din ce zici tu, nu e de la bujii si/sau aprindere, deci ai exclus posibilitatea asta. ia-ti inima in dinti, mai citesti una-alta pe forum si iti desfaci masina. vezi ca am scris aici cate ceva despre culbutori
msanyix
dupa ce te curenteaza prima data te feresti, dar iti zic ca de fiecare data cand fac aceasta operatiune ma curentez odata
Kinetix
tgg2k, reciteste, te rog, cu atentie ce ai scris la postul #6. Te ajut eu:
"scoti pe rand fiecare bujie si vezi daca scade considerabil turatia masinii. daca nu vezi o schimbare majora (100-200 RPM) la turatie, atunci nu e de la fise si/sau bujii."
O fisa sau o bujie defecta nu contribuie prea mult la puterea motorului sau la turatia lui. De aceea, cand scoti fisa de pe bujia defecta (sau fisa defecta) turatia motorului nu se va diminua semnificativ. Din contra, daca scoaterea unei fise determina scaderea turatiei, atunci fisa/bujia respectiva e buna.
Deci? O clipa de neatentie... blush.gif
maseax
QUOTE(Kinetix @ 19 Jan 2008, 19:32)
scoti pe rand fiecare bujie si vezi daca scade considerabil turatia masinii. daca nu vezi o schimbare majora (100-200 RPM) la turatie, atunci [...]
Deci? O clipa de neatentie... blush.gif
*



Mai oameni buni. Cum scoateti voi bujia? Cu motorul pornit !!!??? Tot iati sarit in cap. Corectatil calumea.
Psyche
eu cu motorul pornit scot cate o bujie si pun surubelnita pe ea smile.gif
nu m-am curentat niciodata smile.gif
metoda mai aurolaca e sa atingi caroseria masinii sau capacul la tacheti cu bujia, sa vezi daca da scanteie (nu incercati asta acasa).
mi-a facut mie gluma asta un mecanic...si masa electrica la dacie e conectata la caroserie...cred ca invatase mecanica si electrica de la un cizmar.
djasu82
Eeeeee haideti nu fiti carcotasi a gresit si omul asa fac multi cu mine la fel fiindca suntem loat de val si avem multe de spus. Vroia sa spuna ca scoate fiecare fise de la bujie pe rand cu motorul pornit se v-a simti o usoara scadere a turatiei . Daca nu se sesizeaza nimic bujia respectiva e ancrasata si se schimba.
EUROPE_
QUOTE(HellRaiser @ 15 Jan 2008, 21:01)

Daca la scoaterea unei fise motorul nu isi schimba turatia atunci e bujia si/sau fisa respectiva.

*



Eu zic ca e putin diferit, nu intotdeauna e asa.
Eu, cel putin la dacia mea, daca scot o fisa de la oricare bujie turatia motorului nu scade semnificativ, nici nu-ti dai seama ca ar merge in 3. Daca mai scot inca o fisa, aleatoriu, motorul merge in 2 pistoane, bujii, cilindrii, cum vreti voi, abia atunci incepe sa-i scada turatia si sa trepideze. Nu am incercat sa-i scot a 3 fisa icon_mrgreen.gif .
Deci, bujiile pot fi bune la fel si reglajul culbutorilor.

Sau daca ar fi cum zici tu asta ar insemna ca eu am toate bujiile si fisele terminate? Mai gandeste-te!
brigada_diverse
la mine daca scot fisa la oricare din bujii se observa ca functioneaza mai prost, daca mai scot inca una merge si mai porst....si daca mai scot si a 3-a...la revedere.....

bujiile si aprinderea influenteaza puterea motorului si modul cum trage
Kinetix
EUROPE, daca scoti fisa de pe bujie, dar nu o departezi suficient fata de ea, motorul chiar s-ar putea sa mearga mai bine. Intre capatul fisei si al bujiei apare efectul acela de "eclator" care amplifica scanteia. Trebuie sa indepartezi capatul fisei suficient de mult fata de bujie, incat sa nu mai apara nici o descarcare spre ea.
maseax, corectarea care s-a incercat a se face nu a fost "la misto". E motivata tehnic. Tu ai observat chiar mai bine redactarea incorecta, dar sa ne pastram calmul si respectul.
Numai bine tuturor!
adrianne
aprindere dereglata
tgg2k
da, da... hai sa purecam si sa facem analiza... am gresit... nu scoti bujia cu motorul pornit ca s-ar putea sa te minunezi... face BUM!

acum recitind postul 6... dubla negatie "daca nu ... atunci nu ...". da, am gresit biggrin.gif neatentie sau graba, imi cer scuze
msanyix
Fiti seriosi, numai sinucigasii scot bujia cu motorul pornit. NU SE SCOATE NICI INAINTE NICI DUPA PORNIRE ca nu-i sanatos. Eu am metoda mea de testare cum am descris mai sus si functioneaza, pana acum a dat rezultat te mai trazneste cateodata dar asta e "nu exista trandafir fara pini" - mai nou da.
tgg2k
@msanyix nu te ambala, am gresit eu... in graba sau stiu eu ce, am zis ca se scoate bujia... apoi mi-am dat seama si m-am corectat (sper, cred)... nu scoti bujia, scoti fisa de la bujie smile.gif
bitu72
Dupa cum am promis am revenit.
Am verificat bujiile. La fiecare fisa scoasa turatia motorului scadea evident.
Am apropiat cite o fisa de caroseria masinisi am vizualizat scinteia. E prima oara cind experimentez asa ceva asa ca evident m-am curentat de citeva ori. Scinteia era de culoare potocaliu intens si cu o grosima cam cit o mina de creion 0.5mm. Mentionez ca am montata o aprindere electronica mai veche Gradient.
Am mai inlocuit membrana pompa sprit, ciocul de papagal si jiclorul cu bila aferent ciocului. L-am schimbat pt. ca am observat ca bila nu mai inchidea perfect in unul din sensuri.
Tin neaparat sa precizez ca setul de jicloare pe care l-am cumparat este fabricat de Precizia Buzau - 8lei (de Carfil nu am gasit) - de fapt sunt puse intr-o pungulita de plastic nesigilata ... deci ar putea fi facute de oricine. De fapt afirmatia corecta ar fi "nu mai aveau pungulite inscriptionate cu Carfil".

Dupa toate astea am reglat din nou amestecul aer-benzina.
Am reglat din nou delcoul astfel (aici am ceva dubii): am turat motorul undeva la 3000 rot/min, am invirtit delcoul spre radiator dupa care am revenit cu el spre baterie pina unde mi s-a parut mie ca ar fi turatia maxima (asta ar fi reglajul grosier). Dupa care am rotit delcoul cite foarte putin (1-2grade) pas cu pas spre radiator pina cind nu am mai simtit nici un rateu (acele bufuri) in toba. La fiecare pas (o rotire de 1-2 grade) ma duceam si tineam palma in dreptul tobei sa simt bufurile.

Efectele acestor piese schimbate (motor - la rece):
- pornit la sfert cu soc fara cele 3 sprituri aterioare cu era nevoie inainte
- e ceva mai promta la aceleratii bruste
- nu mai da in nas dar tot se mai scutura un pic
- de rateuri in toba nu am scapat (doar cit motorul e rece)
Vizavi de rateuri am o itrebare.
In timp ce reglam delcoul si ascultam toba am observat ca gazele nu ies doar pe teava de esapament. Dupa o inspectie mai atenta am constatat ca toba mea e ciruita binisor. Ar putea aceste gauri sa genereze zgomote pe care sa le confund cu rateurile?
extracatalyn
scoateti-ma din intuneric!motorul meu la relanti nu mai vrea sa mearga rotund deloc.am sch fisele,bujiile,delcoul complet ,bobina.am reglat tachetii si totusi nu vrea sa mearga rotund.in sarcina mananca asfaltul dar la relanti parca merge in 3 pistoane.
djasu82
bitu72 rateurile - avansul mare peste 45 de grede se simte cum tremura motorul la turatie joasa sau mare cum ai reglat tu la 3000 de ture daca puteai si mai sus la 3500 de ture acolo trebuia sa fi lasat delcoul ficxat. Rateurile le vizualizezi si pe turometru cand oscileaza acul la turatie sau pe schimbatorul de viteza simti vibratiile trasmise de la motor daca vibratile sunt anapoda mai verifica si carburatia din carburatie si delco se jongleaza pana cand ajungi la un numitor comun = stabilitate.
EUROPE_
da e normal sa reglezi avansul cu motorul pornit? Il reglezi bine asa?
Intreb ca nu stiu... unsure.gif
djasu82
Doar tu nu te deplasezi cu masina avand motorul oprit. Reglajul static se face pentru a pune motorul in functiune daca s-a umblat la delco s-a schimbat in rest avansul se regleaza in regim dinamic .
bitu72
djasu82 se manifesta exact asa cum scrii tu, la turatii joase da rateuri se vad si pe turometru, le simt si in schimbatorul de viteza si evident le si aud. Dar toate aste se intimpla in timpul mersului. La ralanti motorul merge f. frumos.
Daca consideram toata cursa delcoului 90 de grade atunci delcoul meu e undeva pe la 50-55 de grade spre baterie.
La carburator ce sa jonglez? Iar de scos si curatat pe vremea asta nici vorba.
sad.gif
EUROPE_
QUOTE(djasu82 @ 23 Jan 2008, 22:15)
Doar tu nu te deplasezi cu masina avand motorul oprit. Reglajul static se face pentru a pune motorul in functiune daca s-a umblat la delco s-a schimbat in rest avansul se regleaza in regim dinamic .
*


Eu cred ca e tocmai invers, avansul se regleaza cu motorul oprit la 0-2 grade, semnul de pe volanta te ajuta foarte mult sau scot o bujie ( cu ocazia asta o si verific ) si vad cand pistonul ajunge in PMI.
Asa cred ca se regleaza avansul la o dacie. Metoda descrisa de tine e aia de cartier de mecanici de la coltul strazii de la baraca lu` nea Gusti sau nea Caisa!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.