Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: alternator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionut L.
salutare tuturor,

am o problema cu alternatorul cred... nu mai incarca la turatii joase, trebuie sa accelerez pe la 3000 ture ca sa se ridice acul pe portiunea alba sad.gif
De la ce sa fie, sa fie de la carbuni? (care sunt simtomele pentru diode arse?)

va multumesc
Minel
Ai masurat tensiunea la bornele bateriei sau te-ai luat doar dupa acul indicator ??
Masoara prima data si apoi revino ,nu tot timpul indica bine ,membri mai experimentati pot sa iti confirme asta !!!
msanyix
1. Masoare incarcare trebuie sa fie intre 13,8 - 14,4 v.

2. Vezi prima data in ce stare sunt carbunele

3. Masoara diodele redresoare, s-ar putea sa fie vreuna puscata.

4. Daca nu ai la aste proble me atunci poti sa vezi de releul de incarcare.

Daca sunt bune carbunii cel mai simplu este sa schimbi alternatorul cu al unui prieten si vezi cat iti incarca, daca nu iti incarca nici asa destul schimbi si releul, asa poti depista cel mai usor piesa defecta.

DoubleG
Daca incarca doar la turatii mari, puntea redresoare e prima suspecta, apoi carbunii, releul de incarcare. Masoara tensiunea la relanti cu motorul pornit si fara alti consumatori, trebuie sa ai 14.2 V apoi aprinzi farurile tot la relanti, tensiunea nu are voie sa scada sub 13.9 V (la mine ramane tot 14.2 V si am fulie normala de dacia). Releu de incarcare recomand electronic care tine pana la adanci batraneti.
Problemele de incarcare apar la scurturi mari, supraconsum, etc. Feriti-va sa dati curent de pornire ca atunci se duc puntea si releul... Daca chiar trebuie, atunci demontati inainte borna + de la masina. Am vazut ca mai nou e la moda sa ai si motorul pornit cand dai curent... Nu sunt de acord cu practica asta...
Bafta si sper sa o rezolvi, daca nu mai postezi si vedem...
ionut L.
eu mi-am dat seama dupa becurile din bord ca nu mai luminau asa verde aprins iar la turatii mari se vedea cum creste intensitatea becurilor. Eu am mai patit asa cu carbunii dar incarca la turatii mici. Sper sa nu fie diodele ca alea sunt mai greu de schimbat sad.gif
bygy007
QUOTE(ionut L. @ 18 Jan 2008, 08:46)
salutare tuturor,

am o problema cu alternatorul cred... nu mai incarca la turatii joase, trebuie sa accelerez pe la 3000 ture ca sa se ridice acul pe portiunea alba sad.gif
De la ce sa fie, sa fie de la carbuni? (care sunt simtomele pentru diode arse?)

va multumesc
*


pune aparatul pe bornele bateriei si vezi tensiumea ala din bord este relativ daca vrei sa vezi alternatorul citeste pe aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 sigur gasesti rezolvarea la problema ta
tzepesch
ha, eu am de 36A. o fi de dacie sau de tractor? si la verificare, la caranda mi-a zis ca incarca cu f putin si cu faza lunga nici macar, poate ma trezesc dupa 200km de faza lunga ca raman fara baterie blush.gif
maseax
QUOTE(ionut L. @ 18 Jan 2008, 14:26)
eu mi-am dat seama dupa becurile din bord ca nu mai luminau asa verde aprins iar la turatii mari se vedea cum creste intensitatea becurilor. Eu am mai patit asa cu carbunii dar incarca la turatii mici. Sper sa nu fie diodele ca alea sunt mai greu de schimbat sad.gif
*



Asa facea si la mine. Am schimbat releul de tensiune (aveam mecanic; am pus Electronic) si acum nu mai am probleme. E 12 lei unul nou.
Adrian_Boy
Tot electronic recomand si eu. Cu cel mecanic era sa-mi sara bateria in aer, pentru ca incarca de nebun, asa cel electronic se opreste cand este bateria incarcata.
djasu82
Eletronic dar cu variatie de temperatura si de curent in functie de tensiune , am de gand sa realizez asa ceva si nu e complicat. Nu stiu daca ati observat la o turatie sub plafonul de 800 de ture releul nu mai incarca la fel ca la 1000 de ture stbil si mai ales daca ai si consumatori.
maseax
QUOTE(djasu82 @ 19 Jan 2008, 12:41)
Eletronic dar cu variatie de temperatura si de curent in functie de tensiune , am de gand sa realizez asa ceva si nu e complicat. Nu stiu daca ati observat la o turatie sub plafonul de 800 de ture releul nu mai incarca la fel ca la 1000 de ture stbil si mai ales daca ai si consumatori.
*



post-336-1110552475.gif

Da vrei sa-i pui relantiu la 500 rot/min ?
djasu82
Multi folosesc socul eu nu-l folosesc de loc la pornire si am deja stabil 500 de ture , la cald motorul urca usor la relantii la 800 de ture . Asadar voi modifica in asa fel si la 500 de ture daca aprind farurile sa-mi incarce normal fiindca sub 800-600 de ture releul nu primeste tensiune de excitatie cat ar trebui de la releu.
bygy007
incearca dar nu vei reusi la 500 ture nu este fiabil daca vei masura pe iesirea releului vei avea tensiunea bateriei mai mult nu ai de unde sa-i dai , singura modificare ete fulia mai mica pe care am mentionat-o mai dumult alternatorul este un motor sincron cu rotorul bobinat se mai poate umbla la numarul de spire din stator wink.gif biggrin.gif
ionut L.
gata, am rezolvat problema... erau doua diode arse. Acum incarca bine smile.gif . Imi poate sspune si mie cineva de ce se tot ard diodele? iarna trecuta am gasit tot doua arse
DoubleG
Diodele se duc repede la scurtcircuit, pentru ca siguranta nu e rapida. Se mai duc atunci cand dai curent de pornire la un prieten cu bateria moarta, daca bateria descarcata e in circuit. Uneori si releul electronic de incarcare se mai duce. Si pana la urma... sunt multe motive posibile... chiar si calitatea proasta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.