Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
kalyyyyyy
O intrebare in legatura cu ,banuiesc carburatorul.Simptomele sunt urmatorele:
-relantiul merge bine
-treapta 1,2,3 de viteza sunt ok,raspunde la cceleratie bine ,nu da in nas,nu nimic
-in treapta a 4-a,intre 1200 si 1800 de turatii e problema,dupa se comporta normal,inainte nu se pune problema:daca apas pe acceleratie normal,aproape ca nu sesizeazadebitul marit de benzina,daca apas mai tare,merge ok.Stiu ca oricum la turatiile alea nu are cum sa aiba forta,dar nu e o problema de forta,si masina ,de doi ani de cand o stiu nu facea asa.

Vreau sugestii cu ce ar putea fi defect.
vi_escu
1200 - 1800rmp in teapta a IV-a suna cam a... frana de motor! Cred ca defectul este la stilul de condus.
Parerea mea.
djasu82
Schimba si tu vitezele la 2500 de ture nu sub 1800-1200 de ture .
kalyyyyyy
Normal ca schimb vitezele la 2500-3000,problema e in oras,daca vrei sa folosesti treapta a 4-a ai pana in 60 si ceva sub 2000.Problema e cand schimb treapta a 4-a in oras,unde nu ai nici unde sa te duci dar nici sa mergi cu a 3-a tot timpul nu cred cae bine.
Kinetix
Posibil avans incorect reglat sau jiclorul de ralanti si progresiune subdimensionat.
kalyyyyyy
Jigloarele de relanti stiu ca sunt toate la fel(poate doar o greseala de fabrica),cel de progresiune care este?(banuiesc ca cel cu bila,din camera)
vi_escu
Pentru "progresiune" sunt cele 3 gaurele din peretele carburatorului de deasupra orificiului pentru mers in gol iar amestecul se prepara in aceeasi bucatarie cu cel de relanti. Cred ca Kinetix se referea la ajutajul de descarcare al pompei de repriza (jiclorul cu cioc). Jiclorul cu bila de care spui este supapa de aspiratie a pompei de repriza (sprit).
Kinetix
Nu, ma refeream la ce am spus.
Asa cum spuneai, vi_escu, jiclorul de ralanti si progresiune este cel ce dozeaza amestecul atat pentru ralanti cat si pentru progresiune. Adica pana pe la 2000rot/min, poate 2500rot/min. Dupa aceasta turatie (aproximativ) se amorseaza circuitul principal al carburatorului (compus din jiclorul principal, tubul emulsor, jiclorul de franare aer si centratorul de amestec).
Jicloarele alea par "toate la fel" dar nu sunt. Am intalnit astfel de diferente ale orificiului calibrat care erau vizibile cu ochiul, la inspectare cu atentie. Datorita faptului ca orificiul este foarte mic, o variatie cu cateva sutimi conteaza. Iata de ce spun ca trebuie verificata functionarea carburatorului pe masina si facute ajustarile necesare motorului dat. Orice variatie a diametrului si pozitionarii unei gauri de progresiune, de ex., necesita redimensionarea jiclorului de ralanti.
Dar despre asta s-a mai scris mult. Trebuie rasfoit.
Succese!
djasu82
Kinetix bine spus cu amorsarea circuitului principal peste 2000-2500 de ture mi-ai loat vorba din gura asa se manifesta . La drum lung am observat ca consumul scade si mai mult daca se mentine constant intre 2300-2600 de ture.
kalyyyyyy
In legatura cu jiglorul de relanti,in ce poata sa constea diferentele?in dimensiunea gaurii din el sau in cum se pozitioneaza gaira dupa ce este infiletat?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.