dragostea
18 Jan 2008, 15:28
Am o problema. Va rog sa ma ajutati careva.
1.Care este presiunea minima de ungere la o Dacie (la care poti fi sigur ca ajunge uleiul peste tot unde trebuie)?
La mine nu urca presiunea mai mult de 2 linii (o linie = 1 bar?). Am turat-o pina la 3000. Nu avea rost sa mai urc pentru ca nu se misca acul.Avea doar tresariri slabe.
Am avut din vara ulei hidraulic in motor. A mers foarte bine. Iarna nu am circulat vre-o luna si cind am pornit, presiunea nu urca mai mult de o linie(=1 bar).
Am schimbat pinionul de antrenare al pompei de ulei, am schimbat si uleiul 15W30, și dupa ce s-a incalzit motorul nu vrea sa urce presiunea mai mult de 2 linii. Pot sa plec la drum cu ea?
ionut.tanase
18 Jan 2008, 15:54
2 linii la Dacie este OK. Poti merge linistit cu ea. Atentie sa nu iti scada drastic dupa ce se incalzeste motorul!
serhat
18 Jan 2008, 15:58
1 linie=2 bari.(dupa prima linie rosie). Daca nu se aprinde becul inseamna ca ai ceva ungere....
msanyix
18 Jan 2008, 16:31
Ce vrei sa zici prin ulei hidraulic in motor?
C a t a l i n
18 Jan 2008, 16:36
750 - 800 rpm = 0,7 bari
4000 rpm = 3,5 - 4 bari
DaniCom
18 Jan 2008, 16:40
Daca esti sigur de ce ai in motor, adica totul este ok atunci problema este sonda de ulei.Eu am schimbat cateva pana sa gasesc una buna.
dragostea
18 Jan 2008, 17:21
Multumesc tuturor!
Dacă 1 linie= 2 bari atunci ar rezulta la capatul scalei, 4 linii = 8 bari. Este prea mult, pentru ca stiu ca presiunea max. la pompa de ulei este de 4 bari. De aici ar rezulta ca dacă am 2 linii ar fi cam 2 bari.
Ulei hidraulic de la presa hidraulica a mea este un ulei H46 si nu ma induram sa-arunc (a trebuit sa renunt la presa). Mai auzisem cu ani in urma de folosirea uleiului hidraulic in loc de ulei de motor. Asa ca l-am pastrat, citeva zeci de litri si il folosesc in loc de ulei de motor.
La sonda m-am gindit si eu (si la contact). Fenomenul a aparut brusc, lucru ce exclude uzura vreunei componente(?).
Tiberiu-Andrei
18 Jan 2008, 18:52
Pune rand pe rand firele de la sonda la masa ca sa elimini ipoteza asta.Odata ar trebui sa se aprinda becul si o data sa sara acul sus de tot.
Valorile normale sunt cele pe care le-a zis Catalin.
PS:esti absolut convins ca uleiul hidraulic iti asigura proprietatile de lubrifiere cum trebuie?.....indiferent de anotimp.
C a t a l i n
18 Jan 2008, 18:54
Desigur că nu...
Acele valori ale presiunii sunt date pentru un ulei recomandat de producător, adică unul ce are vâscozitatea corectă la temperatura de lucru a motorului...
dragostea
18 Jan 2008, 22:56
Uleiul hidraulic bineinteles ca nu are proprietați potrivite. Ma-m gindit ca ungere asigura cit de cit, ca doar asta face si in circuitele hidraulice, cit despre celelate proprietati specifice uleiului de motor, il schimb mai des.
Acum m-am uitat pe indicatorul din bord, pe voltmetru. Are patru linii in total. Deci trei intervale a cite 1,33 bar; 2,66; 4 bar.
Am facut un drum prin oras, motorul s-a incalzit, dar presiunea nu a urcat mai mult de 1,5 bar. Indiferent de turatie. Am avut acelasi tip de ulei din vara. Se comporta normal, pina la temperatura de regim 4 bar, dupa ce se incalzea scadea dar niciodata sub 2 bar.
Acum, iarna s-a intimplat ceva, cu filtrul, cu sonda, cu supapa, cu sorbul sau poate cu pompa.
Ceasul de ulei de Dacie, indiferent de model (incastrat in tabloul de bord, sau pus direct in bord) indica teoretic urmatoarele: prima linie (rosu) :0 bar, a doua linie - 2, a 3a linie - 4, a 4a linie (maxim) - 6. Desigur, acuratetea indicatiei nu e stralucita, el fiind fiind un mecanism relativ simplu, fara filtre sau mai stiu eu ce. Daca si in turatie de 3000 el sta la a doua liniuta, as zice ca ai ceva probleme (de ceas, cablaj, ulei prost sau in cel mai rau caz la sistemul de ungere - in turatia aia ar trebui sa stea , pentru un motor normal, pe la 3 (jumatatea scalei) - 4 (a 3a liniuta de jos in sus sau de la stanga la dreapta functie de ceas). In relanti incalzita este normal sa stea la a doua linie (presiune 2), dar in turatie ar trebui totusi sa creasca.
Ca fapt divers, aveam in copilarie un prieten care , luand permisul, a inceput sa mearga pe Dacia tatalui. Motor bun, original al masinii etc, presiune (cald) -relanti 2, turat 4. Intr-un an de demaraje, liniute si scarturi l-a facut sa ajunga la 0.5 (relanti, aprindere becuri) si 1-1.5 (turat). Dar motorul de bine de rau mergea, nu s-a gripat, iar setul a tinut inca 2 ani de atunci, dupa care a fost schimbat (dar nu din motive de ungere).
bygy007
19 Jan 2008, 01:22
eu am avut sonda inghetata nu urca mai mult de prima linie (condens ) si nici dupa 100 Km nu se dezghetase acum ca s-a incalzit merge bine
dragostea
19 Jan 2008, 14:24
Multumesc pentru precizarile despre indicatorul presiunii. Deci, din 2 in 2.
Nu inteleg cum ajunge condens in sonda pentru a ingheta? Inauntru, ajunge uleiul din circuitul de ungere, care seamana cu bulbul, doar ca are un reostat, in plus. De la somda pleaca un fir electric la bord. Sau nu-i asa?
kalyyyyyy
19 Feb 2008, 12:33
Scriu pe acest topic ca sa nu mai pornesc unul pe aceeasi tema.Am fost la munte in weekend(-20 de grade) si s-a defectat sonda,presiunea uleiului fiind fixa oricand.Am citi topicurile pe aceasta problema si m-am asigurat ca e sonda,am mers la magazin si am cumparat alta.Cea noua e proasta,nu indica corect(mai exact nu urca mai mult de 5,indiferent daca motorul e rece sau cald,indiferent de turatie).Sonda veche pare mai bine facuta,are si ceva insciptii pe spate,etc.As putea sa incerc sa cumpar o alta sonda dar inainte de asta as dori foarte mult sa stiu daca se poate repara cea veche sau macar ce anume se poate strica sau cum functioneaza.Mentionez ca am presiune buna(5 mii de km de la rk si pompa noua) si nu e sonda noua de vina,dealtfel cea veche nu scadea sub 3 la relanti.
ionut.tanase
19 Feb 2008, 13:16
Mergi la magazinul de unde ai cumparat-o si povesteste-le ce ai constatat. Roaga-i sa iti dea doua trei sonde sa incerci ce valori iti arata si vezi care e cauza: ori vechea ta sonda nu indica bine iar aceasta da (asta in cazul in care si celelalte doua trei sonde incercate iti arata la fel ca asta de ai cumparat-o) sau vechea ta sonda functiona OK (valori la fel ca si ale celor doua trei pe care le vei testa) caz in care cea pe care o ai acum e defecta.
Sper ca ai inteles ceva din ce am vrut sa-ti comunic in scris
razvan_3asy
19 Feb 2008, 14:48
Imi cer scuze la initiatorul topicului, dar am si eu o intrebare daca se poate.
Eu am presiune 2, martorul din bord sta aprins si la o viteza de 100km/h, unde sa fie problema, la pompa? help me (tacane tacheti rau de tot, probabil din cauza la ungere).
bygy007
19 Feb 2008, 18:14
pompa ulei cuzineti sau canale infundate filtru de ulei sau ulei prost
razvan_3asy
19 Feb 2008, 18:47
QUOTE(bygy007 @ 19 Feb 2008, 19:14)
pompa ulei cuzineti sau canale infundate filtru de ulei sau ulei prost
Hmm... la ce te referi cu canale infundate.
Hai sa iti zic, cand am schimbat uleiu, am scos capacu de la tacheti si l-am curatat, pe tacheti era depusa grasime(ulei), am sters cu o carpa, era un fel de noroi acolo, pe langa tacheti sunt acele canale? sa nu fi sters eu bine si sa fi astupat ceva pe acolo?
mersi.
bygy007
19 Feb 2008, 18:56
sincer nu pot sa-ti dau un sfat la mecanica (la eletrica cu multa placere) dar ce am enumerat si eu sint posibile cauze de ce ai presiunea mica
kalyyyyyy
19 Feb 2008, 20:17
QUOTE(ionut.tanase @ 19 Feb 2008, 14:16)
Mergi la magazinul de unde ai cumparat-o si povesteste-le ce ai constatat. Roaga-i sa iti dea doua trei sonde sa incerci ce valori iti arata si vezi care e cauza: ori vechea ta sonda nu indica bine iar aceasta da (asta in cazul in care si celelalte doua trei sonde incercate iti arata la fel ca asta de ai cumparat-o) sau vechea ta sonda functiona OK (valori la fel ca si ale celor doua trei pe care le vei testa) caz in care cea pe care o ai acum e defecta.
Sper ca ai inteles ceva din ce am vrut sa-ti comunic in scris
Am inteles ce zici tu dar probabil din ambiguitatea scrisului meu nu ai inteles tu ce zic eu.Presiunea nu creste mai mult de 5 ,nici la rece,iar motorul este proaspat facut si are pompa noua.Vechea sonda arata bine,cea noua e proasta.Ce vreau eu este nu sa imi mai incerc norocul cu sonde noi,care si par proaste,ci sa incerc sa o repar pe cea veche,daca se poate,daca nu ma multumesc cu asta noua,este in fond doar un indicator relativ,nu un instrument de precizie,nici nu vreau mai mult de la el.
baranga
26 Mar 2008, 17:00
o intrebare:la masina prietenului meu are presiune cu motoru rece la 6,cu motorul cald la ralanti 2 iar in turatie 4.problema e daca opreste masina cu motoru cald si o porneste fara acceletatie,arata presiunea 2 la ralanti,dar sta becul aprins.daca o accelereaza mai tare in gol,se stinge becul,dar becul se mai aprinde si in mers,chiar daca arata presiunea 3 sau 4.ce sa fie de vina:sonda cu bec ca se aprinde cand vrea sau sonda de presiune ca arata valori eronate??mentionez ca ii bate motoru mai rau ca tata covoarele,dar merge frumos,nu intrerupe,si consuma ulei grupa mare.ce sa fie???
SebyAvrig
26 Mar 2008, 17:28
a mea,la relanti cu motorul cald sta acul un pic sub 4.la turatii peste 2000 creste la 6.este bine asa?
neajiji
26 Mar 2008, 17:46
Nu-i cam mult la 6 in turatie? La mine sta la jumatea dintre rosu si prima linie (900rpm) si in sarcina urca la jumatatea ceasului aproape de a doua linie. Becurile inca nu s-au aprins si sper sa nu se aprinda prea curand. Astept vara sa-i fac schimbul de ulei sa vad daca se elucideaza misterul
slaiciprian
26 Mar 2008, 18:17
QUOTE(baranga @ 26 Mar 2008, 17:00)
o intrebare:la masina prietenului meu are presiune cu motoru rece la 6,cu motorul cald la ralanti 2 iar in turatie 4.problema e daca opreste masina cu motoru cald si o porneste fara acceletatie,arata presiunea 2 la ralanti,dar sta becul aprins.daca o accelereaza mai tare in gol,se stinge becul,dar becul se mai aprinde si in mers,chiar daca arata presiunea 3 sau 4.ce sa fie de vina:sonda cu bec ca se aprinde cand vrea sau sonda de presiune ca arata valori eronate??mentionez ca ii bate motoru mai rau ca tata covoarele,dar merge frumos,nu intrerupe,si consuma ulei grupa mare.ce sa fie???
la mine la fel. 2 relanti, 6 in mers, uneori scade spre 4. becul se aprinde daca nu ai ulei, adica pe joja nici nu se mai vede, sau un ulei foarte prost (am pus o data de 5ron, da nu mai fac greseala). in rest pun castrol( 17ron), chiar daca mananca 1l/1000km. motorul merge super.
SSilent
26 Mar 2008, 18:31
QUOTE
Atentie sa nu iti scada drastic dupa ce se incalzeste motorul!
asa face a mea... sta intre 6-8 bari cand e rece, si dupa ce se incalzeste nu sare de 2 bari
seby9966
26 Mar 2008, 19:25
Normal......toata lumea pune ulei bun....iar cei doi specialisti (se vor simti fara indoiala) fac lobby pt namolul romanesc.
neajiji
26 Mar 2008, 20:19
seby9966 tin sa te contrazic, am chiar valvoline 20w50 care chiar este excelent da tot e putin cam mica presiunea la relanti. La tine la cat sta?
seby9966
26 Mar 2008, 20:30
Cand plec dimineata este 5-6....In 30 minute e la 2,5...explicatia e care am primit-o ...se incalzeste uleiul....scade vascozitatea...scade presiunea.
AR-18-MOS
26 Mar 2008, 20:48
@seby9966, folosind care rationament ai dedus tu ca uleiul specificat in cartea tehnica, ar avea consistenta si calitatiile namolului?
einstein1984
26 Mar 2008, 22:37
Pai era bun namolul, ca avea presiune 6 bari mereu.
SHERRYF
27 Mar 2008, 23:40
deshi tiziu , e mai bine decit deloc. Uleiul hidraulic H46 este un ulei care are proprietati stricte legate de lipsa de compresibilitate. Poate lucra in temperaturi foarte mari, in instalatiile hidraulice se ating adesea temperaturi de 100 grade, dar cel mai intersant lucru zic eu ca vine de la faptul ca H46 chiar shi la temperaturi foarte mari 130-150grade celsius nu isi perde mult din viscozitate deoarece nu prea are viscozitate.Am auzit shi eu de folosirea acestui ulei in motor dar trebuie sa stai foarte bine cu linia shi cu supapa regulatorului de presiune din pompa de ulei, altfel prajesti motorul.
ydaniel
28 Mar 2008, 11:52
am mai auzit si la aro se baga ulei de transformator in motor.sfatu meu:baga un ulei adecvat.
QUOTE(ydaniel @ 28 Mar 2008, 11:52)
am mai auzit si la aro se baga ulei de transformator in motor.sfatu meu:baga un ulei adecvat.
Ai auzit gresit!!! Ulei de transfomator se baga in amortizoare iarna! Uleiu de transformator este extrem de fluid.
kindeeru56
2 Apr 2008, 21:39
salut am si eu o problema asemanatoare sa zicem
ieri nu avea nimic adica aveam presiune si pe indicatoru cu ac(la rece peste 6 si cu motoru cald 2.5 cand acceleram urca in functie de turatie peste 4 nu se apridea martoru la relanti ) si la bec astazi cand am plecat dimineata motoru rece presiune ok cand sa incalzit surpriza sau aprins becurile si cand acceleram usor se stingeau dupa o bucata de mers se stingeau din ce in ce mai greu (turatie mai mare) seara cand am venit acasa se stgeau undeva pe la 2000-2100 RPM iam mai pus 0.5L
si nimic tot nu sau stins decat peste 2000RPM.
motoru are in jur de 10000 de can e facut fara probleme tehnice
ulei Castrolo Magnatec
pompa debit marit
sonde noi bec ,ceas
instalatie verificata oricum este noua
ce so fi intamplat????, astept parerile voastere
mihai0070
2 Apr 2008, 21:51
mai ai de gand sa postezi si la slz sau lgn ? sa stiu unde te gasesc , nerabdatorule.....
QUOTE(autom @ 28 Mar 2008, 13:34)
Ai auzit gresit!!! Ulei de transfomator se baga in amortizoare iarna! Uleiu de transformator este extrem de fluid.
Aro diesel cu motor de Brasov
merge cu ulei de transformator. In loc de motorina
QUOTE(ydaniel @ 28 Mar 2008, 11:52)
am mai auzit si la aro se baga ulei de transformator in motor.sfatu meu:baga un ulei adecvat.
QUOTE(autom @ 28 Mar 2008, 12:34)
Ai auzit gresit!!! Ulei de transfomator se baga in amortizoare iarna! Uleiu de transformator este extrem de fluid.
a auzit foarte bine, se baga in motor, dar nu pe post de ulei, ci pe post de motorina, cum zice si amicu de mai sus. Eu nu doar am auzit, eu am bagat
Alex4u
31 Mar 2010, 12:13
motor rk total...acum 60 km...totul nou ...ulei bp visco 15w40...toate zilele aveam presiunea 6 la rece ..4 la cald la relanti...si trecea la 6 cand o acceleram...astazi surpriza la rece presiunea 2..la cald presiunea 2..la relanti presiunea 1.8 de la ce sa fie numai creste deloc?
ghitza
31 Mar 2010, 14:27
pai eu cred ca pompa in cel mia rau caz si apoi filtrul
danciusergiu84
7 Aug 2010, 02:55
stie cineva ce tensiuni se obtin de la sonda presiune ulei (intre + si sonda) pentru diferite valori de presiune (ex. 1, 2, 4 bari)?
ideea e ca vreau sa-mi montez sonda si ca sa nu mai dau banii pe ceas indicator de presiune, ca oricum nu e loc de el pe nicaieri, voi monta in consola un mic indicator analogic (voltmetru) dar nu stiu cum sa interpretez tensiunile date de sonda ca sa pot face calibrarea (adica sa stiu de ex. la ce tensiune am 2 bari)
salut. am si eu o problema cu presiunea uleiului. la rece sta acul la maxim, dar la cald in relanti presiunea scade pana la a 2-a linie a indicatorului (prima liniuta de jos e cea rosie), iar in mers indicatorul sta intre linia 2 si 3, mai mult nu urca chiar daca duc motorul si in 4000 ture.
[attachmentid=1627646705]
m-am pus sa-i fac RK-ul la motor pentru ca papa in ultimul timp si 1 litru de ulei la 100 KM si am desfacut pompa de ulei sa vad starea arcului si a bilei. apoi am imersat pompa intr-un vas cu ulei de motor, apoi am invartit de ax - da un jet puternic de ulei. apoi am astupat locul pe unde iese uleiul si am invartit din nou de ax - aproape ca nu-l pot invarti, dar daca fac o priza buna cu un mox reusesc cu greu sa invart incet de ax. am mai observat ca se prelinge putin ulei (cateva picaturi) pe langa ax atunci cand astup gaura si incerc sa invart.
o fi pompa defecta? sau e normal sa apara putin ulei cand astup iesirea si invart de ax (ma gandesc ca e normal deoarece acolo nu exista o garnitura ceva, sau un simering)?
Tudor Badescu
7 Aug 2010, 22:46
Acolo la ax nu e o inchidere perfecta.Consumul de 1 l/100km e enorm.Daca la asemenea motor mai tinea ceva presiune,pompa de ulei va face sigur fata dupa RK bine facuta.
mecanick_maverick
8 Aug 2010, 00:41
QUOTE(danciusergiu84 @ 7 Aug 2010, 01:55)
stie cineva ce tensiuni se obtin de la sonda presiune ulei (intre + si sonda) pentru diferite valori de presiune (ex. 1, 2, 4 bari)?
ideea e ca vreau sa-mi montez sonda si ca sa nu mai dau banii pe ceas indicator de presiune, ca oricum nu e loc de el pe nicaieri, voi monta in consola un mic indicator analogic (voltmetru) dar nu stiu cum sa interpretez tensiunile date de sonda ca sa pot face calibrarea (adica sa stiu de ex. la ce tensiune am 2 bari)
Conectezi in locul bulbului ( ca sa nu mai pui alt teu , numai pentru etalonare ! ) un manometru normal si vezi presiunile exacte la diferite regimuri - motor rece , cald ,relanti, turat - si calibrezi voltmetrul .
Dar vei avea erori cu gramada ( baterie descarcata , incarcatä complet , caderi de tensiune functie de consumatori conectati ...).
Bordul de Golf avea un stabilizator ptr. atenuarea-eliminarea acestor erori .
E complicat , dar nu imposibil .
danciusergiu84
8 Aug 2010, 23:59
daca folosesc un manometru pentru aer (de pe un compresor de roti miniatura) pateste ceva manometrul daca intra ulei in el sau mai poate fi folosit la aer?
mecanick_maverick
9 Aug 2010, 00:12
În mod normal nu ar trebui sä intre ulei dacä nu e spart, oricum se poate utiliza pe urmä la instalatii de aer comprimat dar NU LA OXIGEN .
Pentru a lucra comod la bordul masinii se conecteazä cu o conductä - furtun , care sä-ti permitä asezarea manometrului pe grila, sä-l poti vedea de la volan .
Grijä mare cu îmbinärile si rezistenta furtunului cä faci o baie cu ulei de toatä frumusetea
Si etalonarea nu se face în mers - chiar nu e nevoie ...
danciusergiu84
9 Aug 2010, 00:22
n-am sa masor in mers doar la diferite turatii fixe (nu e nevoie sa duc manometru la volan ca pot pune pe cineva sa tina motorul turat la 2k de ex.), si am sa incerc sa mentin aceeasi temperatura a uleiului (urmarind temperatura apei) ca sa fac si masuratorile cu voltmetru pe bulb in aceleasi conditii de temperatura ca sa nu existe diferenta sesizabila de vascozitate a uleiului ceea ce poate duce la erori de masurare
singura problema care imi mai ramane e ca nu stiu cum sa conectez furtunul de aer la gaura din blocul motor
Paulorossi
9 Aug 2010, 09:44
Stabilizeaza si tensiunea la 8 V,asa vei reusi sa faci o calibrare buna.
danciusergiu84
9 Aug 2010, 10:09
ms de pont
mecanick_maverick
9 Aug 2010, 10:38
Cu un holender de la pompa de motorinä-filtru de ARO, SAVIEM, RABA- filetul era tot 14x1,5 ca si la T-ul unde este conectat manocontactul si bulbul.
Dacä vei calibra voltmetrul în zona motorului ar fi bine sä-i faci un bun ecranaj .
danciusergiu84
9 Aug 2010, 11:36
da, ai dreptate, mai ales ca fisele sunt pe-aproape
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.