Tavybos
18 Jan 2008, 18:36
De aproape o saptamana nu reusesc sa pornesc masina.Am zis ca e din cauza bijiilor...le-am schimbat dar nimic.Am zis ca platina e de vina...am schimbat-o dar nimic.Am zis ca bateria e de vina...am schimbat-o dar nimic.Am zis ca e de vina condensatorul...l-am schimbat dar nimic.Am zis ca e infundat carburatorul...dar nu a fost nici el de vina.Ce poate sa mai fie...?
.Ma poate ajuta cineva???Mentionez ca inainte sa inceapa gerul nu a avut nimic.
Tiberiu-Andrei
18 Jan 2008, 18:44
Pai ca sa pornesti o masina ai nevoie de benzina si scanteie.Verifica daca ai scanteie si arunca un ochi si pe ciocu de papagal daca iti arunca benzina cum trebuie.Cu bateria n-ai treaba atata timp cat invarte electromotorul.Eventual regleaza avansul static cu metoda scanteii ca sa stii o treaba,dupa il reglezi cum crezi tu a e mai bine......
Bafta!
Tavybos
18 Jan 2008, 18:51
Si daca e aprinderea de vina ce trebuie sa mai fac?(avand in vedere ca am schimbat platina, condensatorul si bujiile <si fisele de curand>.....)
Tiberiu-Andrei
18 Jan 2008, 19:01
Aprinderea implica multe,consider-o ca un tot unitar.Exclude rand pe rand posibilele defecte.I-ao pe rand,verifici delcoul(platini,avans static,sa nu dea la masa,uzura camei,jocul axului),bobina(alimentare,puterea scanteii,culoarea ei) fise(rezistenta kohm) bujii(distanta electrodului,sa fie curate,sa dea scateia intre electrozi).Nu cred sa ai problemele de la axa cu came.
Myhay1
19 Jan 2008, 11:27
Salut am si eu o dacia 1310 si nu mai vrea sa porneasca
. Am schimbat platina, bujii, fise, pana acum cateva zile pornea la prima cheie:). Acum nici nu mai misca si am mai observat o chestie a crescut nivelu la ulei , cred ca a intrat benzina in ulei deoarece si miroase a benzina( o fi de la soc am citit pe aici ca poate fi de la soc daca mergi mult cu el :-?? ).Astept sfaturi
djasu82
19 Jan 2008, 12:31
Myhay1 vezi garnitura de la pompa de benzina sa nu fie impuscata , verifica si bobina de inductie daca da scantee.
Tavybos tu ai probleme cu bobina de inductie ori nu se alimenteaza cu +12V de la contact sau nu e pusa la masa prin contactul de la platina sau bobina e impuscata adica defecta. o poti masura cu un ohmetru. Daca vrei sa vezi ca da scantee scoti fisa centrala din capacul de delco o apropi de caroserie cam la 1cm-1.5cm desfaci capacul de la delco ca sa ai acces la platina si pui contactul de la bord iar cu o surubelnita indepartezi contactele de la platina si vei observa daca da scantee. Daca scanteea e slaba abia apare si e rosiatica daca e cat de cat e albastra daca scanteea e puternica e alba .
efesextra
19 Jan 2008, 14:29
Am o intrebare, daca platina nu e reglata(adica sta tot timpu "in contact" ) din bobina de inductie nu o sa mi dea scanteie in vecii vecilor nu?
brigada_diverse
19 Jan 2008, 14:56
na ca acu am si eu o problema, si deja m-am saturat sa tot vad ce are
de obicei pornea..la prima cheie...mergea in 3 bujii pana la incalzire...dupaia mergea si a 4-a
acu na surpriza...am pornit-o...si a murit la relanti..treptat.....
de atunci ciuciu...nimic....
doar mai schiteaza un gest de pornire....
bateria e tare("ochiul magic" e verde), demarorul invarte, benzina baga.....
a afumat bujiile in incercarile astea...
l-eam curatat...tot nimic....
bobina da o scanteie rosiatica si mica..sa zic maxim juma de centimetru.....
asta o fi problema?
varianta cu capac delco crapat nu este, am incercat si cu alt capac
fisele n-am bani sa le schimb, dar toate au pana in 5 Kohmi
bujiile n-am bani sa le schimb....dar o sa le curat f bine..iar....si o sa le pun putin la aragaz....
are rost in primul rand sa ma leg de bobina?
geopsi
19 Jan 2008, 18:56
pai bobina trebuie sa dea o scanteie alba de cam 1 cm! sa sti ca si bujiile pot sa iti faca probleme, mie odata nu voia sa imi porneasca(dar mai avea tendinta adica se invartea putin motorul). am schimbat bujiile si a pornit.
brigada_diverse
19 Jan 2008, 20:01
eu as cumpara bujii.....dar inca 16 ron.....astea care le are sunt din vara cumparate
o sa le curat pe astea
bujiile o sa le schimb cand o sa pun aprindere gotronic+cdi
sa iasa la final ceva numai cu piese noi
maine ma duc dupa o bina noua..sper sa gasesc una buna
geopsi
19 Jan 2008, 20:56
ia bobina!
brigada_diverse
20 Jan 2008, 13:55
intr-un final, problema rezolvata
mergea in2 bujii, m-a ajutat un mecanic sa o pornesc(nu venea benzina destula cat dadeam la demaror, a curatat si carburatorul cu metoda cu palma) si acum nu mai am probleme..se tureaza la comanda, merge impecabil
Myhay1
20 Jan 2008, 17:37
bobina merge foarte bine, la garnitura aia nu mam uitat unde este ca nici nu stiu :-?? o poza ceva
mi-ar fi de folos
brigada_diverse
20 Jan 2008, 18:48
se refera la membrana de la pompa de benzina
daca desfaci corpul superior al pompei, si il detasezi de cel inferior, ai sa o vezi...are o forma de floare cu petale...ceva de genul
desfaci cele 6-8-10...cate surubele sunt pe pompa..nu le-am numarat pana acum
vezi intre surub si piulita...e ceva rosu....aia e marginea membranei de la pompa
daca ai desfacut pompa, schimb-o...sunt unele sparturi in ea pe care nu o sa le vezi
vallyyy
20 Jan 2008, 20:01
verifica daca ai scantei .......daca ai si nu porneste .....nu mi-o lua in nume de rau ....ia 3 oameni si impinge-o trebuie sa porneasca
andreiutzu
20 Jan 2008, 22:10
poate ca daca descria problema era mai simplu. nu porneste si atat...pot fi multe!
la electromotor te-ai uitat?
brigada_diverse
20 Jan 2008, 22:12
IN GENERAL ....aplicam prima regula a pornirii....benzineste, scanteieste......daca suntem siguri de asta.......concluzie....sia naibi nu porneste
acum trebuie sa ne legam de cele 2....benzineste...benzineste bine? mult? innecat? murdarie in carb?
scanteieste? avans? bujii fise, capac delco? platina/senzor?
andreiutzu
20 Jan 2008, 22:15
@cristitranca din ce am vazut in primul post a schimbat bujii,fise,platina,capac delcou ,baterie condensator a curatat carburatorul....
eu zic sa arunce un ochi la bobina si la electromotor.
brigada_diverse
20 Jan 2008, 22:27
ma refeream in general
acum, daca electromotorul invarte....trecem la bobina.....(celelalte puse la punct) si sa regleze avansul
intre bare: (pt cel cu problema)
apesi ambreiajul la pornire?(ca mai incerca cineva si am facut si eu greseala sa pornesc..dar se invartea f slab..avea tendinta de a porni..dar nu putea..ueli gros in cutie)
geopsi
21 Jan 2008, 09:23
daca are scanteie si benzina poti incerca sa il pui pe unu sa dea la cheie si tu ti cu o mana avansul si cu una dai la acceleratia. cand ala da la cheie dai non stop la acceleratia(sprituri) si rotesti de delcou(spre dreapta mai intai). io odata am impisno de se incarcase bateria(la vale 4 oameni) si tot nu pornea si am vazut la unu metoda asta!
*SouL*PAnaIT*
21 Jan 2008, 12:05
vezi cat sprit ii dai sa nu o ineci
ca tot vorbiti d pompa d benzina...la mn da ulei printre pompa si blocu motor..am schimbat garnitura:degeaba...mi'a recomandat cineva sa dau cu silicon p garnitura,am dat:degeaba..problema e ca vreau sa ii trag o spalatura la motor sa o vand si nu pot k pana ajung acasa cu ea d la spalatorie incepe sa dea ulei p'acolo si e tocmai prost ca blocu motor e curat si iti sare in ochi orice pata de ulei.
..vreun sfat ceva??merci frumos!
Din ce scri tu reiese ca iti este deformata suprafata de contact a corpului pompei cu blocul motor , incearca o planare a corpului ,apoi garnitura noua si silicon rosu si ar trebui sa nu mai ai probleme !!!
msanyix
21 Jan 2008, 14:54
In legatura cu pornitul, incercati si impins ca si eu saptamana trecuta am patit-o, imi pornea cu cabluri din 3-4 incercari, dupa doua chei date sugea bateria. Era plin electromotorul cu praf de carbune si facea scuri. Imi fura tot curentul nici BUM nu facea.
Bafta
Myhay1
23 Jan 2008, 17:03
Am rezolvat cu pornirea era cuiul ponton uzat si bloca si nu intra benzina in carburator :| (am luat altu tot cu corpul ala al lui
merge foarte bine acum
geopsi
23 Jan 2008, 19:23
msanyix, tot degeaba, daca nu pleaca pe baterie sunt slabe sanse sa plece impinsa. de impins merge doar daca nu mai e buna bateria!
brigada_diverse
23 Jan 2008, 22:10
bun....ca tot am ajuns si la asta.....
daca alternatorul da curent in functie de cat primeste(primeste mai mult pe DF, da mai mult)....cand nu ai baterie si nu primeste nimic.....cum reuseste sa dea curent? sau e gresit principiul?
efesextra
30 Jan 2008, 11:54
cine ma ajuta si pe mine sa-mi reglez Dacia? (sa o pornesc) cc ofcors.
Merci!
csiri_biri_kodak
7 Feb 2008, 13:56
@ pt toti cei care au probleme cu pornirea de cand este frig in momentul in care se instaleaza frigul mariti avansul(rasuciti delcoul contra ceasului) la delcou cu 2 grade si reduceti distanta la bujii cu 0.2 mm (adica daca aveti aprindere pe platina il reduceti de la 0.8 la 0.6 mm, daca aveti aprindere electronica reduceti de la 1.1 la 0.9 mm) si masina va porni ca si in sezonul cald...singurul dezavantaj este ca pierdeti din viteza maxima 1 pic ...
daca ati inundat deja motorul si nu mi porneste desi invarte electromotorul este indicat sa scoateti bujiile si sa ardeti la flacara deschisa depunerile de pe ele si sa le curatati bine cu o perie de sarma pana sunt calde.
a mea nu a vrut sa porneasca vreo 2 zile si nu stiam de ce .am incerkat toate metodele posibile pentru ca in final un mecanic sa-si dea seama ca e de la condensator cu toate ca il schimbasem.deci atentie si ce piese luati.dupa ce am schimbat condensatorul a pornit imediat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.