Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sfaturi pentru iarnă
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Tommi
Fiind primul meu post, după ce v-am urmărit mult timp, și am tras învățăminte serioase, vin cu o întrebare, sper eu pertinentă, cum dumnezeu se face cu cartonul acela ce obturează răcirea, pe care toată lumea îl folosește. La drum întins, în localitate, la cincezeci și ceva la oră în treapta a treia (eu am patru trepte) îmi sincopa urât motorul, iar la treceri la nivel cu calea ferată cu stop, la debreiere, în ralanti, motorul se oprea, iar după ce am pus un carton în fața radiatorului, în dreptul elicei, funcționează impecabil. Acum întrebarea mea este cât și cum să țin cartonul acela, în oraș, afară din localitate, care sunt condițiile optime? Menționez deasemenea că nu am indicator de temperatură pe bord.
KidTx
in primul rand bun venit
cartonul acela este pus sa nu mai traga aer rece.se pune de obicei in dreptul la elice
verifica daca ai termostat sau sa nu fie ramas pe deschis si sa mergi cu motorul la rece de aceea tot sa oprea.
caldura ai?
cartonul il poti tine in localitate cat si afara localitati.
un ceas de temperatura al apei poti lua de la dezmembrari sau de la sectiunea "bursa" daca mai vinde cineva
ATM
Cartonul acela ar trebui scos cand vine incalzirea, undeva pe la 10 grade Celsius, altfel se risca supraincalzirea motorului. In legatura cu ceasul de temperatura, trebuie vazut daca exista cablajul si sonda indicatoare in chiulasa, pentru a avea la cel sa-l legi.
Tommi
Cartonul l-am pus oricum, căldură este, parcă un pic mai puțin decât înainte de a pune cartonul, probabil că nu mai suflă atât de bine aer în habitaclu, eu nu am suflantă, asta vroiam să știu, cât timp îl las, și în ce condiții. Termostatul este nou, l-am pus eu, după o verificare prealabilă în ibric dry.gif . Am să încerc să mă uit la chiulasă, să văd dacă am locașele necesare pentru senzorul de temperatură, cândva zilele astea, deoarece oricum trebuie să verific ceva cu o scurgere minoră de ulei, și fiindcă am scut, trebuie să-l dau jos. Să văd cum am să găsesc loc fizic pentru indicator pe bord, fiindcă e foarte curățel, mic și îngust blush.gif . Și robinetul de la căldură l-am scos de acolo, l-am pus sub bord... și am închis frumos tot. Mulțumesc.
b-12-jme
am patit-o si eu cu dacia mea 1300 ..veneam pe drum intns de la tara..era mare ger..si a inceput masina sa mearga in suturi..si dak o lasam la relanti se oprea..pana am desfacut capota..si am desfacut capacul ala de vine din filtru de aer in carburator si cand ma uit..surpriza..benzina dadea semne k ingheatza..pe langa gatul acela de papagal care sprituie...era inconjurat de gheatza..din cauza k tragea aerul ala super rece..era cred k -15 grade..o lasam unpik opita..fiind oprita nu mai tragea aerul ala rece...caldura de la motor topind acea gheatza..si dupa acee pornind la drum..pana am ajuns acasa si am intrebat omu care ma invbatat meserie in mecanica si a inceput sa rada de mn k nu am pus carton..deci vartonul ala...CONTEAZA
Dragann
Bine ai venit!
Mda, cartonul acela chiar conteaza, aseaza-l intre radiator si masca din fata. Scoate-l atunci cand trece de 5-10 grade cu plus, repune-l cand temperatura de afara se duce spre 2 si mai jos.
Eu, acum 3 ani, am plecat la drum si, la un momnent dat , a inceput sa-mi fiarba apa (am urcat munti pe care multi ma prevenisera ca imi va fierbe apa, si nu o facuse niciodata). Atunci de ce acum?!!!!!
Panicat, am sunat mecanicul care m-a pus sa verific radiatorul, elicea, tevi si tzevutze...ce mai, o ora la telefon. Ma intreba, ai urcat munti?!! NUUUU, eram pe drum absolut drept.... si ii vine ideea: ai carton?!!DAAA!!! A ras bine, m'a facut dobitoc (si asa si eram!!), nu de alta dar erau vreo 10-14 grade afara!!! radmasa.gif
Asadar, spor si, nu uita : DACIA merita RESPECTATA!!
adrianne
post-336-1110552475.gif

cartonul conteaza, cartonul conteaza...

De ce ziceti ca trebuie sa ai carton, cand de fapt ar trebui sa spuneti: "masina trebuie reparata/intretinuta"? Nu am avut carton decat in prima iarna, cand am luat-o, mergand pe "sfaturile" altora... apoi am renuntat si NU am avut probleme. Consider ca este doar o solutie de moment!
mad toz
SI ai facut drumuri lungi ,la viteze de peste 80 km/h ,pe la -5 grade si a mers bine masina?
Si eu am patit-o de multe ori pentru ca uitam sa pun cartonul.Am vazut la cineva pus in fata la carburator cred ca merge si asa destul e bine si nici nu se mai incinge motorul.
Important e sa treceti si filtrul de aer pe pozitia de iarna,adica sa traga aer de la galerie.
AR-18-MOS
Eu numa la o Dacia 1300 din '77 i-am pus carton la radiator. In rest la toae berlinele pe care le-am avut nu am pus.
geopsi
io la a mea nu i-am pus carton. si am impresia ca trage mai bine cu filtrul de aer pe deschis. parerea mea e ca un reglaj aferent anotimpului de iarna este foarte indicat. si bine inteles aprinderea este foarte importanta.
ah si benzina nu ingheata wink.gif nu are cum(apa, motorina, gazolina da dar benzina nu)!
Tommi
Mulțumesc încă odată. Astăzi chiar a fost cazul să-l iau de acolo, am avut peste 12 grade în partea noastră, și eu fac des drumuri lungi (până la unguri la șoping blush.gif ). Lui adrianne aș vrea să-i comunic că nu toată lumea are termocuplă, și dealtfel și la Toyota Avensis îi pui un carton în fața radiatorului când temperatura scade sub -5 sau mai jos... biggrin.gif . Este în regulă, am aflat cum trebuie folosit acum, vă mulțumesc din nou. Dealtfel îmi iubesc mașina, de aceea mi-am cumpărat-o, nu?? rolleyes.gif .
adrianne
ca precizari:

-am mers cu 150 la ora pe A1 si A2 vara;
-da, am mers peste 80 la sub -5 grade (de fapt, acum 2 ani, pe 13 ian au fost -16, stiu foarte sigur ca in ziua aia m-a facut acordeon un idiot din spate);
-merg si in oras, si extraurban, si vara si iarna, si ziua si iarna;
-nu dau aeroterma mai mult de treapta 2 din 4;
-fumez la volan, si deschid putin geamul;
-in 10 km am 20 grade in habitaclu (termometru electronic);
-nu folosesc recircularea aerului (fumez);
-nu am termocupla (ELV sau GMV);
-1410 clasica, elice pe pompa apa wink.gif , radiator mare.
-uneori ma frig pantofii.

La vara o sa duc o parte din aerul cald de la picioare din fata la bancheta spate (copil mic ce sta acolo, cu centura).

multumesc, Cristi
brigada_diverse
daca imi permiti sa te corectez un pic....
elicea cred ca este pe pompa de apa, nu pe vilbrochen(nu vibrochen)
Tommi
adrianne te felicit, ai una din Daciile acelea , ești norocos wink.gif . cristitranca , nu știu ce vrei să spui... smile.gif .
brigada_diverse
a corectat colegul mai sus(cu un post inainye de al meu) smile.gif
geopsi
adriane, da ce masina ai tu? io am dacia 1310 din 99 si nu are recirculare aer si nici nu prinde 150 smile.gif)
yonutz13
am vazut o chestie interesanta la un prieten care a cumparat o dacie 1300 de la un batranel. Furtunul de la radiator spre calorifer (turul) era inlocuit pe o portiune de 30-40 de cm cu o teava de diametrul acestuia (prin ea circula apa calda...) iar in interiorul tevei era introdusa o conducta de la un cap la altul. Eeee ce trecea prin acea conducta??? Benzina... catre carburator... impecabil merge motorul pentru anii lui. Nu stiu cat este de utila "inventia" dar pentru acea masina ii prinde bine.
brigada_diverse
rampa de incalzire a benzinei...este un post pe tema asta

e bun, ajuta la evaporarea mai usoara a benzinei cand ajunge in galerii
MECCA
QUOTE(adrianne @ 20 Jan 2008, 20:58)
ca precizari:

-am mers cu 150 la ora pe A1 si A2 vara;
-da, am mers peste 80 la sub -5 grade (de fapt, acum 2 ani, pe 13 ian au fost -16, stiu foarte sigur ca in ziua aia m-a facut acordeon un idiot din spate);
-merg si in oras, si extraurban, si vara si iarna, si ziua si iarna;
-nu dau aeroterma mai mult de treapta 2 din 4;
-fumez la volan, si deschid putin geamul;
-in 10 km am 20 grade in habitaclu (termometru electronic);
-nu folosesc recircularea aerului (fumez);
-nu am termocupla (ELV sau GMV);
-1410 clasica, elice pe pompa apa wink.gif , radiator mare.
-uneori ma frig pantofii.

La vara o sa duc o parte din aerul cald de la picioare din fata la bancheta spate (copil mic ce sta acolo, cu centura).

multumesc, Cristi
*


banuiesc ca ai bord CN nu ca noi cu dacii vechi, bord clasic.Ma miram, daca nici tu nu ai caldura in masina ce pretentii sa mai am eu la a mea din '87.
adrianne
Da Mecca, am bord CN, si am montat si caloriferul de sub parbriz, cel vechi, astfel incat merg cu aerul fara recirculare. Ca fapt divers, la 0 grade aer exterior, cel care intra in masina prin cele 2 calorifere trece lejer de 50, iar uneori merg cu aeroterma la tr. 1.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.