Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mers infundat, raspuns in secvente la acceleratie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
virusssp
BUNA!

Azi am fost la un mecanic si mi-a schimbat platina cu una DODUCO (zicea ca trebuie schimbata), eu am pus un filtru de hartie intre pompa si carburator (sambata), iar in seara aceasta am observat ca masina merge cam infundat. Apas acceleratia si nu se tureaza sta constant turometru, iar dupa ceva timp isi da drumul brusc.

* Am oprit am scos jigler/jiglor de relanti, l-am suflat, e ok...
* Mi-a fost modificata si turatia la relanti ~ 900 e acum, inainte sarea putin de 1000.
* Iar dimineata cand pornesc merg cam 500 de metri in viteza I-a pentru ca e un drum foarte rau, iar daca ii dau a II-a merge subturat... E VREO PROBLEMA?
* In seara asta am oprit si am scos-o din viteza, apoi am calcat acceleratia pana la podea, motorul s-a turat undeva la 4000, iar cand am incercat sa i mai dau "sprituri" unu dupa altul -> a inceput sa nu mai raspunda la acceleratie... se tura aiurea, putin, apoi isi revena..nu raspundea exact cum calcam eu acceleratia..

SUGESTII?
brigada_diverse
carburator sau avans
la mine se tura dupa ce mai intai dadea un pic in nas...--> avans dereglat
avansul regleaza-l treptat, misti un pci d delco, verifici, iar misti, iar verifici(noateaa pozitia initiala, sa sti unde sa aduci delcoul daca nu merge cum faci tu)
kalyyyyyy
Ce zici tu e exact de la avans,daca il dai mai in dreapta(contrar acelor ceasornice) o sa iti mearga mai bine.Deasemenea e posibil sa ai si niste jigloare infundate/decalibrate in carb,alta posibilitate e sa fie reglat surubul de relanti/progresiune astfel incat sa dea prea putina benzina,desi asta ar trebui sa iti afecteze relantiul(sa tremure masina).
virusssp
Azi dimineata am plecat la drum si a mers extrem de rau... dadea in nas, statea greu la relanti, o ajutam cu acceleratia (socul nu mai avea efect !), n-am putut urca in a 2-a o panta redusa.... dupa ce a facut vreo 5 km am oprit si am depistat o bujie nefunctionala (la cilindrul 3 - de la sofer spre faruri biggrin.gif). Am inlocuit-o cu una de rezerva - ERA NEAGRA SI UMEDA ... de unde se putea intampla chestia asta?

Si inca ceva... am simtit cand am scos joja un miros de petrol/benzina in ulei... si e cam subtirel... posibil de la soc tinut prea mult?
brigada_diverse
soc tinut prea mult=benzina mai multa
bujie uda, nefunctionala..nu arde amestecul, si il baga in baie
daca uleiul nu a depasit limitele normale, nu ar trebui sa iti fraci probleme

dupa ce ai schimbat bujia s-a rezolvat?

incearca sa ii mai dai avans/ sa ii mai iei din avans si vezi cum merge...posibil sa fie de aici

curata carburatorul prin metoda rapida(motor turat, infundat cu mana pe unde trage aer carburatorul)...daca sti cum se face.... reprize scurte....
daca se opreste..o pornesti iar, nu-i problema. astupand acea gaura, o obligi sa traga numai benzina, la viteza mare si trage si mizeria de pe jigloare, etc
virusssp
dupa ce am schimbat bujia a inceput sa mearga constant.... sa vedem dimineata cum se manifesta... mersi pt sfaturi
djasu82
QUOTE(virusssp @ 22 Jan 2008, 19:25)
Azi dimineata am plecat la drum si a mers extrem de rau... dadea in nas, statea greu la relanti, o ajutam cu acceleratia (socul nu mai avea efect !), n-am putut urca in a 2-a o panta redusa.... dupa ce a facut vreo 5 km am oprit si am depistat o bujie nefunctionala (la cilindrul 3 - de la sofer spre faruri biggrin.gif). Am inlocuit-o cu una de rezerva - ERA NEAGRA SI UMEDA ... de unde se putea intampla chestia asta?

Si inca ceva... am simtit cand am scos joja un miros de petrol/benzina in ulei... si e cam subtirel... posibil de la soc tinut prea mult?
*


Ai avut bujia ancrasata mers sub turat, incalzeste-o la aragaz si o cureti cu o perie de sarma dupa aceea verifici bujia - scoti fisa centrala de la capac delco si o infigi in bujie , bujia o pui sa faca contact cu caroseria desfaci capacul de delco sa ai acces la platini , pui contact si te joci cu atingerea platiniilor vei observa daca scanteea e data pe eletrod central daca e data aiurea adica intre eletrodul de ceramica si carcasa de metal a bujiei o poti arunca. Regleaza amestecul la carburator surubul orizontal dupa aceea avansul si gata.
virusssp
azi dimineata am observat ca daca trag socul la maxim -> tinde sa se inece, iar daca il tin la jumatate scade turatia si moare (parca nu mai actioneaza acceleratia)... trebuie sa o tin din acceleratie.

PANA acum 2 zile nu se intampla chestia asta! Cu socul tras la jumate statea undeva la 1800 rpm, iar acum scade sub 1000...
IAR da in nas exagerat, inainte nu se manifesta decat in primii 500 m - 1 km...cu motorul rece, acum pana cand nu e la temperatura de 80-90 am probleme cu mersul infundat...
Care sa fie problema?
tatuci
Salut!

te-ai gandit ca s-ar putea sa ai gheata in rezervor si in miscare sloiurile respectiva iti inneaca alimentarea cu benzina?

eu am patit-o si se comporta similar.

scoate furtunul de alimentare care aduce benzina in filtru, sufla in el puternic sa impingi eventualele cristale de gheat ain rezervor si apoi trage sa curga putina benzina innainte de a-l conecta la loc...pentru mine a mers (ghici ce faceam in noaptea de revelion tongue.gif ).
virusssp
OAMENI BUNI, nu mai stiu ce sa zic... De cateva zile (1sapt) merge foarte rau masina... o pornesc cu socul la maxim (daca il trag de jumate porneste si se opreste in maxim 2 secunde) si in 10 sec il imping prograsiv...pe la jumatea cursei o tine accelerata la 2200 rpm. Daca din aceasta pozitie mai imping un pic socul - > turatia scade drastic, iar motorul se opreste... Ma tot gandesc sa nu fie de la aer .. se poate asa ceva? Socul comanda si ceva clapeta de aer?
Sa zicem ca pornesc, temperatura are aproape 2 linii, e ok, daca imping socul si nu o tin turata peste 2000 ture, se infunda si daca nu trag socul imediat moare. Asta implica sa ma duc cu a 1-a la 3000 ture. OK ..sa zicem... DAR> temperatura e aproape normala (70-80) si schimb in a 3-a ...se infunda, chiar daca o accelerez nu raspunde si se opreste...trebuie s-o ajut cu socul...
Masina a mers mult mai bine... nu facea figurile astea... doar de ceva timp nu mai vrea sa asculte...si cere prea mult soc!
AVANS, AER...reglajele carb. au fost facute de mecanic si zice ca sunt bune, nu am multe rateuri...
AM fost la mecanic sa i arat cum face si clar...a facut o tura cu masina, eu in dreapta, nu avea nici pe ... mergea rotund, frumos, tragea.... (era cald motorul)... probabil el crede ca nu stiu eu sa conduc..
CE MA SFATUITI?

djasu82
Schimba pompa de sprit dupa aceea nu inteleg " nu am multe rateuri " ? Daca ai servo verifica supapa furtunul , stranguleaza furtunul si vezi daca mai ai belele . Daca au disparut ai probleme la servo schimbi supapa si vezi ce si cum . S-ar putea sa iti traga aer flas pe undeva (adica fara amestec de combustibil).
virusssp
"nu am multe rateuri" - vroiam sa zic ca e reglat bine avasul, astfel incat aproape au disparut rateurile in toba...azi ma duc la o verificare...poate ii dam de cap

6 Feb 2008, 19:01:
am venit ... am curatat carburatorul cu nitrodiluant... l-am pus sus..dar am observat o chestiune: cand accelerez (scoasa din viteza) pana pe la 3-4000 ture, succesiv si rapid exista timpi "morti", in care nu raspunde la acceleratie, dupa 1-2 sec isi revine..
Mi s-a spus ca aprinderea electronica poate fi de vina ..gotronic at01 .. cum as putea sa o testez..sa vad daca e in regula sau trebuie schimbata? Sau bobina?
Si inca o recomandare: sa schimb o supapa din alama, sub forma de jiglor din carburator...
CE ZICETI?
geopsi
mai, schimba bujiile, vezi sa nu fie vreun furtun care duce la pompa de benzina dupt pe panga coliere, dupa uitate la carburator, nu trebuie sa ai nici un rateu in toba. incearca totusi sa nu ii dai prea mult la benzina pentru ca nu va merge bine. in mod normal pe loc trebuie sa se duca undeva la 7000 rpm, la mine asa se duce, problema e ca o reglasem cu multa benzina acum o luna si abia ajungea la 5-6000. eventual scoate furtunu de la carburator si dai la benzina sa vezi daca o arunca bine.
de curatit, io nu stiu cum e chestia cu astupatul carburatorului, io cand simt ca merge mai prost, fie ii dau 2 talpi scurte cu scartz, fie bag un aditiv de curatare. totusi acum am inceput la sfatul lui djasu sa spal carburatorul si nu am mai avut probleme de genul.
iuly82
chiar asa, cum se verifica aprinderea electronica de la gotronic (aia rosie), daca mai este buna?
djasu82
Pai daca speli carburatorul il speli si dupa aceea il lasi 2 zile in acea solutie decarburor , cat ai sapla orificile de progesiune nu se desfunda complet trebuie lasat in solutie cel putin 2 zile dupa aceea suflat la aer comprimat nu sters cum fac multi. Dupa aceea timpi morti apar si din cauza avansului vacumatic , verifica capsula vezi cum reactioneaza platina e de preferat la aceste reglaje un capac de delco prin care sa vezi ce se intimpla in interior cu scanteiile si cu platina cat se deviaza la turarea motorului. Fiindca se stie la pornire se pleaca cu avans mare dat de avansul vacumatic si iar cel centrifugal are cam 0 grade avans +1 grad 2 grade. E o tehnica si cu reglatul avansului.
geopsi
djasu, si daca il las o zi in carburol si dupa aia il sterg sau in frec putin cu peria de dinti se vede diferenta,si multumesc.
virusssp, dar daca ai aprindere, nu ai si senzor de platina? ca parca spuneai ca ai schimbat platina!
virusssp
am aprindere at01..fara senzor... e modelul ieftin 300k
diaconuliviu
Treci pe clasic si verifici daca manifestarile ramin. Daca ramin, nu e AT01 de vina.
Minel
QUOTE(geopsi @ 6 Feb 2008, 23:32)
si daca il las o zi in carburol si dupa aia il sterg sau in frec putin cu peria de dinti se vede diferenta,si multumesc.
*



Neaparat dupa scoaterea din Carburol trebuie suflat cu aer comprimat excl.gif , astfel tot ceea ce a fost pe traseele din carburator in stare lichida se poate solidifica la loc si nu ai facut nimic !!!
geopsi
da mah da da de unde aer comprimat ca nu am uzina acasa, io nu am nici pompa la masina dar aer comprimat.
Adrian_Boy
Aer comprimat la vulcanizare, cu 2-3 lei se rezolva sa bagi si tu cateva aere pe acolo biggrin.gif
virusssp
azi dimineata am schimbat pe clasic si nu am mai simtit mersul infundat, raspunsul greoi la acceleratie... dupa masa am pus iar aprinderea at01 si raspundea greu la acceleratie brusca... (bineinteles, cu reglarea avasului de fiecare data)
AM masurat fisele si au intre 400 si 750 KO ! ENORM... ar putea fi cauza mersului meu prost?
djasu82
Scoti carburatorul din solutie il bagi intr-o punga si fugi cu el la o vulcanizare si folosesti de la baieti aerul de la compresor . viruse schimba fisele e clar inalta tensiune nu mai ajunge pe bujii ci la jumatate chiar mai jos de 5kv pe bujie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.