Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Merg anvelope de 155 pe jante pentru 165?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
danm79
Vreau sa schimb cauciucurile si am gasit un pret bun la unele pe 155 .
Dacia este din 1996, berlina si din fabrcatie a avut de 165, dar pe talonul ei scrie 155 wacko.gif
Vroiam sa intreb daca jantele pentru anvelope de 165 sunt mai late cumva sau merg puse pe ele si cauciucuri de 155, fara probleme?
Multumesc!!!
geopsi
pai daca sunt r 13.....
Kruger
Geopsi, esti super. Daca ma iau dupa tine, as putea sa pun si cauciucuri de 245 pe jante de 165, cu conditia sa fie pe 13 amandoua, nu ?


However, danm79 poti pune linistit. Nu vei avea nici o problema, diferenta e mica.
argon
Merge, dar nu vad de ce ai face lucrul acesta, nu-i face down-grade la saraca masina..
geopsi
pai r13 e dimensiunea jantei. bineinteles, conteaza si latimea si balonajul dar asa cum merge 165 asa merge si 175 sau 155 poate si 185! sigur ca nu se pot pune marimi foarte mari, de fapt nici nu cred ca exista 225 pe r13.
autom
Pune 155 daca in talon e asa!

Eu am tot 155 si e ok!
Kruger
Si eu am 155 in talon, dar am 165 pe masina. Mi se pare ca arata meschin cu 155-urile, numai frantuzoaicelor le sta bine cu alea. In plus, din moment ce au iesit dacii si cu 165 in talon, e clar ca le poti pune linistit pe orice dacie.
Merced
Am pe jante de canada 165-uri pe fata si 175-uri pe spate. N-am probleme, n-o sa ai nici tu. Poate decat la ITP, dar se rezolva cu o atentie.
argon
Pentru 165 nu trebuie nici un fel de atentie.
Merced
Da, am observat. La 175 cred ca o sa trebuiasca, dar le am de la cineva si-s in stare foarte buna. Ce aveam eu pe spate erau putrede. rolleyes.gif
ydaniel
baga 175/65:)
danm79
I-am pus cauciucuri Marangoni 155/80....cred ca este un upgrade calitativ fata de vechile Montana 165/70
E mai ok la gropi si dinamica nu a vut de suferit::din ce am vazut pana acum... biggrin.gif
avianord
Cum merg 175/65/R13? Se simte la stabilitate? Trage mai greu?
KTC
Tu vrei sa stii daca merg montate 155 pe jenti superbalon 5.5, jenti superb au daciile dupa 96. AM pus o poza sa iti faci o idee despre cum vin.

Ei bine merg montate dar arata ca dreaq si cauciucul nu se aseaza cum trebuie pe janta. Lateralele in loc sa stea drepte au forma de V.
O singura data in viata mea am vazut un 155 montat pe superbalon si din partea mea erau foarte hidoase si nu te-as sfatui sa faci asa ceva.

155 merge pe jentile mai putin late de 4.5
165 merg montate si pe 4.5 si pe superbalon de 5.5
175 doar pe 5.5


175-urile in schimb castigi aderenta, distanta de franare mai mica, s-a discutat din plin pe tema asta, incearca un search.
Din partea mea 155 sunt proaste.

Calitativ sunt de acord cu tine. Orice e mult mai bun decat Montanta, dar te contrazic, un 155 niciodata nu e mai bun ca un 165 sau 175.
Merced
Personal 175 pe fata mi se pare cam mult. Am incercat si asa si mi s-a parut cam dubios. Pe spate sunt ok. Pe de alta parte teoretic fuge mai usor spatele cu asa ceva. Dar fiind doar Dacie e destul de usor de tinut in frau. tongue.gif
os
Merced - pe ce considerent sispectezi tu anvelopa ceva mai lata de aderenta mai slaba? ("fuge mai usor spatele"). Eu am o (singura) situatie in care ai putea avea dreptate. Dar e una singura.

Eu unul cred mai degraba ca e acelasi lucru, poat eceva mai buna stabilitate de drum cu cele mai late (si asta nu fiindca-s mai late, ci fiindca-s mai joase).
Merced
Asa mi s-a parut in anumite curbe la aceeasi viteza, inainte sa schimb 155-urile de pe spate nu fugea deloc, apoi cu 175-uri se simtea putin.
ydaniel
e diferenta mare intre 175/70 si 175/65;)
dar am vazut si dacii cu 185/70.acuma depinde ce vrei de la masina,performante sau consum mai redus de benzina.
KTC
Nu inteleg de ce toata lumea vorbeste din auzite.

O zi intreaga am testat 155 iar apoi 175 si va spun clar ca abia cu 175 incepi sa simti cu adevarat ce inseamna aia o frana buna. Pe dacie s-a montat 165 din motive financiare, sunt ok dupa mine dar tot un compromis raman.

Si sa nu mai aud de cresterea consumului odata cu latimea cauciucului ca innebunesc. Consumul nu are nici o treaba cu latimea, poate doar cu inaltimea gumei montate. Deci toata treaba cu latimea = 0

Sa-mi explicati mie cum un Ford Diesel cu 195/205 latimea cauciucului consuma 4.5 - 5 la suta de km.

Kruger
Sunt totusi curios daca fordul ala ar consuma mai putin cu cauciucuri de 155. Nu ca s-ar putea si pune, dar ca idee. Sunt sigur ca ar lua mai putin. Chiar si infim, dar ar fi.


Una e sa zici ca nu influenteaza consumul, si alta e sa zici ca il influenteaza prea putin ca sa observi.


Cred ca al doilea caz se aplica si la dacii si diversele tipuri de cauciucuri.


Urmeaza sa pun 175 si eu, sunt curios sa vad ce se intampla cu acceleratie, frana, aderenta in viraje.
MECCA
eu am avut pe masina montana 155/80/13 pe jenti late si aratau ca dracu pe ea.Acum ca tot a venit sezonul rece mi-am pus de iarna pe fata 165/65 R13 si pe spate 175/65 R13.In primul rand ca dau bine pe masina, mai ales daca e lasata putin jos, si in al doilea rand parca un pic mai stabila in curbe.Ce sa zic super mulumit de actualele gume.
danm79
La mine oricum folosesc masina 100% in oras..deci adio curbe in viteza si stabilitati la viteze mari ...si la viteza cu care se merge pe aici, nici argumentul frane nu ma incalzeste...
Acum sunt puse si arata ok..bineinteles mai inaltata masina (e bine pentru urcat borduri si cazut in gropi adica: City Life.. biggrin.gif
Marius_Do
Si eu am la fel. Deci pune cu incredere biggrin.gif
argon
Latimea influentiaza consumul, dar nu mai mult decat farurile aprinse, ma refer de la 155 la 165/175. Cu alte cuvinte asta nu e motiv de a pune sau a nu pune un fel de gume, eventual doar pentru ce-i ce-si mananca de sub unghi.
dstdan
Pentru o directie usor manevrabila la miscarea rotilor/volanului de pe loc/stationare (rotirea volanului usoara si fara a depune efert, dar nici uzuri majore la caseta, bielete directie) e mult mai indicat anvelope normale 155 R13..suficeinte si pentru aderenta, franare .
(oricum forta de franare nu depinde de latimea rotii..din fizica ,in timpul deplasării forța de frecare are sens opus mișcării adică încetinește mișcareaea si depinde de natura și de masa corpului și apare la alunecare,rostogolire = coeficientul de frecare înmulțit cu reactiunea normala creata de corp Mxg : Ff= miu x M x g (coeficient grecare-o constanta matematica, o cifra x masa corpului x acce.gravit. 9,8).

Pe spate merg si mai late de 175 R13 sau 185 R13.


maho
QUOTE(dstdan @ 6 Mar 2015, 13:27)
.din fizica ,in timpul deplasării forța de frecare are sens opus mișcării adică încetinește mișcareaea si depinde de natura și de masa corpului și apare la alunecare,rostogolire = coeficientul de frecare înmulțit cu reactiunea normala creata de corp Mxg : Ff= miu x M x g (coeficient grecare-o constanta matematica, o cifra x masa corpului x acce.gravit. 9,8).

Asta-i din wiki, as fi preferat un citat din manualul de-a 9-a de liceu.
De ce "g" (acceleratia gravitationala), si nu "a" (acceleratia corpului - in cazul nostru, masina) ? Adica: F=M x a, ca nu discutam de un corp in cadere libera.
Iar coeficientul de frecare nu e chiar "constanta matematica".
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.