Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la motorul ..1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ruse_lau24
Problema a inceput in felul urmator : in mers am simtit ca smaceste parca se gatuia , initial am crezut ca nu mai am benzina pt ca dupa vreo 5 minute de mers asa ,motorul s a oprin exact ca si atunci cand ramai fara benzina.Am tras pe dreapta si am bagat cu o sticla de 5 litri benzina am incercat sa dau la cheie , dar motorul se invartea f usor , am incercat sa o pornesc impinsa dar am observat ca nu da sa se gatuiasca stiti cum face cand e in viteza si o pornesti .Masina mergea ca si cum era scoasa din viteza .AJUTATI MA NU AM MAI AUZIT LA NIMENI DE ASA CEVA sad.gif
AR-18-MOS
Probabil ai patit ceva la cutia de viteze.
adrianne
blink.gif
butter
lant distributie rupt sau pinion distributie care se invarte in gol , scoate capac culbutori , dai la cheie si vezi daca se misca culbutorii .
maseax
QUOTE(butter @ 21 Jan 2008, 22:22)
lant distributie rupt sau pinion distributie care se invarte in gol , scoate capac culbutori , dai la cheie si vezi daca se misca culbutorii .
*



Sau mai simplu scoate capacul de la delcou si vezi daca se misca luleaua.
Ai ala e antrenat tot de arborele cu came.
kalyyyyyy
Din pacate iti confirm ce s-a zis mai sus:ori lant de distributie,ori pinioane de distributie.In cutie nu are ce sa se strice asa.De verificat e simplu:scoti capacul de la delco(ala cu fise),dai la automat sau invarti motorul cu mana de la elice,daca pipa ai a se misca e altceva desi nu stiu ce ar putea fi.
Totusi cand s-a oprit motorul nu a fost nici un zgomot ciudat(pocnitura,bufnitura)?
Sideasemenea daca ai ceva la distributie,uite-te la capac ,ar fi sanse mari sa fie crapat.
tgg2k
motorul se invarte usor sau electromotorul?! mie mi se pare ca ti s-a dus furca de la electromotor.

cel mai simplu, dai la automat si vezi daca se invarte elicea, daca se invarte, atunci vezi sfaturi colegilor de mai sus. daca nu se invarte elicea dar auzi ceva cum ca s-ar invarti in gol, trebuie sa desfaci electromotorul.

bafta
ruse_lau24
In primulo rand va multumesc pt interventie , in al 2 lea rand trebuie precizat ca nu e cutia de viteze pt ca am incercat sa o pornesc dand la cheie deci nu are legatura motorul cu cutia , si cu invartitul elicei a alternatorului sau io stiu ce sa se mai invarta se invart toate si9ngura solutie cred ca dupa cum au spus unii dintre voi e lantul sau vreun pinion ceva . ASTEPT INCA SFATURILE VOASTRE SA STIU EXACT CE SI CU , intre timp ma duc sa vad faza cu luleaua daca se invarte si va tin la curemt .MULTUMESC INCA O DATA sad.gif

22 Jan 2008, 14:42:
In primulo rand va multumesc pt interventie , in al 2 lea rand trebuie precizat ca nu e cutia de viteze pt ca am incercat sa o pornesc dand la cheie deci nu are legatura motorul cu cutia , si cu invartitul elicei a alternatorului sau io stiu ce sa se mai invarta se invart toate si9ngura solutie cred ca dupa cum au spus unii dintre voi e lantul sau vreun pinion ceva . ASTEPT INCA SFATURILE VOASTRE SA STIU EXACT CE SI CU , intre timp ma duc sa vad faza cu luleaua daca se invarte si va tin la curemt .MULTUMESC INCA O DATA sad.gif

22 Jan 2008, 22:56:
Am fost la masina si am scos capacul de pe delcou am invartit cu mana elicea si surpriza, luleaua nu se misca deloc. DE LA CE POATE SA FIE SI CUM SA INTERVIN , CE TREBUIE SA DESFAC PE A REMEDIA ACEST DEFECT ? sad.gif
razvanarghius
de la distributie sigur. dar elicea se invarte?daca distributia era de vina dupa parerea mea motorul nu merge mai usor, pt ca motorul merge mai greu din cauza compresiei, dar daca distributia e stricata, electromotorul invarte arborele cotit de care sunt legate pistoanele, si impinsa nu trebuie sa mearga ca si cand ar fi scoasa din viteza. parerea mea ca electromotoarul nu invarte vibrochenul
kyvacka
QUOTE(razvanarghius @ 22 Jan 2008, 23:12)
de la distributie sigur. dar elicea se invarte?daca distributia era de vina dupa parerea mea motorul nu merge mai usor, pt ca motorul merge mai greu din cauza compresiei, dar daca distributia e stricata, electromotorul invarte arborele cotit de care sunt legate pistoanele, si impinsa nu trebuie sa mearga ca si cand ar fi scoasa din viteza. parerea mea ca electromotoarul nu invarte vibrochenul
*


pai daca a invartit de elice si nu se invarte luleaua e clar ca e ceva la distributie[cel mai probabil lant rupt sau piulita pinion mare desfacuta si pinion iesit de pe axul cu came].puteau sa ramana supapele deschise in pozitia in care s-a oprit arborele cu came[bine,nu toate clar] asa s-ar explica de ce se invarte usor.
razvanarghius
si unde e explicatia ca merge parca e scoasa din viteza cand e impinsa?????


22 Jan 2008, 23:27:
-pai poate ca nu a miscato mult si poate ca ii patineaza cureaua. dar daca merge usor cureaua nu patineaza dupa parerea mea..... nu stiu ce e cu luleaua .... nu stiu
kalyyyyyy
Mai e o chestie,nu stiu cum de mi-a scapat.Cum ai invartit de elice?repeta operatiunea,cu luleaua de la delco,dar de data asta cu o mana invarti de elice si cu cealalta apesi pe curea(cea de la ventilator).Explicatia e simpla,daca este cat de putin slabita,invechita,unsuroasa,tu de elice vei invarti doar pokmpa de apa,motorul,implicit distributia va sta,daca apesi pe curea faci forta de frecare mai mare si implicit aderenta. Fa asta ziua si uite-te daca se invarte motorul(rotita de jos) si apoi luleaua de la delco.
ruse_lau24
Cand invart de elice se invarteste si fulia de la alternator CONCLUZIA :cureaua nu e slabita si nici uzata pt ca e schimbata recent are vreo 200kmmaxim .Si faza sa apas pe lulea in timp ce invart am facut o si nu se invarteste deloc PROBLEMAdupa cum am spus mai sus este si faza cu impinsul cand am incercat sa o pornesc am impins la ea vreo 100 de m si mergea ca si cum era scoasa din viteze ( mai si tipam la nevasta mea saraca ca zicea ca ea e de vina findca nu stie sa o porneasca impinsa dar cand m-am urcat in ea eu am vazut BUBA biggrin.gif ).Faza naspa e ca asta s-a intamplat in seara de REVELION pe la ora23 si ceva .Noroc ca a venit cineva sa ne ia ca altfel faceam REV in starada biggrin.gif
Muttley
Ca tot e lumea intrigata de faptul ca se invarte usor motorul...

Daca axul cu came nu mai este antrenat (CLAR, asta e cazul colegului), raman supape deschise. Dar... Pt a se realiza compresia (cea responsabila de invartirea greoaie a unui motor in buna stare), supapele trebuie sa ramana inchise la cilindrul la care are loc timpul respectiv. Cum asta nu se mai intampla (probabilitatea de a se intampla MACAR la un cilindru din 4 este redusa), motorul nu mai face presiune si se invarte ca si cum ar avea bujiile scoase.

Cauze posibile:
1) s-a slabit surubul de la fulia arborelui cotit si a iesit pana de fixare a pinionului mic;
2) s-a slabit surubul de la pinionul mare;
3) s-a rupt lantul de distributie.

Depistarea cauzei - se da jos masca radiator, radiator, se slabesc suruburile baii de ulei dinspre cil 4, se da jos capacul de distributie, se constata problema.

Succes!
tgg2k
vezi ca am zis aici cum se desface si cum se pune la punct distributia

PS. scuze la link pt link-uri pt solutie. stiu ca nu e frumos din partea mea
ruse_lau24
Astazi am scos delcoul si pinionul ala care iese pe gaura de la delcou si am invartit de elice , am constatat ca pinionul ala din motor care se vede nu se invartea deloc .De mentionat ca se invart toate fuliile de pe exteriorul motorului. Mi a spus un vecin care s a uitat si el ca e rupt lantul

23 Jan 2008, 14:45:
Am scos delcoul si pinionul care iese pe pe acolo si am invartit de elice am vazut ca pinionul ala din motor nu se invarte deloc .Mi a spus un vecin ca e rupt lantul
Muttley
Normal ca nu se invarte omule! Pinionul de la delco e antrenat de axul cu came. Axul cu came e antrenat de arborele cotit via un lant si doo pinioane.

Chiar tre' sa faci bucati masina ca sa descoperi roata? Era clar din primul post din topic ca nu ti se invarte axul cu came!!!
ruse_lau24
(Muttley)

Parerea ta este ca e lantul deci asta ar fii BUBA . Maine ma apuc de desfacut wink.gif
Muttley
Lantul, pana de fixare, suruburile de fixare. Una din astea.

O cauza mai putin probabila ar fi ruperea arborelui cotit. Vei vedea dupa ce dai jos capacul de distributie.
ruse_lau24
Mersi mult va tin la curent o sa revin dupa ce demontez ala sa pun lantul .
ruse_lau24
Astazi am demontat sa vad ce are masina , era lantul rupt
O sa incerc sa explic toata operatia de schimbare
Se procedeaza cam asa: se demonteaza cureaua care vine la motor in fata

1 Feb 2008, 14:16:
-se demonteaza alternator pt a avea acces la fulie

1 Feb 2008, 14:44:
-se desface surubul de la fulie (cel care ajuta la pornirea cu coarba) cu cheia de 30
-se scoate fulia cu o surubelnita
-se slabesc suruburile de la capucul lantului
- se slabesc suruburile de la baia de ulei (pt a putea scoate capacul de la lant)
-se scoate capacul de distributie impreuna cu garnitura din fata de la baie
- se constata defectiunea
- se scoate cu un imbus intinzatorul
-se scoate scoate roata dintata
-se curata roata dintata si capacul de distributie cu benzina si se sufla cu aer comprimat (daca aveti posibilitate)
REMONTARE:
-se pune lantul (nou) inapoi impreuna cu roata dintata
se alineaza rotile dintate dupa repere cu o panza de bomfaier
-se insurubeaza surubul de fixare al rotii
-se monteaza intinzatorul nou (daca tot ati ajuns pana aici e pacat sa nu schimbati intinzatorul cu unul nou pt ca cel vechi are oricum uzura ) de specificat :e bine ca sa folositi surubul vechi de la intinzator
se remonteaza capacul de distributie , nu inainte de ai da cu niste mastic de
etansare
- in continuare se monteaza restul in ordinea inversa avand in vedere ca garniturile sa fie noi si cea de la baie la fel
-se pune distributia la punc si GATA
( sper ca am fost destul de explicit )

O sa incerc sa pun pozele in ordinea in care a fost facuta lucrarea


1 Feb 2008, 14:52:
fsdfsvzv

1 Feb 2008, 14:56:
fvzvzxv

1 Feb 2008, 15:10:
(pt aceasta intreaga operatie nu trebuie sa se dea jos radiatorul)
-inlocuirea lantului a fost facuta in aproximativ 2 ore ( nu necesita rampa neaparat doar capre sau daca nu exista se poarte utiliza si un cric pt a avea acces sub masina mai usor )
si inca ceva totul am facut singur in fata blocului biggrin.gif
mai sunt si pozele din cartea tehnica pt ca nu am avut cum sa fac poze clare cu telefonu ( nu are blitz)
megane2.2
ete-te ce mare descoperire ai facut tu , pana acum bocea-i si acum esti domn profesor , sa ne spui cat ulei curge pe la garnitura de la baie -capac distributie .
kalyyyyyy
Felicitari! Si acum si cateva intrebari:ai avut loc destul la scoaterea suruburilor de la capac?fulia a iesit usor?rotitele de la lant au iesit usor?ce chei se folosesc la rotitele de la lant?
kyvacka
QUOTE(kalyyyyyy @ 1 Feb 2008, 15:32)
Felicitari! Si acum si cateva intrebari:ai avut loc destul la scoaterea suruburilor de la capac?fulia a iesit usor?rotitele de la lant au iesit usor?ce chei se folosesc la rotitele de la lant?
*


11 la pinionul mare.cel mic e fixat de gulerul fuliei.
Kruger
QUOTE(megane2.2 @ 1 Feb 2008, 15:28)
ete-te ce mare descoperire ai facut tu , pana acum bocea-i si acum esti domn profesor , sa ne spui cat ulei curge pe la garnitura de la baie -capac distributie .
*




Cine-i Bocea ?


Ruse, cat ti-a luat toata operatiunea ?
ruse_lau24
M a in primul rand pt ala cu meganu sa -si vada de p ... lui sa nu o io dau la cioaca ca am incercat sa explix ceva din ce am facum si pt moderator sper sa il scoti pe asta cu meganuu la ce ii apartine ca aici e vb de dacie si asa cu ma vaietam sau nu, am facut ceva asa ca sa-ti vezi de treaba ta fraiere si nu sunt profesor si nici nu boceam poate uniii sunt interesati de aceasta schimbare de lant daca tu ai renault megan mergi unde iti e locul nu am vrut sa demonstrez nimik cu asta . TE AI SIMTI LEZAT FRAIERE ? cred ca nici nu sti i8n ce parte se strage un surub asa ca mars te bagi ca supozitorul in cur
SCUZE DAR NU POT SA REZIST NU AM JICNIT PE NIMENI POATE MAI SUNT ALTII IN SITUATIA MEA SI INCERC SA-I AJUT ASTA NU INSEAMNA CA SUNT PROFESOTR , CA DACA ERAM NU INTREBAM AICI CE SI CUM , SI NU SUNT BOCEA SA TE VAD PE TINE FRAIERE CAND SO STRECA MEGANU TE BAGI LA EL SA MERGI LA SERVICE ? TACI DRACULUI DIN GURA PANARAMA CE ESTI SI POSTEAZA LA RUBRICA CU MEGAN DACA EXISTA PE FORUMUL ASTA

2 Feb 2008, 01:00:
(kalyyyyyy)
e loc suficient pt suruburi , iar roata dintata am scoso cu 2 surubelnite ( a iesit usor mai usor decat ma asteptam)


2 Feb 2008, 01:05:
(Kruger)
taota aperatia mi -a luat in jur de 2 ore si ceva
ZTV
ai dreptate ruse, numai ai folosit un limbaj necorespunzator pt un om civilizat, si te felicit pt munca ta, si lasa pe ala cu meganul, fordul, golful....., sa mearga la service, si numai pt constatare sa lase sute de euroi......
inca o data ,....BAFTA SI FELICITARI
ruse_lau24
[megane2.2]
A si inca ceva spre dezamagirea ta nu curge gram de ulei (am facut in 2 zile aprox 300km in Bucuresti)

2 Feb 2008, 23:42:
[tzuku]
IMI CER SCUZE pt limajul folosit
Pt tine si cei ca tine care stau pe acest forum ca sa invete cate ceva cand se lovesc de vreo problema la scumpa noastra DACIA sau pur si simplu pt pasiunea asta care ne leaga pe toti (aproape pe toti) pe acest forum pasiunea pt aceasta masina .Dar cand vezi ca vine cate unul ....sa iti arate mecanica pt ca el se crede inginer dar de fapt e mai ..... decat tine ...iti iesi din fire ....
ZTV
nu trebuie sa-l bagi in seama, si eu am patit de x ori asa ceva, uite iti povestesc o chestie ce sa intamplat ieri:
- in general repar masina, mai gadali in fata blocului, am 2 vecini unu are un opel kadett, celelalt un citroen xsara...tot timpul ma ia la misto ca dacia nu e masina, nu trebuie gadalit atata, trebe dat la remat bla bla bla....la ala cu opel a expirat ITP-ul, si nu a primit noua nu stiu din ce motive, la ala cu citroenul e stricat ceva la motor si umbla dupa piese, eu lucrez de la 7 in general, ei de la 8, dar sambata merg la servici la ora 8, ploua dimineata ca dreaqu, cei doi vecini de al meu, sta frumos in statia de autobuz , uda cred si chiloti de pe ei, ma opresc elegant langa statie de autobuz, dau jos geamul din partea dreapta si zic " daca asi avea o masina adevarata acuma, v-asi lua sa nu stati in ploaie, dar voi sunteti oameni pretentiosi, mergeti numai cu masina straina, asa ca imi pare rau, eu am doar DACIA, dar nu trebe sa astept autobuzul" radmasa.gif
Muratu
QUOTE(tzuku @ 3 Feb 2008, 13:17)
nu trebuie sa-l bagi in seama, si eu am patit de x ori asa ceva, uite iti povestesc o chestie ce sa intamplat ieri:
- in general repar masina, mai gadali in fata blocului, am 2 vecini unu are un opel kadett, celelalt un citroen  xsara...tot timpul ma ia la misto ca dacia nu e masina, nu trebuie  gadalit atata, trebe dat la remat bla bla bla....la ala cu opel a expirat ITP-ul, si nu a primit noua nu stiu din ce motive, la ala cu citroenul e stricat ceva la motor si umbla dupa piese, eu lucrez de la 7 in general, ei de la 8, dar sambata merg la servici la ora 8, ploua dimineata ca dreaqu, cei doi vecini de al meu, sta frumos in statia de autobuz , uda cred si chiloti de pe ei, ma opresc elegant langa statie de autobuz, dau jos geamul din partea dreapta si zic " daca asi avea o masina adevarata acuma, v-asi lua sa nu stati in ploaie, dar voi sunteti oameni pretentiosi, mergeti numai cu masina straina, asa ca imi pare rau, eu am doar DACIA, dar nu trebe sa astept autobuzul"  radmasa.gif
*



Putin OFF TOPIC
Ai mare dreptate, si eu am 2 masini disponibile o Daciuta din 91 si un Accent. Pot spune ca Dacia e pe primul loc wub.gif cand conduc Accentul parca e un joc prost pe calculator. Dar cand ma urc in Dacie chiar daca are niste oglinzi minuscule sau stergatoare de parbriz pe post de bibelou chiar daca nu am nici un fel de prioritate, ma simt cu adevarat purtator de carnet categoria B. Multi ma fac nebun sau sarit de pe fix, altii chiar masochist, dar eu ii bag in ..... masi si-mi vad de drum cu Daciuta mea wub.gif
ZTV
da e off, acasa tata are ford orion, socru ( in viitor ) Cielo, logodnica Matiz, sora mea Chevrolet Aveo, eu DACIA smile.gif...in afara de problem,a ca deschid mai des capota la motor, nu ma deranjeaza nimic, chiar ma incanta sa conduc Dacia
ruse_lau24
[tzuku]
Am si eu vecini din astia la bloc care comenteza exact la fel , dar ce e mai rau e ca am si in casa pe cineva care comenteaza( socrul meu drag care e tare mandru ca are cielo ) "orice ii faci tot dacie e ....da-o la remat ca a inceput programul ....bla bla bla " da i-am facut -o am mers la service sa vad cat costa sa o fac cap -coada si cand mi-au spus aia sa imi pregatesc vreo 40 de mil pt inceput a ramas tampit mi-a zis ca mai bine dau avans la alta cu banii aia . Faza tare e cand merge in service si lasa acolo milioane iar eu cu cateva mil imi fac bucsaraia fata-spate si placute si saboti (si mai si beau o saptamana daca vreau pe restul pana sa ajung la sumele care le da el )

[Muratu] vb ta nici intr-o masina nu simt ca conduc in adevaratul sens al cuv decat in dacia mea (la drum lung e adevarat ca ma simt bine intr-una straineza cu toate ca am condus si dacia ha ha ha pe unde nu intra multe straineze )

[tzuku ]eu la a mea nu am deschis capota aprox 2 ani doar pt lichidul de spalat parbrizul si retine ca e ' 80 masina ( nu completam ulei la nici un schimb faceam schimbul la 6000 atat cu mobil 1 )

SA O STAPANIM SANATOSI si daca spun unii "TOT DACIE IE" sa-si vada de treaba lor .....
ZTV
am zis ca eu am ovit pe a mea destul de tare frontal( aripi fata, capota motor, masca, spoiler, radiator elicee pumpa de apa trebuia schimbata ), si de atunci sunt tent cum functioneaza, siu deschid capota mai des....
ruse_lau24
[megane 2.2] Domnul acesta mi-a pus lumea -n cap dupa ce m-a luat la misto( "ete-te ce mare descoperire ai facut tu , pana acum bocea-i si acum esti domn profesor , sa ne spui cat ulei curge pe la garnitura de la baie -capac distributie" . )si i-am dat niste replici nu prea ortodoxe (recunosc) bine nici el nu a fost mai ortodox in ceea ce a scris . Sa aflu cu stupoare ca el face parte din LISTA MEMBRILOR chestie care m-a dezamagit si mai mult , eu stiu ca un members nu ia la misto pe nici un membru incepator , ei tot pe mine ma critica pt ca am fost luat la misto de megane 2.2 F URAT DIM PARTEA UNUI MEMBERS SA FACA ASA CEVA ........

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.