Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Megane RS Formula 1 Team R26
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
Frank SF
Din 20 decembrie 2007 am primit un Renault Megane RS (Renaultsport) Formula 1 Team R26 de 230 CP.... culoarea galben liquid, exact ca masina expusa la SIAB....

De fapt acolo m-am indragostit de ea si mi s-a pus pata instantaneu, imi doream o masina sportiva ca sa imi fac placerea, stiti ca am ezitat mult cu gindul la masini mult mai scumpe insa pina la urma am concluzionat ca un hot hatch furios si impins mai la extrem s-ar putea sa fie cel mai bun compromis in dorinta de a avea o masina sportiva....

Am fost pe punctul sa iau chiar masina expusa la SIAB, insa nu s-a putut pentru ca era proprietatea Renault Franta care venisera direct din Franta cu ea si cu cele 2 Lagune, insa am comandat masina (se poate comanda in Ro) si o astept undeva pe la 15 Noiembrie (desi experienta arata ca poate intirzia 1-2 saptamini). Mi s-a pus efectiv pata pe masina asta, si cum in ultima vreme mi s-au intimplat diverse chestii in viata sunt intr-o faza hedonista in care "I pamper myself" si incerc sa traiesc clipa... .... ....

Masina este facuta in uzina Renault Sport de la Dieppe, pentru cine vrea detalii despre masina, le gaseste aici:
http://www.renault-sport.com/en/gamme/meganef1team.php

Si un drive test aici:
http://www.carmagazine.co.uk/first_drive.p...=318&page=1

Revista EVO din UK il considera cel mai bun hot hatch la ora actuala.

Echipamentul standard este:

Diferential cu lunecare limitata (LSD - Limited Slip Differential)
A.B.S. cu repartitor electronic de franare E.B.V.
Control dinamic al traiectoriei E.S.P. + sistem antipatinaj A.S.R. + control al subvirarii C.S.V.
Aprinderea automata a luminilor de avarie in cazul unei franari de urgenta
Airbag-uri frontale adaptabile pentru sofer si pasager (cu posibilitatea de deconectare manuala a airbag-ului pasager)
Airbag-uri laterale cap pentru locurile din fata si din spate
Centuri fata in 3 puncte, cu reglare pe inaltime, pretensionare si limitator de efort
Centuri laterale spate in 3 puncte, cu pretensionare si limitator de efort
Centura centrala spate in 3 puncte
Imobilizator electronic codat
C.A.R. (Inchiderea automata a usilor, portbagajului si a trapei pentru carburant la demaraj)
Directie asistata electric variabila
Inchidere centralizata si demaraj cu card
Aer conditionat cu reglare automata
Volan reglabil pe inaltime si in profunzime
Computer de bord cu 6 functii: distanta parcursa, viteza medie, autonomia de carburant, consum total/mediu/instantaneu
Semnal sonor pentru uitarea stingerii farurilor, centurii de siguranta, nivelul minim de carburant, alerte rosii
Proiectoare de ceata
Senzor de lumina si de ploaie
Stergator luneta cu activare automata la mersul cu spatele
Faruri cu sistem de spalare
Functia "Follow me home"
Radio CD 4x15W cu MP3 si satelit de comanda la volan
Geamuri electrice fata cu impuls
Geamuri si parbriz cu tenta
Oglinzi retrovizoare electrice si degivrante, de culoare "antracit"
Tempomat si limitator de viteza
Sistem Isofix de prindere a scaunului copil pentru locul pasagerului din fata si cele laterale spate
Trapa pentru carburant cu deschidere integrata
Kit fumatori (scrumiera mobila si bricheta)
Cotiera spate
Trape sub locurile din fata
Tapiterie mixta cu piele "Dynamica" de culoare carbon
Sasiu sport
Scaune fata tip sport "Recaro"
Stripping Renault F1 TEAM
Kit aluminiu ( Pedale si spatiul din stanga imbracate in aluminiu)
4 jante din aluminiu sport "Antracit" 18"

la care am adaugat doar 2 optionale, Farurile Xenon pentru 460 EUR si Vopseaua speciala Galben Liquid pentru 1300 EUR (!!). Se mai poate opta doar pentru vopseaua metalizata "simpla"....

Pretul masinii a fost 20,604 EUR fara TVA, 24,519 EUR cu totul (o sa o iau pe o firma, deci nu platesc TVA)....

Tin sa precizez apropo de comentariile de pe forumul monormarca ale unor useri ca masina are LSD (Limited Slip Differential - Diferential cu lunecare limitata), am confirmarea de la Vocea clientului Renault, a se vedea mai jos. Masina e produsa la Dieppe, este serie limitata, are placuta cu numar de identificare in seria limitata si precizarea "made by Renaultsport, Dieppe, France" - Renaultsport nu ar fi facut o masina "speciala" mai putin echipata doar pentru Romania.

Recunosc acum fara tagada ca (pe linga alte marci auto) sunt in mod clar un fan Renault !

"Renault Voceaclientului <voceaclientului.renault@renault.com>
to XXXXXX
date Oct 23, 2007 9:41 AM
subject Raspuns la solicitarea dumneavoastra
mailed-by renault.com

Stimate domn,

Va confirmam primirea mesajului adresat societatii noastre si va multumim pentru increderea pe care ne-o acordati prin transmiterea acestuia.

In legatura cu solicitarea dumneavoastra dorim sa va comunicam ca echipamentul Limited Slip Differential se regaseste in dotarea standard a modelului Megane Renault Sport Formula 1 Team.

Stimate domnule XXXXX, ramanem in continuare la dispozitia dumneavoastra pentru orice solicitari si sugestii si va asiguram de intreaga noastra consideratie.

Cu deosebita stima,

XXXX YYYY

Vocea Clientului Renault

Tel: 021 203 88 58

Fax: 021 203 88 80

e-mail: voceaclientului.renault@renault.com"

O sa pun poze mai tirziu cind am timp, intre timp gasiti o galerie completa la link-ul de mai jos:

Poze Megane R26

dan22y
Felicitari pentru achizitie. O masina intradevar frumoasa.
Km cati mai multi si fara probleme.
mully
foarte tare masina ... sa iti faca fssssss mult si bine wink.gif
vis-a-vis
S-o stapanesti sanatos.
Am si eu o intrebare... cu ce te-ajuta LSD-ul ala?
Zetu
Foarte frumoasa masina si culoarea si patratelele smile.gif dar covorasele alea de solenza le-ai primit de la meridian? De atat au fost capabili sa-ti dea la o masina de 24 000 euro ?
Sa o stapanesti sanatos si fara probleme !
2dor
Da interesanta masinuta. Sa faci mii de km fara nici o problema.
mully
QUOTE(Zetu @ 22 Jan 2008, 14:50)
Foarte frumoasa masina si culoarea si patratelele smile.gif dar covorasele alea de solenza le-ai primit de la meridian? De atat au fost capabili sa-ti dea la o masina de 24 000 euro ?
Sa o stapanesti sanatos si fara probleme !
*


LOL de alea mi-a dat si mie de la cobalcescu, acum le-am vazut in poze ... din fericire mi-au dat si setul original pe care o sa il pun la prima spalare .... covorasele sunt FOARTE PROASTE se rup se fac varza nu se potrivesc bine jos acolo
Bliss
Asteptam impresii dupa ce iesi cu ea din rodaj. biggrin.gif
sorin_f39
Extraordinara masina si foarte frumoasa!
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!

DAR, pentru ca din pacate exista un DAR, schimba covorasele alea penale! Da 114 lei si cumpara covorase originale!
A l e x
Simpatica rau masina, si desi galbenul e cu 1000 in plus mai scump (scad 300 ca atat e si metalizata normala) si e galben (mie nu-mi place), ii da o anumita imagine masinii, nu arata a orice fel de megane.

Sa stapanesti sanatos masinuta !!
Frank SF
Cica nu mai aveau pe stock covorase originale... oricum nu ma super eu pe ei ca avem o relatie speciala.... plus ca si alarma a fost moka...

Pe 4 ianuarie am fost la Boutique Renault F1 al lui Ipso din Banu Manta si am luat niste cadouase pt Rene Jaune (si pt mine):

- set original covorase de cauciuc pentru Megane
- beloc Renault Sport pentru pus la cardul de acces
- sapca Renault Sport pentru pilot

azi am luat numerele definitive, cu zapada asta masina a cam stat in parcare, am mers cu masina de serviciu (BMW 325xi) ca are tractiune integrala, insa de weekend-ul asta o luam la alergat ! Are totusi vreo 250 km...

IRONICK
Intreb si eu, nu dau cu parul ... nu era mai buna o Mazda 3 MPS? (250km/h, 6.1sec 0-100km/h)
ssilviu
Din pacate Mazda are degeaba toata puterea aia. Fara un astfalt bun, si chiar si acolo, puntea fata danseaza la greu la acceleratie, pur si simplu nu stie sa puna jos cei 265 CP. Iar tinuta de drum este net inferioara Meganului. E o idee mai scumpa si cred ca si pentru Frank, Meganu-ul arata mult mai bine.
IRONICK
Mi mi s-a parut ca pleaca ca din pusca. Da poate sunt eu defect.
semit
QUOTE(IRONICK @ 22 Jan 2008, 17:38)
Intreb si eu, nu dau cu parul ... nu era mai buna o Mazda 3 MPS? (250km/h, 6.1sec 0-100km/h)
*




Stim si masina stim si posesorul, ca a avut megane inainte... Mazda are farmecul ei.. dar Meganu` asta galbinos e mult mai frumos... na si rima tongue.gif
A l e x
Intr-adevar Mazda 3 MPS e un concurent veritabil pentru ca are motor mai puternic si la pret e cam la fel. Ramane la latitudinea cumparatorului, nu poti sa-i spui omului ca nu e bun Megane RS, la fel cum nu poti sa-i spui posesorului de care vorbim cu totii aici, ca nu e buna MPS wink.gif

Sunt doua hot-hatchuri puternice si fiecare alege ce vrea.

Eu am condus o Mazda 3, stock ce-i drept, 1.6 benzina, si mi-a placut foarte mult pozitia la volan, ma simteam intr-o masina sport, spre deosebire de un Megane stock (fara PDG) in care numai sport nu ma simt. Sunt curios daca se aplica si la hot-hatchuri.
ssilviu
QUOTE(IRONICK @ 22 Jan 2008, 17:58)
Mi mi s-a parut ca pleaca ca din pusca. Da poate sunt eu defect.
*



Nici nu am contestat asta. E aspectul care mi-a placut cel mai mult la masina aia. Dar cam singurul.
ramm
Foarte misto jucaria, ofera senzatii la un pret mai mult decat corect. Lasi LSD stock sau il schimbi cu ceva mai meserias?
Liviu
Va rog sa nu transformati topicul intr-un versus .. "partidul vegheaza" ( © os) !
ssilviu
QUOTE(vis-a-vis @ 22 Jan 2008, 14:50)
S-o stapanesti sanatos.
Am si eu o intrebare... cu ce te-ajuta LSD-ul ala?
*



http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential

Te ajuta in conditii de aderenta scazuta.
cosmin_2300
QUOTE(Frank SF @ 22 Jan 2008, 14:54)
Am fost pe punctul sa iau chiar masina expusa la SIAB, insa nu s-a putut pentru ca era proprietatea Renault Franta care venisera direct din Franta cu ea si cu cele 2 Lagune, insa am comandat masina (se poate comanda in Ro) si o astept undeva pe la 15 Noiembrie (desi experienta arata ca poate intirzia 1-2 saptamini). Mi s-a pus efectiv pata pe masina asta, si cum in ultima vreme mi s-au intimplat diverse chestii in viata sunt intr-o faza hedonista in care "I pamper myself" si incerc sa traiesc clipa... ....  .... 

*


Stai sa pricep si eu ... tu ai postat azi ... astepti sa vina masina pe 15 noiembrie 2008 ? blink.gif mellow.gif

Sau ai scris gresit acolo ?
ssilviu
Frank a dat copy si paste dupa un alt forum, unde a pus postul asta acum vreo 2-3 luni.
Frank SF
scuze de incurcatura, ssilviu are dreptate, masina a venit in decembrie, am comandat-o in octombrie-noiembrie.

de ce renault:
1. sunt fan renault
2. e cel mai tare hot hatch de pe piata la ora actuala. Punct

inainte am avut Renault dar nu megane ci Laguna 2.0T Dynamique

in weekend daca am timp o sa ma dau mai mult cu ea
vis-a-vis
QUOTE(ssilviu @ 22 Jan 2008, 20:33)
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential

Te ajuta in conditii de aderenta scazuta.
*

Adica iesi mai repede din mormanul de zapada? Dar tare mi-e ca cu slikurile alea n-are nicio sansa.
Daca te gandesti la sosea umeda, avand doar tractiune pe fata si destul de multi cai, eu zic ca se mareste substantial efectul subvirator, amandoua rotile tind sa rupa aderenta, nu numai cea de pe interior... cu alte cuvinte te ajuta sa ajungi mai repede in sant.
Frank SF
rolul LSD este nu pentru conditii cu zapada ci pentru a pune mai bine atita putere pe sosea doar prin intermediul puntii din fata

detalii aici la sectiunea LSD.

Megane R26 LSD

vis-a-vis
Daca te gandesti la liniute sau plecari in forta de la semafor, sunt de acord...
Cypher4laguna
Frank, felicitari inca o data din partea mea wink.gif
poseidon06
QUOTE(ssilviu @ 22 Jan 2008, 18:49)
Din pacate Mazda are degeaba toata puterea aia. Fara un astfalt bun, si chiar si acolo, puntea fata danseaza la greu la acceleratie, pur si simplu nu stie sa puna jos cei 265 CP. Iar tinuta de drum este net inferioara Meganului. E o idee mai scumpa si cred ca si pentru Frank, Meganu-ul arata mult mai bine.
*



Mazda 3 MPS are LSD tongue.gif Deci nu se iroseste puterea smile.gif Mi se pare cel mai apropiat competitor de Megane R26.

In alta ordine de idei, Frank SF, sa o stapanesti sanatos, sa o folosesti cu placere (nu ma indoiesc ca asa vei face biggrin.gif ) si sa faci cat mai multi km fara probleme si cu satisfactie deplina tongue.gif E grozava masinuta....si eu m-am indragostit de ea la SIAB, e ceva special, mai ales cand o vezi pe viu smile.gif

Adila16
Colegul Poseidon spunea ca s-a indragostit de ea cand a vazut-o...L-as completa, daca nu-i e cu suparare, cu un "si cand o auzi''... biggrin.gif


S-o stapanesti sanatos, Frank! Multi kilometri si extrem de multe satisfactii!!... wink.gif
poseidon06
Nu am auzit nici macar un RS pana acum, in accelerare sad.gif
M i h a i
Frank...am impresia ca ne-am intalnit in trafic..am avut ocazia sa admir masina de la romana pana la universitate(sper sa nu ma insel)... biggrin.gif ... La cat mai multi km !!
Frank SF
multumesc de urari tuturor !

masina se aude senzational in functionare, atit la relanti cit si in accelerare, half throttle si full throttle, se vede ca au studiat atent detaliul asta, asa cum face de ex BMW wink.gif

Mazda 3 MPS are LSD dar testele au aratat ca nu prea poate pune bine puterea la sol si are destul torque steer - motivul e ca un LSD trebuie sa fie setat intr-un anume fel, la Megane este eficient si datorita combinatiei cu suspensia fata avind independent steering axis:

"The limited slip differential guarantees impeccable traction irrespective of driving style or type of curve and regardless of how much grip is available. Limited slip differentials are a common feature of competition cars, both in rallying and in Formula 1, although they can call for a certain degree of driving skill as a result of the torque steer that can be transmitted via the steering wheel in some situations. In the case of Mégane F1 Team R26, however, the combination of a limited slip differential and independent steering-axis front suspension not only minimizes this phenomenon but also permits the driver to benefit from the extra traction for more secure handling."
alex0507
Mult ti-a mai luat sa o lauzi si aici tongue.gif, mai bine acum decat deloc.
Cand treci prin bv s-o vad si eu macar de la distanta daca nu de aproape?
Rodaj placut.
bulan
Uite o masina care are ce cauta la:Jurnal de Bord.
S-o stapanesti sanatos!
Si vezi sa postezi periodic ca multora le cam scade entuziasmul si abandoneaza topicul!!!
Frank SF
multumesc de urari, abia astept sa vina weekend-ul sa mai scap de trebi si sa ma dau cu machineta... biggrin.gif
ssilviu
Poate ajungi vineri seara pe la intalnire tongue.gif

24 Jan 2008, 20:16:
QUOTE(vis-a-vis @ 22 Jan 2008, 21:39)
Adica iesi mai repede din mormanul de zapada? Dar tare mi-e ca cu slikurile alea n-are nicio sansa.
Daca te gandesti la sosea umeda, avand doar tractiune pe fata si destul de multi cai, eu zic ca se mareste substantial efectul subvirator, amandoua rotile tind sa rupa aderenta, nu numai cea de pe interior... cu alte cuvinte te ajuta sa ajungi mai repede in sant.
*




Abia acum am vazut postul asta.

Da, iesi mai repede din zapada. Fara LSD daca ai nimerit o portiune cu aderenta zero acolo ai ramas. Cu LSD daca ai ceva aderenta pe a doua roata iesi. Dar in principiu cel mai mare avantaj il ai la iesirea din viraje.

Iar in ceea ce priveste caracterul subvirator, un LDS il DIMINUEAZA. Pentru ca atunci cand iei un viraj roata exterioara se incarca dinamic iar cea de pe interior se usureaza, ramanand fara aderenta. La o masina fara LSD se invarte aiurea roata de pe interior degeaba. Aia de pe exterior nu are nici un fel de tractiune deci masina pur si simplu aluneca in lateral in voie. In schimb un LSD sesiseaza acest lucru si in limita posibilitatilor sale trimite mai mult cuplu la roata de pe exterior. Care are aderenta si impinge masina spre interiorul curbei, minimizand in acest fel efectul subvirator.
gotty
QUOTE(bulan @ 23 Jan 2008, 17:24)
Uite o masina care are ce cauta la:Jurnal de Bord.
S-o stapanesti sanatos!
Si vezi sa postezi periodic ca multora le cam scade entuziasmul si abandoneaza topicul!!!
*



in numele celor care si au "pus" pana acum masina la jurnal de bord va cer scuze daca v au inoportunat vizual!!!

scuze pt off ,dar n am putut sa ma abtin...

on:felicitari pentru achizitie,isi merita toti banii!!!! rolleyes.gif
Frank SF

Ieri seara am iesit cu masina prin oras si m-am dat in toate felurile si directiile in super-viteza. Am facut 50 km in oras in vreo 2 ore de fitiiala, si cu unele opriri biggrin.gif

Este senzationala acceleratia, masina tisneste ca o racheta la orice apasare a acceleratiei in zona de peste 2000 rpm, turbo lag-ul este ca si inexistent, insesizabil de om, datorita presupun twin-scroll-ului. Aderenta pe curbele luate in viteza este fenomenala, am luat niste curbe la 90 grade cu viteze de 100+ km/h.... biggrin.gif

In contrapartida, azi am fost la cumparaturi la Carrefour tot cu masina, trafic aglomerat, s-a comportat foarte in regula, plus am putut sa pun toate cumparaturile in portbagaj, deci este foarte OK si pentru uz zilnic.

cred de de acum incolo in weekend-uri nu ma voi prea mai da jos din masina... biggrin.gif
cri123
Super masina si sa o stapanesti sanatos si bucuros.
j.d
Foarte tare R26. biggrin.gif Sa-l stapanesti sanatos si multi km de fun! smile.gif

O singura rugaminte...VREM POZE. biggrin.gif
A l e x
Sunt poze in primul post .
ezekio
QUOTE(Frank SF @ 26 Jan 2008, 19:14)
Aderenta pe curbele luate in viteza este fenomenala, am luat niste curbe la 90 grade cu viteze de 100+ km/h.... biggrin.gif


Felicitări pentru achiziție, mulți km fără probleme... dar sper că nu vorbești serios cu viraje de 90grade la +100km/h... în oraș... în București, sper că este o exagerare totuși.

Mergi mai ușor că altfel o să te mulezi într-o zi pe un stâlp, mașină, zid sau mai grav o să se muleze vreun copil pe capota ta. mad.gif

Drive safe! wink.gif


Frank SF
stai linistit, ca nu am facut chestii din astea pe drumuri circulate, sau unde sa fie pietoni prin preajma, chiar daca imi place viteza nu sunt inconstient.... plus ca e importanta si raza virajului la 90 de grade wink.gif

oricum ideea e ca masina e o placere pe drumuri virajate, abia astept sa dau o fuga pina la sinaia cind am timp... )
ssilviu
Recomand portiunea cheia-sacele biggrin.gif La o adica e proba de raliu smile.gif
bulan
QUOTE(Frank SF @ 30 Jan 2008, 23:53)
abia astept sa dau o fuga pina la sinaia cind am timp... )
*


Haideti Domnu Frank!Povestiti-ne cum a fost la Sinaia,ca sigur ati fost.Poate ne puneti si un filmulet cu ceva viraje frumoase si cu sunet de motor adevarat.
doruletz75
in 4 usi exista ceva asemanator ? r26 ?
C@talin
wub.gif foarte frumos e si unu in braila,si langa el mai e parcat si un megan Rs simplu,e diferenta mare vreau sa zic tongue.gif
CataT
Asa sunt toate??????? wub.gif wub.gif
Am vazut in poze prin galeria foto una din bucuresti, la care tot asa se deschid portierele..
semit
nu, alea sunt "lambo doors" si costa cam 1600E balamalele, ala e un Megane 2.1 smile.gif
Frank SF
Masina a ajuns la 2000 km si am zis sa ii fac un prim review.

ieri am scos-o pentru prima data la un drum mai lung, si anume Bucuresti-Ploiesti-Valenii de Munte-Cheia-Sacele-Brasov, fitiit prin Brasov si la intoarcere Brasov-Predeal-Sinaia-Comarnic-Ploiesti-Bucuresti.

Masina s-a comportat extraordinar de bine pe parcursul traseului, inclusiv pe ploaie torentiala, drum cu nisip si pietris pe carosabil, denivelari decente (parca s-a mai lasat suspensia sport s-au m-am obisnuit eu cu ea).

A fost realmente un regal sa o conduc in forta pe serpentinele virajate dinainte si mai ales de dupa statiunea Cheia, drumul ala este foarte frumos si inteleg acuma de ce eram sfatuit de amicii cu Audi S3 sa fac acest drum. Soseaua e reparata perfect, varianta DN1A fiind o alternativa foarte interesanta pentru a evita aglomerata si demonetizata Vale a Prahovei.

Tinuta de drum pe serpentine este excelenta, masina tine soseaua excelent (partea pozitiva a suspensiilor sport destul de rigide) iar in curbe datorita diferentialului cu alunecare limitata (LSD) parca se agata cu niste gheare de sosea si trage tare in directia in care vreau eu sa o indrept din volan... la iesirea din curbe se poate accelera foarte tare imediat, motorul trage ca nebunul in majoritatea turatiilor, spre deosebire de BMW-ul 325xi unde acceleratia nu se reia la fel de fulminant si trebuie de cele mai multe ori sa retrogradez. Este realmente o bomba pe sosea, iar drumul dinainte si de dupa Cheia este un test excelent pentru orisice masina sport - este un fel de test al adevarului, cum au astia din UK soselele alea virajate de prin Wales (pentru cine citeste Car Magazine) . Categoric un astfel de drum este terenul predilect pt care a fost conceputa si gindita Rene Jaune...

Si acum review-ul:

Probleme:
usile laterale, hayonul si bancheta rabatabila incepusera sa scirtiie dupa 1500 km, s-a rezolvat perfect cu WD40
hayon-ul nu se inchidea bine mereu, iarasi rezolvat prin tratamentul cu WD40
scaunul recaro e fix dpdv al inaltimii => putin cam sus pt mine, in orice caz in BMW stau mai sportiv cu scaunul reglat la maximum in jos
nu are senzor de parcare pe spate nici in optiune, si pt montare ulterioara e destul de complicat sa nu stric design-ul barei spate.
unele elemente ieftine la interior (e.g. oglinda retrovizoare interna, heliomata la buton, si identica cu cea de la Logan...)
la demaraje puternice de pe loc trebuie tinut volanul ferm cu ambele miini, datorita LSD se pot induce niste efecte destul de perverse in volan care sa il vireze la maximum intr-o parte sau alta.
suspensia sport destul de dura, dar totusi relativ confortabila (avind in vedere rotile pe 18 de 235/40) - reversul e tinuta de drum excelenta.
desi scaunele recaro fata sunt piele plus alcantara, bancheta spate este textil 100 % - asa e la toate R26 si nu ai varianta de optiune

Masina este super-speciala, modul in care trage imediat ce accelerezi, cum se aude motorul inclusiv la ralanti, este innebunitor.
Este efectiv o bomba pe roti. Are si destule defecte la prima vedere si te indragostesti de ea si datorita amestecului de calitati si defecte.
Ca sa citez din opiniile lui Cristian: "Masina este absolut fantastica si la un moment dat chiar credeam ca am sange in adrenalina si nu invers... Torque Steerul este sesizabil si de catre pasager si trebuie sa ai o mana foarte ferma pe volan ca sa nu o scapi de sub control. LSD-ul se chinuie din greu sa tina tot ansamblul sub control. Insonorizarea este foarte buna si motorul este absolut un deliciu. Ii plac turatiile intr-un mod greu de descris. Pur si simplu cere cere cere cere ... si intr-un final intra si limitatorul sa zica... "ho, ca nu-ti mai dau !". Depasirile sunt instantanee si de la directie, cursa scurta a schimbatorului de viteza, pana la pedala de acceleratie si cea de frana, masina te tine pur si simplu conectat. O masina mai "interactiva" decat R26-ele nu am mai vazut. Daca in BMW te poti simti oarecum "detasat". In R26 chiar nu ai cum. Soferul devine o parte din masina (punct). Se vede ce ingineri au proiectat masina asta si acum dupa ce am mers cu ea inteleg perfect de ce toata presa de specialitate o numesc hot hatchul momentului. Masina ofera incredibil de mult pentru un pret foarte rezonabil. Felicit Renault pentru proiectarea unei astfel de masini. Adrenalina pura !"

MOTOR:
EX-CEP-TIO-NAL ! Trage ca nebunul, in toate treptele si la toate turatiile, cu turbo lag foarte foarte redus, si un sunet superb al turbinei si evacuarii (element studiat de cei ce au conceput masina foarte atent se pare), urca pina in ture ca nebunul parind sa nu se mai termine, limitatorul aparind abia undeva aproape de 7,000 rpm. Sincer, ma gindeam ce bine ar prinde acest motor 2.0 turbo de 230 CP pe BMW-ul Seria 3 cu tractiune integrala, in loc de aspiratul 3.0 L6 sufocat artificial de fabrica din Munchen - si cu optiunea de a ii face chip tuning pina la 265 CP (pe care nu stiu daca o sa o aplic pe Megane, mi-e teama sa nu fie prea multa putere doar pe puntea fata, plus sa nu stric echilibrul dinamic motor-cutie-LSD-ESP).
Consumul in Bucuresti bate spre 16-17 litri la 100 km. In afara, difera foarte mult de greutatea talpii...

TRANSMISIE: foarte buna, cutie foarte rapid si placut de manevrat, combinata cu ambreiajul bine reglat face posibile niste schimbari foarte rapide de viteze. LSD-ul face minuni mai ales in curbe si pe drumurile virajate. Prietena mea a condus-o si i-a placut, a putut merge foarte bine si civilizat cu ea (spre deosebire de huliganul de mine...). La drum lung se poate usor da de la a 4-a direct a 6-a.

SUSPENSIE: suspensia e relativ rigida dar asta ajuta la excelenta stabilitate pe curbe. Nu topaie peste denivelari si nici nu scartaie, dar la viteze mici pe denivelari relativ mari te zdruncina destul de rau. Deh, trebuie un pret platit pentru tinuta de drum extraordinara din curbe. Pe denivelari trebuie tinut bine volanul cu miinile, pentru ca se poate datorita cauciucurilor joase si mari cit si LSD-ului ca o denivelare majora (de genul santurilor longituninale facute de rotile de la camioane pe centura) sa iti fure volanul si directia.

FRANARE: Excelente, franeaza foarte bine, ABS-ul a intrat pina acuma doar de citeva ori in cele citeva luni de utilizare. Totusi, dozarea frinarii la pedala e putin ciudata, pe prima parte a cursei pare sa frineze destul de putin si pe urma cind bagi piciorul mai jos masina frineaza si se opreste ca "inghetata" - necesita putina acomodare.

EXTERIOR:
mie mi se pare superb, mai ales ca am si decal-urile specifice lui R26 si vopseaua jaune sirius care e superba. am problema cu senzorii parcare spate, care lipsesc si pe care nu prea imi vine sa ii pun aftermarket sa nu stric estetica
oricum, avind in vedere pozele scapate in presa franceza cu Megane 3, se pare ca Renault face tot posibilul si la Laguna si la Megane sa nu ma faca sa regret ca Renault-urile mele sunt iesite din fabricatie...

INTERIOR: locurile din fata sunt spatioase si comode. Toate butoanele sunt relativ la indemana dar pozitia de condus fixa pe inaltime e putin cam sus dupa gustul meu, clar mai sus decit in BMW. scaunele recaro sunt destul de tari, ceea ce combinat cu suspensia rigida duce la ceva amorteala a fundului dupa un drum Bucuresti-Brasov de exemplu. Locurile din spate sunt perfect practicabile, desi nu foarte generoase, masina fiind o sportiva care poate fi folosita practic zi de zi. Foarte frumoasa ambianta bordului - combinatia alb cu rosu cu cifre mari si ace in forma de sageata.

SERVICE: Nu am avut nevoie inca sa apelez la ei, desi cind am fost la drive test la Laguna 3 si cu Laguna mea 2.0T la revizie, cei de acolo mereu sar sa ma intrebe de R26... Oricum avind in vedere relatia speciala cu dealer-ul, nu cred ca pot da aici o opinie foarte obiectiva...

masina imi place mult de tot, si din ce in ce mai mult, daca nu as avea BMW-ul si necesitatea de a merge la intilniri/calatorii de afaceri, eu as merge tot timpul numai cu R26-le... mamei insa nu ii place, zice ca ii zdruncina rinichii...

As a passion car, not too expensive to own and run, mi se pare perfecta - asa cum altii isi iau motociclete, eu mi-am luat o bombineta sport... vom vedea ce mai zic daca fac upgrade-ul de BMW de la 325xi la 335xi...

As mai achizitiona o masina din acest brand ? Da.

nota 9.5/10

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.