Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ulei CV
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
florincst
scuze ca deschid un topic despre aceasta problema, am cautat peste tot si nu gasesc ceva concret despre cutia de viteze, mai exact pe unde se verifica uleiul din cutie si cum se pune (sau se completeaza).
mentionez ca am o dacie 1310L cu bord cn.
dc ma puteti ajuta, va rog!!!
msanyix
Busonul este pe partea laterala stanga a cutiei de viteza, o vezi doar daca te bagi sub masina. Cred ca se potriveste pe el cheia de 13. Nivelul uleiului trebuie sa ajunga pana la gaura.

Intr-o cutie de dacie intra cca 2,5 litrii ulei daca ma insel sa ma corectati.

Iti trebuie un dispozitiv special ca sa poti baga ulei in cutie asta poate fi confectionata de tine sau imprumutata de la cineva cine a mai bagat ulei si are deja facut.

Bafta
Kruger
L-am schimbat de curand. Intra 2 litri. Am pus Castrol, si recipientele au deja un fel de palnie extensibila, ca sa poti turna direct, si sa nu mai faci nici un fel de palnie.
Bullix
Sunt DOUA suruburi: unul se afla in jos, il deschizi si lasi uleiul sa curga. Al doilea se afla pe lateral, si pe acolo se baga uleiul.

Improvizezi "pompa" dintr-o teava cotita in forma de L pe care o introduci in sticla, pana foarte aproape de fund. Teava va fi trecuta prin dop si etansata bine gaura pe langa teava.

Orienteaza-te dupa desen.

Intoroduci teava in gura de umplere dupa ce scoti surubul al doilea si strangi sticla cu mana pana efectiv nu mai poti, apoi ii dai drumul (se umple cu bule de aer si vezi cum scade nivelul din ea). Repeti operatiunea pana se termina uleiul din sticla.

Cantitatea totala de ulei din cutia de viteze este de 2L. Succes!
florincst
multumesc fratilor. sambata ma apuc de treaba . va tin la curent, ca am o problema cu schimbatul vitezelor. treapata V intra cam ciudat, tre sa fac un semiarc de cerc si ma duc cam mult in dreapta. mi-a zis cineva ca este o bucsa pe acolo care tre schimbata.
florincst
vreau sa va spun ca nu am mai avut rabdare pana sambata si m-am apucat azi.
am schimabat cele 2 bucse de la levier si am pus un arc, care nu-l mai aveam, apoi am facut schimbul la ulei. am avut doar 1l in cutie si mi-au intrat 2l in cap.
apropo, "buson" de 22 (cap cheie de bujii).
oricum va multumesc din suflet.
acum merge super bine si nu mai am probleme nici cu a V a.
multumesc inca odata.
Executron
Pot sa te intreb ce fel de ulei ai bagat? smile.gif
maseax
QUOTE(florincst @ 25 Jan 2008, 20:05)
vreau sa va spun ca nu am mai avut rabdare pana sambata si m-am apucat azi.
am schimabat cele 2 bucse de la levier si am pus un arc, care nu-l mai aveam, apoi am facut schimbul la ulei. am avut doar 1l in cutie si mi-au intrat 2l in cap.
apropo, "buson" de 22 (cap cheie de bujii).
oricum  va multumesc din suflet.
acum merge super bine si nu mai am probleme nici cu a V a.
multumesc inca odata.
*



22 ? Sigur nu ai dat sonda jos ? Mi se pare cam mare. Parca era de 10 sau 11.

In ce parte era busonul ? stanga sau dreapta ?
bygy007
poate a scos sonda de mansarier biggrin.gif
nicolson
vad ca tot mai multi baga ulei in cv pe la sonda
tgg2k
la cheie de 22 e contactul de marche-arriere. busonul de golire a uleiului se desface cu cheie dreapta de 10. capul busonului e un patrat cu latura 10 mm
diaconuliviu
Cap cheie bujii=21.
Probabil a scos sonda.
Exista niste busoane baie ulei cu cap hexagonal, dar ala e in mod sigur 17 sau 19. Se potrivesc la cutie in locul busonului de golire. In locul celui de verificare mi-a fort teama. Ala ramine cu cap patrat 10. Se desface SI cu cheie fixa de 10 (in ultima instanta) dar cheie produsa acum 20-30 de ani, cele noi, mai ales facaturile cedeaza. Asta - REPET - e numai solutia de folosit pe cimp, recomand acea cheie cu patrat in rest. Cu cheia fixa se poate "rotunji" patratul. Apoi, cind se stringe busonul, fiind conic, nu se stringe "la nemurire" ci putin, max 1/4 - 1/2 tura dupa fixarea cu mina, altfel se demonteaza greu.
florincst
ce sonda?!?
busonul de golire este in partea de jos, iar cel de umplere in parte stanga.
cap de 22 nu 21 sau altceva.
am sunat mecanicul si am intrebat exact daca este acolo ca si mie mi s-a parut ciudat.
altele eu nu am vazut decat cele ce desfac cutia.
cel de jos avea chiar si un magnet in cap. acolo era adunat spanul.
apropo de ulei, am pus T90. nu stiu daca este bun, dar asa mi-a zis mecanicul. pana acum este bine, merge ok.
se aude ea, vorba.
maseax
QUOTE(florincst @ 28 Jan 2008, 15:00)
ce sonda?!?
busonul de golire este in partea de jos, iar cel de umplere in parte stanga.
cap de 22 nu 21 sau altceva.
am sunat mecanicul si am  intrebat exact daca este acolo ca si mie mi s-a parut ciudat.
altele eu nu am vazut decat cele ce desfac cutia.
cel de jos avea chiar si un magnet in cap. acolo era adunat spanul.
apropo de ulei, am pus T90. nu stiu daca este bun, dar asa mi-a zis mecanicul. pana acum este bine, merge ok.
se aude ea, vorba.
*



Probabil a incercat cu fixa pana la rotunjit ( nu tu; cel care a avut masina inainte) si apoi i-a sudat o piluta pe surub ca sa poata fi desfacut mai usor. Asa fac si baietii prin service.
ursachemihai
cutiile cu cinci trepte mai noi ...au bosonul de umplere...lateral stanga ...cheie 22.... si eu am dacie din 1998 si la fel este.
doar cutiile vechi au patrat pentru cheie de 10!
sddragos
Confirm. Si eu am (de fapt, aveam sad.gif ) busonul de umplere cu cap de cheie de 22.
SGM.MYKE
Daca ai cutie in cinci trepte cum ai bagat doar 2 litri ca in mod normal trebuie sa ia 2,5.
A si ce marca de ulei ai pus, pentru ca cele ieftine 5RON/l sunt ordinare down.gif isi schimba vascozitatea cu temperatura. Adica iarna pe frig dupa ce pornesti motorul, lasi schimbatorul pe punctul mort, ridici ambreiajul si vezi ca are tendinta sa plece la plimbare ohmy.gif (asta o patesc eu pentru ca nu stiu ce ulei a pus fostul proprietar).
Asa ca ar fi bine sa fi pus un ulei mai bun. smile.gif
Adrian_Boy
Am si eu o intrebare. Vreau sa pun un ulei bun, dar mai trebuie sa merg cu masina la service sa se uite la cutie.
In ideea ca este de la ulei, vreau sa pun un ulei bun poate scap de problema. Dar daca nu scap de problema, ce se intampla cu uleiul meu bun pe care l-am pus, daca-l dau aia pe jos sau il arunca ?
SebyAvrig
hahaha...ce chesite.nu am stiut din ce cauza merge masina putin in fata cand ridic ambreiaju la punctu mort...deci uleiu din cutie ii buba...cand are uleiul vascozitate ridicata,se simte clar ca marge mai greu si abia imi intra in a doua...in schimb vara merge bine...m-am lamurit...biggrin.gif
florincst
ulei t90 de la dacia. am dat 20 lei pe 2l (atat a intrat). dupa 5000km o sa mai fac o verificare pentru completare (daca este cazul).
pana acum sunt multumit de felul in care intra in viteze, iar cu plecatul la punctul mort nu am patit-o nici inainte.
cu suruburile, sudate nu sunt.
sunt stas, probabil asa sunt din fabrica.
SGM.MYKE
Pai ala de la Dacia mi se pare ca este Texaco. Faza cu punctul mort e la uleiul cu 5lei litrul. Si care e faza cu suruburile si sudura?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.