Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ITP si instalatie GPL
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ionut L.
Buna seara,

mai postez inca o problema pe langa altele smile.gif , imi expira ITP-ul si am instalatia GPL trecuta doar pe carte, pe talon nu am mai trecut-o, credeti ca ar fi o piedica in obtinerea ITP-ului?

va multumesc
Tossi
La mine e trecuta numai pe carte, pe talon nu se trece deci; nu o sa ai probleme.
sorin1983
de cand se trece pe talon? du-te linistit ca nu o sa ai probleme.
ionut L.
un prieten a facut acum cateva zile itp-ul si cei de la service s-au uitat daca are instalatia trecuta pe talon. Eu nu vreau sa mai schimb si talonul si asa trecerea instalatiei a costat 113 roni mai e si taxa itp 70 roni in cel mai fericit caz smile.gif daca nu trebuie sa mai dai ... o revenire o atentie smile.gif
DoubleG
Dupa montarea intalatiei GPL se merge la omologare. Omologarea se trece in Cartea de Identitate la rubrica Omologari Individuale, apoi Certificatul de Inmatriculare (Talonul Auto) trebuie mers sa fie completat. Se completeaza la rubrica Observatii (rubrica nr. 21).
Poti sa mergi linistit la ITP chiar daca nu e completat in talon, ca oricum instalatia e omologata RAR. Singura problema ar fi ca trebuie sa circuli mereu cu Cartea de Identitate la tine, in cazul ca te opreste Politita sa poti face dovada ca instalatia e omologata. Daca treci si in talon, poti lasa cartea acasa.
Deci nu se schimba talonul, doar se completeaza. Trebuie achitata o taxa la trezorerie pentru treaba asta.
Te mai interesezi si tu ca doar traim in Romania plai de dor si nu se stie...
Multa bafta!
PH-06-BOA
Pentru a demonstra in drum, poti lua o copie a cartii, iar pentru ITP mergi la un servis cu oameni sanatosi.Poti sa mergi si-n alt judet. Aceasta "omologare" eu o consider un abuz, ilegalitate( pana cineva imi demonstreaza contrariul) deoarece eu am citit o lege (ordonanta) care spunea ca, orice produs fabricat in cantitati mai mari de 10 buc. nu necesita omologare individuala... .P-atunci inmatriculam o remorca facuta de mine, iar textul se referea la domeniul auto. Oare fabrica produce ... asa de capul ei ?
DoubleG
@PH-06-BOA
Poti lua o copie legalizata la notariat, care are aceeasi valoare ca si cartea originala, dar costa si nu stiu cine face asa ceva. Copia simpla nu are nici o valoare ca se pot face mult cu un comp. si un printer. Daca politistul e bine dispus, sa zicem ca accepta si copie normala dar asta e decizia lui si nu e legala. Si eu am circulat tot cu o copie normala dar... cu frica.
Instalatia GPL este omologata prin constructie, la RAR se face omologarea masinii cu modificarile care au aparut. In cazul instalatiilor GPL, inginerul verifica daca marca si modelul sunt omologate de producator (iti cere certificat de conformitate), verifica daca a fost montata in atelier autorizat (iti cere factura de montare si certificatul de verficare tehnica), verifica daca la montare s-au respectat normele de siguranta, daca nu s-a montat folosind improvizatii, innadituri ale conductelor de gaz, daca exista dublura la furtun, norme PSI, si altele. Cu alte cuvinte el verifica modul in care a fost montata acea instalatie GPL. Ideea e sa nu puna pe nimeni in pericol si sa nu emita noxe. In rest nu ar avea treaba cu tine dar si ei trebuie sa se supuna unor reguli.
Povestea e aceeasi si cu montarea de proiectoare, luminite sau sonorizari mai speciale care pot pune in pericol siguranta circulatiei prin inducerea in eroare a celorlalti participanti la trafic. La fel si un volan "bengos" cumparat din piata poate fi nesigur sau montat incorect, jante, plasticuri, etc. De asta toate modificarile trebuie omologate.
Trebuie sa ne supunem si noi unor reguli decat sa ne sporeasca siguranta... mi se pare normal sa fie asa.
Acum... ca trebuie sa stam la cozi cu acte si sa platim din putinii bani castigati... asta este...

P.S. Un prieten a fost ars pe 70% din suprafata corpului, arsuri de gradul 2 si 3. A facut prostia sa se urce intr-o masina de ocazie care merge cu o instalatie GPL facuta de un taran mucos. S-a zbatut 4 zile intre viata si moarte (dictorii nu i-au dat nici o sansa), 30 de minute tinut in viata cu aparatele, cateva luni de spitalizare si semne care le va purta pana in mormant.
Parerea mea... Grija mare cu instalatiile GPL. Si eu folosesc dar o verific periodic, conducte, cabluri electrice, coliere, etc. Ma ajuta sa circul mai linistit. Sa rada cine vrea...
ageana
Băh, mie mi se pare o MARE idioțenie "omologarea" făcută la RAR pt. a trece instalația GPL în carte. Din moment ce instalația e omologată ea însăși... ce dracu' rost mai are !?
Bine, bine... are un rost, să mai ia și săracu' stat niște bănuți.
Eu am GPL pe mașină din decembrie și încă nu am mers la RAR, să le dau..."taxa de cetățean român supus și umil", numită și "trecerea instalației GPL în carte".
KidTx
da ciudat io am omologarea la GPL in talon.nu am facut ITP-ul de cand am GPL dar sper sa nu fie problema
DoubleG
Am explicat mai sus, se verifica modul in care instalatia a fost montata, nu instalatia in sine. Citeste cu rabdare. Bineinteles ca poti sa circuli cu ea si asa neomologata dar o faci pe raspunderea ta. Poate a ta e montata bine, nu am nimic cu tine, dar citeste ce a patit un prieten foarte bun. Taranul ala daca mergea la omologare, sigur ar fi fost respins si prietenul meu probabil scapa cu pielea pe el.
ageana
Păiii, eu vreau măh să o omologhez, dar nu mi se par normal să dau 115 lei (sau cât dracu e taxa aia(, unei instituții care oricum e plătită din banii noștrii, pentru scrie 2 cuvinte pe carte.
Poate sunt eu cretin, dar nu mi se pare normal.
Da, da, da se verifică dacă e montată corect instalația.... Cum pana mea verifică ei asta, când tot ce fac e să verifice noxele.
Mie mi se pare a fi doar încă o taxă abuzivă pusă de stat.
DaniCom
Salut.Mai nou cand faci inspectia tehnic cei de la statia ITP trebuie sa faca poza masinii din fata si la compartimentul motor.Noxele se fac si pe benzina si pe gaz.Dupa cum zici ca ai instalatie neomologata e destul de nasol sa treci pe la ei fara sa decartezi ceva banuti. In rest numai bafta.
ageana
Eu am ITP valabil până în 2009, problema mea e să nu mă prină pe stradă.
bygy007
o sa fii oblibgat cind o sa faci itp-ul de cind am gpl-ul am facut o revizie pe naspa la a doua nu a mai mers a trebuit sa ma duc la rar sa o trec in carte
razvanarghius
nici eu nu sunt de acord cu taxele acestea 'care poti sa le treci cu vederea' k p langa acestea mai trebie sa ii dai ceva ca sa nu astepti cu anii si ca sa poti plece in regula, aici in romania este un lucru normal spaga si taxele mari pe stat si privit in.....
adrianne
In 2006 am fost cu masina din 1996 la ITP si RAR pt GPL. NU am dat spag si am trecut din prima. O masina ok trece fara spaga!
viodevio
Am montat instalatie GPL pe loganul meu din 2007. Este o instalatie LR cu rezervor rotund de 54l.
Masina merge excelent si nu se cunoaste diferenta intrbenzina si GPL.
Am fost la RAR sa fac omologarea instalatiei si sa fie trecuta in CIV (Certificat de conformitate al instalatiei;CI;Talon;Cerere tip;CIV;Factura plata taxa de 164 Ron la Pitesti).
Intrebare: Trebuie trecuta instalatia si in talon? Este vreo lege,ordonanta ceva care specifica?
Daca e obligatoriu trebuie fcut dosar la copiat acte 20 Ron si taxa la CEC 37 Ron.
bashtalu
am avut si eu gpl si era trecut doar in carte. intreaba la rar si te lamuresti
woe
Salut, am instalatia GPL secv. euro 4 trecuta in carte. Nu mai folosesc instalatia si vreau sa dau jos butelia, ca ocupa loc. Cum fac la ITP? nu ma intreaba de butelie? sau alte probleme?
tatabobu
Da, te intreaba. Trebuie sa fie butelia in cei 10 ani de valabilitate, sau mergi la RAR sa-ti scoata din carte complet instalatia de gaz (cred ca trebuie sa ti-o demonteze un service autorizat).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.