Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
theoss
Salut, sunt mai nou pe forum si deasemenea in ale mecanicii.
Am o dacie pe carburatie din 1999 si am o problema din cate am vazut destul de serioasa: acum jumatate de ora veneam de la servici totul era ok, cand ma uit in bord observ ca acul la temp. urca f rapid pana sus pe rosu si acolo a ramas (ma uimit ca a crescut asa repede, cam in 200metri). Am tras pe dreapta, deja era noapte si nu am vazut mare lucru, mai ales ca nu ma pricep, oricum iesea mult abur-cred de la motor si fum alb mult de la esapament. Cand am deschis capota se audea un fasait pe undeva aproape de parbriz cred, nu dinspre radiator si cand am incercat sa desfac capacul de la bidonul cu antigel de abia am reusit sa-l desfac incet pt ca era presiune mare si apa a tasnit multa pe langa capac.
Acu scuzati limbajul de amator si va rog daca puteti sa ma lamuriti cam despre ce ar fi vorba, ca am lasat-o acolo pe dreapta si am devenit pieton...sad.gif
ceaki
ti s-o incalzit prea tare apa si de aceea o tasnit pe langa capac. poate ca ti-o ramas blocat pe inchis termostatul, sau daca ai electroventilator de racire pe radiator ,atunci poate ca acesta nu o pornit ca sa-ti faca racirea.
iuly82
excl.gif hmmm, in 200 de m nu prea are cum sa ajunga apa la temp de fierbere....
PaulT
Sau poate aveai carton in fata radiatorului?Ca nu prea mai e frig afara.
virusssp
sau poate ai avut carton pe 70% din radiator, pe partea cu elicea ... ca mine smile.gif)
theoss
adevarul e ca am carton pe jumatate de radiator...dar cu fumul mult cum ramane?
de electroventilator nu stiu nimik
cand e dusa garnitura de chiuloasa care sunt simptomele?
cosmin_bojin
Daca ti-a iesit fum alb pe esapament e clar ca ai ars garnitura de chiulasa.Probabil nu a deschis termostatul.
CriSTI68
mult mult mult fum alb la garnitura (cunascator rolleyes.gif )
theoss
stie cineva cam ce e de facut si cam la ce suma sa ma pregatesc?
CriSTI68
eu unul (dar am avut ghinion ca sa fisurat si blocul) am schimbat garnitura, am segmentat motorul, acum motorul dupa ce am depistat fisura la bloc este in reparatie capitala
mad toz
20 ron garnitura si vreo 50 de ron schimbatul.Asta daca nu sa mai dus nimic.Dar verifica termostatul sau alta cauza care a provocat supraincalzirea motorului.
PaulT
Ce alta cauza?A avut carton pe radiator.Asta e cauza.Sa nu ii mai pui asa ceva in fata radiatorului.Mai ales cand circuli in oras si temperatura e cu +.Porneste-o din nou.Daca nu ai mers mult asa poate ai scapat fara efecte secundare.
ZTV
totusi, eu cred ca este aproape imposibil sa se incalzeasca asa apa, dupa 200 de metri de mers, acolo poate fi alta problema
theoss
am sa vad maine pe lumina poate vad ce e cu ea...
kalyyyyyy
Daca masina era cu motorul rece inainte de a parcurge cei 200 de m ,stai calm ca nu e nici cartonul din fata adiatorului nici electroventilatorul.Problema ta este acum in a depista cauza nu efectele,ia un mecanic cu tine,este mult mai sigur daca nu te pricepi.Cel mai probabil ai ramas cu termostratul blocat sau pompa de apa moarta de tot,oricum ceva ce nu a permis apei sa isi faca circuitul si sa se incinga foarte tare intr-un anumit loc,o portiune foarte mica.Ca efecte probabil ti-ai ars garnitura,in cel mai fericit caz.Parerea mea este sa nu dai vina pe tine,nu aveai cum sa prevezi asta.Succes!
razvanarghius
in 200 de metri apa poate fiebe daca tii motorul turat tare din proprie experienta spun
bebe_cj
(caz feritit) si mie mi-a fiert motoru acuma de ceva timp , sa rupt cureau de arternator si am venit cam tot asa 200 de meti si a fiert motoru si sa terminat si bateria biggrin.gif , partea frumoasa e ca motoru nu a patit nimic , am avut si noroc ca la 30 de metri era si un magazin de piese auto, 13 lei cureaua si o cheie de 17 din porbagaj , motoru dupa ce sa racit si-a revenit nu am probleme cu el, toate ca toate da bine ca sa oprit masina in 200 de meti ca nu am mai avut baterie au mers bujiile pe baterie si sa oprit ca nu stiu cat as fi mai mers pana sa obser ca fierbe apa (aveam dacie doar de 3 zile )
ag02cws
Eu inca merg cu carton la radiator prin Bucuresti fara probleme. E pus pe toata partea din dreapta a radiatorului. Rar ajunge pe la 70-75 de grade.
kyvacka
QUOTE(bebe_cj @ 22 Jan 2008, 22:58)
(caz feritit) si mie mi-a fiert motoru acuma de ceva timp , sa rupt cureau de arternator si am venit cam tot asa 200 de meti si a fiert motoru si sa terminat si bateria biggrin.gif , partea frumoasa e ca motoru nu a patit nimic , am avut si noroc ca la 30 de metri era si un magazin de piese auto,  13 lei cureaua si o cheie de 17 din porbagaj , motoru dupa ce sa racit si-a revenit nu am probleme cu el, toate ca toate da bine ca sa oprit masina in 200 de meti ca nu am mai avut baterie au mers bujiile pe baterie si sa oprit ca nu stiu cat as fi mai mers pana sa obser ca fierbe apa (aveam dacie doar de 3 zile )
*


in 200 m ti-a murit bateria doar cu consumul de la aprindere?dar ce baterie ai?de lanterna?
razvanarghius
pai poate ca a avut si farurile si aeroterma aprinse si nu a fost atent la indicatorul de bord, a turato tare si poate ca nici bateria nu e noua 'ca a ta' dar nici de lanterna nu e
unikat45
eu am mers vreo 2-3 km poate mai mult.. eram iesit din Roman cand mi-am dat seama ca s-a rupt cureaua, pe drumul de la iasi la bacau.nu s-a ars garnitura desi mai avusesem o fierbere de motor anterior...daca s-a ars totusi garnitura din asa mica distanta fie era proata fie ai mai avut evenimente...
ag02cws
Vara, cand merg mai mult prin oras, imi ajunge apa pe la 90 de grade (normal as zice eu). Daca opresc motorul si il las 10 min, porneste foarte greu si scoate si un fum inchis la culoare. O fi de la garnitura de chiuloasa?
theoss
e garnitura de chiuloasa, mi-a spus un mecanic.
Acu va intreb eu, pot sa merg cu ea vreo 2 km pana la un service asa? adica cu acul de temp pe rosu si cu tot fumul ala? fara sa o forjez si sa ma mai opresc cate un pic sa o las sa se mai raceasca?
andreiutzu
nu mai porni masina deloc. ia un prieten sa te tracteze pana la service in nici un caz nu mai porni motorul!
theoss
am ajuns la service.
Garnitura de chiulasa era, o gaura cu diametru cat un creion. Dar cica totul a pornit de la cureaua care era slabita si patina, nu a mai pus in functiune pompa de apa. In rest la motor nu a gasit nimic suspect. Trebuie de schimbat uleiul, antigelul, garnitura, cureaua aia si imi curata cu decarbusol daca tot a desfacut si ce mai e pe acolo. Acu asatept factura....sad.gif
Garnitura cred ca avea mai demult probleme pt ca a zis ala ca imi baga antigel in ulei si facea pasta din aia alba pe capac si pe T de la carb.
bebe_cj
am baterie buna , nu am probleme cu ea da aveam mai multi consumatori porniti (aeroterma , farurile , muzica) si am stat si la stopuri si poate a fost umpic mai mult de 200 de m
theoss
Am scos masina din service, oricum nu merge cum mergea inainte de a se duce garnitura; adica motorul nu mai merge asa rotund, mai smunceste, dar banuiesc ca dupa ce fac ceva km o sa mearga mai bine.
Ce s'a facut: inlocuit garnitura chiuloasa, rodat supape, inlocuit ulei si filtru, aerisit circuitul de franare (nu stiu de ce..), inlocuit bujii, inlocuit curea alternator spalat + curatat alte piese, inlocuit antigel.
TOTAL: 360 ROn..
Tre sa merg dupa 500km sa-i mai stranga chiuloasa si sa verifice culbutorii, cam asta a fost povestea...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.