Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problemă ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
DaCosta
Am făcut acum 2 zile schimbul de ulei la mecanic (Motul 15W40) și cu ocazia asta am schimbat și filtrul de ulei (venit la 'pachet' cu bidonul de ulei).
Azi dimineață m-am trezit că imi 'bolborosește' ceva sub capotă după ce am pornit-o. Spre surprinderea mea, pe la filtrul de ulei aruncă ulei în cantitate nu prea mare, dar vizibilă.

Unde ar putea fi problema? Filtrul din ce am văzut eu a fost strâns bine, ieri n-a făcut astfel de probleme că mi-am făcut de lucru pe sub capotă cu motorul pornit și n-am văzut să arunce uleiul, nivelul este cam cu 1-2mm sub maxim pe jojă. E prost înfiletat filtrul (nu dispun de cheie să-l mai strâng puțin), e dus filtrul de tot sau e altă problemă mai gravă?
dani_devito
salut....poate fi garnitura de la filtrul de ulei. Inceraca sa pui alt filtru nou, nu sunt asa scumpe. Eu zic ca asa rezolvi problema definitiv. Poate garnitura era slabita si la presiune a cedat de tot.
argon
Un sfat, nu mai folosi niciodata filtre ce vin cadou la ulei, fie Motul, Panther, etc.
DaCosta
Multumesc pentru răspunsuri, mă voi duce după program să schimb filtrul, sper să rezolve problema.
Argon, totuși care-i problema cu filtrele astea "bundle"?
argon
Se pun cateodata alea ce nu trec CTC-ul mellow.gif
DaCosta
QUOTE(argon @ 23 Jan 2008, 16:24)
Se pun cateodata alea ce nu trec CTC-ul mellow.gif
*


That's gay mad.gif
Anyway, schimb filtrul de tot ca să n-am dureri de cap, sper să se remedieze problema.



Later edit
N-am mai apucat, am zis ca-l schimb singur, era mai aproape de ajuns acasa cu masina (~ 4km), verificat nivel ulei, cam 75%, mers la magazin (in drum), luat filtru si cheie filtru, plecat spre casa si s-a inecat ca tiganul la mal la vreo 800m intr-o intersectie. Nivel ulei joja = 0. N-am auzit zgomote suspecte in el, dar nici nu da semne ca ar dori sa se mai invarta, probabil s-a gripat si e mort. RIP.
Ce-i mai avantajos cu baba? Cumparat motor si inlocuit sau nu merita investitia?
MyKe89
Pățit.. doar că la mine s-a dus pinionul de delco, ce angrena pompa de ulei...

Soluția? Motor schimbat (cu unul din '86)... biggrin.gif Să-l repar pe cel vechi m-ar fi costat ~ 600 lei, așa că am luat altul (cu 250) plus alte chestii aferente... maxim 400 lei. smile.gif
DaCosta
Ca si idee, in cazul in care ma razgandesc, din punct de vedere sentimental - cam la ce costuri ajung cu achizitionarea unui alt motor (dezmembrari, etc) + montare + autentificare RAR?
O sa incerc sa vad maine pe lumina ce are, insa nu-mi fac prea multe iluzii, in primul rand ar trebui sa o tractez cumva, e parcata fix in botul unei intersectii (asta daca nu ma lipesc si de vreo amenda pentru ea intre timp) smile.gif
A, si inca o intrebare, daca schimb motorul de tot, cu cel vechi ce naiba fac? Nu dispun de garaj sau alte locuri de stocare, mare lucru de pe el nu pot pune la 'rezerve' (electromotor, alternator, radiator, delco daca mai e bun, pompa benzina si cam atat).
tgg2k
scuze de raspunsul cam rautatcios... cu cel vechi il duci la fier vechi dupa ce l-ai luat pe cel nou.

oricum, inainte de a cauta alt motor, vezi care ar putea fi problema. poate nu ai strans bine busonul de golire a uleiului (ala de la baie) sau ceva de genul asta.

PS. sau ti s-a pus pata sa-ti schimbi motorul si nu gaseai o scuza?!
DaCosta
QUOTE(tgg2k @ 24 Jan 2008, 11:18)
scuze de raspunsul cam rautatcios... cu cel vechi il duci la fier vechi dupa ce l-ai luat pe cel nou.

oricum, inainte de a cauta alt motor, vezi care ar putea fi problema. poate nu ai strans bine busonul de golire a uleiului (ala de la baie) sau ceva de genul asta.

PS. sau ti s-a pus pata sa-ti schimbi motorul si nu gaseai o scuza?!
*


Merci de hint cu fierătania. Acum am fost de am remorcat-o până în zona de baștină, am dat jos filtrul și într-adevăr, calitate de caca pe el, garnitura ruptă. La cât de plin de ulei e pe acolo, cred ca pe la filtru a zburat. N-am apucat să analizez prea multe, trebuia să mă întorc la lucru.
Nu caut scuză să schimb motorul, nu știu la cât m-ar ajunge ca și costuri și dacă ar merita (văd ca n-am reușit să obțin o estimare cu schimbarea motorului completă), mai ales ca nu prea am avut ce să reproșez motorului până acum. Dacă se poate face fără prea mare bătaie de cap, mă risc, dacă nu, nu știu, mai vedem.
kalyyyyyy
e prea mare bataie de cap cu schimbatul motorului si mai ales o mare nesiguranta in motorul nou.Daca il iei second te costa de la 3 milioane la 10,depinde de motor,dar nu ai nici o idee ce e in el(poate sa aiba setul,cuzinetii,vibrochenu,distributia,etc duse).Omologarea daca il iei cu acte nu stiu exact cat costa dar pana in 2 milioane.Singurul avantaj pe care il ai,cred e ca poti sa iti pui un motor de 1.6,si nici asta nu sunt sigur.Nou nu se pune problema,e peste 30 de milioane.Daca vrei sa ti-l faci pe al tau probabil te costa cam cat schimbatul,dar stii ca ai piese bune/noi in el.
DaCosta
Multumesc pentru estimare; aștept atunci să văd ce spune un mecanic despre starea în care se află în acest moment și eventual să-mi facă el o estimare a costurilor reparației (asta dacă voi găsi un mecanic care să și vrea să se lege la cap cu tovarășa și-al său motor) - dacă știți vreo astfel de persoană în TM la care m-aș putea adresa, please help me smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.