andrei_radu
23 Jan 2008, 16:12
Salutare tuturor!
Am o dacie 1300 din '77 si trebuie sai schimb garnitura de chiuloasa.Ca atare trebuie sa golesc sistemul de racire.Unde gasesc busonul de golire a apei din bloc?Am cautat in cartea lui Mondiru si nu este specificat.
Daca capetele pistoanelor sunt foarte murdare (innegrite) cum le curat fara sa le dau jos,doar cu chiulasa demontata?
Multumesc!
cosmin_bojin
23 Jan 2008, 16:15
Vezi langa capacul de la distributie,sub pompa de apa.
Tiberiu-Andrei
23 Jan 2008, 16:20
Cauta la sectiunea piese e un topic facut de @tzepesch intitulat "documentatie carfil"unde gasesti uploadata cartea tovarasului Mondiru pe capitole.Gasesti acolo detalii despre curatarea calaminei,a depozitelor gelatinoase si a emailurilor.
Bafta!
LE:surubul de golire a instalatiei il gasesti unde ti-a indicat cosmin.Iti recomand desfacerea lui cu o cheie inelara sau cu una tubulara
Eu fac altfel: iau un furtun subtirel, desfac busonul la radiator si trag pe acolo, cum tragi benzina. Curge destul de mult, suficient sa poti desface motorul.
Nu uita sa ,,slabesti,, aerisitoarele.
E posibil sa fie blocat surubul de golire. Nu te complica, Nu risca inutil!
kalyyyyyy
23 Jan 2008, 20:19
Exact cum a zis si cel dinaintea mea,surubul de golire e foarte posibil sa fie blocat si sa se rupa.Daca totusi vrei sa faci ca la carte,da cu niste spray degripant sau lichid de frina pe el si lasa-l 15 minute.succes.
desfaci furtunul de jos de la radiator si atunci scapi de apa din chiuloasa, si nu te mai complici cu surubul de la motor
andrei_radu
23 Jan 2008, 23:20
Multumesc pentru raspunsuri.
Despre curatarea capetelor pistoanelor-ma gandeam sa le aduc pe rand la punctul mort superior si sa le curat dar dak invart arborele cotit,cand pistonul vine in sus, risc sa iasa cu tot cu camasa,automat rezultand deteriorarea inelului de etansare de la baza camasii.
AM citit ceva pe aici despre niste inele de aluminiu/cupru insa nu am inteles exact ce este cu ele,unde sunt puse si pentru ce.Banuiesc ca se pun la baza camasilor pentru a le aduce perfect la nivelul blocului.
Daca doar supureaza ulei pe la garnitura de chiulasa si nu e impuscata (apa in ulei sau invers), mai este necesara planarea ei. Mentionez ca a mai fost planata o data si scaunele de supape rectificate.
Multumesc!
cosmin_bojin
24 Jan 2008, 02:09
QUOTE(andrei_radu @ 23 Jan 2008, 23:20)
Multumesc pentru raspunsuri.
Despre curatarea capetelor pistoanelor-ma gandeam sa le aduc pe rand la punctul mort superior si sa le curat dar dak invart arborele cotit,cand pistonul vine in sus, risc sa iasa cu tot cu camasa,automat rezultand deteriorarea inelului de etansare de la baza camasii.
AM citit ceva pe aici despre niste inele de aluminiu/cupru insa nu am inteles exact ce este cu ele,unde sunt puse si pentru ce.Banuiesc ca se pun la baza camasilor pentru a le aduce perfect la nivelul blocului.
Daca doar supureaza ulei pe la garnitura de chiulasa si nu e impuscata (apa in ulei sau invers), mai este necesara planarea ei. Mentionez ca a mai fost planata o data si scaunele de supape rectificate.
Multumesc!
Daca pui chiulasa fara sa o planezi ai muncit degeaba,vei ajunge la acelasi rezultat.
Vezi ca exista niste ''cale'' care se prind pe camasi ca sa nu se miste daca vrei sa invarti motorul.Daca nu gasesti calele astea cauta niste saibe late si le prinzi cu suruburile de la chiulasa.Spor la treaba!!
QUOTE(andrei_radu @ 23 Jan 2008, 16:12)
Salutare tuturor!
Am o dacie 1300 din '77 si trebuie sai schimb garnitura de chiuloasa.Ca atare trebuie sa golesc sistemul de racire.Unde gasesc busonul de golire a apei din bloc?Am cautat in cartea lui Mondiru si nu este specificat.
Daca capetele pistoanelor sunt foarte murdare (innegrite) cum le curat fara sa le dau jos,doar cu chiulasa demontata?
Multumesc!
vezi
aici, a treia poza
QUOTE(ceaki @ 23 Jan 2008, 21:52)
desfaci furtunul de jos de la radiator si atunci scapi de apa din chiuloasa, si nu te mai complici cu surubul de la motor
da, asa scapi de apa din chiulasa dar tot ramane apa in bloc.
dacia_gpg
24 Jan 2008, 16:51
Modelele model Franta au surubul de golire sub galerie(UNELE)
da, unele. dar in primul post omul zice ca dacia e din '77 (nu bag mana in foc dar cred ca motorul e identic cu al meu)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.