Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu prinde viteza si nici putere nu are
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
costy_DST
sal!de ceva timp am si eu o problema cu daciuta mea si nu mai stiu ce sa ii fac!deci daca aveti vreo idee va rog mult sa imi spuneti.in vara mergea perfect,viteza pe care am atins-o cu ea fiind de 135-140km/h si avea un demaraj super,dar dintr-o data...a luat-o razna!deabia ajung la 100km/h si asta in timp si sa ma rog de ea!am reglat cubutorii,platina am schimbat-o,capacu la delcou, jigloarele,am curatat carburatorul si nimic!nu stiu ce sa mai fac!am observat intr-un timp ca daca invirteam putin jiglorul de relenti isi revenea si mergea bine insa doar pina se invirtea singur le loc,iar dupa un timp nici asta nu a mai tinut. demarag...jalnic! pleaca mai bine dacia lui tata care are motor de 1300cmc decit a mea.aveti vreo idee pls?
brigada_diverse
jiglorul de ralanti e infundat..am mai vazut o masina care se tura cand desfacea un pic jiglorul de ralanti...si se infileta el la loc..pana l-a curatat.....
desi..fiind circuit de ralanti, nu vad ce treaba sa aiba in sarcina
motorul cati km are? bujiile in ce stare sunt? ai reglat un pic avansul?
B31AYZ
Salut ,

E posibil sa fie uzat si ambreiajul .Verifica daca este asa .

Bafta!
djasu82
costy_DST da jos si curata carburatorul A-Z dupa aceea treci la reglaje si refa avansul s-ar putea sa fie mic sau prea mare. Daca aveai probleme la discul de ambreaj nu mai plecai de pe loc.
MyKe89
QUOTE(djasu82 @ 23 Jan 2008, 18:45)
Daca aveai probleme la discul de ambreaj nu mai plecai de pe loc.
*


Oare? Eu am făcut ~ 800 km cu ambreiajul "defect" (patinând)... De scârț nu mai aveam parte și cu timpul scădea drastic viteza maximă (în ultimă instanță prinzând 60/h pe o distanță de cel puțin 1 km). Doar că dup-aia am schimbat și placa de presiune, pe lângă disc... biggrin.gif
nicolson
discul de ambreaj se uzeaza treptat,e posibil sa fie discul
andreiutzu
turometru e "linistit"? pt ca daca oscileaza poate este condensatorul de pe delcou...ceea ce spui tu poate fi si de la condensator.
costy_DST
discul de ambreiaj si placa le-am schimbat in vara si nu patineaza,condesatorul l-am schimbat,turometru e ok iar km motorului nu ii stiu pt ca am cumparat-o cu km blocat la 68000.oricum nu stiu daca se poate sa am probleme cu motorul dintr-o data,ia dupaia un timp sa isi revina.jigloarele le-am schimbat toate iar carburatorul lam spalat cu decarbo...nu stiu cum.deci...pt mine e o enigma!


24 Jan 2008, 09:51:
nu ma nemultumeste ca nu mai ajunge la 135km/h ma nemultumeste ca in depasiri la 80km/h in viteza a 4-a am nevoie de timp mult nu jucarie ca sa reusesc depasirea!in rest motorul la relanti merge destul de bine.am fost si la un servis dar mecanicu s-a uitat si atit!a zis ca nu stie ce sa ii faca.asa ca vas fi recunoscator daca mai veti vreo idee! sad.gif
stefi_sv
salutare si eu am avut cam aceiasi problama numai ca la mine motorul trpida foarte tare la relnti. si am rugat pe cineva sa imi regleze culbutori, la reglaj a observat ca supapele de la evacuare nu se deschideau cum trebuie. eu cred ca ar trbui s mai verifici inca odata culbutorii. bafta smile.gif

24 Jan 2008, 10:24:
aaaa si eu am fost la service si mi-au spus ca tre sa fac motorul ca bate un piston dar toate s-au reglat cu un simplu reglaj
djasu82
costy_DST verifica ce jicloare ai bagat in carburator daca sunt decalibrate ai probleme mari chiar daca sunt noi si sunt facute de un srl la coltul strazi. Daca puneai jicloare de carfil braso sau made france era alta poveste iti spun sincer. Mai regleaza si avansul cu siguranta ti s-a plafonat de trage greu poate fi una din cauze ori carburatorul ori avansul e prost reglat.
costy_DST
nu stiu daca sut de srl jigloarele dar astazi caut un set de jigloare de uzina,le schimb iar apoi va spun cum se comporta!sa schimb si garniturile de sub carburator?


25 Jan 2008, 08:44:
am uitat sa va spun ca surubul cu arc de le relanti e strins la maxim ca sa imi stea la 1000-1100 de ture.are asta vreo inportanta?asta arata ca am probleme cu carburatorul?
tgg2k
cu surubul de amestec strans la maxim si numai 1000-1100 RPM nu e chiar bine, denota o lipsa de putere. carburatorul e dereglat si/sau filtrul de aer colmatat. de asemenea, nu strica sa verifici cursa cablului de ambreiaj (jocul liber la furca trebuie sa fie de 1-2mm, altfel patineaza ambreiajul si te miri ca nu trage)

ai grija cu jigloarele din comert. verifica-le macar vizual sa fie finisate cum trebuie. sunt o gramada de srl-uri fantoma care pun jigloare de kko in pungi cu inscriptia "carfil". propunerea mea e sa mergi la dezmembrari si sa vezi daca nu cumva poti face rost de un set de jigloare originale (poa' sa fie vechi, numai sa nu fie uzate sau decalibrate)

iar daca tot esti acolo: da, schimba si garniturile de sub carburator precum si situta de la alimentare si filtrele de benzina. daca vrei sa faci treaba ca lumea, verifici si filtrul de aer. daca e plin de praf, il poti sufla cu aer comprimant (asta in caz ca nu vrei sa-l iei de nou, desi nu e scump deloc)
costy_DST
filtrele sunt ok.sunt schimbate.ambreiajul e ok(asa a zis mecanicul)mai am sa schimb jigloarele sa le pun de carfil si garniturile de sub carburator.dar totusi mai am o nelamurire:cum pot sa fiu sigur ca sunt facute de carfil si nu doar scrie carfil?am gasit in mai multe locuri dar la preturi diferite:110000,150000 sau 300000lei!care o fi cele bune?

25 Jan 2008, 14:29:
a...nu e vorba de surubul de amestec(ala care intra in carburator-de unde se regleaza aerul)e vorba de cel de la relanti
tgg2k
in cel mai rau caz, iei jiglerele de la carbul tau si faci o comparatie grosso-modo. cum am mai zis te uiti la finisaje. alea de carfil sunt facute foarte bine, cele de srl... mai putin bine. oricum, cred ca iti vei da seama destul de usor daca stai putin sa le compari/analizezi
costy_DST
am pus jigloare de carfil si nici o schimbare dar ulterior am schimbat garniturile de sub carburator(2) si...surpriza!acum am demaraj(scirt)dar la viteza nu ajunge decit la 110km/h(tot in timp si asta).oricum e bine si asa decit cum era inainte...daca mai aveti vreo idee sau o parere astept sa postati!multumesc pt ideile de pina acum caci daca nici asa nu se schimba nimic...ii dadeam foc biggrin.gif
Ov
daca s-a simtit o imbunatatire de la garniturile alea, atunci e posibil sa fi tras aer fals. Verifica daca ai si diuza in furtunul care vine din galerie in t-ul de la carburator si mai incearca de test sa strangulezi furtunul de la servofrana (poate ai membrana sparta si trage aer fals pe acolo)
costy_DST
buna idee cea cu furtunul de la servo!o sa incerc cind plec de la serviciu.diuza este acolo am verificat dar cred ca se infunda destul de des din cauza spumei care se formeaza in motor(din ce cauza se formeaza spuma?aveti idee?)
Ov
spuma e defapt condens. Se formeaza de la ulei. Da o cautare si te lamuresti (sunt multe topicuri despre asta, cauta cu "muci in carburator" smile.gif )
costy_DST
[attachmentid=1627431684][attachmentid=1627431685][attachmentid=1627431686][atta
chmentid=1627431687]am schimbat garniturile alea de sub carburator si tragea mai bine,aveam demaraj dar doar pentru citeva zile ,iar in depasiri...tot greoaie...are vreo importanta ce garnituri sunt sub carburator?grosimea lor?la mine intre carburator si chestia aia de sub el prin care trece apa era o garnitura groasa(vezi foto 1,2,3)eu am schimbat-o si am pus 2 mai subtiri care faceau aproape cit aia groasa si a mers un timp doar.surubul de la relanti tot strins la maxim ca sa stea la 1000-1100 de ture(vezi poza)iar atunci cind calc frina tinde sa se tureze(100ture in plus)si nu tine bine de loc.i-am scos furtunul de la servo si l-am astupat dar nu sa turat mai tare cum ma asteptam-nici o schimbare!ulei nu consuma deloc(deci motorul nu cred ca e uzat),iar lichid de frina e la acelasi nivel de cind am luat masina discuri de frina noi pacute noi.deci daca mai aveti vreo idee va rog mult sa imi spuneti!orice idee oricit de prosteasca ar pare spunetimi ca poate merge pls sad.gif
mike1410
Salut, sprit(benzina) la ciocu ala de papagal da?? si dupa cum e strans surubu ala de la relanti ar trebui sa ai un relanti de cel putin 3500rpm,mai verifica si debitul de benzina de la pompa, si am vazut ca ai si gaz ,tie cum iti face belele pe gaz sau benzina,daca e vorba de gaz slabeste surubu ala de vine pe furtunul de se duce in carb si dute la un serv pentru instalatii de GPL.

Spor
costy_DST
problema e si pe gaz si pe benzina dar eu incerc sa obtin performante pe benzina nu pe gaz si toate ideile care le-am primit aici le-am probat pe benzina iar benzina ajunge normal.sa mai prinda aer fals pe undeva?dar pe unde ca am schimbat si garnitura dintre saxofon si chiuloasa si nimic! wacko.gif
adyss
da,o idee ar fi sa verifici daca nu cumva ai vreo roata "blocata" sau frana de mana(de fapt cablul sa nu se fi blocat,eu am patito asa,mergea binisor pana la un moment dat si dupa aceea nu mai tragea).mergi cu ea si apoi pune mana pe fiecare geanta si vezi daca "arde". smile.gif care arde aia e "blocata",infranata cum vrei sai spui.
bygy007
vezi ca unele distantiere ca alea din poza aia sint din plastic si in timp se poate topi si trage aer fals pe acolo ( am luat-o si eu si nu stiam de ce nu merge bine motorul) , eu am luat distantiere din textolit si garnituri de clingherit , am dat cu sulicon rosu si le-am strins si nu am probleme absolut de loc , nu mai tin minte ordinea dar este cert ca la fiecare metal puneam o garnitura in asa fel incit sa etanseze bine
costy_DST
rotile se mai incing putin cele de pe fata dar daca o ridic si invirt de ele merg usor la mina,garniturile de la carburator nu prind aer pentru ca le-am verificat cu pipeta cu apa(am vazut asta pe un alt topic)iar poza cu garnitura aia am pus-o aici pt ca vroiam sa stiu daca are vreo lagatura grosimea lor cu turatia la relanti (care la mine este de 1000 -1100 cu surubul strins la maxim-vezi poza).si daca nu au nici o legatura din ce cauza e atit de mic relantiul cu surubul strins la maxim?(mentionez ca motorul merge frumos avans reglet ,culbutori reglati ,filtre schimbate, bujii ,capac delcou,platina,condensator,fise,benzina ajunge normal )

5 Feb 2008, 08:46:
am uitat sa va spun ca si distributia e noua(lant patina pene)
ursachemihai
exista o problema si din cauza distributiei....am patit-o si eu...dupa schimbare....motorul a mers mai "obosit" decat inainte...
o alta problema...principala...carburatorul....surubul ala nu trebuie sa stea infiletat la maxim....el trebuie sa atinga parghia clapetei doat 1-2 mm...si relantiul sa stea normal...
incearca sa vezi cum stai cu capsula de avans vacuumatic e posibil sa fie defecta....
PS: principalul : surubul clapetei nu trebuie sa fie infiletat la maxim...
incearca cu un alt carburator....de la un prieten....ca sa nu dai banii pe unul nou....
costy_DST
capsula de avan vacumatic este noua iar un alt carburator inprumut nu prea am de unde sa iau.credeti ca s-a defectat carburatorul?are ce sa se defecteze la el?ca jigloare sunt noi de carfil si singura inbunatatire a fost consumul.sa redus consumul atit!
mike1410


am uitat sa va spun ca si distributia e noua(lant patina pene)



Pai poate de aici e si beleau eu stiu un dinte daca e sarit poate avea ''n'' cauze. de la nepornirea motorului pana la indoirea tijelor supapei cel mai bine e sa te duci la un mecanic adevarat nu la nea Ion de la coltu strazii care zice ca face minuni.

Cat consuma??

Eu am mers cu un oltcit 4 ore prin oras cu distributia sarita sa blocat motoru si nu am mai avut cei face( rola intinzatoare sa rupt inainte de a pleca din parcare sau pe drum) si avea aceleasi simptome,relanti stabil dar ma rugam de ea sa se accelereze cand era in sarcina.

Poate vorbesc prostii si daca e asa imi cer scuze dar eu unu iti recomand sa mergi intr-un service bun si sigur iti vor descoperii problema.

Mult noroc si numai bine.


Multa bafta
costy_DST
distributia e ok. si a fost montata intr-un servis autorizat,iar cu consumul nu am nici o problema sunt chiar foarte multumit mai ales de cind am pus jigloare de carfil.servo frina am schimbat-o astazi dar nici o schimbare(am crezut ca trage aer fals si de acea am schimbat-o)doar ca am frinele mult mai bune.deci...astept ideile voastre!multumesc
renotgo
Se pare ca motorul trage aer fals !De ce ?Pai...ai spus ca daca strangi jiclorul de ralanti ,motorul abia functioneaza si daca-l desfaci isi revine turatia .Bun... ! Prin jiclorul de ralanti trece un debit de benzina care in combinatie cu aerul ce trece pe langa clapeta (cea din mijlocul carburatorului ,cea pe care-ai deschis-o complet cu "surubul de ralanti") mentine o turatie constanta reglata de tine.Daca motorul trage aer fals =benzina putina (data de jiclor)-aer mult (aerul este aspirat intre talpa carburatorului si galeria de admisie sau pe langa garnitura dintre galeria de admisie si blocul motor) si motorul functioneaza prost in ralanti sau chiar trage greu .Pentru a mari debitul de benzina ,se desface jiclorul de ralanti si se va pune o saiba (distantier) s-apoi se v-a strange usor .Atentie la jiclorul de amestec (cel de jos ) va trebui strans ceva mai mult ca deobicei .Daca improvizatia merge ,elimina aerul fals prin schimbarea garniturilor .Mergand cu improvizatia asta vei avea un consum cam mare .Sper sa fie doar atat ! Tu ai reglat culbutorii?Daca sint prea stransi ,ai cam aceleasi simtome si risti sa-ti arzi supapele .Sper sa-ti fi fost de folos ! rolleyes.gif
costy_DST
garniturile sunt noi toate si de la galerie si de la talpa iar jigloarele leam pus acum 2 saptamini noi si sunt carfil.credeti ca poate sa se ovalizeze talpa carburatorului si daca da cum o indrept?si dacia unui prieten din 98 are aceiasi problema si la el surubul de relanti e strins la maxim sa stea la 1000-1200 ture la relanti si nu sare de 100km nici daca o impinge si amindoua merg frumos la relanti( relanti stabil).
renotgo
Talpa carburatorului se poate ovaliza usor printr-o strangere prea puternica a celor doua suruburi de prindere .De indreptat se poate dar,depinde cat de mult ii ovalizata .Carburatoarele au un purjor central (este in millocul carburatorului )prin care curge debitul de benzina dat de jiclorul de sarcina .Daca este infundat sau pus invers masina nu trage ...s.a.m.d. Deci,atentie,scoate capacul de pe carburator si-apoi incearca sa scoti cu un patent purjorul (curata-l daca-i cazul )Curata apoi si jiclorul de sarcina .Daca nu stii care-i purjorul intreaba vreun meserias (nu-i cel cu cioc ,sprit ).Atentie la montaj (dupa) sa nu-l pui invers sau daca a fost pus gresit inverseaza-l .O sa-ti dai seama dupa marimea orificiilor prin care trece benzina (corespund cu cele din corpul carburatorului )Surubul acela de ralanti (surub ce actioneaza clapeta de aer ) trebuie sa fie strans doar cateva ture .
CriSTI68
QUOTE(djasu82 @ 23 Jan 2008, 17:45)
costy_DST da jos si curata carburatorul A-Z dupa aceea treci la reglaje si refa avansul s-ar putea sa fie mic sau prea mare. Daca aveai probleme la discul de ambreaj nu mai plecai de pe loc.
*



in cazul meu ai avut dreptate laugh.gif
costy_DST
garnitura de linga galerie am schimbat-o cu una noua cele de sub carburator la fel jigloarele sunt noi si sunt de carfil servo frina am schimbat-o la fel si furtunul de la servo. pe unde ar putea mai putea sa traga aer?sa fie chestia aia de sub carburator prin care trece apa de vina?sa fie ovala?findca talpa carburatorului pare buna si fiind groasa nu cred ca se poate ovaliza sau poate?se poate sa nu mai fie carburatorul bun?sa se fi infundat canalele alea(cu toate ca l-am curatat cu decarbosol)sau sa aiba vreo legatura cu bucsile alea de teflon de la clapeta de accelaratie?repet:motorul merge foarte frumos si la relanti si in sarcina dar nu are putere si surubl de relanti e strins la maxim sa aiba la relanti 1000-1100ture iar depasirile sunt o groaza pentru mine pt. ca nu trage si nu sunt sigur ca reusesc decit daca bate vreo furtuna din spate. mai nou dacia unui prieten (din 98)are aceeasi problema si el o are de noua si nu sa umblat niciodata la carburator !tot de acolo sa sie?ajutati-ma datimi idei findca masina asta ma scoate din minti !inebunesc! va multumesc anticipat

19 Feb 2008, 13:27:
si inca ceva :daca problema este din cauza aerului fals odata ce o elimin relantiul ar trebui(in conditiile in care surubul acum e srins la mazim)sa urce la 2000-3000de ture? sau nu are legatura?
djasu82
Tu ai probleme legate de avansul centrifugal si cel vacumatic .... In special cel vacumatic ia verifica capsula daca retine aer cand tragi pe acel furtun care vine de la carburator , vezi ca daca nu se trage pui degetul sub capsula fiindca are un orificiu mic. Daca orificiul e infundat in sarcini partiale trecerea de la regimul de relantii prin progresiune si regimul normal pierzi din putere ... aici ar fi buba. Si poti avea avansul foarte mic la 800 de ture ma refer la avansul vacumatic . In regimul de relanti avansul e decalat cu 6 grade dentru a porni usor motorul si ma refer tot la avansul vacumatic . La avansul centrifugal poti arunca o privire in delco sub capacul si suportul care tine platina , acolo fiindca doua contragreutati cu 2 arcuri daca un arc e sarit ai probleme mai in sarcina nu trage motorul avansul se plafoneaza pierzand din puterepe la 2000 de ture cand avansul vacumatic inceteaza sa mai lucreze. Asadar daca observi un arc desprin il prinzi la loc , inca ceva a nu se umbla la arcuri fiindca sunt setate din fabrica .
renotgo
De unde sa stie omul ce-i ala avans vacumatic-centrifugal ?Mai bine sa imprumute un delcou pentru o proba .Daca ai fi facut ce te-am sfatuit ,ai fi eliminat o cauza !Degeaba intrebi daca nu pui in practica ce ti se spune (sugereaza).djasu82 cunoaste meserie ,eu am reparat destule Dracii, deci ,ia in seama ,totusi, ce se spune !
Minel
QUOTE(costy_DST @ 19 Feb 2008, 13:16)

<span class='edit'>19 Feb 2008, 13:27:</span>
si inca ceva :daca problema este din cauza aerului fals odata ce o elimin relantiul ar trebui(in conditiile in care surubul acum e srins la mazim)sa urce la 2000-3000de ture? sau nu are legatura?
*



Tind sa cred ca tu ai vreun circuit infundat (gaurile de progresiune ar fi primele suspectate ) chiar daca functioneaza ok la relanti , cu surubul la maxim ar trebui sa ai peste 3000 de ture wacko.gif pe cand tu ai doar 1100 , mai curata-l odata dar nu in Decarburol ,incearca si asa :

1- Se scoate carburatorul de pe masina. (este o operatiune care si pe mine m-a deranjat mult dar oricate chestii am incercat sa dovedit a fi imperios necesara !)
2- Se desface COMPLET carburatorul. Aici atentie : recomand demontarea inclusiv a axului clapetei de acceleratie si scoaterea vechilor garnituri de teflon (care intotdeauna se vor inlocui cu unele noi !).
3- Se fac 2 grupe de piese : grupa cu jiglere si restul !
4- Jiglerele se sufla se verifica eventual se schimba cu unele de fabrica calibrate .
5- Restul se pun intr-un vas mare metallic (o oala de inox de exemplu , dar fara stirea sotiei !)
6- Se umple vasul cu apa calda pana cand piesele sunt complet imersate (atentie vasul sa fie sufficient de inalt !)
7- Se pune in apa un detergent LICHID degresant (de bucatarie … eu prefer AXION lichid sau PUR lichid). Atentie trebuie obligatoriu lichid fara suspensii!). Cam la 3 litri de apa se pune 60-70 mL detergent lichid.
8- Se pune Ciorba de Carburator la fiert pe aragaz (din nou este bine sa nu vada nevasta)!!!
9- Cand apa incepe sa fiarba se reduce focul astfel incat apa sa nu clocoteasca in draci , dar in acelasi timp sa observati mentierea unei circulatii de bule de aer de la baza cratitei spre suprafata (un jet de apa extrem de util care va spala si curata toate orificiile daca orientam partile componente cand pe o parte cand pe alta !). Deci din trei in trei minute intoarceti partile pieselor cand pe o parte cand pe alta peste jetul de bule pana la terminarea timpului de fiert.
10- Se fierbe minim 30 minute pana la 45 minute .
11- Apoi se ia vasul de pe foc si se umple incet mai intai cu apa rece peste ciorba calda deja existenta evitand un soc termic violent. Se lasa apoi apa multa curgand in vas pana la inlocuirea completa a amestecului de detergent cu apa curata. Pana la terminarea operatiunii de la punctul 12 se lasa jet de apa in continuare curgand in recipient.
12- Acum pe rand se scote prima piesa , se curata bine de apa cu o carpa ce nu lasa scame dupa care IMEDIAT se sufla violent pe toate orificiile pana la uscarea lor cu aer comprimat . Apoi se ia urmatoarea , etc.
13- Rezultanta este un carburator “nou nout” idem ca prezentare ca si cel din magazin.
14- Si mai ales TOATE micile canale existente sunt acum in perfecta stare !
15- Se remonteaza carburatorul (nu uitati TOATE garniturile se vor pune noi!).


Nu cred ca ai avea ceva de pierdut , sau cauta un carburator ok si monteaza-l la tine si daca tot asa face nu te mai chinui cu carburatorul si sti o treaba si ai eliminat o eventuala problema !!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.