Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: redresorul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vallyyy
salut....... vreau sa va intreb si eu cati V scoate un redresor cand incarca o baterie ?..........Merge sa incarci o baterie auto cu un transformator de 12 V ?..........unde gasesc si eu o schema de redresor?...........multumesc anticipat
Merced
Voltajul ca voltajul, dar la amperaj te-ai gandit? wink.gif
kalyyyyyy
faci confuzie mare intre volti si wati,bateriile de 12 v se incarca culmea,cu 12 v(nu chiar,la masina incarcarea se face cu 14),incarcarea in orice caz nu depinde nr voltilor ci de nr watilor(cat de mare e galeata din/in care pui curentul ).Nu merge sa o incarci cu ce ai zis tu.
Merced
El ca el cu confuzia, dar si tu, desi concluzia finala e buna, aburesti niste "wati" care chiar n-au loc in discutie. radmasa.gif
djasu82
Trebuie sa ai un transformator cel putin de 150W din care sa scoti tensiune 14-15V nefiltrata pe o punte de 20A curentul de incarcare e in jur de 4 A - 14V . Mai sunt redresoare cu controlul curentului in functie de tensiune la fal cum e si releul de incarcare de pe masina adica in timp ce bateria acumuleaza curent curentul care il trage bateria de la redresor se reduce tensiunea ramainind stabila 14.2V. Acest montaj se poate realiza cu un tiristor .
brigada_diverse
o schema, ceva? ca m-ar itneresa si pe mine
djasu82
mai inventati si voi nu numai scheme , principiul trebuie sa fie identic ca si la alternatorul auto care incarca bateria .
brigada_diverse
uite aici principiu aplicat scurt si la obiect...un transformator mai maricel,de 180W, care debiteaza vreo 14V pe alternativ, + punte de 20A+condensator de 2200uf....sigur o sa incarce acumulatorul.....l-am incarcat cu un trafo care de abia dadea 100mA icon_mrgreen.gif
djasu82
Curentul trebuie sa fie pulsatoriu nu filtrat - cu 100mA poate astepti 5 zile sau mai mult dar nu prea vad sa reziste acel transformator care debiteaza 100mA.
brigada_diverse
pai..bateria "tragea" 100mA, pt ca transformatorul scotea doar 11 V.....
cam 4 zile a stat la incarcat smile.gif, inca mai merge acumulatorul
bygy007
QUOTE(cristitranca @ 23 Jan 2008, 21:29)
o schema, ceva? ca m-ar itneresa si pe mine
*





si varianta cea mai simpla[attachmentid=1627429574]
os
Domnilor, eu nu ma pricep prea bine - si totusi vreau sa ridic in discutie urmatorul aspect apropos de tensiuni:

Cind acumulatorul e conectat la redresorul nefiltrat (ca in schema de mai sus numita "varianta cea mai simpla") tensiunea pe toata instalatia devine filtrata (si nu pulsatorie).

Nu cumva tensiunea se apropie atunci de cea maxima - si nu de cea efectiva?

Cu alte cuvinte: transformatorul n-ar trebui cumva sa debiteze in secundar cam 11V efectiv, ca sa se ajunga pe la 14.4V (luind in considerare si caderea de tensiune pe diode)?
DoubleG
Acumulatorii, incluziv cei auto, se incarca corect cu 10% din puterea lui. De exemplu un acumulator de 55 Ah se incarca corect cu 5.5 Amperi. Pentru acumulatori de 66 Ah ne trebuie 6.6 Amperi si asa mai departe. Tensiunea tranformatorului trebuie calculata la 14 Volti. Curentul va fi redresat printr-o punte redresoare alcatuita din 4 diode. Fiecare dioda, sau puntea respectiva sa aiba cam 20 de Amperi (asa cum scrie si mai sus), asta pentru siguranta, dar functioneaza si cu punte de 10 Amperi. Condensator de filtrare nu se foloseste de nici un fel pentru ca curentul va fi filtrat de catre acumulator. Acumulatorul in sine se poate interpreta ca fiind un condensator de capacitate mare. Daca se conecteaza in circuit un acumulator descarcat, tensiunea citita la bornele lui va fi mai mica de 14 Volti, aceasta urmand sa creasca treptat, o data cu incarcarea acumulatorului. Cand tensiunea ajunge la 14 V, atunci acumulatorul nostru este incarcat. Timpul de incarcare al unui acumulator descarcat dar bun, variaza de la 12 la 48 de ore. Daca se incarca mai repede de 12 ore, inseamna ca acumulatorul este uzat si nu mai stocheaza suficient de mult curent electric. Un acumulator incarcat rapid, se va descarca la fel de rapid.
Pentru cei mai pretentiosi se pot realiza protectii electronice, relee care decupleaza acumulatorul cand acesta s-a incarcat si chiar limitatoare de curent.
bygy007
QUOTE(os @ 24 Jan 2008, 09:35)
Domnilor, eu nu ma pricep prea bine - si totusi vreau sa ridic in discutie urmatorul aspect apropos de tensiuni:

Cind acumulatorul e conectat la redresorul nefiltrat (ca in schema de mai sus numita "varianta cea mai simpla") tensiunea pe toata instalatia devine filtrata (si nu pulsatorie).

Nu cumva tensiunea se apropie atunci de cea maxima - si nu de cea efectiva?

Cu alte cuvinte: transformatorul n-ar trebui cumva sa debiteze in secundar cam 11V efectiv, ca sa se ajunga pe la 14.4V (luind in considerare si caderea de tensiune pe diode)?
*


ideea este ca acumulatorul se comporta ca un condesator de valoare mare cind acumulatorul (condesatorul) este descarcat ia un curent mare si tensiunea scade cind se incarca scade curentul si creste tensiunea, de obicei orice tip de acumulator pe care nu este specificat curentul de incarcare dar este specificata capacitatea lui trebuie stiut ca se incarca la un maxim de 1/10 din capacitatea lui , facind exceptie noile generatii de acumulatori cu incarcare rapida care de obicei se livreza cu incarcatoare speciale care ajung si la un curent de 1/2 din capacitate, daca vrei sa iti faci o idee despre ce se intimpla atasez citeva documentatii despre redresare si daca vrei sa-ti faci o idee despre baterii iti recomand acest link http://www.stab.ro/desprebaterii.htm
autom
Buna treaba! exact ce e nevoie pentru a intelege!
briobit
Uite mai jos o schema realizata de mine in 4 exemplare care functioneaza exemplar... daca ai nelamuri pot sa postez si poze cu montajul ... se poate regla atat curentul de incarcare cat si tensiunea la care sa se opreasca incarcarea
Adrian_Boy
In cazul in care vi se pare costisitor sau costurile se ridica prea mult, sa stiti ca se gasesc si noi gata facute in magazine. In Brico am vazut ce-l mai ieftin la 1mil.
bygy007
la cora era 700 dar nu se merita si in general cam tot ce este sub 200 lei cred ca la mai mult de 10-15 utilizari nu tine
maseax
post-336-1110552475.gif

Asta da problema Tehnica ! biggrin.gif
NU mai bine il mutati in Scheme Elecronice/Electrice ? biggrin.gif
dani67
Salut ! Am si eu o problema . Am un aparat care functioneaza de pe 9 acumulatori NICD cu acid 12V/20Ah inseriate ~ 110Vcc.Acesti acumulatori sunt uzati nu mai pot fi recuperati si nici nu se mai fabrica (Saft Franta) .Am inlocuit cu Acumulatori auto cu plumb 12V/44Ah aparatul functioneaza perfect .Problema pe care o am este cu incarcarea pentru ca trebuie sa le incarc asa cum sunt inseriate.Am incercat cu un traf de 90V/6A, punte 25A, tensiunea de incarcare generala cu bateriile inseriate 125V curentul 5A la pornire si scade treptat,tensiunea impartita pe numarul de baterii este de 13,9V dar masuratoarea reala pe fiecare baterie in parte difera intre 12,7- 15,3V . Daca aveti vreo idee cum egalizez tensiunile ?
deconectat
Doar incarcand bateriile legate in paralel poti sa egalizezi tensiunea. Diferenta de tensiune este data de diferentele de capacitate intre baterii si nu se poate elimina. Mai mult decat atat, in timp o parte dintre baterii se vor duce pentru ca se descarca inaintea celorlalte si exista riscul sa intre in conductie.

Daca nu ai nevoie sa le incarci cat timp sunt conectate, poti face un sistem care sa le incarce in paralel, nu in serie. Nu ai nevoie decat de cativa contactori si un redresor de curent mare.
dani67
Multumesc.
bygy007
la cele cu plumb se limiteaza tensiunea iar la cele NI-CD se limiteaza curentul

ca idee unde lucrez eu sint grupuri de 110V (baterii de 12V inseriate) incarcarea lor se face inseriate la o tensiune de 126V dupa mine ar trebui grupate bateriile in asa fel incit tensiunile intre bateriile alaturate sa fie mai apropiate , si eventual dupa incarcare corectata densitatea electrolitului ca sigur nu este acceasi , si ar trebui facut un avertizor ca la scadere tensiunii la baterie pe la 94V- 96V pentru a nu le descarca de tot , o sa ma interesez cam la ce tensiune se incarca grupurile si o sa spun
Ionescu
Am vazut link-ul cu STAB... Cele mai bune baterii. Am una de 5 ani trecuta prin vai si amar si a trecut si iarna asta. Am cumparat inca una nou STAB pentru cealalta masina...ceas!!
Stab rullz!
argon
Am si eu un redresor, frantuzesc, si nustiu daca e normal cum se comporta, in gol, da 9.5-10V la clesti, conectat pe baterie incepe de la 12.5 cat are bateria in gol, si se opreste in vreo 20 de minute la 13.3, si nu mai creste, cel putin nu in 10 minute cat am lasat-o. E normal?
bygy007
group_pointing.gif te-am prins laugh.gif
pai ala baga cam putin la 10 V masurat pe cc in gol la sfirsit ar trebui sa fie vre-o 13,8 14,1 interesant ar fi si ce curent ia bateria
krapcarasu
e normal, la mine da ~6 V in gol, spre finalul incarcarii ajunge la 15-16 v
PH-06-BOA
Tensiunea la bornele libere ale redresorului, inmultita cu 1,4 da tensiune pe baterie cand e conectata la incarcat.
adaniel69
@argon: e normal, deoarece are numai o dioda(redresare monoalternanta)! si al meu scoate 8-9V pe multimetrul digital setat pe curent continuu, dar bateria o aduce la 14.2-14.3!
argon
Am mai masurat si amperii ce-i da in timpul incarcarii, da 0.4-0.5, e normal? Pe redresor scrie ca e 3,1 A moyen. LA aia te refereai bygy007? Bateria pe care am testat nu e goala, dar nici plina 100%.
krapcarasu
e redresor automat, simte ca e incarcata si lasa doar curentul de mentinere
argon
Dar nu are electronica in el, are traful, o punte cu 4 diode cu radiatoare, si un indicator cu 3 leduri si cateva rezistente sa arate nivelul de incarcare.
krapcarasu
atunci verifica cat scoate alternativ(inainte de punte) si masoara diodele
argon
O sa masor, cat ar trebui sa dea pe secundar alternativ?
krapcarasu
macar 13 V
PH-06-BOA
Chiar si 11 e bine, daca e secundarul destul de bun pentru a asigura 6-7A, adica o sarma de 1,5mm diametru. Si sectiunea miezului sa fie corespunzatoare, deci 7A X 15V= 100W . Patratul sectiunii da puterea transformatorului deci, sunt necesari 10 cm patrati. De aici afli adevarul despre redresor, partea ce se vede. Primarul sa aiba si el o sarma cu diametrul ce suporta un curent ce inmultit cu 230-250V, sa dea 100W, deci 4A.
bygy007
daca curentul este de 0,X atunci ori bateria posibil nasoala , in mod normal ar trebui sa ia peste 1A daca ai zis ca fusese pusa de 20 min si in general la sfirsitul incarcarii intre 0,7-2A

calculul tensiunii la iesirea redresorului se se face in felul urmator :

tensiunea livrata de traf pe alternativ se scade caderea de tensiune pe 2 diode daca e dubla alternanta in punte si rezultatul se inmulteste cu 1,41 (radical 2)
sau se pune un condesator de 1000 micro si se masoara tensiunea (bateria este asemenea unui condesator de valoare mare)


te-ai luat de masina mea tongue.gif
argon
M-am luat de gpl-ul tau icon_mrgreen.gif

Bateria nu e nasoala, e pe masina, si merge, doar am probat redresorul, mai am un redresor de 16A, pentru baterii de la 45 la 200Ah, dar cand il pun pe baterii de capacitate mica, imi e sa nu le scurteze viata, incarca in prea putin timp, si fierbe bateria, de aia am facut rost de asta de de 3a.


EDIT
Am masurat secundarul, da cat se vede in poza, iar dupa puntea de doide arata 9.5, in gol [attachmentid=1627708729]

Am masurat si cele 4 diode, pe un sens nu da nimic, pe celalalt 5-6 arata multimetrul, deci e bun redresorul, sau care e buba?
bygy007
deci vad ca pe alternativ da 12V aproape 11,7 , - 1,2 => 10,5 X 1,14= 14,8

cam atit ar trebui sa dea pe baterie deci un 14 da sigur
argon
Deci sa-l testez pe o baterie mai goala, si atunci o sa dea cat trebuie?
bygy007
pune pe iesire un C ce cel putin 1000 micro si spune-mi tensiunea



28 Mar 2011, 14:14:
am recitit posturile de la inceput si merge , la o baterie de masina conteaza foate mult tensiunea maxima , sa nu depaseasca 15V merge cu orice redresor
dikka
Va salut, a testat cineva redresorul asta, face fata la un acumulator de 55A ?
nikuniku
REDRESOR BATERII BT-BC 4 P

Mains voltage: 230 V ~ 50 Hz
Charging voltage: 12 V
Charging rate: 2.8 A arithm. / 4 A eff.
For lead batteries from: min. 12 Ah up to max. 60 Ah
Net weight: 1.4 kg
Gross weight: 1.7 kg
Packing dimensions: 195 x 120 x 196 mm
deci face fata sa incarce o baterie de 55 Ah
bygy007
pe el scrie 4 amperi in mod teoretic 44A , daca bateria este mai mare de 60Ah si e descarcata complet posibil sa nu faca fata , dar asa merge acum depinde cit de bine estte facut transformatorul si puntea redresoare ce curent maxim admisibil are
krapcarasu
merge sa incarci cu el si baterii mai mari, dar daca sunt foarte descarcate, la inceput inseriezi un bec de far
dikka
Pana la urma m-am riscat si l-am cumparat ,arata bine are si doi ani garantie, sper sa ma ajute la nevoie.
Florin Berdila
Cati volti ar trebui sa scoata un redresor la clesti in gol? Si cum as putea sa limiyez amperi pentru fiecare acumulator ?
bygy007
in mod normal maxim 15V cu rezistenta de putere , bec de far.....
Florin Berdila
Pai 15 vcc adica la clesti in gol nui cam mult cineva imi spunea ca tensiunea la clesti redresorului in gol se inmulteste cu 1.41 si aia este tensiunea la care ajunge inn final acumulatoru este ada sau nu?
bygy007
aia cu 1,41 este vorba de tensiunea alternativa si valoarea ei dupa redresare si filtrare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.