Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ba sta, ba nu sta la ralanti, turatie cand vrea ea
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
brigada_diverse
am pus un fir de pe - la alternator pe caroserie(credeam ca deasta nu incarca..dar nu e asa...oricum..)
pornesc motorul, o ia din prima..incerc sa las ambreiajul..da sa moara...nu puteam sa il tin pornit
pana la urma s-a oprit, sub capota se auea un fasait(de la servofrana)...
o mai pornesc o data, o turez...si vad ca isi revine. am marit ralantiul la 1200
se tine...dar: in timp, scade si revine turatia....si daca o las mai mult scade sub 800 si se opreste. ce sa aiba?
de ce nu vroia sa stea pornita?(parca o sugruma cineva)gunoi prin carb?
avansul este reglat...(dupa turatia maxima fara rateuri)...la cald....
bygy007
aer fals pe undeva radmasa.gif
Adrian_Boy
Bobina care se incalzeste in timp si nu mai functioneaza la parametrii care trebuie.
brigada_diverse
deaia sa aiba fluctuatiile la ralanti si sa nu stea prea bine?
aer fals cam sigur...prin servofrana
kalyyyyyy
Paremi-se ca sunt 2 probleme la tine:aerul fals(turatie instabila) si datul in bot.Desi circuitul de relanti are si rol de progresiune,eu tot zic ca sunt 2 probleme distincte.cea cu datul in bot fiind cel mai probabil din avans prea mare.Pt aerul falsam niste sugestii,inainte de a da vina pe servofrina:
-furtunul dela servofrina,poate sa fie crapat sau fisurat
-asemenea si furtunul de la relanti(cel cu diuza)
-diuza care nu sta fix in furtun sau este decalibrata
-teul de la furtunul cu diuza/carb/reciclarea vaporilor crapat/fisurat/infundat
-furtunul de vacuum de la avansul vacuumatic
-furtunul de vacuum din servo ce foloseste la comenzile de caldura(daca ai bord cn exista asa ceva)-s-ar putea sa aberez cu punctul asta,nu am vazut si nu stiu cat influenteaza dar stiu ca este un circuit de vacuum-deci suspectabil la tine

La cele de mai sus deobicei nu ai probleme cand e rece motorul,cand se incalzeste,se inmoaia plasticul/cauciucul iar fisura permite aerului sa treaca(mai mult).Deasemenea este foarte posibil ca efectele sa nu fie constante ci aleatorii.

Poti deasemenea sa ai partial/total infundat ceva pe circuitul de relanti/jiglor decalibrat.Ideea e ca si in cazul asta daca este ceva mizerie poate sa nu existe simptome constante,in functie de cum se plimba mizeria prin circuit(si infunda vre-un canal/jiglor).Totusi deobicei depunerile ce infunda carburatoarele nu sunt solide ci mai mult sub forma de pasta,deci este putin probabil sa fie asta,dar nu exclus.
brigada_diverse
la cald motorul se tureaza la comanda, nu da in nas...
a mers putin, cat a fost rece in suturi...dar cand s-a incalzit a mers bine
furtunul cu diuza parca ar fi din plastic, extrem de rigid, nici cu colier nu pot sa il strang la locul lui. de cat sa fie diuza?(cumpar altul si il pun)
avansul vacumatic nu functioneaza, dar nici nu e sparta capsula....
a ramas sa schimb supapa la servo(furtunul nu e sapart, iar cu supapa scoasa si astupata merge bine(cel putin la cald) )
kalyyyyyy
Schimba furtunul de la relanti,cu tot cu diuza,si daca si celelalte furtune au aceeasi vechime ar trebui sa aiba aceeasi soarta.In legatura cu avansul vacuumatic,daca esti sigur ca nu e sparta membrana ai 2 posibilitati:arc mult prea tare(la cele noi asa este -solutia: improvizezi cu un arc mai moale) sau platou blocat,solutia:il dai jos,cureti,ungi sau il schimbi).Ai grija ca avansul vacuumatic dac anu merge poate da multe probleme.
brigada_diverse
mai simplu...am un delco intreg, aproape nou, cu vacumaticul functional
nu e mai usor sa il shcimb cu totul?

apropo, daca e avansul mai mare sau mai mic decat in mod normal(merge un pic uneori in suturi) afecteaza motorul la viteze mici pe distante de maxim 10km?
CriSTI68
QUOTE(bygy007 @ 24 Jan 2008, 21:48)
aer fals pe undeva radmasa.gif
*



furtunul supapa si garnitura de la servo
kalyyyyyy
Nu prea inteleg ce vrei sa spui prin "avansul afecteaza mersul pe distante scurte cu viteze mici".In primul rind functionarea motorului este diferita in functie de turatie nu de viteza deplasarii autoturismului.In al doilea rind sa iti explic cum e cu avansul.Functionarea motorului se bazeaza pe explozie,mai exact scinteeea care aprinde amestecul de benzina.Scinteea este produsa la un moment specific al pozitionarii pistonului(axa cu came este in corelatie directa cu vibrochenul).Daca scinteea se produce prea devreme,o sa ti se ude bujiile ca urmare a neaprinderii amestecului de benzina,daca se produce prea tarziu,detonatia nu isi are sensul(nu impinge pistonul,care deja este in miscare).Cum toate astea se intimpla foarte repede in motor iar umplerea cilindrilor cu amestec si producerea scintei nu se produc instantaneu,apar desincronizari intre cele 2,deci aprinderea amestecului prea tarziu sau prea devreme.De aceea s-au inventat metode de compensare,si anume avansurile.La motorul de dacie sunt 3 tipuri de avans:centrifugal,static si vacuumatic:
-Avansul static:este cel mai simplu,se manevreaza prin rotirea delcoului la stinga sau dreapta si controleaza scinteea intr-un mod liniar.El determina momentul initial de aprindere.
-avansul centrifugal compenseaza deficientele aprinderii in functie de turatie,se regleaza prin intarirea/slabirea unor arcuri din interiorul delcoului.Daca arcurile sunt prea tari,va rezulta intr-o desincronizare la turatii mari,deasemenea si arcuri prea slabe(deoarece aprinderea se regleaza la relanti(initial) prin avansul static.
-avansul vacuumatic este similar avansului centrifugal ca si functie,doar ca functioneaza pe alt principiu si este mult mai fin(deplaseaza momentul aprinderii mai putine grade)

rezultatul functionarii defectuoase a vreunuia dintre avansuri duce la:
-imposibilitatea de a corela reglajul celorlalte avansuri,intrucat ele au fost facute sa functioneze unitar
-o aprindere defectuoasa ce duce la probleme precum :rateuri,bujii ude/innegrite,lipsa de putere,mers in suturi,motorul se inneaca,da in nas,etc.Iar toate astea ,in functioe de ce si cum nu functioneaza in parametrii,duc la efectele de mai sus,nedepinzind de turatie.Adica poate sa se intimple in toata gama de turatii,intre anumite turatii,la o anumita turatie,sau pentru ca tolerantele sunt destul de mari si exista alti parametrii(tipuri de avansuri)inexistente,niciodata.
brigada_diverse
acum am inteles...
eu ma refeream daca influenteaza pistoanele(spargere etc) sau altceva care sa imi strice motorul
kalyyyyyy
Pistoanele cu siguranta nu o sa se sparga,in cel mai rau caz segmentii lor,cei care preiau toata presiunea,dar este cel putin improbabil.Daca totusi vorbesti despre uzura,aia da o sa existe.In orice caz daca vrei sa faci experimente si sa si inveti ceva din ele,incepe cu o carte tehnica si intelege ce se intimpla in motor.Doar prin parerea ca merge mai bine asa decat altfel,nu rezolvi nimic,motorul trebuie sa mearga corect si asta e singurul termen pe care il cauti.E foarte posibil sa ti se para ca merge mai bine dar defapt sa nu fie asa.Un exemplu:daca modifici avansul intr-un anume fel o sa ai mai multa putere aparent,practic uzura motorului creste enorm si pe deasupra o sa existe sansa sa si strici ceva;fortele de frecare sunt precis calculate doar in functie de un motor in parametrii,altfel ele se schimba si dupa aia o sa bagi bani in piese continuu si o sa injuri producatorul romin ca face piese proaste.
brigada_diverse
asta mi-era frica sa aud, de uzura prea mare a motorului
daca avansul este reglat cu lampa stroboscopica, ar mai putea fi vreun pericol?
kalyyyyyy
Nu din punctul de vedere al reglarii aprinderii.Dara daca gasesti pe cineva care sa faca un astfel de reglaj te rog mult sa ma anunti si pe mine,chiar si in constanta(vorbesc foarte serios).
krondet
ceva relativ asemanator am patit de cate ori asta iarna:
masina pornita, incalzita, plec la drum. Inainte de semafor, in momentul in care eram in viteza III si am calcat ambreiajul sa scot din viteza, s-a oprit motorul. noroc de frana de mana (ca pedala...teapana)
am pornit de la semafor....la urmatorul, aceeasi poveste - la incetinit-oprit, se opreste motorul.
la al treile semafor, deja ma asteptam la figura, din viteza III am bagat in viteza II, ....si a ramas in relanti, in timpul opririi...

In zilele urmatoare, am mai patit asa de caeva ori. Un mecanic opineaza - vreun dop de apa, de la benzina. Altul imi recomanda sa apas ambreiajul mai mult. Mergand in probe cu al treilea mecanic, automobila s-a comportart exemplar...de bine.

Dupa ce am facut un plin de la OMV, nu a mai aparut nimic sad.gif
nedumerirea - de ce, scoasa din viteza II, ramanea in relanti, iar scoasa din viteza III motorul murea in mers??? ph34r.gif
brigada_diverse
QUOTE(kalyyyyyy @ 27 Jan 2008, 09:50)
Nu din punctul de vedere al reglarii aprinderii.Dara daca gasesti pe cineva care sa faca un astfel de reglaj te rog mult sa ma anunti si pe mine,chiar si in constanta(vorbesc foarte serios).
*



eu pot imprumuta o lampa stroboscopica, dar nu stiu cat de buna e, nu am testat-o
kalyyyyyy
Nu ma refer la cine sa aiba o lampa ,ma refer la cine sa stie sa o foloseasca.Nu ca metoda,asta se invata.Reglarea avansurilor e problema,nu cel static,nu cel vacuumatic,la astea e simplu.La cel centrifugal.Sunt 2 arcuri acolo,unul mai moale(pentru turatii mici) si unul mai tare(pentru turatii mari).Eu nu am nici o idee ce fel de scula iti trebuie ca sa tensionezi/detensionezi arcurile alea(asa se face reglajul),ca sa nu mai zic de cum sa le dai jos.Asta in ipoteza in care arcul ala daca il freci mult o sa se rupa,si daca nu e cineva care care sa aiba experienta si sa stie aprox cat sa umbli la el,asta o sa pateasca.
brigada_diverse
o sa ma interesez pe la cunoscuti daca au vreun mecanic care regleaza avansul la masina...toate..si alea de turatii mici, si mari, etc si o sa iti transmit daca aflu ceva
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.