Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Am o problema grava cu frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
zgaiba
In urma cu vro 2 luni am inceput sa apara primele probleme la sistemul de franare....prima oara s-au stricat etrierele ......am cumparat altele noi...si tot degeaba frana nu tinea deloc la prima pedala ( la 2-3 pedala inghetza) ....am schimbat garniturile la pompa de frana am zis ca de acolo e buba dar nimik ....peste vro 1 sapt am schimbat pompa de frana .....am aerisit franele si tineau dar nu f bine .....peste 2 zile iar nu mai tineau deci parca se juca cu mine. Am dus-o in service si aia mi-au spus ca domne nu mai aveati deloc ferodouri pe spate si ca de acolo era in fine mi-au pus ferodorii noi si cand am plecat de la ei am fost multumit........dar pur si simplu dupa 2-3 zile parca se dezamorsa nu mai tinea decat la 2-3 pedala. Intr-un timp aveam pedaua de frana f tare dar nu tinea bine deloc ....adika o apasat brusc pedala dar rotile nu se blocau deloc se frana usor....am schimbat supapa de sens de la servo si pedala a devenit moale ....si m-ai ar fi ceva se aude un fasait pe la servo pe acolo. Se poate sa fie de la servo ???
Sau de la repartitor si/sau pistoane frana spate ???
Merced
Tie iti intra pe undeva aer in circuit, trebuie sa depistezi pe unde, pana sa faci ceva cu adevarat util masinii. E posibil sa fi bagat o grama' de bani in ea de pomana... happy.gif Verifica conductele, si cele de cauciuc de la etrieri si pana la urma si cele de curpru.
kalyyyyyy
si mai verifica si repartitorul si pistonasele din spate.Deasemenea si servofrina,daca zici ceva de un fisait,dar asta e o problemema separata de cum tine frina.Desigur daca este reglata calumea distanta de la servo la pompa de frina(a tijei).Daca nu e reglata poti pati tot felul:sa se intareasca pedala si blocheze frinele,sa fie pedala pra moale dintr-o data,etc.Asta am patit eu.Totusi ia in considerare ca sunt 2 probleme distincte.
zgaiba
da se poate sa fie vrun furtun ceva.......dar nu pierd nici o picatura de lichid de frana si de aceea cred ca nu nici un furtun spart.

Un prieten de aici de la mine de la bloc are un ford sierra si a avut cam aceeasi problema.......prima oara tot la fel nu ii mai tine frana deloc a schimbat pompa de frana si pe urma a mers vro 2-3 zile si a cazut iar frana si a inceput sa se auda un fasait pe la servo........si a schimbat si tot servo si gata problema a lui a fost rezolvata .....pedala frana era super tare si era de ajuns sa o apese putin ca se blocau rotile eram de fata acolo cand a testat-o

Chiar nu stiu ce sa mai ma fac
apollo
din cate stiu, daca e membrana la servo, cand ai motorul pornit, pedala trebuie sa fie foarte tare.

plus ca nici relantiul nu mai e stabil(aer fals).

aceeasi problema am si eu si am gasit cat de cat problema.garniturile din pompa nu-s bune.nu se mai fabrica asa cum ar trebui.

doar 4 zile m-au tinut si au cedat.

Un prieten a avut probleme cu franele si a schimbat absolut tot si pana la urma era de la repartitor.
zgaiba
eu am pompa de frana noua originala dacia ca am zis ca dak tot o cumpar macar sa ma tina........si degeaba ca franele tot nu tin..........deci urmeaza sa schimb repartitorul ca cred ca de aici e
cosminus
Aeriseste pe rand fiecare roata si vezi unde iese aer ca acolo e problema
costy_DST
daca pedala e tare si nu tine frina verifica furtunul care vine din motor la servo .intre furtun si servo e o supapa vezi sa nu fie sparta(eventual schimb-o ca e ieftina 3lei)si verifica acel furtunas care pleaca in masina pt caldura ca sar putea sa fie spat si sa prinda aer pe acolo (pt bord cn)
tatuci
Am avut o problema similara acum ceva vreme. Verifica furtunul care aduce aer in pompa de frana de pe langa carburator. Daca e fisurat, in functie de cat aer scape e posibil sa nu mai lucreze servo-frana si ramai la puterea piciorului.

In cazul meu se fisurase dopul de plastic care intra in pompa de frana si pe care se prinde furtunul care aduce aer.

PS scuze pt limbajul plin de termeni tehnici
alinushy
QUOTE(tatuci @ 29 Jan 2008, 12:26)
Am avut o problema similara acum ceva vreme. Verifica furtunul care aduce aer in pompa de frana de pe langa carburator. Daca e fisurat, in functie de cat aer scape e posibil sa nu mai lucreze servo-frana si ramai la puterea piciorului.

In cazul meu se fisurase dopul de plastic care intra in pompa de frana si pe care se prinde furtunul care aduce aer.

PS scuze pt limbajul plin de termeni tehnici
*



furtunul ala "trage aeru" ca daca ar aduce nu ai mai apasa frana ......
Muratu
Am si eu o problema cu franele si m-am gandit sa folosesc tpicul asta ca tot destre frane e vorba, dar cu alta cauza probabil.

Dupa ce se incalzeste motorul(socul impins pana la capat) si apas frana, motorul tinde sa moara(ajunge pe la 0 ture/min dar nu se opreste) iar franele i-si pierd din putere. Daca mai sunt si farurile pornite se amplifica situatia iar motorul se loveste de ceva?
Daca scot teava aia care duce la sevofrana si o astup, motorul merge de parca ar fi nou.
Ce poate sa mai fie?
Iar in egatura cu motorul care se loveste singur de durere pot sa-i fac ceva? radmasa.gif

Minel
Ai probleme cu "tulumba " de servo ,sau in cel mai bun caz ai supapa de la servo fisurata, cu 2 lei o rezolvi .
Muratu
Sti cumva daca se poate schimba garnitura de servo fara sa scot tevile de pe piston?
Ca e cam greu sa aerisesc franele!
Minel
Supapa de la servo este alba si face legatura intre furtunul care vine de la galerie si "tulumba" ,(se gaseste pe tulumba in partea stanga a sa ) ce legatura are asta cu tevile din piston ,de fapt care piston ??? wacko.gif
Muratu
Pai ma gandeam ca ie chiar in tulumba supapa respectiva.
Daca aia e supapa de servo pot spunne ca ie noua(e schombata de anu trecut in toamna), probabil e garnitura care tine supapa prinsa de tulunba(e cam vechie si crapata).
Minel
Si atunci cine te opreste sa o schimbi ???
Si de fapt ,tot nu mai lamurit ,care piston ??? huh.gif
Muratu
Teava aia groasa in care intra furtunelele de frana si pe care sta rezervorul pt lichidul de frana, nu mai stiu cum ii zice in romana dar in engleza parca ii zice master cilinder.

1 Feb 2008, 13:29:
Mi-am adus aminte ii zice pompa de frana!
Minel
Vezi ca se poate !!! wink.gif
B31AYZ
Salut ,

Verifica repartitorul de pe spate .Si eu am patit la fel .Pe acolo intra aer .

Bafta!
Muratu
Am schimbat si garnitura amintita in postul 15 dar nu sa imbunatatit cu nimic problema!
Cu tulumba cum o rezolv(exista chituri de garnituri pt "tulumba")
$$ilvviu
Pe furtunul care vine de la motor si intra in servo ai o supapa de sens pe la mijlocul lui si o mufa cu care se fixeaza in servo.
Verifica-le pe amandoua, dar sa incepi cu mufa.
Bullix
Ca sa nu deschid at topic, imi expun problema aici, si anume:

aerisitor bulit, pierde lichid pe la gura, chiar si cu capacelul pus, dar foarte putin (trebuie sa completez cam la 3-4 zile intre doua alarme (!beculet!) succesive). Intrebarea mea este: pana remediez problema, merg asa, completand cat mai prompt. Se poate degrada SINGUR, DINTR-O DATA, mai mult decat este, aerisitoul incat sa raman brusc fara frane? Mentionez: aerisitor etrier stanga.
Numai bine!
Muratu
QUOTE($$ilvviu @ 1 Feb 2008, 22:35)
Pe furtunul care vine de la motor si intra in servo ai o supapa de sens pe la mijlocul lui si o mufa cu care se fixeaza in servo.
Verifica-le pe amandoua, dar sa incepi cu mufa.
*


Am schimbat si furtunul si garnitura de la mufa si supapa dar tot nici o schimbare.
Daca astup supapa cu degetul ma musca de el iar motorul merge mult mai bine, ce mai pot sa-i fac, "tulumba" aia ce are in ea?
Muratu
Am reusit sa scot de pe masina tulumba aia amarata din care a curs cred ca juma de litru de lichid de frana de la fosta pompa de frana, iar maine o sa merg la un mecanic sa schimbe garniturile din ea.
Setul de garnituri m-a costat 70 000 lei vechi iar demontatul a durat 2 ore cu tot cu rectificarea uneltelor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.