Datorita faptului ca am un simering da la supape dus, e posibil sa le schimb.
Sau sa pun chiulasa de 1100.Inca nu stiu cum voi proceda!
On topic:
1.SE potrivesc simeringurile astea la motorul de 1400?
2. cum fac operatiunile fara sa scot chiulasa?
cristi.r
26 Jan 2008, 15:45
Pai ar trebui sa le schimbi pe toate 8, parerea mea. Ele vor pica pe rand si vei munci mult mai mult. Plus ca iti va consuma si ulei.
Nu mai stiu firma, insa erau sigur din import pe alea pe care le-am pus eu cu ceva vreme in urma si erau dintr-un cauciuc de culoare albastra.
De ce sa dai chiulasa jos ? De ce sa schimbi chiulasa ? Se da jos numai axul culbutorilor !!!
LE: In legatura cu dimensiunile alea scrise pe ambalaj, eu zic sa-i dai un PM lui diaconuliviu.
Oricum toate 8 le schimb........e setul complet
Da, cand il vad pe dl inginer, il agat cu o intrebare..
ydaniel
26 Jan 2008, 20:18
pai schimba si ghidurile;) baga TRW sunt 25 lei setu:)
brigada_diverse
26 Jan 2008, 21:31
pentru simeringurile de la supape nu dai jos decat capacul de la culbutori
aduci cate un piston in compresie, scoti bujia
apesi pe supapele pistonului
scoti tijele de la tacheti
ridici tachetul de pe supapa
bagi o surubelnita prin gaura bujiei cat sa tina supapa in sus, sa nu intre in motor
apesi pe arcul de la supapa in jos, supapa ramane sus...scoti sigurantele care tineau arcul pe supapa
dai afara arcul, cu surubelnita scoti simeringul
bagi simeringul nou, pui peste el o cheie tubulara si bati cu ciocanul pana intra bine la locul lui.
pui arcul, il apesi, pui sigurantele
lasi arcul sa se ridice
dai un ciocan peste arc(de 2-3 ori) sa fii sigur ca nu sare de acolo..ar fi chiar grav....
pui tachetul peste supapa..il apesi, bagi tija inapoi...
acum...pentru a apasa arcul e cam periculos...
se face cu 2 surubelnite...si poti sa infigi surubelnita in mana
exista o cheie speciala pentru asa ceva..dar nu cred ca se gaseste pe la magazine...un carlig se prinde de rampa de la culbutori, cealalta parte a iei se pune pe arc...apesi pe tija sculei(levier...., parghie), se apasa arcul in jos si ii scoti sigurantele......
urmeaza reglarea tachetilor, pui inapoi capacul la culbutori(cu garnitura, etc)
cam asta e toata metoda
scuze ca am scris mult
Nu e o scula speciala sa desfac sigurantele la arcurle supapelor?
brigada_diverse
27 Jan 2008, 08:22
sigurantele sunt formate din doua bucati de fiare mici, care, odata arcul apasat alea se scot foarte usor cu mana, la fel se si pun
scula speciala e cea cu care apesi arcul, ca totusi e cam tare....
" acum...pentru a apasa arcul e cam periculos...
se face cu 2 surubelnite...si poti sa infigi surubelnita in mana
exista o cheie speciala pentru asa ceva..dar nu cred ca se gaseste pe la magazine...un carlig se prinde de rampa de la culbutori, cealalta parte a iei se pune pe arc...apesi pe tija sculei(levier...., parghie), se apasa arcul in jos si ii scoti sigurantele......
diaconuliviu
28 Jan 2008, 11:47
1. Se schimba toate simeringurile; daca unul e obosit, probabil si celelalte sint la fel si vor "pica" pe rind. Totusi, de ce spui ca ai probleme cu un simering? NUMAI el e uzat? Sau mai ai ceva si la supapa respectiva?
Eu ti-as recomanda demontarea chiulasei, revizia ei (planare, supape, ghiduri, simeringuri.
2. Nu recomand surubelnita simpla pe post de "doigt" (deget) = acel dispozitiv care se monteaza in locul bujiei pentru e mentine supapa in sediu pentru schimbare arcuri, etc. Daca nu ai, poate o surubelnita infasurata in textil, altfel poti distruge filetul pentru bujii.
De asemenea nu recomand metoda "bate cu o cheie tubulara in talerul de arc" pentru a sari sigurantele. Mai bun e celalalt dispozitiv de agatat de rampa culbutorilor. Se poate construi. Sau, la nevoie poate doua surubelnite cu care se apasa pe taler (se incearca sa se faca "pirghie" cu ele intre rampa si taler.
Ce se elibereaza de pe supape, dl. Tranca, sint CULBUTORII, nu tachetii.
Totusi, recomand lucrarea facuta cu chiulasa demontata.
brigada_diverse
28 Jan 2008, 11:58
ma scuzi ca incurc denumirile, diaconuliviu
ai spus urmatoarele:
De asemenea nu recomand metoda "bate cu o cheie tubulara in talerul de arc" pentru a sari sigurantele. Mai bun e celalalt dispozitiv de agatat de rampa culbutorilor. Se poate construi. Sau, la nevoie poate doua surubelnite cu care se apasa pe taler (se incearca sa se faca "pirghie" cu ele intre rampa si taler.
am mentionat de scula speciala care se prinde de rampa de la culbutori, sau cu doua surubelnite
nu am spus sa bati cu cheia tubulata in taleru de la arc
citind mai atent , o sa vezi ca am scris, ca odata ce ai pus arcul inapoi si sigurantele, dai de 2-3 ori usor cu ciocanul in el(deasuprea, unde ar da culbutorul). metoda este de preventiva, simulezi lovirea de catre culbutori a arcului. astfel, daca ar fi sa nu fi pus sigurantele bine, o sa sara, dar sti sigur ca nu au sarit cand functiona motorul
partea cu cheia tubulara era pentru a bate simeringul nou la locul lui
da, e buna ideea cu surubelnita infarusata in material textil, de partea asta am uitat. eu am vazut ca surubelnita folosita avea invelis de cauciuc.
acum am si eu o intrebare: daca omul vrea sa scoata simeringurile si sa le schimbe(toate, ca-s ieftine), de ce sa se chinuiasca sa desfaca chiuloasa, sa o mai si planeze?
diaconuliviu
28 Jan 2008, 12:01
Daca altcineva vrea sa schimbe doar simeringurile, cu amendamentele spuse, poate face asta; nu insa si in cazul lui autom, care in alt topic se plingea de o supapa si dorea chiar schimbarea chiulasei cu una de 1100.
brigada_diverse
28 Jan 2008, 12:07
asta este metoda pentru schimbare simeringuri. daca vrei sa umbli la supape sau sa schimbi chiuloasa automat o dai afara.
o sa incerc...daca mai prind vreo operatiune de schimbare simeringuri sa trag cateva poze si sa fac un tutorial cu metoda asta...pe moment doar teoria,care sper sa se inteleaaga usor
ydaniel
28 Jan 2008, 12:17
la ciclop la toate chiulasele foloseau o teava pe post de dispozitiv;D
diaconuliviu
28 Jan 2008, 12:43
Cu chiulasa pe masina? si cu metoda "un ciocan in teava"?
Daca da, mi-e mila de daciotii aia.
Cu chiulasa pe banc, da, pe un covor din cauciuc, se mai practica.
Multumesc mult!
Da, inca stau in expectativa: sa pun chiulasa de 1100 sau sa o repar pe asta! am desfacut chiulasa de 1100 si o voi lua la servici pentru a o compara cu una de 1300/1400 (cred ca voi gasi una folosita prin magazie). Daca vad ca nu se potriveste chiulasa de 1100, o voi reconditiona pe aceasta de 1400.
Mentin intrebarea: merg puse simeringurile postate in prima poza?
Multumes mult!
ydaniel
28 Jan 2008, 15:46
QUOTE(diaconuliviu @ 28 Jan 2008, 12:43)
Cu chiulasa pe masina? si cu metoda "un ciocan in teava"?
Daca da, mi-e mila de daciotii aia.
Cu chiulasa pe banc, da, pe un covor din cauciuc, se mai practica.
cu chiulasa pe o masa acoperita cu tabla
diaconuliviu
29 Jan 2008, 09:19
Mda, e "buna" metoda. "da-l in ma-sa, si asa ii rectific chiulasa, ce daca dau in ea pe tabla?"
Si DA, sint bune simeringurile de sus, autom.
didosdoru
29 Jan 2008, 21:03
O mica intrebare, un pic off topic: cum iti dai seama ca semeringurile de la supape nu mai sunt bune.
Mie imi consuma un pic de ulei motorul dar imi porneste la prima cheie mereu (chear si la temperaturi sub - 15 grade C.), deci compresia e buna.
Ce marca de semeringuri ar fi mai indicate, am auzit de la cineva ca merg unele de vw.
QUOTE(diaconuliviu @ 29 Jan 2008, 09:19)
Si DA, sint bune simeringurile de sus,
autom.
Multumesc!
brigada_diverse
30 Jan 2008, 19:10
QUOTE(didosdoru @ 29 Jan 2008, 21:03)
O mica intrebare, un pic off topic: cum iti dai seama ca semeringurile de la supape nu mai sunt bune.
Mie imi consuma un pic de ulei motorul dar imi porneste la prima cheie mereu (chear si la temperaturi sub - 15 grade C.), deci compresia e buna.
Ce marca de semeringuri ar fi mai indicate, am auzit de la cineva ca merg unele de vw.
simeringul are rolul sa nu permita uleiului sa intre in motor si fumului sa intre in carter. daca ai mult fum de carter, poate fi un semn. cati km are motorul?
didosdoru
31 Jan 2008, 08:56
Stiu ce rol au semeringurile de la supape. Fum in motor nu am vazut sa fie. Motorul are in jur de 120k, dar a primit doar ulei de calitate schimbat foarte des (la maxim 2500 km). Problema este ca am chiuasa de 1400 pe motor, e schimbata in 1998 cad s-a umblat ultima data la motor (sa pus set frantuzesc Borgo), nu cred ca are nevoie de o segmentate inca.
As dori totusi sa-mi spuneti ce marca de semeringuri pentru supape recomandati, oricum intentionez sa le schimb curand.
ydaniel
31 Jan 2008, 09:12
pai recomand Goetze,dar as zice sa schimbi si ghidurile la supape,daca tot umbli la chiulasa.sa faci o treaba buna.pt ghiduri TRW:)
Teo mec
8 Jul 2010, 09:25
ce faci in situatia cand apesi arcul supapei si sigurantele nu ies nici de-al dracu?
maneakonstantin@gmail.com
29 Sep 2016, 19:44
In cazul inlocuirii semeringurilor este important cum se monteaza arcul? In Mondiru (ambele volume) spune ca trebuie montat cu spirele mai apropiate (progresive) spre chiulasa. Eu sincer nu am vazut nici o diferenta de apropiere a spirelor. Cine poate sa ma clarifice. Aveti si o poza mai jos cu ceea ce scrie in Mondiru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.