Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pompitza lichid parbriz
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
pantazis
Salve, azi am incercat sa repar pompa de lichid de parbriz ( avea furtunul rupt) si ca sa o repar a trebuit sa ii scot firele de curent. Cand le-am pus inapoi, cred ca le-am pus invers, si pompitza nu mai merge Le-am schimbat eu dupa da degeaba. E posibil sa se fi ars? oare cat ma costa una noua?
llmihai
Sal.Dupa parerea mea nu cred ca s-a ars.Pt ca din cate stiu merge oricum.Doar ca nu scoate apa cu presiune.Vezi sa nu fie de la fire sa nu faca contact.
pantazis
M-am uitat la fire si cred ca fac contact bine, le-am scos si le-am pus de mai multe ori, cu atentie, da degeaba.
C a t a l i n
Pompa e centrifugală, nu prea are cum să se defecteze la inversarea polarității...
brigada_diverse
cand le-ai pus invers...nu s-o fi ars vreo siguranta? uita-te atent la pompa, daca scrie - sau + si alimenteaz-o direct de la baterie
mi se pare ca - tot timpu e prezent, deci ramane +ul
llmihai
Pune direct pe baterie si vezi daca merge.Daca nu desfa-o, ca nu e greu de reparat.
brigada_diverse
apropo, incercand sa o repari, nu s-o fi blocat? a intrat ceva pe acolo...
pantazis
m-as duce acum sa incerc sa o leg direct la baterie, ca sunt tarea suparat ca am stricat-o, da nu mai vad, ca e intuneric. incerc maine dimineata si va anunt rezultatul. problema e ca mi-a cazut si capacul pompei pe care sunt inscriptionate plus si minus, si cum capacul se poate monta oricum , nu mai stiu care e care. da o sa incerc in toate felurile.
llmihai, daca s-o fi ars ceva prin ea, nu vad ce as mai putea repara
brigada_diverse
daca s-a ars bobina, nu....
mad toz
Motorasul ala nu se arde din cate stiu merge in ambele sensuri.
bygy007
la sirma cu care este bobinat nu se arde , cele mai dese defecte apar la partea de pompa are o rotita de cauciuc cu o tabla pe mijloc care este de tot risul si nu se merita reparata iar una noua din cite stiu este destul de scumpa ,sfatul meu personal este ca sa o inlocuiti cind apar problrme la turbina cu una straina care are turbina de plastic

in cazul tau cred ca este ori masa ori contactul de la maneta stergator (daca ai stergatoarele prin contact atunci pune contactul si apoi probeaza)
CriSTI68
1. Pompitele mai mult nu merg datorita manetei de stergatoare
2. Pompitele se curata din cand in cand de calcar
3. bornele alea au si ele un semnt cu + si - pe ele
C a t a l i n
Semnele pe borne sunt puse pentru a indica sensul de rotație în care pompa este eficientă. Conectarea inversă nu înseamnă arderea motorului.
CriSTI68
eu unul am optat pentru o pompa de 1300 daia mare ca baga mai bine decat chichineata aia
gygy
40-50 roni costa smile.gif
C a t a l i n
Alternativa turcească e 15 RON. Aparent are presiune mai mare... Să vedem pentru cât timp...
diaconuliviu
1. Pompele se pot lega oricum, de rotit se rotesc numai la legarea in sens corect (au o dioda de sens).
2. Sigur nu e pompa/masina inghetata? Daca nu ai lichid corespunzator, ingheata si se blocheaza; se deblocheaza prin incalzire (o iei in casa si o probezi).
ydaniel
smile.gif de obicei nu merge contactul de la maneta pt stergatoare.
oldbones
..la mine nu merge pompa aia ..culmea e ca este curent la fire cand se trage de maneta de la volan ..dar motorasul ala nu merge sad.gif ..se poate repara ..sau mai bine ma duc si iau altul
iuly82
verifica mai intai daca-ti vine curent la fire in momentul cand tragi de maneta (poti verifica cu un bec)....... pompita se poate desface pentru o curatire completa, inclusiv rotorul cu un smilghel foarte fin.....daca nici dupa aceste operatii nu merge, atunci iti iei alta.....
bygy007
pompa de stergator de la berlina nu are nici o dioda in circuitul de alimentare al pompei, rotorul este iposibil sa dea probleme (numai in cazul in care se insista cind motorul este blocat) are + si - pentru ca in interior partea de pompa are o forma aparte asemanatoare cu motorul Wankel http://static.howstuffworks.com/flash/rota...e-animation.swf si datorita acestui fapt pe tablta care este prins de vas sint doua sageti care corespund intrarii si iesirii

defecte 1 este stricata maneta stergator partea care da alimentare la pompa
2 stergatoarele sint alimentate prin contact (si trebuie sa fie pus contactul ca sa functioneze
3 defect motorasul


cum scria cineva mai sus remedierea se face in felul urmator: se verifica daca ajunge tensiune acolo cu un bec
Merced
Am si eu un drac de pompa+vas pe masina din semnatura, pompa marcata DDR, deci nu ceva facut pe plaiurile noastre, ci in Germania comunista. Problema nu cred ca-i de la inversarea polaritatii, desi chiar n-am incercat sa pun firele invers cat am avut-o pe masina(acum e data jos ca m-as incumeta s-o demontez) si ar fi culmea sa fie asta beleaua. Furtunele pareau ok, duzele alea curate, daca suflam aer cu gura iesea usor, fara probleme. Insa pompa abia daca avea presiune sa ajunga lichid la baza parbrizului.
Nu-mi aduc aminte decat vag un moment in viata masinii in care instalatia asta a mers corect. Nu stiu ce naibii poate sa aiba, dar e nasol, mai ales cand iau pe parbriz apa din balti si afara nu ploua.
Deci e pompa infundata, sau altceva?

Atasez si doua poze cu pompa, ca o am in casa de vreo luna dar si uitasem de ea pana sa citesc topicul asta.

[attachmentid=1627430638]


[attachmentid=1627430639]

Scuzati calitatea imaginilor, telefonul e praf cand vine vorba de poze la lumina nenaturala.
bygy007
incearca sa o amorsezi (tragi apa cu gura pe furtun pina trece de capac) si vezi daca merge daca nu este posibil sa ai probleme la turbina care este situala in partea de jos ca sa ajungi la ea trebuie sa desfaci partea de jos la fel de bine poate fi sparta carcasa unde este turbina iar in loc sa o arunce pe furtun o da inapoi in vas
diaconuliviu
QUOTE(bygy007 @ 29 Jan 2008, 00:20)
pompa de stergator de la berlina nu are nici o dioda in circuitul de alimentare al pompei[...]

Atunci explica-mi si mie de ce ale mele (doua) nu functioneaza decit cu "+la+"? Si nu-i umblat in ele.
Ov
poate nu calca bine periile pe colector, ca tin sa-ti zic ca mie imi mergea pompa alimentata pe dos smile.gif
ydaniel
aia e pompa de trabant:) ff bune calitativ.nu au moarte!
se livrau de obicei cu tot cu vas.e incomparabil mai buna decat cele de conex,turcisme sau klaxcar.
Merced
Am si vasul "calitativ", ca nu s-a spart in toti anii de cand e pe masina. Insa pompa dupa cum spuneam face nazuri. mad.gif
ydaniel
hmmm....esti sigur ca e pompa de vina;)?
Merced
Pai de pornit porneste, deci nu e contactul de pe maneta stergatoarelor. Doar ca nu arunca cu putere, ci foarte slab, abia daca atinge chederul parbrizului. sad.gif
Ov
poate ai vre-un furtunas strangulat pe sub grila de la stergatoare
P.S. pompa d-aia am avut si eu pe 1300 wink.gif asa venise din fabrica
Merced
Am verificat si asta, dar nu-i. O sa schimb furtunele si duzele, si o sa incerc iar. unsure.gif
bygy007
QUOTE(diaconuliviu @ 29 Jan 2008, 10:21)
Atunci explica-mi si mie de ce ale mele (doua) nu functioneaza decit cu "+la+"? Si nu-i umblat in ele.
*


iti spun sigur ca am desfacut cel putin 7 si nici una nu avea dioda (pe a mea de 3 ori)
adrianne
Pompita nu are debit si din cauza:
-turatiei mici=rotor obosit
-elice cauciuc uzata=debit mic
-duze largite=debit fara presiune
-pierderi pe la imbinari furtune
-alte cauze (think smile.gif )

Personal, recomand de la dezmembrari ceva nemtesc, pe elice turbionara (spiralata), ci nu pe elice "Wankel". Am una de VW ca ma plictisisem de schimbat, curatat, reglat, etc la cele Made in Romania.
ydaniel
da una VW&audi smile.gif
oldbones
QUOTE(Ov @ 29 Jan 2008, 12:12)

P.S. pompa d-aia am avut si eu pe 1300 wink.gif asa venise din fabrica
*



si eu tot pompa din aia am si e adevarat ca erau si pe daciile care ieseau din fabrica ..dar nu inteleg de ce nu merge acuma ...pana acuma a mers fara probleme huh.gif poate a murit de batranete radmasa.gif
Ov
pompa mea intr-o buna zi nu mai scuipa cu presiune si scotea si un zgomot ciudat. Am desfacut motorul, am curatat lagarele si periile/colectorul si dupa aia a mers foarte frumos smile.gif
oldbones
la mine si banuiesc ca si la altele motorasul ala e nituit de plastic ...daca l-ai desfacut inseamna ca ai scos niturile la montarea inapoi cum ai procedat ?
pantazis
multumiri tuturor...am reusit sa repar pompa... am curatat-o de gunoaie si de calcar, fara sa umblu la turbina. Am scos motorul si am suflat tare prin orificiile de intrare si iesire si se auzea cum se invarte turbina . Pompa nu mergea pentru ca am apasat prea tare motorasul in corpul de plastic al pompei si probabil ca ii bloca axul cumva. l-am ridicat cam 1 milimetru si a inceput sa mearga. Oricum pompa ii conceputa cam aiurea.
diaconuliviu
QUOTE(bygy007 @ 30 Jan 2008, 16:18)
iti spun sigur ca am desfacut cel putin 7 si nici una nu avea dioda (pe a mea de 3 ori)
*


Ok, recunosc o gafa: aseara am demontat de curios una asa zis "mare" (cele produse de Electroarges/Arcom, cu prindere pe contraaripa sau pe bidoanele tip "scunde si lungi").

Nu are dioda, cinfiguratia periilor face sa nu se roteasca decit intr-un sens; periile se tocesc neuniform, in "pana", dupa o oarecare uzura virful penei la alimentare inversa intrind in interstitiile dintre lamelele colector si blocind MECANIC rotirea.

Pompa insa nu e centrifugala ci "copie Wankel", cu rotor cu palete din cauciuc.
Poate gasesc un aparat foto sa fac oarece poze.
Crow45
24 ron cost o pompa noua si mere de numa numa:)
Freelancer
Eu am schimbat vreo 3 in 9 ani, deci 1 la 3 ani si principala lor problema nu a fost motorasul ci acea rotita din cauciuc pe post de elice care in timp imbatraneste si se rupe sau se deformeaza si nu mai este eficienta. Oricum atentie ca trebuie montata cu motorasul in sus, respectiv conductele sa fie dedesubt pentru ca in caz de scurgeri sa nu ajunga lichidul in motoras si sa-l gripeze popa.gif
Recent acum o luna dupa ce am aruncat-o pe a 3-a am luat un model no-name mai micut care a costat vreo 20 ron si care nu pare facut in Romania, este in schimb mult mai eficient, presiune de lichid mai mare. E dintr-un magazin de piese auto nu SH si cred ca e turceasca, ramane de vazut cat o sa ma tina. Personal as recomanda un sh compatibil de pe o alta marca de masina, dar nu am avut timp sa caut la acel moment.
djasu82
Eu personal ieri am desfacut ambele motorase fiindca ruginisera unu mai baga saracul presiune celalat se chinuia . Asadar desfacut bucatele, am sters colecoarele periile dupa aceea rotorul la ambele motoare le-am slefuit cu smighel fin .Carcasa de la motoare tot la fel bec am realizat-o magneti la fel am pus ulei pentru ungere le-am asamblat , probat trage apa ca noi . A si uitasem am facut garnituri din silicon si am astupat si orificiile de aerisiere fiindca iesea apa pe acolo cate putin si aveam mereu aripa umezita. Am montat totul la loc mere super. Noroc a fost ca nu a cedat spirele la rotor era cam greu de bobina dupa aceea.
alamicntfs
am cumparat eu pompa noua de 1400 (40 ron) si nu facea fata, curgea putina apa pe duze, mam enervat miam cerut banii inapoi si mam dus la dezmenbrazi si miam luat una de ford focus cu 20 ron si acum pot spala si masinile din spate...... icon_mrgreen.gif
Rover
QUOTE
inapoi si mam dus la dezmenbrazi si miam luat una de ford focus cu 20 ron si acum pot spala si masinile din spate......

Cel mai misto o folosesti cand te depasesc smecherii pe stanga sau pe linia de tramvai, la vara. Dai la pompa si incepi cu stergatoarele, sa-i arunci aluia apa prin geamul deschis biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.