Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motor blocat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
vallyyy
astazi am inceput sa desfac motorul am dat chiuluoasa ,baia jos ................concluzia am doua pistoane blocate ......acum nu stiu ce sa fac ........pot schimba decat cele 2 pistoane? daca nu, ce sa fac ,sa cumpar un set motor nou sau unul de la dezmembrari?? mentionez ca masina o mai tin 1-2 ani...daca stiti sa-mi spuneti si mie cat e un set motor nou?
razvanarghius
un set motor e cam150 de lei. nu cred ca e bine sa il iei de la dezmembrari si schimba toate pistoanele
viktor177
Eu am dat in noiembrie pe un set nou Perfect Circle 350 ron. Ala de uzina tot asa sau un pic mai mult.
mad toz
QUOTE(razvanarghius @ 27 Jan 2008, 18:02)
un set motor e cam150 de lei. nu cred ca e bine sa il iei de la dezmembrari si schimba toate pistoanele
*


Ce set ai gasit tu cu 150 RON? blink.gif .Facut acasa pe strung?
kalyyyyyy
Setul motor nu costa 150 de lei.Daca exista unul cu acest cost ,inafara ca nu merita(nici macar pentru tine,slabe sanse sa tina 2 ani),o sa ai probabil niste performante foarte proaste,o sa fie zgomotos,ai si sanse foarte mari sa se strice.In plus cel mai ieftin set complet pe care l-am vazut era 2.5 milioane,ala de 1.5 banuiesc ca nu are decit camasi si pistoane,fara segmenti,fara garnituri.Ca sa nu mai zic ca in solutia asta te indrepti mai mult spre carpeala decat reparatie.
Acum,ca rezolvare a problemei.Un set de fabrica e 4.5 milioane.Daca nu mai ti masina mult,poate nu vrei sa il iei pe ala.Un setcar(varianta pe care am ales-o eu) e 3 milioane.Calitatea este decenta,te tine 80.000,ai un sunet al motorului normal si mai ales ai incredere ca nu crapa.Exista si alte firme,intereseaza-te.Mie mi-a placut asta ca venea cu segmenti foarte buni.Nu te gandi la second,ai sanse mari sa nu tina 2 ani,ca sa nu mai zic de neajunsuri mai mici,gen pierderi de ulei,lipsa de forta... daca nimeresti un set dus.Nici varianta cu schimbatul a doar doi cilindri cu pistoane nu e buna.Daca gasesti asa ceva de vanzare(improbabil),o sa ai un motor care nu va sta niciodata rotund,o sa ai compresie maxima pe aia 2 cilindri,iar pe ceilalti compresie mai mica.
Ca si cost total,pregateste-te pentru:cuzineti,garnituri(daca nu vin cu setul motor),ulei(2 schimburi,primul il arunci dupa 700 de km),antigel,suruburi si piulite(o mare parte se schimba).Asta e un cost minimal,daca vrei sa faci treaba buna mai schimbi si pompa de ulei,si distributia,aplanezi si chiuloasa,poate rectifici si vibrochenul.Nu stiu ce se poate intimpla la blocarea unui motor,dar imi imaginez ca apar niste forte foarte mari,deci ar trebui intai si intai sa te uiti la bloc,sa nu fie fisurat,deasemenea vibrochenul sau bielele indoite.Pe langa astea,mai pot aparea multe neprevazute,deci trebuie sa existe si un fond de rezerva,ca sanu ramai cu masina in bucati.
Dupa titlul topicului inteleg ca ai desfacut tu motorul si constatat defectiunea,deci nu se pune problema de manopera,altfel te mai ducea si aia la vre-o 3-4-5 milioane.
O alta solutie este sa inlocuiesti motorul cu totul.Daca gasesti unul ieftin.Ca la toate piesele second trebuie sa stii de unde il iei(de la cine) si eventual o istorie a motorului.daca nu faci asta risti sa ai mai multe probleme decat acum.daca vrei sa fie si legal,te costa cam 1 milion si ceva drumuri,stat la cozi probabil.
Si mai e o chestie,cum ai ajuns tu la concluzia ca sunt blocate pistoanele?Ca daca ai ramas fara ulei si ai mers cu ea asa ,sunt foarte mari sansele sa iti trebuiasca si un vibrochen nou,cuzineti de palier,ma indoiesc ca si biele,dar cine stie..
razvanarghius
am gresit scuzatima am vrut sa zic 350 lei
brigada_diverse
auzi, dar daca ar reusi sa il deblocheze(il desface scoate tot, da un pic cu smirghel pe camasa si schimba doar segmenii pe pistoanele respective) nu ar mai rezista masina?

in CTA un set Goetze stiu ca e cam 270 RON
nicolson
cum sa dea cu smirghel pe camasa
tgg2k
eu propun sa te gandesti serios la treaba asta. nu te gandi la solutii pana nu stii exact care e problema.

ai desfacut motorul dar de ce s-au blocat cele doua pistoane?! ca doar nu sunt doar asa blocate acolo de capul lor. daca s-au blocat in mers, e nasoala treaba ca trebuie sa verifici componentele sa vezi care au iesit din cote. altfel spus, nu faci revizie capitala, doar masori cotele sa vezi cum stai.

cat despre "rectificarea" componentelor cu smirghelul... e printre cele mai proaste idei care le-ai putea pune in aplicare (no ofennce @cristitranca)

bafta
andreiutzu
@kalyyyyyy din cate am inteles ai refacut motorul de curand si sunt curios cat te-a dus toata distractia.
@vallyyy nu te zgarcii la bani...daca faci un lucru fa-l sa merite. asa cum au spus si baietii inaintea mea tot tu vei avea de suferit!
Brainie
cristitranca: încearcă la OSIM un brevet: "Honuire cămăși cilindru cu șmirghel". Da' să dai și detalii: ce granulație, dacă sunt necesare 2 faze (șmirghel grosier și apoi fin), dacă operația se face sub apă, dacă se face manual sau cu "mașina de șlefuit" etc. După înregistrare îl vinzi pe bani buni.

Scuze, nu sunt necesare 2 faze, scrie acolo "da un pic cu șmirghel".
razvanarghius
nu mi se pare o metoda prea ortodoxa dar pt o perioada scurta de timp poate sa mearga daca dai cu un smirghel foarte fin, cu acel smirghel poti curata sin sticla, dar trebuie sa ai grija
maseax
QUOTE(razvanarghius @ 28 Jan 2008, 13:40)
nu mi se pare o metoda prea ortodoxa dar pt o perioada scurta de timp poate sa mearga daca dai cu un smirghel foarte fin, cu acel smirghel poti curata sin sticla, dar trebuie sa ai grija
*



Si eu am curatat camasile la dacioara mea cu smirghel.

Smirghel foarte fin. Camasile le-am smirgheruit "intr-o baie de motorina". Ceva genu cum freci kitu pe masina.
kalyyyyyy
QUOTE(andreiutzu @ 28 Jan 2008, 14:13)
@kalyyyyyy din cate am inteles ai refacut motorul de curand si sunt curios cat te-a dus toata distractia.
@vallyyy nu te zgarcii la bani...daca faci un lucru fa-l sa merite. asa cum au spus si baietii inaintea mea tot tu vei avea de suferit!
*




Pai da am facut motorul de curind,nu ca ar fi fost stricat incat sa il refac ,dar am dat peste mecanici prosti.Trebuiau doar schimbati cuzinetii dar dobitocii de mecanici mi-au spart o camasa,deci a trebuit sa schimb setul.In plus am refacut de la 0 toata chiuloasa,schimbat ghiduri ,supape,aplanat.Vibrochenul avea 3 luni ,deasemenea si pompa deci nu era cazul.Toata operatiunea m-a dus pe la 12 milioane,cu toate piesele.

Cat despre initiatorul topicului,este mult mai bine ca intai sa faci o estimare,atat a costurilor cat si a pagubei.Este cel mai intelept.Si apropos,daca ai citit ce scrie mai sus,am ramas cu 3 camasi si 4 pistoane bune,dar iti recomand ca asta sa fie ultima solutie(ti le dau pe o bere).oricum daca nu ai bani deloc si recurgi la asta(sa inlocuiesti doar alea 2 camsi si pistoane) totusi ar trebui sa afli mai intai care sunt consecintele faptului ca o sa ai presiuni diferite pe 2 pistoane,ce am zis eu intr-un reply mai sus este doar teorie,mai exact banuiala.
vallyyy
multi zic sa iau alt motor la mana a doua .....pai si daca iau decat setul motor nu e tot aia ce rost are sa mai schimb blocul ,placuta sa mai dau bani si pe treaba asta...nu stiu ce sa mai zic .....sunt asa intr-o dilema ....sunt blocate doua pistoane ..cred ca nu a mai bagat pompa ulei d-aia ............am gasit un set motor la dezmembrari cu 800 000 ...nu m-as duce singur sa-l cumpar ci cu un mecanic ..... cu masina mea lucrurile stau mai complicat e pe numele bunicii care e decedata ...masina trebuie trecuta prin succesiune si d-aia zic nu stiu cat o s-o mai tin .....imi e sa nu bag banii mai multi in ea decat face .....masina e din '76 recarosata in 90 ....nu stiu ce sa mai zic

28 Jan 2008, 22:11:
de la 3 pistoane am scos camasile nu-mi par cine stie ce uzate a 4 a decat se misca dar nu am mai insistat sa o scot
kalyyyyyy
Daca intrebi asta inseamna ca nu ai citit ce am scris noi toti.Iti mai spun o data.daca ti se blocheaza motorul(eu nu stiu alt motiv decat lipsa de ulei,ceea ce include si nefunctionarea pompei) ai mari sanse sa ai foarte multe piese stricate,atat de multe incat sa merite sa iei un motor la mana a doua.
Bobytzul
Intii analizeaza ce a dus la blocarea pistoanelor care este cauza .eu din cite mai stiu parca ansamblul camasa piston segmenti se unge prin uleiul aruncat de arbore cind trece prin baie parca stropire se cheama .deci daca arborele dadea prin ulei zic eu ca trebuia sa unga si cele doua ansamb piston segmenti camasi ,parerea mea ca alta este cauza blocarii ca pompa nu are nici clin nici mineca cu unsul pistoanelor cit timp ai ulei in baie .Pune ulei sau diluant (ca am inteles ca ai bagat o minune in rezervor sau ulei )in capul pistoanelor blocate pe ambele parti lasi sa treaca ceva timp pina trece uleiul prin toate incheieturile si vezi daca apasind incearca sa miste daca are draci pe el pui coada ciocanului in capul pistonului ii dai cit cuprinde si iese el afara ca tot nu mai e bun de nimic dar recuperezi bielele.Vezi fiecare biela sa fie cu capacul ei si cu cuzinetii ei la fel si la paliere .Dezmembrari vs Nou /Iei cel mai ieftin set motor stiu ca e unul de Bv cu segmenti drujba cam 200 ron ,tot duce 50-60.000 km (eu am la servici un papuc 1400 cc care a trecut de 60000 cu acest set si nu se da batut nici mort si cara ca asinul si nici ulei nu punem cu caldarea din contra motorul a trecut itp ) .set motor de la dezmembrari eu nu as lua ca nu stii peste ce gioarsa dai .ar fi bine sa refaci operatiile de curatare ale blocului si tot ce misca prin motor cu motorina etc.Vezi ce au mai scris si alti usseri,Sa faci de bine sa citesti cu atentie ce este pe acest post ca mai sunt si circotasi asta este si mai gasesti si cartea pentru dacia postata in format pdf si atunci blink.gif
adrianne
deja avem 2 topicuri, pe care continuam?

problema era si la cuzineti, ce are cauza ungerea lor interna, prin vibrochen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.