Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la motor dacia "ajutor"
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
paladebn
Sa incep cu inceputul am o dacie break din 1997 inainte de sarbatori imi facea figuri masina adica se umezeau bujiile dupa care masina ma lasa, cand mergea si se incalzea motorul nu mai statea la relanti si se oprea motorul. Toti meseriasii mi-au spus ca ba imi ingheta carburatorul ba nu sunt bujiile bune, ba avansul si tot asa.Am schimbat bujii peste bujii am curatat carburatorul am reglat avansul dar tot degeaba.M-am dus la un alt meserias si mi-a spus ca setul motor este dus asa ca am schimbat si setul si cuzinetii. Am facut rodajul in care moturul a mers fain dar dupa ce am schimbat uleiul de rodaj (mi-a pus ulei Valvoline 15w40) dupa ce se incalzeste motorul bine cand apas ambreiajul mi se aprind becurile in bord dar nu se opreste motorul presiunea la ulei sta la ultima linie alba (nu stiu ce presiune este) dar nu coboara sub cea rosie coboara sub cea alba dar foarte putin daca maresc relantiul la 1100 nu se mai aprind beculetele.Ma poate ajuta cineva cu vreun sfat?Multumesc.
alinushy
pompa de ulei - infundata sau pe duca
kalyyyyyy
deci tu ai schimbat setul si nu ai schimbat si pompa?mare greseala.Dar sa presupunem ca nu e de la pompa,desi asa pare.Nu te lua dupa indicatoarele din bord,sunt cel putin imprecise.Dar daca totusi se aprind becurile in bord,du-te si verifica sonda.Pentru ulei ai 2 modalitati de control cu 2 sonde diferite,ambele de presiune.Una controleaza acul,alta martorul.Daca ti se aprinde becul martor,presiunea ar trebui sa fie sub 0.8 bari pe cadranul cu ac,adica pe rosu.Daca nu se intampla asa,una din ele nu functioneaza calumea(sondele).Ca valori normale,la relanti trebuie sa ai minim 2,cu motorul cald.Daca nu ai atata ori ai pompa busita,ori scapa pe undeva ulei()pierderi de presiune,ori ai un ulei prea subtire.Desi pompa este ultima varianta la tine,pentru ca e cea mai scumpa,din pacate cam asta cred ca e.Totusi verifica intai sondele de presiune.Si inca o chestie,cum iti sta apa?nu de alta dar becurile alea se aprind si pentru apa,aceleasi.
paladebn
se prinde si becul de apa dar apa sta la jumatate cu toate ca cineva mi-a spus ca poate a gresit mufele intre ele aia de la ulei cu aia de la apa si le-am inversat in cazul asta la apa nu imi mai indica nimic in sensul ca nu se mai misca acul deloc sta pe zero. O pompa de ulei are ideie cinava cat costa? Am uitat sa precizez ca atunci cand calc ambreiajul nu totdeauna relantiul revine la 1000 mai ramane cateodata si la 1500.Si sonda aia sa ma duc la un service sa verific?Mersi
alinushy
o pompa de ulei cam 70-80ron, la tine mai mult ca sigur ca e pompa de vina.
paladebn
poate sa fie de vina si arborele?
Minel
De Scornicesti cu debit marit anul trecut in vara 60 lei cu 18 luni garantie ,indiferent de montaj !!!
paladebn
care este diferenta intre debit marit si cel cu debit scazut adica cu ce ajuta masina una din cele 2?

28 Jan 2008, 16:04:
poate sa fie si un scurt electric pe undeva?

28 Jan 2008, 16:46:
nu vrea nimeni sa mai spuna ceva?
kalyyyyyy
Pompele cu debit marit sunt cele care se monteaza pe 1310 din fabrica.Cele cu debit normal cunt cele de pe 1300,nu se mai gasesc.Diferenta ca astea au mai mult debit de ulei,ceea ce e bine.Nu cred sa fie vre-un scurt,iar de inversarea cablajelor nu se pune problema,sunt in parti diferite ale motorului,iar daca le inversa pe cele de pe chiuloasa(apa si ulei-ambele pt ace)nu mai functionau deloc.Pompa ia-o de fabrica(scornicesti parca),nu se merita diferenta de 20 de lei mai ales cand tre sa desfaci atatea ca sa ajungi la ea.
paladebn
Dar poate sa fie si arborele de vina?
vallyyy
spune-mi si mie cat ai cheltuit refacerea motorului cu tot cu manopera ??????????
paladebn
500 ron set+cuzineti+ulei+filtru
kalyyyyyy
arborele daca este iesit din cote,iti provoaca o presiune a uleiului proasta;se tocesc si cuzinetii mai repede.
ag02cws
Acu, eu sper ca ala care ti-a pus cuzinetii noi s-a uitat si la arbore sa nu fie uzat... Ar fi trebuit sa-ti spuna daca mai trebuie rectificat. Si asta ar fi presupus alti cuzineti. Pompa trebuie sa fie.
paladebn
Acum mai nou parca miroase ceva incins sub capota parca ar mirosi a ambreiaj.Oare ma lasa si ambreiajul? Cum se manifesta un ambreiaj pe duca?
Bobytzul
Intrebare inainte sa faci motorul cum statea presiunea la ulei .Motorul a fost spalat si curatat ? ai schimbat cumva pinioane la pompa de ulei cu cele de prin comert ? eu pe vremuri am patit o faza identica cu un nenorocit de filtru de ulei nou nout ,dar repede am gasit leacul ca schimbasem uleiul si filtrul si am dat fuga sa iau alt filtru si totul a intrat in normal (are un soi de supapa cind se imbicseste sa treaca pe direct si supapa era problema).pompa mea este cu debit marit are cam virsta masinii si a avut parte doar de o spalare cind am facut rk la motor in urma cu 12 ani si pe caldurile care le sti (2007)aveam doar o latime de limba sub 2 la 850r/m nici gind sa pilpiie becuri.
paladebn
Tot scazuta aveam presiunea la ulei cand se incalzea motorul ba chiar se oprea motorul pana mi-a spus un nene sa scot un furtun de la motor la carburator afara si nu s-a mai oprit motorul dar dupa ce-am facut motorul nu am mai pus furtunul ala si am conectat inapoi gatul ala la carburator.Mi-a mai spus astazi un alt mecanic ca este de vina uleiul ca nu este bun Valvoline 15W40 ca nu este uleios.Dar cand sa schimb uleiul sa fac o proba m-a busit unul si acum sa repar masina intai.Ce ulei sa pun?Sa-l schimb sau nu?Mai are careva Valvoline la Dacie?Filtrul l-am schimbat de fiecare data la pompa nenea ala nu l-a spalat si nici motorul nu l-a spalat nimeni. Apropo cum se spala?
Bobytzul
Cit despre ulei inainte de 89 mergeam cu ce era prin comert si tot nu am patit asa ceva si il tineam cam 2000 km apoi afara ,
Stai sa ma dumiresc .deci meseriasul a pus masina pe butuci (ma refer la ridicat sa aiba acces) a scos chiul, desfacut baie etc .4 bielex2 piulite=8 ceva ,ciocane a dat afara ansamblul biela piston ai stat linga el sa vezi daca a marcat fiecare biela cu capacul ei folosind un punctator ceva ? apoi a pus jos pistoanele cu cicanul la scos bolturi ,bielele pe aragaz si bagat setul nou .a si sa nu uit de cuzineti .cam in 8 ore daca era iute de mina a plecat zburdind ca iepurasul cu citeva sute de ron fara sa osteneasca sa sapele motorul cu motorina sa curete tot circuitul de ulei sa vada jocuri axa in bloc ,sa curete chiul de boierul boier sa nu se rupa ceva in el dind motorul jos si spalind la el cu motorina apoi desfundind canalele de ungere pai mai avea si prin arbore mai si cuzineti de joc axial ,daca avea bun simt te punea pe tine sa speli piesele .Buna treaba sa il mai recomanzi .Am si eu 2 specimene la bloc care dupa program in 2 zile unul singur cu 2+2 l bere face un motor ca al tau.Ia citeste http://www.daciaclub.ro/cum-am-schimbat-se...ici-t83956.html si vezi ca sunt si 2 pagini din revista autoturism sa le scoti la imprimanta apoi compara
paladebn
Buna din nou.Ieri am dat cu un meserias baia de ulei jos si surpriza in baie uleiul mirosea benzina si iera foarte subtire. Am dat si pompa de ulei jos si avea un joc axial si am hotarat sa si o schimb.Am schimbat uleiul si pompa de ulei, am desfacut pompa de benzina si la membrana iera desfacuta piulita, si am insurubat piulita. POate sa maiintre prin alta parte benzina in ulei?Multumesc
paladebn
de ieri am dus masina in service ca sa fac tabla asa ca inchid acest topic.
Multumesc pentru ajutor.
Sorin_18
ca sa nu mai deschid alt topic postez si eu problema mea aici:nu vrea sa mearga pistonul 1(cel de langa volanta) c am facut:-am schimbat bujie si fisa
-schimbat platina
-schimbat lulea si capac delcou
-am picurat chiar si ulei in carb(pt deblocare supapa )
si nimic nu vrea scanteie da dar nu se alimenteaza cu benzina (cred)ciudat este ca dupa ce am picurat ulei am scos bujia cu pricina si era ulei pe ea(mentionez ca masina a cam mers si merge incontinuare pe gaz,voi ce pareri aveti?
vallyyy
am si eu o curiozitate cum adica ai pus ulei in carburator pentru deblocarea supapei ....detaliaza ca ma intereseaza si pe mine ca am o problema cu o supapa
cezar_23@
sal baieti am si eu o proble am o bataie la motor ciudata cand il pornesc
cum ii dau prima cheie si turez bate de zici ca sare motoru dar pe urma nu mai are nik doar bate numai cand il turez pe la 4000 rpm am auzit mai nulte comentari
1 e linia slaba
2 pompa de ulei
3 un piston stramb
si mai am o problema sufla apa in vasu de expansiune dar cund tureaz nu mai sufla eu am zis ca e garmitura de chiuloasa ciupita voi ce parere aveti?????????????????????
vallyyy
pai daca zici ca sufla in vasul de expansiune ...... asta se stie a fi garnitura de chiuloasa ......cat despre bataie exclud categoric treaba cu un piston stramb
cezar_23@
chear nu mai stiu ce sa mai fac cu bataiea aia asa vrea sa iau un motor si termin cu totu dar treaba e ca nu prea gasesc la mine ca nu vreau de 1300
sa iti arat si poze cu masina ia arata bine dar treaba cu motoru
vallyyy
eu am luat motor de la dezmembrari ca pe cel original l-am calat ....sunt relativ multumit de el la bani care i-am dat .....da am pus tot 1.3
cezar_23@
cam cat o costa unu ??????????

28 May 2008, 23:20:
daca nu gasesc motor o sa incerc sa iii bag niste intaritor in ulei sa nu mai bata ce parere ai ?????
vallyyy
eu am dat 2 milioane cu tot ce se poate pe el inclusiv galerie ....da fara electromotor si alternator.....eu zic sa consulti un mecanic plus cu bagatul anumitor chestii in ulei din cate am citit pe aici nu rezolvi mare lucru......da de ce sa schimbi motorul repara-l .....e dus setul ?papa ulei?
cezar_23@
pai e bine io ma steptam la 5-6 milioane

28 May 2008, 23:25:
masina cand am luato am luato din bucuresti cu 20 mil mi sa parut buna la pretu asta atunci nu avea nik nu batea nik la motor dar cand am ajuns acasa a doua zi dimineata cand am vrut sa plec cu ia a inceput sa aiva un zgomot pe urma din ce in ce mai tare

28 May 2008, 23:26:
pai dar caat stau sa bag bani in astea mai bine iau un motor si asta basta nu mai stau sa schimb un set nou de 1400 e vro 3 mil si asa mai bine iau un motor la 3 mil 4 si gata am terminat bag set si cade alta

28 May 2008, 23:27:
din ce am e masina ta ?
??
vallyyy
cand cumperi o masina te duci cu un mecanic asta una la mana ......o incerci la drum ......si am citit pe forum despre o metoda prin care vezi daca e uzat setul motor .......da eu zic sa consulti un mecanic cu problema ta ....nu te juca cu motorul ca-ti zic din propria experienta :e foarte nasol sa te lase motorul in drum ..nu ai ce sa-i mai faci decat tractare ...asa ca ai grija
cezar_23@
pai da ma cand am luato nu avea nik dupa ce sa racit motoru a inceput toata treaba

28 May 2008, 23:31:
am o aprindere pe tranzistoare sti cum se moteaza sau trebuie sa ma duc la un specialist?????
vallyyy
masina mea e din 76 ....si e recarosata in 90 ....adica are caroserie 1310 ..... cat despre ce vrei tu sa faci cu motorul mi se pare gresit ....la noi aici la Pitesti se da un motor 1.4 cu 3.5 - 4 milioane dar mai bine bagi banii astia in al tau stii incai ca l-ai facut aproape nou ...............eu am cumparat motoru pentru ca aveam vibrochenul la R2 si la mine chiar nu se mai merita ....plus nu uita de omologare noului motor care e si aia 1 milion
cezar_23@
ar fii o ideia buna asta dar ma cam indoies sa nu mai cada ceva peurma si sa ma bat cu pumni in cap

28 May 2008, 23:38:
sa imi dai si mie acc la id vand_dacie1310
vallyyy
de cazut cade in continuu daca nu o pui la punct .......e greu cu daciile e mai tocatoare de bani o dacie decat o femeie
cezar_23@
asa e azi am fost cu masina la un vecin un ww golf 3 din 1994 mere mai bine de 1000 de ori decat o dacia si amea se infige dar e bataie aia la viteza mare nu se aude cine stie ce dar cat de cat daca esti atent se aude daca merg vro 1 ora cu ia nu mai bate sa o ia maibi de masina ca dabi astept sa scap de ia


28 May 2008, 23:45:
pai din cate stiu un set motor distrus incepe sa consume ulei si benzima mai putina dar al meu nu consuma deloc
Sorin_18
QUOTE(vallyyy @ 28 May 2008, 22:20)
am si eu o curiozitate cum adica ai pus ulei in carburator pentru deblocarea supapei ....detaliaza ca ma intereseaza si pe mine ca am o problema cu o supapa
*


pei picuri in carburator ulei de motor sau lichid de frana cu motorul pornit si turat din cand in cand,apoi faci ca si cum l-ai desfunda cu mana il turezi si iin acelasi timp pui mana pe gura carb.(asta ca sa ajunga mai bn uleiul)
vallyyy
presupun ca foarte putin sa picur ....ma gandesc sa nu fac vreo prostie sa nu mai porneasca motorul apoi unsure.gif
Sorin_18
QUOTE(vallyyy @ 29 May 2008, 09:57)
presupun ca foarte putin sa picur ....ma gandesc sa nu fac vreo prostie sa nu mai porneasca motorul apoi unsure.gif
*


nu se intapla nimic gandestete la un motor care consuma ulei.....merge daca nu te deranjeaza consumul de ulei si fumul,toarna si tu cu simt de raspundere
vallyyy
am inteles .....sa vedem poate nu-mi mai face fite supapa aia de la chiuloasa daca pun ulei biggrin.gif .......mersi si bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.