Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum exagerat 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
masalko
va rog foarte mult sa ma indrumati si pe mine nitel ca mai am un pic si innebunesc.iata datele problemei:
-dacia 1310 an 1987
-bujii sinterom noi,reglate
-capac delco nou,filtru benzina inainte de pompa de b. nou
CONSUMA EXAGERAT DE MULT AM BAGAT EU CU MANUTA MEA BENZINA DE 30 RON SI AM MERS PRIN SIBIU APROX 45 KM DUPA CARE CIUCIU BENZINA(in rezervor mai era benzina caci masina mergea)
Mentinez ca am curatat partea superioara a carburatorului,filtru de aer e infundat dar un mos mi l-a gaurit si a zis ca mere si asa,platina zicea ca e buna.CE ARE???Ca acum 3 luni ncand am cumparat-o mergea brici.acum ma omoara.help me please
p.p. am obs ca intr-o anumita pozitie a delcoului motorul moare la relanti numai daca ii las furtunul de la pompa de vid(?)de pe delcou.daca o scot motorul merge brici
a era sa uit tre sa ii schimb uleiul ca am foarte putin ulei(sub nivelul minim de la joja)-nu mai umblu cu masina
brigada_diverse
sa nu iti trage aer fals pe undeva(cum ar fi servofrana), carburatorul sa fie reglat(mai ales nivelul plutitorului, si avansul de la delco.

pompa aia de vind se numeste capsula vacumatica. daca scoti furtunul, motorul trebuie sa mearga mai prost...deci posibil sa fie probleme cu avansul....
masalko
am frana pe lichid crezi ca pot face eu ceva sau tre sa merg la mecanic?
brigada_diverse
frana pe lichid.....ca la orice masina

daca, pompa de frana este pusa pe o oala/butelie(depinde cum crezi ca este) , si din oala aia pleaca un furtun pe galerii, atunci ai servofrana. daca nu, iar pompa de frana e pusa mai in spate, nu ai servofrana

desii, consumul mare poate fi rezultatul tachetilor dereglati(prea stransi)

<span class='edit'>28 Jan 2008, 17:42:</span>
deci, regleaza avansul, dai un search pe forum, ca se explica destul de bine(e o metoda f eficienta a lui djasu82), si vezi daca atunci cand scoti furtunul de la capsula vacumatica motorul merge mai prost atunci e bine(asa e normal)

daca ti-e frica sa umbli la avans, si la carburator, mergi la un mecanic.


am uitat ceva fff important

returul de la pompa e infundat?(il desfunzi sufland pe conducta de retur-care e legata de pompa de benzina prin furtun. locul de legare este intersectia a tevii unde se leaga ea, cu teava pe care pleaca benzina spre carburator)
djasu82
Salut , scimba filtrul de aer e foarte important ! Dupa aceea speli din nou carburatorul dar nu asa superficial ci complet , faci rost de alta capsula vacumatica noua si montezi totul la loc. Treci la reglaje si ai sa simti cum trage masina - verifica diuza care e pe furtunul care vine de la teul din carburator si intra in galeria de admisie si mai verifica si returul de la pompa de benzina. Daca e infundat baga aer comprimat pe retur dand la pompa sau la compresor in asa fel in rezervor se va balbota benzina.
kalyyyyyy
In afara de ce s-a spus mai sus,desi eu incerc sa fac o recapitulare sa-ti fie mai usor:
-pompa de vacuum,cum o numesti tu,adica acea capsula controleaza avansul vacuumatic.Culmea ,acela are rol de reducere a consumului,deci da si tu un search
-avansul are rol foarte important(cel static de data asta)
-cel mai important factor este reglajul carburatorului,nivelul cnc si dimensiunea jigloarelor.Nu stiu ce gaura ti-a dat mosu ala in carb,probabil ceva de redirectionare a amestecului de relanti care era blocat,si din cauza asta iti consuma mai mult,nu ai cum sa faci o gaura la fel de precisa ca fabrica.
-filtru de are
-returul infundat
-scintee slaba

Oricum inainte de a banui orice piesa du-te la un service(autorizat nu din spatele blocului) si fa reglajele de aprindere si carburator.
masalko
am facut azi schimbul de ulei busonul de strangere a fost strans la nemurire fratilor!l-am desfacut cumva,am lasat uleiul sa se scurga,am pus cca 1l ulei curat,s-a scurs si acesta,iar dupa acea am pus 3,2 l ulei curat(am pus filtru nou)
Am pus filtru de aer nou
am inlocuit garnitura de la capacul culbatorilor(in forma de u) acum:
-futunul de apa care iasa din motor si intra la baza carburatorului are scurgeri masive
-RETURUL ESTE INFUNDAT-CRED(AM SCOS AMBELE FURTUNURI DE LA POMPA SI AM SUFLAT PE RETUR DAR NIMIC-AM RAMAS CU GURA PLINA DE AER
-SE POATE INTAMPLA CEVA GRAV DACA nu am montat capacul de culbatori bine?
mentionez ca am pornit masina si mi s-au stins becurile de ulei si apa dar imi ieseau aburi de pe motor!
-din motor am colectat cca700 ml ulei dupa ce acum o saptamana am completat cu cca 500 ml
ce parere aveti?
Kinetix
Desfunda returul in felul urmator:
- "planul A": sufli cu o pompa, compresor, ceva pe furtunul/conducta de retur; daca nu merge (posibil dop de rugina), atunci...
- "planul B": scoti cablul de soc din camasa lui tragand de butonul din habitaclu pana iese de tot, dupa ce l-ai desfacut de la carburator; bagi capatul cablului pe conducta de retur in mod progresiv, in timp ce rotesti usor de capatul cu buton negru; ar trebui sa inainteze cam pana cand conducta face un cot mai serios pentru a intra sub masina; dupa asta incerci sa sufli din nou cu pompa pe conducta; daca nici asa nu merge...
- "planul C": urci masina pe rampa, te bagi dedesubt, scoti racordul de cauciuc dintre conducta si rezervor, bagi cablul de soc pe acest capat al conductei progresiv si rotesti; daca nici asta nu merge... inlocuiesti conducta.
Succes!
brigada_diverse

-futunul de apa care iasa din motor si intra la baza carburatorului are scurgeri masive
-RETURUL ESTE INFUNDAT-CRED(AM SCOS AMBELE FURTUNURI DE LA POMPA SI AM SUFLAT PE RETUR DAR NIMIC-AM RAMAS CU GURA PLINA DE AER
-SE POATE INTAMPLA CEVA GRAV DACA nu am montat capacul de culbatori bine?
mentionez ca am pornit masina si mi s-au stins becurile de ulei si apa dar imi ieseau aburi de pe motor!
-din motor am colectat cca700 ml ulei dupa ce acum o saptamana am completat cu cca 500 ml
ce parere aveti?
*

[/quote]

da, se intampla, daca nu ai capacul de la culbutori montat bine sa iti curga ulei la imbinarea lui cu chiuloasa
returul desfunda-l, motivul principal pentru care mananca asa mult
aburii de pe motor-> daca s-a varsat apa pe galeriile de evacuare, alea sunt foarte incinse, si deaia a aparut abur
nu inteleg ultima chestie....scoti doar 700ml? pai ori ti-a varsat pe la capacul de la culbutori, cel mai probabil, ori prin alte parti....nu cred ca mananca in halu asta la ulei

sugestii: curata returul, neaparat
sa fixezi bine capacul de la culbutori, daca nu tine garnitura aia sipla, poti face etansarea cu apsta dinaia rosie
schimba furtunele de agent de racire care sunt sparte/curg, etc
uita-te pe sub masina si vezi daca pierde ulei pe undeva

"din motor am colectat cca700 ml ulei dupa ce acum o saptamana am completat cu cca 500 ml"

deci a fost mai mult ulei? daca ,da atunci ai sparta garnitura de la pompa de benzina, schimb-o...daca nu, instructiunile sunt mai sus
regleaza avansul si tachetii(distanta la tacheti) si distanta la bujii
curata carburatorul, si verifica sa nu ai pierderi de benzina sau sa traga aer fals


pana la urma ai servofrana?
masalko
nu nu am servo

29 Jan 2008, 21:04:
cam peste tot unde e vorba de consum se vb de aer fals cum il depistez?
si ce legatura are pompa de benz cu uleiul sau te-ai referit la garnitura p de ulei?
si ce e cu tachetii?
oricum masina am pornit-o si nu mai suna ca inainte-nu mai sta la relanti,si are un vajait ciudat motorul sa fie de la ulei?
ps e cineva aproape de sibiu sa ma indrume si pe mine?
brigada_diverse
daca nu ai servo, ai mai scapt de ceva pentru verificat icon_mrgreen.gif

pompa de benzina: o membrana e antrenata de dedesubt de un mecanism.
deasupra membranei se realizeaza procesul de pompare. daca membrana e sparta, benzina trece prin ea, si ajunge jos...la mecanismul respectiv....si in final ajunge in baia de ulei, subtiind uleiul, il curata de pe pistoane si alte mecanisme(ceea ce e ingrozitor de rau pentru motor)
ca amestecul sa arda perfect, fara pierderi, trebuie sa existe un amestec bun de aer/benzina

daca trage aer fals, atunci amestecul nu e bun, deci consumul se modifica

tachetii sunt cei care muta supapele in cei 4 timpi ai motorului. daca tachetii dereglati, consumul va creste.(supapa sta prea mult deschisa, si determina si motorul sa mearga prost

avansul reprezinta diferenta intre momentul in care pistonul este in compresie si momentul cand bujia lui da scanteia...la fel, daca nu e reglat bine, consumul creste....

returul: carburatorul nu are nevoie de toata benzina pompata, acea ca o parte se intoarce inapoi(si este multa). daca returul e infundat, toata benzina e trimisa in carburator, este toata arsa(care in loc sa se duca in rezervor, sa se recupereze e arsa)si motorul nu merge bine, iar consumul devine exagerat. plus ca mai uzeaza si pompa de benzina prea mult
ovi_ab
Se rezolva toata problema cu o instalatie GPL - 800 ron si ai scapat.
djasu82
iar motorul il faci praf la 3000 de km schimbi uleiul mereu si intervin partile suplimentare la motor nu toata lumea are bani sa tot mestereasca la motor dupa ce si-a instalat GPL. Eu sunt adeptul benzinei se poat scoate consumuri mici .
Kinetix
Verifica etanseitatea pe traseul admisiei, astfel: "gatuiesti" un pic motorul din surubul de amestec (adica il strangi vreo tura), apoi dai cate putin "spray de pornire" (sau chiar de curatat carbul) pe ici, pe colo, si vezi cum reactioneaza motorul. Daca accelereaza un pic, atunci acolo ai neetanseitate si admisie de aer fals. Daca nu - nu.
tzepesch
reglajul tachetilor inseamna distanta dintre culbutori si supape? acea dist de 0.15 si 0.20??? daca da se regleaza usor. si eu am probleme cu consumul de camion
brigada_diverse
da, aia inseamna reglajul tachetilor
masalko
am rezolvat-o zic eu cu returul
am curatat si verificat pompa de benzina-ok
am dat din nou jos capacu de la culbutori si am reasezat garnitura cea noua dar mi se pare ca suna ciudat
e normal sa aiba un sunet ritmat"taca taca" foarte slab"...in timp ce eu faceam ultimele reglaje a trecut un ww passat care avea acelasi sunet ritmat la motor(?)
si apropo la mine pe carburator sunt doar:
surumb relanti
-surub aer
-si cam atat e normal?
De mers va pot spune abia maine cum mere caci deseara merg cu prietena la parintii ei

brigada_diverse
da, e normal sa aiba doar alea 2 suruburi, unul care regleaza turatia la ralanti, si cel care regleaza amestecul de benzina/aer
nu ai reglat si tu tachetii, ca tot ai dat jos capacul de la culbutori?(cumpara o lera si regleaza-i, o sa mearga mai bine)
masalko
tachetii?fi putin atent-curiozitatea m-a facut sa misc acele parghii(4 la numar) care fac legatura intre 2 suruburi sau pistoane(nu stiu exact) dar am oservat ca a doua parghie de la radiator spre baterie este blocata(masina era la liber0 celelalte pargi aveau un joc ceva de genul 3-4 mmm dupa cursa pe care o faceau(e bine ???)
brigada_diverse
QUOTE(masalko @ 30 Jan 2008, 18:45)
tachetii?fi putin atent-curiozitatea m-a facut sa misc acele parghii(4 la numar) care fac legatura intre 2 suruburi sau pistoane(nu stiu exact) dar am oservat ca a doua parghie de la radiator spre baterie este blocata(masina era la liber0 celelalte pargi aveau un joc ceva de genul 3-4 mmm dupa cursa pe care o faceau(e bine ???)
*



sub capacul de la culbutori sunt 8 parghii(2 pt fiecare piston).
intre tachet si supapa(supapa e aia cu arc), distanta trebuie sa fie de 0,2mm pt evacuare si 0,15 pt admisie, dar merge foarte bine cu 0,2mm pentru ambele

distanta se masoara pentru fiecare piston.
operatiunile de reglare sunt aici, dar reglezi tachetii de la pistonul respectiv, dupa ce aduci pistonul in compresie. tachetii stransi determina un consum mai mare.

fa-le o poza, sunt si eu curios, sa nu le incurci.

fac legatura intre 2 suruburi?(unul ar fi tija car eil impinde, si celalalt supapa).

unul din asa numitele suruburi are arc? daca da, aia e supapa, iar celalalt, opus supapei este tija culbutorului
masalko
sincer deja sunt bagat cu totul in ceata iar problema ma deaseste o sa merg la un service,chit ca imi ia toti banii
brigada_diverse
pentru un reglat de tacheti cam 20 RON...
poate ar putea vreun mebru de pe forum sa te ajute(daca esti prin prajma)

oricum, cu returul curat, ar trebui sa scada mult consumul blush.gif
tzepesch
as putea sa te ajut cu reglatul.

la operatiunea asta sunt si eu. daca imi iese te ajut, esti din buc
?
mario1980
Inainte de a regla culbutorii, este bine a se face o inspectare a lor, in zona in care calca efectiv pe supapa, pentru ca dupa o anumita durata de functionare, cozile supapelor "sapa" destul de adinc in culbutori, astfel incite reglarea cu lera dupa cotele standard, nu corespunde cu realitatea.
Daca s-a mai spus, ma iertati, ca n-am timp sa citesc tot topic-ul.
masalko
e cam departe sibiul de bucuresti-nici nu stiu daca ma tine masina pana in bucuresti dry.gif mersi oricum!
am fost aseara cu masina si merge bine ,trage bine dar are un sunet ciudat-niste batai infundate in timpul mersului
faza e ca rotile mele au o presiune in ele de cca 3 atm cineva mi-a spus ca normal e sa aiba 2-2,2 s-ar putea sa fie deformate cauciucurile si sa imi bata asa
tzepesch
daca n-ai galme la cauciucuri nu.


maine inspectez si eu culbutorii si supapele si fac reglajul.
masalko
am ajuns in sfirsit la un mecanic despre care se zicea ca ar fi mare meserias
mi-a desfacut capota,s-a uitat,mi-a reglat surubul de aer si de relanti si a zis ca:
-ambreiajul patineaza si este prea strins
-in motor imi intra apa deoarece pe la furtunul de aer conectat de la motor(in dreptul busonului de umplere cu ulei) la carburator imi ies stropi de apa-cica ar fi garnitura de chiuloasa arsa sau piscata
-ca sunetul care il aud eu este de la lagarele inferioare ale motorului
-imi intra apa in motor in sectiunea de evacuare si de aceea am eu apa pe toba
-telescoapele sunt uzate
-bucsaraie si cuplaje decalibrate
Ce m-a deranjat a fost ca a constatat toate aceste lucruri dar nu a facut NIMIC CONCRET
Mai mult cand l-am intrebat de cablul de kilometraj ca nu mai merge nici contorul,nici kilometrajul a zis ca pe undeva pe dedesubt e problema
Nu a stiut sa-mi spuna nici macar unde vine sonda de apa!!!!
ASA CA MI-AM PIERDUT O SAMBATA INTREAGA FARA SA REZOLV NIMICA! dry.gif HALAL MECANICI BAI FRATE
O SA MA APUC EU SA MI-O PUN LA PUNCT CA MACAR DACA O STRIC STIU CA MI-AM FACUT-O EU CU MANA MEA FARA SA MA JECMANEASCA ALTII DE BANI! mad.gif
Sorin_18
QUOTE(masalko @ 2 Feb 2008, 22:24)
am ajuns in sfirsit la un mecanic despre care se zicea ca ar fi mare meserias
mi-a desfacut capota,s-a uitat,mi-a reglat surubul de aer si de relanti si a zis ca:
-ambreiajul patineaza si este prea strins
-in motor imi intra apa deoarece pe la furtunul de aer conectat de la motor(in dreptul busonului de umplere cu ulei) la carburator imi ies stropi de apa-cica ar fi garnitura de chiuloasa arsa sau piscata
-ca sunetul care il aud eu este de la lagarele inferioare ale motorului
-imi intra apa in motor in sectiunea de evacuare si de aceea am eu apa pe toba
-telescoapele sunt uzate
-bucsaraie si cuplaje decalibrate
Ce m-a deranjat a fost ca a constatat toate aceste lucruri dar nu a facut NIMIC CONCRET
Mai mult cand l-am intrebat de cablul de kilometraj ca nu mai merge nici contorul,nici kilometrajul a zis ca pe undeva pe dedesubt  e problema
Nu a stiut sa-mi spuna nici macar unde vine sonda de apa!!!!
ASA CA MI-AM PIERDUT O SAMBATA INTREAGA FARA SA REZOLV NIMICA! dry.gif HALAL MECANICI BAI FRATE
O SA MA APUC EU SA MI-O PUN LA PUNCT CA MACAR DACA O STRIC STIU CA MI-AM FACUT-O EU CU MANA MEA FARA SA MA JECMANEASCA ALTII DE BANI! mad.gif
*


nu e greu sa o faci tu de ce sa mai dai si bani la mecanici cu putin ajutor de la cei de pe forum sunt sigur ca o sa reusesti .bafta si nu uita daca ai nelamuriri mai bine intreaba pe forum
Minel
Cand dai de o problema care nu o poti rezolva ,prima oara documenteaza-te si abia apoi incearca sa desfaci ,sau sa repari ,si ce faci tu cu mana ta nu se compara nici cu 100 de mecani habarnisti !(am masina de 1 an si nu a pus mana pe ea vreodata nici un mecanic si nici nu o sa puna ) 90 % din rezolvarile problemelor le-au gasit aici pe forum !!!
masalko
desi am schimbat multe din componenetele care se uzeaza periodic la dacie tot nu am rezolvat problema consumului
am fost la un mecanic si mi-a zis ca modul in care conduc masina imi genereaza consumul urias!
dar eu cand am cumparat masina am fost varza si am turat-o aiurea ca nu gaseam treptele de viteza,am fost prin multe locuri cu ea si abia daca imi lua mai mult de 8.5 la suta ,iar acum nu scade sub 14 nicicum!ce sa ii mai fac?
e de vina carburatorul?
cineva imi spunea ca dupa cum pocane motorul s-ar putea sa ajunga benzina in el si de aici consumul exagerat(???)va rog sa ma lamuriti sipe mine sau macar sa ma indrumati pe ce sa pun mana ca mna termina la buzunar
djasu82
Refaci motorul . Mai inatai schimba garnitura de la pompa de benzina dupa aceea verifica daca ai returul infundat de la pompa de benzina spre rezervor . Cauta cum se regleaza carburatorul... Faci rost de o aprindere eletronica. Schimbi uleiul cu efl 10w40 un filtru man si iti v-a scade consumul. Dai o importanta culbutorilor.
Sorin_18
QUOTE(masalko @ 17 Feb 2008, 08:20)
desi am schimbat multe din componenetele care se uzeaza periodic la dacie tot nu am rezolvat problema consumului
am fost la un mecanic si mi-a zis ca modul in care conduc masina imi genereaza consumul urias!
dar eu cand am cumparat masina am fost varza si am turat-o aiurea ca nu gaseam treptele de viteza,am fost prin multe locuri cu ea si abia daca imi lua mai mult de 8.5 la suta ,iar acum nu scade sub 14 nicicum!ce sa ii mai fac?
e de vina carburatorul?
cineva imi spunea ca dupa cum pocane motorul s-ar putea sa ajunga benzina in el si de aici consumul exagerat(???)va rog sa ma lamuriti sipe mine sau macar sa ma indrumati pe ce sa pun mana ca mna termina la buzunar
*


verifica leiul sa nu miroasa a benzina daca miroase schimba membrana pompei de benzina si bineinteles si uleiul,filtru de aer ,filtru de benzina bujiile regleazale sau schimbale(recomand sinterom)si bineinteles regleaza carburatorul si verifica returul.multa bafta.
nc_bif123
Si eu am avut o problema asemanatoare era returul infundat, dar nici acum nu scade consumul sub 10. Ii mai pot face cva sa mai scada din consum?
seby9966
As fi curios daca ai putea sa te duci la expertul de Minel.... radmasa.gif
El cu manuta lui ti-ar face sa consume 20.Sper sa nu te superi...sper ca nici el sa nu se supere...dar aici e prostia noastra a romanilor.Electricianul din Germania nu isi peticeste singur izmenle cand se rup in cur...se duce la croitor.Sper ca intelei ce vreau sa zic.Cauta un meserias bun.....tine-te de el (in sensul ca numai el iti va umbla in masina) cand iti cere 15 ron pe o lucrare da-i 20 ....si o sa vezi cum se rezolva treaba.In rest....bafta la noroc.Cand ii dai de cap sa ne spui si noua ce a avut.
tabek
Lasa-ma cu mecanicii, poti sa-i dai si 1000RON ca tot nu face treaba buna...Cu aprinderea pusa la punct, carburatorul curatat si reglat si motor cat de cat in parametrii poti scoate consumuri omenesti. Ii mai pui o aprindere electronica si cam atat...astea mai bine le faci tu, decat sa apelezi la mecanic, parerea mea.
Minel
QUOTE(seby9966 @ 27 Feb 2008, 13:51)
As fi curios daca ai putea sa te duci la expertul de Minel.... radmasa.gif
El cu manuta lui ti-ar face sa consume 20.Sper sa nu te superi...sper ca nici el sa nu se supere...dar aici e prostia noastra a romanilor.Electricianul din Germania nu isi peticeste singur izmenle cand se rup in cur...se duce la croitor.Sper ca intelei ce vreau sa zic.Cauta un meserias bun.....tine-te de el (in sensul ca numai el iti va umbla in masina) cand iti cere 15 ron pe o lucrare da-i 20 ....si o sa vezi cum se rezolva treaba.In rest....bafta la noroc.Cand ii dai de cap sa ne spui si noua ce a avut.
*





Nu doresc sa iti raspund cu aceiasi moneda pt ca nu ma cobor la nivelul tau ,dar daca sti sa faci ceva de ce sa nu iti faci tu cu mana ta ,faci categoric mai bine decat vreun " mecanic " de la coltul blocului sau vreun service autorizat .
Ca o informatie pt tine ,mie imi consuma mixt undeva intre 6,5-7 L la 100 km ,ceea ce zic eu ca este bine , pt o masina de 13 ani
Acum daca tu nu ai nici o tangenta cu mecanica ,normal sa indrumi oamenii la service
Stiam ca rolul forumului este de a da rezolva probleme si de a da sfaturi tocmai pt ca omul doreste sa faca cu mana lui si sa nu recurga la indrumarile unor persoane de genul tau care nu s-ar sinchisi sa stranga vreun surub sau sa regleze ceva "ca doar ii dacie si merge si asa "
Ma lasa rece astfel de replici fara nici o baza solida doar goana dupa posturi si mistouri !!!
seby9966
Man...nu ma intelege gresit.Dar asa este.Sincer iti spun nu am avut nici pe departe intentia de a face misto.Cat despre consumul pe care tu il bagi la inaintare...da-mi voie (cu cunostiintele mele precare ce e drept de mecanica sa nu cred).Am si eu o dacie din 89-deci are saraca 19 ani.Iarna in oras nu scad sub 9-10 nici sa ma tai......Am facut u drum lung......4 persoane si si am iesit la 7,5 (cu numerose opriri,etc....)Stii ce m-a secat?Faptul ca pe forum toti sunt destepti si vb dupa manual...sau din experienta.Dar sa fii la fata locului si sa vezi ca le-ai incercat pe toate si tot cu draci iti ia.....nu iti vine sa ii dai foc?Sau ...si mai bine sa apelezi la AJUTOR SPECILIZAT?Inca o data imi pare rau daca te-ai simtit ofensat....
Minel
Tu nu esti obligat sa crezi ce spun sau ce scriu unii forumisti ,dar eu iti spun din proprie experienta ca daca totul este in parametri (carburatie ,alimentare ,aprindere ) poti sa scoti asemenea consumuri , eu am si aprindere + senzor si o elica cu 4 pale si mi-s multumit de cosumul pe care il am ,probabil si alti au asemenea imbunatatiri si au consum similar !
Consumul este legat de starea motorului ,de reglaje , etc...
tabek
Nu pot decat sa confirm spusele lui Minel, cu aprinderea si carburatia puse la punct nu exista sa nu ai consum bun. Si eu am AT011 si uis+elica, reduc si astea consumul cu aprox 1L/100km, chiar daca sunt multi care nu cred, dar asa este. Afara mai mult de 6,5/100km nu iese niciodata, de regula am 6 sau chiar mai putin daca merg linistit.
seby9966
ok.Spuneti-mi ce e"AT011 si uis+elica" cat costa...ed unde cumpar asa ceva in iasi.....si gasesc eu pe cine sa le monteze
Mc anticipat


28 Feb 2008, 11:42:
Da.... radmasa.gif exact cum ma asteptam.Cum vine cineva cu o intrebare concreta...nimeni nu mai stie nimik. laugh.gif
Bravo mai fratilor."Multumesc" cu adaci plecaciuni pt lectiile de mecanica pe care, cu atata sarg le citeati de prin carti sau de pe alte forumuri.Astept tousi un meserias care stie ce vb si care ma poae lamuri in legatura cu dispozitivul la care se face referire mai sus:pret, ce este, monta etc.
argon
gasesti tot ce te intereseaza cu functia search, inclusiv cum sa le montezi singur. Spune daca nu te descurci si o sa caut eu pentru tine. Macar incearca.
psihoursu
am auzit la un nene ca i-a astupat nus ce la difuzor si ca ii consuma super putin si ca are si putere ceea ce nu prea imi vine sa cred. La dacia mea i-am pus jiglere mai mici si intradevar imi consuma mai putin dar ma rugam de ea sa plece de pe loc
Gaby_19_4you
schimba setul de jiglere! asa am patit si eu cu un set de SRL cu gauri mari si imi consuma peste 15l/100km , dar avea si putere motorul...mult mai mare!
eu am rezolvat problema cu un set nou de jiglere din pitesti...piese de uzina!
nocivu
salve am si eu o problema cu consumul la dacie 1310 L berlina `99 ma usuca la buzunar 9 % benzina si 9,5 % pe gaz cum pot sa fac sa scad si eu consumul ma poate ajuta cineva din bucuresti ? mentzionez ca locuiesc in com Magurele Ilfov ma pot deplasa in Buc fara probleme .
Sunt incepator imi este frica sa schimb si platina smile.gif) sa nu cumva sa fac ceva gresit la ea smile.gif Sunt dependent de masina si ma usuca la buzunar cu un salariu de 7 mil .....
Aprinderea eu zic ca este ok vavans ok daca trag furtunasul de la vacum motorul isi schimba mersul ... merge mai prost nitel .... porneste la sfert de cheie cand ie calda dim porneste la a 2 cheie cu soc tras
Multumesc
Kinetix
Consum de 9 litri la suta de km urban pe vreme rece la Dacia este foarte bine!
Nu ai ce repara la ea, eventual sa te obisnuiesti tu cu ideea...
Totusi, nu strica sa ii pui o aprindere electronica. wink.gif
masalko
am obs ca mai toata lumea face raportul cantitatii de benzina alimentate la nr de km parcursi pe care cred ca ii iau din bord(cadranul kilometrajului)la mine problema este (si am mentionat-o in alt topic) ca imi patineAZA kilometrajul si dupa ce se incalzeste uleiul din cutia de viteza nu mai merge deloc
asa ca nr de km pe care ii citesc eu nu cred ca sunt cei reali
Kinetix
S-ar putea sa fie necesar sa inlocuiesti pinionul de plastic din cutia de viteze care invarte cablul de kilometraj.
masalko
si iata ca dupa lupte seculare am reusit sa rezolv problema consumului de benzina!
iam spus socrului meu de problema consumului exagerat si ma intrebat ce alte simtome are masina si iam spus ca se aud pocnituri pe teava de esapament,si ca imi tot mananca apa!acu el nu a avut niciodata dacia insa a avut un opel si ptr ca mai demult nu prea se gaseau piese sia confectionat singur carburatorul si tot felul de alte dichisuri.Mia zis asa
daca bataile din teava de esapament sunt ritmice atunci e clar ca am o scanteie care vine mai tarziu si benzina ptr acel timp de scanteie se duce pe apa sambetei!ori nu lucreaza una din bujii ori platina ceva nu e in regula cu ea sau in cel mai rau caz sa modificat unul din arcele de cerc de pe rotorul din delcou(acel unghi dwell)la indrumarea lui am cump o platina franceza,un condensator nou si sa le inlocuiesc
leam pus pe cele noi am reglat platina la 0,4mm am curatat capacul delco,pipa de contact,pus condensatorul si am remontat delcou doar ca mam incurcat la fise!prin doua carti am gasit 2 pozitii diferite dew conectarew a fiselšor dar nimic masina nu mai pornea sad.gif
am gasit manualul de reperatii ptr dacia 1310 si acolo scrie clar ca ordinea este 1 3 4 2 cu ment ca prima fisa se leaga la borna sdin dreptul capsulei de vacuum iar primul cilindru este cel de la volanta!
am trecut la partea cu curatatul bujiilor prima cam neagra,a doua si atreia cam la fel A PATRA ERA CA NOUA!CAND MAUIT LA FISA VAD CA E CAM RUGINITA O CURAT SI MA UIT MAI BINE SI OBSERV CANU IESEAU LITELE DIN CABLU!!! PE LA JUM,ATEA FISEI AM DAT DE CABLURI!!! biggrin.gif Am montat totul la loc miam pus si turometru de la socru meu si mere daciuta ca unsa nu mai pusca nimic! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif consumul e beton dar mai tre umblatr la culbutori ca se aude un zgomot ciudat in rest DACIA 1310 mere brici!
ANTIdacie
As vrea sa incerc sa mai fac si eu ceva sa imi scada consumul deoarece acum este undeva pe la 12,5 (numai urban dar in conditii de semi aglomeratie) si sincer nu prea bag piciorul prea tare in ea!
Motoru merge stabil, relanti-ul este undeva la 800rpm,am si aprindere electronica(cea cu senzor)!Cam ce as putea sa schimb pt a mai cobora putin consumul!Multumesc
edit:am verificat bujiile si erau si umede si cam afumate!
tzepesch
umblii la supape , la culbutori

UIS

ELICA

schimbi filtrul de aer
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.