vallyyy
29 Jan 2008, 18:45
cred ca o sa scriu o carte despre motorul asta al meu ....sper ca nu va suparati ...stiu ca sunt stresant ..........astazi am mai luat la puricat motorul .......pistoanele nu au nimic m-am inselat ...blocajul este la la bielele care leaga pistonul de arbore ....am 2 blocate .........spuneti si mie care ati mai patit-o e grava treaba asta ??? daca ati mai fi amabili sa-mi ziceti si un pret ?multumesc anticipat
adrianne
29 Jan 2008, 20:23
Cuzinetii se blocheaza ca se dau peste cap, din lipsa de ungere, din slabirea suruburilor de strangere, foarte rar din uzura lor. Problema e rara si grava, iar o cauza poate fi si uleiul prost, filtrul sau pompa de ulei.
Scuze, oboseala...
CriSTI68
29 Jan 2008, 20:24
pentru asta nu trebuia deschis inca un topic se putea mentiona pur si simplu in topicul vechi
driverx
29 Jan 2008, 20:42
Era foarte suparat...noah...
maseax
29 Jan 2008, 23:44
Preturi nu pot sati spun dar:
Vezi in daca mai poti scoata macar un R2 la arborele cotit (daca nu a fost la ST nu cred ca mai ai vreo sansa)
Pregatestete de un "set" de biele.
dar mai bine fati rost de un meserias care sati constate si sati "incheie" motorul la loc si de ceva banuti ( peste 4 mil )
Evital pe nea vasile din deal.
diaconuliviu
30 Jan 2008, 10:55
Nu biela se blocheaza pe arbore ci cuzinetii, deci bielele nu prea are de ce sa le schimbe. Sau, daca te refereai la "set cuzineti", trebuia sa-i scrii explicit, baiatul ai dedus ca nu-i mecanic. Trebuie verificate la singe pompa, canalele de ungere, arborele, pinionul delco, uleiul care a fost in masina.
Si cum spuneai, mai bine un "stiutor" sa-i controleze si sa-i faca motorul, in timp ce el priveste, baga la cap, "fura meserie".
vallyyy
30 Jan 2008, 14:33
deci am cuzinetii blocati ...ce e mai nasol e ca sunt ultimii 2 dinspre cutie .......ma intereseaza cum procedez sa-i dau jos...........trebuie sa dau arborele jos sau merge si asa ???
diaconuliviu
30 Jan 2008, 14:58
Adica la 1 si 2.. adica cel mai lung traseu de ungere de pe arbore. Ori pompa proasta, ori filtru cu scapari (defiletat), ori pinion aiurea ori joc IMENS la 3 si 4.. sau gunoaie prin canalele arbore. Verifici tot.
Evident ca demontezi arborele, trebuie MACAR rectificat si inspectat.
vallyyy
30 Jan 2008, 16:37
inca o intrebare : se poate da arborele jos fara sa desprinzi blocul motor de cutia de viteze???
adrianne
30 Jan 2008, 17:26
Eu unul nu as face asa, ci as distanta macar blocul de cutie.
maseax
30 Jan 2008, 21:23
QUOTE(diaconuliviu @ 30 Jan 2008, 10:55)
Nu biela se blocheaza pe arbore ci cuzinetii, deci bielele nu prea are de ce sa le schimbe. Sau, daca te refereai la "set cuzineti", trebuia sa-i scrii explicit, baiatul ai dedus ca nu-i mecanic. Trebuie verificate la singe pompa, canalele de ungere, arborele, pinionul delco, uleiul care a fost in masina.
Si cum spuneai, mai bine un "stiutor" sa-i controleze si sa-i faca motorul, in timp ce el priveste, baga la cap, "fura meserie".
Din cate stiam se blocheaza cuzinetii, "patineaza" in capacul de la biele se inchinge si se deformeaza biela. Asta stiu ca se intampla in majoritatea cazurilor, asta am patito si eu, si am si desfacut cateva motoare cu "problema" asta.
Stiu ca semicuzinetiii au acei "pinteni"(parca asa le zice) pt a nu se invarti cuzinetul in biela, dar in lipsa de ungere ...
diaconuliviu
31 Jan 2008, 07:43
QUOTE(vallyyy @ 30 Jan 2008, 16:37)
inca o intrebare : se poate da arborele jos fara sa desprinzi blocul motor de cutia de viteze???
Cum demontezi volanta?
Deci, NU, nu se poate.
@maseax: daca ajunge sa se intimple asa, motorul ala a functionat timp lung fara ulei.
La 1-2 km, uneori si mai mult, (cum ti-o fi norocul) apare numai bataie de lagar fara blocarea motorului.
De fapt, din lipsa uleiului aliajul se topeste sau se inmoaie, raminind in stare pastoasa. Abia dupa oprirea motorului aliajul se raceste blocind arborele. La o tentativa de pornire poate apare si fenomenul de rotire a cuzinetului in pofida acelor pinteni.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.